| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Eru Veteran
|
Posted: 20.12.2018 20:01 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke at noen har grunnlag for skråsikkerhet her. Verken dem som tror Horneland bare skal være underordnet en manager/hovedtrener eller dem som mener han kommer som sjef, har annet enn sin egen fantasi som kilde.
Denne bombastiske stormen av antakelser fra den ene eller andre siden kan godt stoppe nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.12.2018 20:04 Post subject: |
|
|
Som Matt Dillahunty sier: Av og til er "jeg vet ikke" det eneste fornuftige og/eller korrekte svaret. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.12.2018 20:04 Post subject: |
|
|
Ja, gud forby at man diskuterer på et diskusjonsforum liksom. Wikipedia kan man lese i etterkant. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 20.12.2018 20:07 Post subject: |
|
|
Det er sunt at det diskuteres, og at vi er uenige. Det som driver ting videre.
RBK er og vil i overskuelig framtid være norges desidert største fotballklubb.
Så får vi håpe arven blir forvaltet riktig framover  _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 20.12.2018 20:09 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Ja, gud forby at man diskuterer på et diskusjonsforum liksom. Wikipedia kan man lese i etterkant. |
Diskusjon er bra. Helt ufunderte utsagn av typen:
"Herregud er du så dum at du tror Horneland kommer som hovedtrener" / "Du lever i eventyrland om du tror han kommer som assistent", har lite med diskusjon å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.12.2018 20:10 Post subject: |
|
|
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 20.12.2018 20:14 Post subject: |
|
|
| Kan ikke si annet at jeg vil ta en grundig vurdering rundt sesongkortet mitt for neste år dersom Horneland blir hovedtrener. Inntil videre er det vel bare å avvente og se hva klubben ender opp med. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2018 20:18 Post subject: |
|
|
| Horneland foran Maalen får neppe approval hos Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.12.2018 20:25 Post subject: |
|
|
| Driblevækk wrote: |
«Målet er Champions League» ble det sagt.
«Rosenborg skal spille attraktiv fotball» ble sagt.
«Helst 4-3-3» ble sagt.
«Helst utenlandsk trener» ble sagt.
Dersom vi nå da ender opp med han her så er jeg mildt sagt forbanna. |
Skal ikke ta fra deg gleden av å bli forbanna oppunder jul, men det holder muligens å dunke hodet to ganger i veggen og ikke fire
Horneland har erfaring med 4-3-3 fra u-landslag.
Blant annet ledet han arbeidet da NFF gikk bort fra Høgmo-doktrinen om 4-4-2 og "tillot" også 4-3-3 på landslagene.
☑ 4-3-3
Horneland er fra Haugesund og de kalles arabere.
☑ "Utenlandsk" trener
Så gjenstår det å se hvem som blir hovedtrener og når han kommer. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 20.12.2018 21:05 Post subject: |
|
|
| Notorisk toilprat wrote: | Vesten fikk vist rett han da. Horneland var tilbudt hovedtrenerjobben og Hjulmand kommer ikke.
Og du trollmann kan slutte å late som du vet noe. Alle kan se at du ikke vet noen ting |
Voldsomt da Jeg meldte om fortgang i sakene, timer før Horneland kom frem i media, og var tydelig på at han ikke hadde sagt nei, når media meldte noe annet. Har veldig gode kontakter i FKH.
Han er forespeilet to ulike scenario. Ett som hovedtrener, frem til sommeren, før assistent jobb. Ett som hovedtrener.
Jeg meldte kun om navnet jeg vet at det ble snakket om som ny hovedtrener, i samtalene med Horneland. Og denne treneren er fremdeles høyaktuell. _________________ Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.12.2018 21:07 Post subject: |
|
|
| Om Horneland skal jobbe sammen med en annen utenlandsk trener så kan vi spørre hvem i alle dager er det som kan være gærn nok til å ta jobben og vil foretrekke en engelsk rolle (altså manager). Er det mulig at det er Klinsmann Horneland skal møte i USA? |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 20.12.2018 21:34 Post subject: |
|
|
Dette er opplagt komplsert. Det er forskjell på å mekke lag av handlefest og stadig være underdog. Spillergruppa vil uansett ha en gitt kjemi med trener. Så er det rimelig stor forskjell på å møte Ranheim og Real Madrid.
