| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 28.12.2018 19:29 Post subject: |
|
|
| Hørte Haugesund Avis FKH-podcast hvor Horneland oppsummerer 2018. Stikkord er disiplin, trene hardt, følge planen man la før sesongen slavisk, bygge god prestasjonsgruppe. Høres mao ut som alle norske trenere. På godt og vondt kan man vel si. De snakker litt om at FKH bare tok ett poeng mot topp 3, noe Horneland mener skyldes at man ikke er vant med å spille toppkamper. Jævli bra mot de dårlige, ikke så bra mot de gode altså. Lukter litt Hamrén dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Frøken Fransen Senior
|
Posted: 28.12.2018 19:58 Post subject: |
|
|
| Adressa: Vegard Skjerve wrote: | | – Horneland er svært tydelig på hva han ønsker. Han gjør ikke forskjell, enten det er Nicklas Bendtner eller en ukjent tenåring. Sånn sett tror ikke jeg det vil bli noe problem å takle en spillergruppe med mange sterke personligheter og profiler. |
| Adressa: Vegard Skjerve wrote: | – Jeg mener de begge er faglig sterke, og de vet hvordan de vil ha det. Man får høre det om man gjør som de ikke ønsker, sier han – og legger til:
– Eirik er den som pisker under treningene. Han er veldig aktiv på feltet, og stiller tydelige krav. Han lar deg ikke «slippe deg ned» under en økt. Karl Oskar er mer læreren, pedagogen, som prater mye med enkeltspillere. |
| Adressa: Vegard Skjerve wrote: | Skjerve er derimot uenig med dem som mener Horneland og Emberland ikke er i stand til å matche de taktiske kravene i en klubb som Rosenborg. Hvor det heter 4–3–3. Og hvor det heter artig, angrepsvillig fotball.
– Horneland kommer fra Vard, og har spilt 4–3–3 omtrent i hele sin aktive karriere. Emberland er 4–3–3-mann med fortid i Sogndal, sier Skjerve. |
Klippet vesentlig ned på sitering fra pluss-artikkel, for å slippe at forumet skal få bråk med rettighetsinnehaver. --Mod |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 28.12.2018 20:02 Post subject: |
|
|
Ikke for å ødelegge Chirivella-vitsen, men årsaken til at han ikke kom i sommer hadde nok ikke noe med trener-spørsmålet å gjøre, men at det ble stoppet av Koteng fordi hans ble for dyr. Fra Koteng-portrettet tidligere i år: "Jeg vet knapt navnet på en spiller vi har kjøpt. Sånt legger jeg meg ikke borti, hevder han. Og kommer raskt med tre unntak. - Det ene var en spiller jeg sa nei til i sommer, fordi det ble for dyrt."
https://www.adressa.no/pl...18/11/30/Følsom-faen-17970842.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 28.12.2018 20:05 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jævli bra mot de dårlige, ikke så bra mot de gode altså. Lukter litt Hamrén dette? |
Hm, tror du er inne på noe her... _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 28.12.2018 20:12 Post subject: |
|
|
| Horneland og Emberland? Trenere med trøkk og pondus. Gått NFF skolen og ser opp til Semb. Kan både 4-4-2 og 4-5-1 etter tiden i Vard. Etter 35 år med opp og nedturer trenger jeg nå en pause. Gleder meg dog til pressekonferansen der Koteng/Bjørnebye forklarer sparkingen av Kåre og ansettelsen av Horneland og Emberland. Samsvarer dette med utalte ambisjoner? Perry, Kåre og nå Horneland... |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 28.12.2018 20:14 Post subject: |
|
|
| Kokeplate wrote: | Ikke for å ødelegge Chirivella-vitsen, men årsaken til at han ikke kom i sommer hadde nok ikke noe med trener-spørsmålet å gjøre, men at det ble stoppet av Koteng fordi hans ble for dyr. Fra Koteng-portrettet tidligere i år: "Jeg vet knapt navnet på en spiller vi har kjøpt. Sånt legger jeg meg ikke borti, hevder han. Og kommer raskt med tre unntak. - Det ene var en spiller jeg sa nei til i sommer, fordi det ble for dyrt."
https://www.adressa.no/pl...18/11/30/Følsom-faen-17970842.ece |
Ødelegger ikke vitsen, for poenget hadde egentlig lite med Chirivella å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.12.2018 22:40 Post subject: |
|
|
| Frøken Fransen wrote: | | Adressa: Vegard Skjerve wrote: |
Det sier Vegard Skjerve til Adresseavisen.
Etter 11 sesonger i nettopp Haugesund har 30-Ã¥ringen ... |
|
+saker i Adressa og de andre avisene skal ikke siteres i sin helhet. Kun korte utdrag eller egenskrevne sammendrag. Copyright osv. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.12.2018 22:43 Post subject: |
|
|
| anders1 wrote: | Noen med + som kan gjengi Kotengs kommentarer i saken som ble publisert på Adressa nå?
|
Om du ser bort fra et oppkok på gamle sitater og Adressas egne spekulasjoner, gjenstår følgende:
| Quote: | – Det er lite sannsynlig at noe blir presentert før nyttårsaften nå. Men kun formaliteter gjenstår før vi har ting klart, sier Ivar Koteng til Adresseavisen fredag ettermiddag.
