View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brera Proff
|
Posted: 23.12.2018 00:42 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: |
Jeg ville også heller hatt inn et sikrere og mer meritert navn, men jeg føler man må realitetsorientere seg og innse at Rosenborg BK anno 2018 ikke bare kan peke på en trener og si at han være vår hovedtrener.
Alt tilsier at vi har forsøkt oss på mer meriterte trenere uten å få napp. Da må vi ta til takke med noe mer risikabelt. |
Bra skrevet. Selv om jeg også et litt skuffet over at en såpass lite erfaren trener blir ansatt, er det ingen tvil om at mye av det han er god på er ting som har manglet fundamentalt hos RBK de siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.12.2018 00:44 Post subject: |
|
|
Loffinj wrote: | Virker som dere som er betinget positive til Horneland er dere som vet lite eller ingen ting om han.. Vi som vet litt mer en ingenting, grøsser..
Håper fakta kommer på bordet snart, for dette tar på humøret gitt. |
Betinget positive? Det tror jeg ingen her inne er.
Hvorfor skal vi være det? |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.12.2018 00:50 Post subject: |
|
|
Prøv å ikke overgå hverandre i skuffelse,Koteng lovet noe mere,lite merittert trener etc. og let etter lyspunkter.
Jeg har ikke noe imot defensiv trygghet, den har vi allerede inne mht. Eliteserien.
Peise på slik at de som faller fra faller fra og bruk de som tåler hardere trening. De blir med videre og suppleres med flere slike, det er veien å gå. Angrepsfotballen nå til dags er avhengig av arrighet i gjennvinningsfasen og ekstrem kontringsvilje.
Blir vi bedre trent vil vi også få mere ballbesittelse og dermed styre kamper. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.12.2018 00:51 Post subject: |
|
|
Det finnes dog en del nyanser her. Det er langt fra Bosz til Horneland, for å si det på den måten.
Å gå ut høyt og i det minste mellom linjene snakke om feite fisker for så å ende med den umeritterte hovedtreneren til en av ligaens minste klubber og som attpåtil ikke passer kravspek med tanke på filosofi, er strykkarakter for de med ansvar for prosessen.
Som haavarl mfl har sagt: Horneland er etter alt å dømme en glimrende assistent, men et dårlig valg som sjef.
Jeg velger fortsatt å vente på konklusjonen før jeg dømmer noe som helst. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 00:57 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: |
Blir vi bedre trent vil vi også få mere ballbesittelse og dermed styre kamper. |
Om du så Cardiff-Man U i dag så var det ikke akkurat ballbesittelse som sto i fokus. Det i et lag med noen av verdens beste fotballspillere. Ballen gikk kjapt fra spiller til spiller. Her var lagspillet i fokus, nettopp det som kjennetegnet RBK i glansdagene. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.12.2018 00:58 Post subject: |
|
|
Håper ikke innlegget mitt så ut som at jeg ikke skjønner at man er skuffet.
Tåkefyrsten "Lugna ner" Norling som de hadde i Brann var langt mere merittert enn noen av våre såkalte storfisker,men var en katastrofe bla.a fordi han ikke forsto Norsk fotball. I ettertid har han prestert på nytt i en annen liga(Sverige). _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.12.2018 01:01 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | toreinar wrote: |
Blir vi bedre trent vil vi også få mere ballbesittelse og dermed styre kamper. |
Om du så Cardiff-Man U i dag så var det ikke akkurat ballbesittelse som sto i fokus. Det i et lag med noen av verdens beste fotballspillere. Ballen gikk kjapt fra spiller til spiller. Her var lagspillet i fokus, nettopp det som kjennetegnet RBK i glansdagene. |
Jeg så kampen og fikk med meg at fremoverrettet fotball og knallharde gjennvinninger var beskjeden de fulgte. Dette krever også en viss fysikk. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 01:06 Post subject: |
|
|
Fysikken tror jeg er på plass. Det gjenstår å få på plass en trener som terper på dette. Kort sagt samhandling. Ballbesittelse er viktig, men litt for ofte vil spillerne "eie" ballen. Jeg la spesielt merke til Pogba, han var veldig lite egoistisk i spillemåten. Faktisk litt lik Bendtner i spillestilen. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 23.12.2018 01:10 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske sikker på at fysikken ikke er på plass. Vi har masse å gå på når det kommer til utholdenhet f.eks. Det har vi sett i Europa i år. Var det 4km i snitt mer Leipzig løp enn oss? |
|
Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 23.12.2018 01:12 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har jeg ikke scrolla over alt som er skrevet her, men tenkte uansett komme med en liten notis om denne mannen.
Har snakka med en som har veldig god kjennskap til de to Moldeneserne som var utleid til Haugesund denne sesongen.
Det han kunne si var at begge de to fikk treningsjokk da de kom til Haugesund. Horneland og hans ekstremt dyktige assistent var PÅ hver eneste trening og terpet og terpet. Beinhard, rett og slett. Så vet jeg ikke så mye om angrepsspillet og det taktiske, men utifra tabellposisjon, dog i en latterlig ujevn liga, så er en fjerdeplass med det mannskapet ingen dårlig prestasjon.