Jeg velger å gi neste trener en fair sjanse uansett. Har faktisk mye mer tro på en norsk trener med potensiale enn en utlending med CV. Det blir uansett gambling.
Jeg synes vi skal slutte å snakke som om RBK er skikkelig utafor allfarvei fotballmessig. Vi snakker om en klubb med solid økonomi, en ok spillertstall og billett til Europa. Sammenliknet med Tyrkia er det rene harmonibomba her. At man etter 4 år kvittet seg med en trener som ikke helt fikk det til, er heller ikke noen bombe i internasjonal sammenheng.
RBK er som det alltid har vært superattraktivt, og det finnes en rekke trenere som kan velges hit. Om styret har diskutert seg fram til at Rogalendingen er mannen som skal få fart på dette, har han min fulle støtte. (Det hadde Mnjanne, Rex Rodney og Kåre også) Det blir uansett bingo.
Nå ønsker jeg meg først og fremst et supporterforum. De som hele tida rakker ned på styreformann, styre, prosess, potensielle trenere og media er jeg lei av. Sist vi høstet gullegg var mannen en som akkurat hadde tatt Moss opp i øverste divisjon. Han "tapte" to sertiegull de første fire sesongene, og brukte 8 år før det ble noe som helst i Europa.
Vi får ansette Jesus som trener og hente over Messi, Ronaldo og Isabelle Herlovsen. Eller legge sten på sten og kose oss med det som går bra. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.12.2018 21:42 Post subject: |
|
|
Du ønsker deg supporterforum og du ønsker deg Messi.
rbkweb er glade for å levere deg denne fine kombinasjonen. God jul til deg og dine. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 20.12.2018 21:43 Post subject: |
|
|
@sidney
👍👍👍👍 |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.12.2018 21:43 Post subject: |
|
|
| Messi framstår nå en gang på sett og vis sympatisk, det er det mange andre som ikke er. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 20.12.2018 21:44 Post subject: |
|
|
| «Vi vet hva vi vil ha» sa vel Bjørnebye her en dag. Da undrer det meg at man venter med å signere den man vil ha til etter at han har signert en ny treårskontrakt med sin gamle klubb. Ville de ikke ha han før, eller er det mer stas å bruke millioner på å kjøpe han ut av en ny kontrakt? Horneland er sikkert en grei trener, men at han var den styret ville ha har jeg ingen tro på. Muligens er han «den de sitter igjen med», noe som også er veldig snodig. Er denne mannen bedre enn Coolen?? |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 20.12.2018 21:46 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Du ønsker deg supporterforum og du ønsker deg Messi.
rbkweb er glade for å levere deg denne fine kombinasjonen. God jul til deg og dine. |
For ordens skyld var det spilleren jeg siktet til, ikke klovnen. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.12.2018 21:48 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Om Horneland skal jobbe sammen med en annen utenlandsk trener så kan vi spørre hvem i alle dager er det som kan være gærn nok til å ta jobben og vil foretrekke en engelsk rolle (altså manager). Er det mulig at det er Klinsmann Horneland skal møte i USA? |
Ha ha, det er en kul tanke! |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 20.12.2018 21:53 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | | PerO wrote: | | niccolai wrote: |
Vi har hørt om Bakke og Horneland. Så RBK har ikke vært tett for lekkasjer. Hvorfor skal de plutselig klare å holde tett om en mulig stor hovedtrener? Gir ingen mening. Koteng og CO har null kontroll... absolutt nada.. Er så oppgitt.. sint, og lei meg. |
Har de lekkasjene kommet fra brakka? |
Det er det vel det samme? Lekkasjer har kommet.
Om de har hatt en annen de er i samtaler med, så hadde det garantert kommet noen form for lekkasjer. |
For en merkelig logikk.
Lekkasjer har kommet. Så langt er vi enige. Disse lekkasjene vet vi også at har kommet fra Rogaland og direkte fra S08.