[ ... ] Men Koteng vil ikke si noe omting nå har endret seg i trenerjakten den siste tiden:
– Det har jeg ingen kommentar til.
– Adresseavisen er kjent med at det var et styremøte lille julaften, hvor trenerjakten var det store temaet. Betyr dette at ting har endret karakter?
– Det var en oppdatering av situasjonen, som ble gjort på telefon, svarer Koteng til det. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 29.12.2018 00:33 Post subject: |
|
|
Vet ikke hvorfor alle er så negative til Horneland.
For min del så gleder jeg meg til å se Rosenborg spille i en utviklingspreget 4-4-1-1 i reneste NFF-ånd. Den dimensjonerende angripstaktikken med Hovland som beiner ballen i bakrom til Bendtner, og den relasjonsorienterte tilnærmingen der backene ikke skal passere midtbanen må jo bli en suksess. Vi har ikke hatt så god underholdningsverdi siden Perry. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 29.12.2018 00:44 Post subject: |
|
|
Haugesund bestemte at de skulle spille 4-4-2, ikke Horneland.
Om Rosenborg ber Horneland holde seg til 4-3-3, noe han har grei erfaring med som spiller og fra u-landslag, så gjør han nok det. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 29.12.2018 01:04 Post subject: |
|
|
"Ønsker å få ut potensialet til Rosenborg og ta det neste steget"
"Ikke vante med å være i toppen i Norge"
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 29.12.2018 01:30 Post subject: |
|
|
Når navn som Wenger og Bosz er blitt nevnt, kan man bare undre seg over hvor mange nei styret har fått og hvor langt nede på kandidatlista Horneland/Emberland er. Kjenn på det. Horneland og Emberland i team til å styre RBK. Håhå, for et mageplask.
Temmelig sikker på at Hjulmand har vært et hett emne på Brakka lenge, men at dansken rett og slett ikke vil til Trondheim. Det er ikke mindre enn drit flaut at man ender opp med dette som løsning. Her bør det stilles store, kritiske spørsmål til hele prosessen og realitetsoppfatningen til styret.
De skal få en sjans disse vestlendingene, men ser allerde for meg at "peisa på" blir det nye "attityd" i denne RBK-utgaven. Vinner gjør vi sikkert, men om det blir på måten man ønsker å se RBK spille fotball. Det har jeg en enorm tvil til. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.12.2018 01:45 Post subject: |
|
|
Som mange andre er jeg skuffet over at der ser ut til å bli Horneland i sjefsstolen fremover. Jeg tolker det som at de har brukt høsten på å jakte større fisk uten å få napp og når de innså at de beste realistiske alternativene allerede var i Norge så gikk de for Horneland eller Bakke. Sistnevnte sa nei og da var Horneland igjen. Prosessen i seg selv virker å ha vært grei, men dessverre uten resultatene som man nesten må forvente.
Når det er sagt er jeg spent på hvor tilpasningsdyktig Horneland er. Ja, han har stått for en helt annen fotball og tilnærming i FKH, men jeg tenker det er naturlig å gi han sjansen til å vise at han kan å spille Rosenborg-fotball også. Hvem vet, kanskje Bjørnebye og Koteng har sett noe som vi vanlige ikke har fått med oss.
Uansett utfall kjenner jeg litt på at det er greit å stå med klubben i både medgang og motgang. En ny trener skal få føle seg velkommen, spesielt en ung, norsk og visstnok meget talentfull fyr. Så noe snakk om boikott osv blir ikke aktuelt.
Men det er klart. Hodet til lederne i klubben er på blokka her nå. De er litt avhengig av å treffe på en såpass overraskende ansettelse. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 29.12.2018 08:52 Post subject: |
|
|
Bare det å vite at laget ditt har hatt uflaks og dommeren er 12. mann på motstanderlaget etter å ha tapt 2-0 på Lerkendal er utvikling i riktig retning.
Det skjer ikke ofte gjennom en sesong hvor man da vanligvis vinner de fleste kamper overlegent samt noen kontrollert og med en følelse av at man har et par hakk til å gå på.
Da gjør det ikke noenting at feiler med 2. plasser og 4. plasser iblant.