Jeg har trua på at dette er det som skal til for å få maks ut av den troppen vi har. Ser man på de navnene som er blitt lansert denne høsten, er ikke dette noen umiddelbar stjernesignering, men når vi er kommet dit vi er, så tror jeg ikke dette er en dårlig løsning. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 01:12 Post subject: |
|
|
Ok, men det er utholdenhet. Ansett meg da i stedet for Rodal. Han løp jo kun 800 m.  |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 23.12.2018 01:17 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | orkdal,n wrote: | toreinar wrote: |
Jeg så kampen og fikk med meg at fremoverrettet fotball og knallharde gjennvinninger var beskjeden de fulgte. Dette krever også en viss fysikk. |
Så siste halvtimen, og Cardiff, forhåndstippet som nedrykkslag, imponerte meg med hurtig, presist pasningsspill jeg ikke har sett Rosenborg prestere på årevis. De kom også til en rekke sjanser. Det sier noe om hvor akterutseilt Rosenborg er i dag. Vi spiller ofte sakte, på fot, uten særlig med bevegelser, og ender ofte med å spille ballen helt tilbake til egen keeper. Fremover presser vi motstanderne lite, og i Europa blir våre spillere stresset av å bli presset. Tore R ble mange ganger så stresset at han mistet ballen i farlige posisjoner da han kom fremover, eller motstanderne presset vår backfirer.
Med all respekt for Horneland, men med hans meritter, så vil en ansettelse av ham være en konsolidering av status quo. Vi ønsker å være best i Norge, og tror at vi på tross dårligere økonomi og spillere ifht. lag som Celtic, Red Bull-lagene etc., så ønsker styret at vi skal overprestere i Europa, gjerne ved å kvalifisere oss til CL.
Da må vi ansatte en som har vist tidligere at han kan ta lag på Rosenborgs nivå gjennom CL-kvalifisering, og å heve et lag fra en ordinær liga når det skal spilles kamper i Europa.
I Norden har vi da trenere som Solbakken, Hareide og Sollied, hvorav sistnevnte er "ledig". Jeg skulle likt å vite hvorfor Sollied ikke får sjansen, samt begrunnelsen for at Horneland som hovedtrener kan utrette det JJ, PJH, KI og Coolen ikke kunne. Når denne prosessen er over håper jeg vi får en redegjørelse for prosessen av styret.
Okkesom, håper vi får en rask avklaring på om Horneland er tiltenkt å være hovedtrener eller assistent, og hvem han eventuelt får med seg i teamet.
Å ha fulgt med i trenerjakten dag for dag siste ukene er som å ha gledet seg til jul som unge i lang tid, og så oppdage at pakken fra mamma og pappa er en myk-pakke. Å tro at det kanskje skulle ligge en liten hard pakke gjemt inni den myke... |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 23.12.2018 01:22 Post subject: |
|
|
Spent å se om han tar med seg Karl Oskar Emberland som assistent oppover også. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 01:22 Post subject: |
|
|
Kjøper den… Styret har gått høyt ut. Det gjenstår å se hvor vi lander. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 23.12.2018 01:31 Post subject: |
|
|
Gi faen i alt merittertsnakket da, hver og enhver suksesstrener i historien har startet en plass, la oss håpe at vi lander et trenertalent av et unikum i Eirik Horneland! Virker som en kar med glød og høy motivasjon. Meget aktiv på trening og sidelinja, noe vi trenger idagens Rosenborg! Prater mye om offensiv samhandling og attityd! Få det på! Jeg velger å gå inn i 2019 med høy optimisme, så får vi oppsummere i desember neste år! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 23.12.2018 01:38 Post subject: |
|
|
Yv89 wrote: | Prater mye om offensiv samhandling | Googlet Horneland og offensiv samhandling, men fant ikke så mye. Link?
Noe av det første som dukket opp var derimot denne kommentaren fra en FKH-supporter november i fjor
Quote: | Først og fremst trenger vi noe offensiv samhandling. Slik det er nå så ser det ut som vi ikke har noen plan når vi kommer over midtstreken, med unntak av lange kast fra Stølås da.
Kan faen meg ikke være enkelt å være angriper på et slikt lag. Når du får ballen så er det få eller ingen medspillere rundt deg, og da er det også begrenset hva du kan få til. |
|
|
Back to top |
|
 |
Frøken Fransen Senior
|
Posted: 23.12.2018 01:47 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Horneland + flere = potensielt veldig bra
Bare Horneland = veldig skuffende; mageplask; nedtur |
Støttes!
Ikke fordi jeg syns Horneland er noe særlig dårlig trener, men kjenner ikke godt nok hva han står for og mye fordi jeg hadde fått forventninger av noe helt annet. Så kjenner jeg blir litt skuffet dersom han presenteres som hovedtrener alene...
Men klarer liksom ikke helt legge fra meg helt denne teamløsningen.
Og Kontengs uttalelser om at hovedtrener både skal være klar og tilfredsstille supporterne.