Hadde vi rent hypotetisk snakket med Barcelona om å stjele treneren deres, så hadde det ikke nødvendigvis lekket, fordi Barcelona er proffere på sånt enn S08. Så går det en skala fra Barcelona på toppen ned til norske klubber, der profesjonaliteten og muligheten for lekkasjer har ulik størrelse langs skalaen. Vi vet nemlig også at Rosenborg ikke har sagt et eneste ord om en eneste kandidat, bortsett fra Rini Coolen.. Så da vet vi også at om det skulle lekket ut hvilke andre kandidater de har snakket med(for de har garantert snakket med flere dette halvåret), så er det avhengig av hvor tett informasjonen sitter i de ulike klubbene og hvor stor interesse klubbene/kandidatene har av å holde tett.
Å si at det må ha kommet ut om det hadde vært flere aktuelle faller på sin egen urimelighet. Både fordi de garantert har snakket med noen på så mange måneder, og fordi eksemplet med Bendtner-overgangen viser at man ikke trenger å gå lengre opp i hierarkiet enn nivå 2 i de største landene for å finne klubber som holder fullstendig tett. Og samtidig et eksempel på at Rosenborg klarer det. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 20.12.2018 21:56 Post subject: |
|
|
| Det er jo ikke nødvendigvis sånn at fordi klubben veit hva den vil ha så kan de bare gå ut og hente Arsene Wenger. Hadde det vært så enkelt hadde noen vært klar for oss allerede. Prosesser tar tid, og i livet generelt og overganger spesielt drøyer ofte ting mye lengre enn nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 20.12.2018 22:00 Post subject: |
|
|
20.12.18 21:12Del
Går noen rykter på at Søderlund er med i overgangssummen for Horneland. Andre som har hørt noe????
Kopiert fra Haugesund-fans på vgd _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 20.12.2018 22:01 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Det vil koste også på andre områder. Sesongkortsalget , bl.a.
Jeg kjøper ingen sesongkort om dette blir resultatet. Da blir det å benke seg forran godstolen.
Trudde aldri jeg skulle si at jeg heretter holder meg unna Lerkendal, men slik blir det med Horneland eller en annen norsk hovedtrener(minus Sollied).
Potetgull å øl i godsltolen foran skjermen.  |
Hehe, vet en skal la språkligheter passere, jeg gjør brølere selv til stadighet, men syns det er morsomt at du skal få tak i en benk som du skal sette foran godstolen for å se på den. Er den bedre enn Horneland? _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.12.2018 22:02 Post subject: |
|
|
Bare følg med i Manchester United nå. De skal også gjennom en prosess frem til sommeren. Og der kommer det ikke ut så mye som en fis inntil klubben endelig bestemmer seg for å offentligjøre den nye manageren.
De har ikke engang satt en dato. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 20.12.2018 22:11 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | «Vi vet hva vi vil ha» sa vel Bjørnebye her en dag. Da undrer det meg at man venter med å signere den man vil ha til etter at han har signert en ny treårskontrakt med sin gamle klubb. Ville de ikke ha han før, eller er det mer stas å bruke millioner på å kjøpe han ut av en ny kontrakt? |
Kanskje det var 30 dagers returrett? |
|
| Back to top |
|
 |
Notorisk toilprat Junior
|
Posted: 20.12.2018 22:12 Post subject: |
|
|
| trollmannen wrote: | | Notorisk toilprat wrote: | Vesten fikk vist rett han da. Horneland var tilbudt hovedtrenerjobben og Hjulmand kommer ikke.
Og du trollmann kan slutte å late som du vet noe. Alle kan se at du ikke vet noen ting |
Voldsomt da Jeg meldte om fortgang i sakene, timer før Horneland kom frem i media, og var tydelig på at han ikke hadde sagt nei, når media meldte noe annet. Har veldig gode kontakter i FKH.
Han er forespeilet to ulike scenario. Ett som hovedtrener, frem til sommeren, før assistent jobb. Ett som hovedtrener.
Jeg meldte kun om navnet jeg vet at det ble snakket om som ny hovedtrener, i samtalene med Horneland. Og denne treneren er fremdeles høyaktuell. |
Slutt å lyve. Du sa vi fikk en fantastisk trener som har vært nevnt tidligere i tråden, noe horneland ikke har vært. Du vet like lite som resten
Unødvendig å anklage andre brukere for å lyve. Som ny på forumet med fantastisk timing oppfordres du til å lese forumreglene her: http://www.rbkweb.no/foru...php?t=2213
--Mod |
|
| Back to top |
|
 |
|