Det er slik jeg ønsker å få se RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.12.2018 10:45 Post subject: |
|
|
Flyttet noen Kåre-innlegg til Kåre-tråden. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.12.2018 10:53 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Hørte Haugesund Avis FKH-podcast hvor Horneland oppsummerer 2018. Stikkord er disiplin, trene hardt, følge planen man la før sesongen slavisk, bygge god prestasjonsgruppe. Høres mao ut som alle norske trenere. På godt og vondt kan man vel si. De snakker litt om at FKH bare tok ett poeng mot topp 3, noe Horneland mener skyldes at man ikke er vant med å spille toppkamper. Jævli bra mot de dårlige, ikke så bra mot de gode altså. Lukter litt Hamrén dette? |
Nå har jeg også hørt fjorårets podcast med Emberland. Han snakker litt mer om offensiv stil; er opptatt av breddespillere, kvalitet på innlegg, riktige løp inn i boks. Gjør i likhet med Horneland et godt inntrykk, ingen av de fremstår som pratmakere uten konkret innhold.
Men det mest interessante er at journalisten fremhever at de to kommer fra ulike skoler og spør om en forenklet fremstilling er at Horneland "kommer fra Drillo-skolen, mens han [Emberland] kommer fra Eggen-skolen". Emberland protesterer ikke på det.
Vi, med våre offensive tradisjoner, ansetter altså en hovedtrener fra Drillo-skolen. Og ja stubbelur (for å komme deg i forkjøpet), jeg vet at til og med Eggen har sagt at forskjellene mellom han og Drillo er mindre enn mange mener, men det tror jeg er sagt i ren høflighet. Alle som ser Drillo-fotball versus Eggen-fotball ser at det er er himmelvid forskjell på å spille via og over midtbanen.
Seriøst podcast forøvrig. Ikke noe pungfeste og rorbu der i gården. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 29.12.2018 11:44 Post subject: |
|
|
Henning |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.12.2018 11:46 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Prosessen i seg selv virker å ha vært grei, men dessverre uten resultatene som man nesten må forvente.
|
Jeg synes prossesen i seg selv virker å ha stått til stryk på alle plan.
Ryktene at man stakk fingeren i ræva og håpet på at Coolen var rett man ser ut til å stemme. Og man kan umulig ha gjort et seriøst og omfattende søk ut i verden om dette er resultatet. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.12.2018 11:55 Post subject: |
|
|
Ja, eller så hadde man en fisk på kroken som man satset alt på at man ville få i land, men som på ett eller annet tidspunkt, tålelig sent i prosessen, glapp.
Eller så drar Koteng en kanin opp av hatten rett over nyttår, til så godt som alles (inkludert min) forbauselse. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.12.2018 12:03 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Ja, eller så hadde man en fisk på kroken som man satset alt på at man ville få i land, men som på ett eller annet tidspunkt, tålelig sent i prosessen, glapp. |
Tror vi kan sløyfe "eller" her. Man har antagelig både håpet på Coolen uten å foreta seg noe for lenge, søkt for dårlig og satset alt på den ene fisken. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.12.2018 12:05 Post subject: |
|
|
"Koteng" i overført betydning, for han har vel ikke noe med selve prosessen å gjøre. Det var Bratseth, Winsnes, Heggem, SIB og ... Alstad eller Dyrhaug, var det ikke? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.12.2018 12:21 Post subject: |
|
|
| For min del har "Koteng" i innlegget jeg skrev den overførte betydningen av å være den personen som snakker/presenterer under presentasjonen, og har ingen ting med prosessen bak å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.12.2018 12:25 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Tror vi kan sløyfe "eller" her. Man har antagelig både håpet på Coolen uten å foreta seg noe for lenge, søkt for dårlig og satset alt på den ene fisken. |
Jeg sløyfer ikke "eller" av den grunn at vi ikke endte opp med Coolen. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.12.2018 12:57 Post subject: |
|
|
Min teori er slik:
-Man satte inn Coolen som vikar med en oppriktig tro på at han kunne bli den permanente.
-Etter en ok start av Coolen satte man hele prosessen på vent i tro om at han var den permanente.
-Deretter innså man at Coolen hadde gjort seg selv uaktuell og startet prosessen, nå med dårlig tid.
-Man har ikke søkt bredt nok og har samtidig kommet i prat med en "storfisk" som man har satt alle resurser på.
-Storfisken takket nei, og i panikk begynte man en ny liste der Horneland til slutt ble eneste reele kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 29.12.2018 13:10 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Min teori er slik:
-Man satte inn Coolen som vikar med en oppriktig tro på at han kunne bli den permanente.
-Etter en ok start av Coolen satte man hele prosessen på vent i tro om at han var den permanente.
-Deretter innså man at Coolen hadde gjort seg selv uaktuell og startet prosessen, nå med dårlig tid.
-Man har ikke søkt bredt nok og har samtidig kommet i prat med en "storfisk" som man har satt alle resurser på.
-Storfisken takket nei, og i panikk begynte man en ny liste der Horneland
til slutt ble eneste reele kandidat. |
Du er nok ganske nære fasiten der ja.
Hadde faktisk foretrukket Fagermo over Horneland.
Fagermo minner litt om Eggen i grunn. God med de unge, frisk uttalelsene. Spiller en tydelig 433, og hadde vært kult å se han med bedre spillere. Min fakkel i dag! _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
|