Horneland som assistent etter hva kan leses om han i denne tråden for eksempel, burde være et kjempeflott innslag, men da er jeg desto mer spent på hvem de skal ha på toppen/ved siden av..
Håper likevel at vi likevel støtter laget, selv om det kanskje ikke blir helt som vi håper på.. Meld dere heller inn i klubben og delta på årsmøtet og påvirk klubben på denne måten. Mitt inntrykk er at du kanskje får litt mer informasjon der som ikke kommer ut i media om diverse. Men som nylig tilbakevendt trønder, så er jeg ikke oppdatert på dette selv, og andre kan sikkert forteller mer om dette i en annen tråd.
Mange stiller spørsmål til hvorfor hovedtreneren ikke presenteres dersom han allerede er klar, men jeg tror at klubben venter til hele apparatet er klar, før det presenteres. For vi hadde nok klart å mene at de oppsto uprofesjonelt om de bare presenterte halve trenerteamet også
Ventetiden frem til julaften er iallefall ingenting i forhold til ventetiden frem til denne avklaringen....! |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 23.12.2018 01:49 Post subject: |
|
|
Det skal sies at FKH har utviklet seg siden i fjor. Jeg syntes de virket ganske svake med liten offensiv kraft. Derfor jeg tippet dem på nedrykk... Personlig så jeg ikke alle FKHs kamper i år, men de har nok utviklet seg en del offensivt fra tidligere.
Edit: Et slags svar til Skeptix |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 23.12.2018 02:41 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | toreinar wrote: |
Om du så Cardiff-Man U i dag så var det ikke akkurat ballbesittelse som sto i fokus... |
United endte vel på 74% ballbesittelse, så uansett fokus var det kanskje ikke det beste eksempelet. Den store forskjellen fra Mourinhos United var at laget i dag fremsto mye mer løpvillige, hele laget løp mye mer. Nå skyldes vel dette i stor grad gleden av å være kvitt Mou. Men RBK ville også fremstått som et bedre lag om man løp mer i kampene. Da må man orke å løpe mye og man må gidde å løpe mye. Dette håper (og tror) jeg Horneland kan bidra til. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.12.2018 02:44 Post subject: |
|
|
Velkommen og takk Rail  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 02:49 Post subject: |
|
|
Ble nok litt begrepsforvillelse/feil bruk av begrep fra min side her. Jo, ballbesittelsen var høy, jeg mente med dette at viljen til å spille ballen var høy.
Noe som kommer fram om mere hadde vært sitert fra det jeg skrev. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.12.2018 02:56 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Loffinj wrote: | Virker som dere som er betinget positive til Horneland er dere som vet lite eller ingen ting om han.. Vi som vet litt mer en ingenting, grøsser..
Håper fakta kommer på bordet snart, for dette tar på humøret gitt. |
Betinget positive? Det tror jeg ingen her inne er.
Hvorfor skal vi være det? |
Kit, dette er mere generelt enn til deg, men jeg tror virkelig Horneland er en ressurs som vi vil ha utrolig stort utbytte av.
hadde selv trodd (fått indikert) at det var noe større og feitere på den andre kroken på sniken, men der var det tang gitt...
OM det blir sånn at Hornyland blir ny hovedtrener permanent, hvem blir assistent?
om det er så at vi skal heve kompetansen ser jeg ike helt for meg Trond som assman, hvem kan det da bli?
og om Hornyland ikke blir den definetivte ener til slutt, hvem venter vi på?
flere spørsmål har jeg også, men NÅ er VIRKELIG TIDEN for KOTENG til å møte supporterne om han har et ønske om at vi som er med å betaler lønna skal stå hardnakket ved klubbens side ved sesongstart!
om ikke frykter jeg at Kong Ivar sitter for siste gang selv om vi utrøttelig støtter laget vi elsker i tykt og tynt! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 23.12.2018 03:19 Post subject: |
|
|
Horneland…
En introvert defensivt anlagt trener med lite erfaring... Hvordan i all verden skal man kunne forsvare at det er bedre enn Kåre og Erik? Jada fine resultat med Haugesund, men er det alt som skal til for å bli RBK trener?
Selv jeg, som ikke en gang er RBK supporter, kjenner jo at jeg blir skuffet.
Klarer de virkelig ikke å finne noe bedre?
Brenner det så jævlig på dass at man må ta til takke med hva som helst?
For et prestisjemessig magaplask!
Det er nesten en litt sånn, nå blir det så pinlig at jeg må skifte tv kanal, følelse. For det er vanskelig å finne et annet ord for å beskrive et slikt scenario - pinlig, pinlig, pinlig. Jeg mener jeg ville synes det ville vært pinlig å fått han til Stabæk, så jeg kan nesten ikke forestille meg skuffelsen hos dere, dere som faktisk bryr dere om RBK - om det nå blir Horneland da.
Et vennlig råd fra sør, Kvitt dere med Koteng, og resten av styret - jo før jo heller!
Imellomtiden - sympati! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 23.12.2018 03:22 Post subject: |
|
|
Latterlig hele greien. Det er faktisk på grensen til skandaløst at ikke Coolen fortsetter hvis dette er alternativet. |
|
Back to top |
|
 |
|