English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 18:40    Post subject: Reply with quote

Det blir uansett meningsløst å diskutere talent/tillit og hvem som egentlig har prestert best blandt flere som har underprestert som bare det. Sødelund har vært langt under pari og topper dette med syting. Bendtner har virkelig vist oss slalomskoa sine i år. De andre spissene har ikke nivået på papiret en gang.
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Med tanke på hvor elendig Søderlund stort sett har vært, med et og annet unntak der han har løpt og jobbet godt, så har han fått alt for mye tillit. Vilhjalmsson har ikke klaget, men prestert jevnt godt når han har spilt - der er en mann som burde klaget på manglende tillit.

Alt går jo utifra hvordan man bidrar på banen for at laget skal fungere best mulig.

Søder scorer "litt" mål, men gjør en fantastisk jobb som førsteforsvarer. tror ikke jeg har sett noen annen spiss gjort samme jobben, kanskje med unntak av Tarik.

Mål er ikke alt, men desverre det spisser ofte blirtt målt på.

så er kan man jo også si at Bendtner har bidrat, kanskje ikke som førsteforsvarer men som playmaker mere.

Litt vanskelig situasjon, men jeg mener vi burde prioritere Søder i kamper der vi kan tjene på innsatsen og Bendtner i de kampene vi kunne tjene på kreativiteten.

Kort sagt, kanskje ikke så dumt å finne en spiss som er litt midt i mellom og en smule mere effektiv forran kassa Wink

Ohi KAN være en joker, han har jo vist før at han kan score og har levert bra som kant for stabæk. Mere tro på han en Boli om vi ser mot ES.

Men får vente å se, nye sjangser i oppkjøringen med trener ansatt!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 21:15    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Roamer wrote:
Med tanke på hvor elendig Søderlund stort sett har vært, med et og annet unntak der han har løpt og jobbet godt, så har han fått alt for mye tillit. Vilhjalmsson har ikke klaget, men prestert jevnt godt når han har spilt - der er en mann som burde klaget på manglende tillit.

Alt går jo utifra hvordan man bidrar på banen for at laget skal fungere best mulig.

Søder scorer "litt" mål, men gjør en fantastisk jobb som førsteforsvarer. tror ikke jeg har sett noen annen spiss gjort samme jobben, kanskje med unntak av Tarik.

Mål er ikke alt, men desverre det spisser ofte blirtt målt på.

så er kan man jo også si at Bendtner har bidrat, kanskje ikke som førsteforsvarer men som playmaker mere.

Litt vanskelig situasjon, men jeg mener vi burde prioritere Søder i kamper der vi kan tjene på innsatsen og Bendtner i de kampene vi kunne tjene på kreativiteten.

Kort sagt, kanskje ikke så dumt å finne en spiss som er litt midt i mellom og en smule mere effektiv forran kassa Wink

Ohi KAN være en joker, han har jo vist før at han kan score og har levert bra som kant for stabæk. Mere tro på han en Boli om vi ser mot ES.

Men får vente å se, nye sjangser i oppkjøringen med trener ansatt!

Jækla dumt at man bare kan ha 11 på banen. Dumt at spissene er best i forsvar og playmaker-rollene. Problemet er enklet og greit hvem som skal skåre? Når Tore er vår farligste spiller framover og Spettert er superforsvarer lukter det virkelig ikke superlag.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 23:03    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:

Eh, nei, Søderlund. For årets utgave av Rosenborg hadde du ikke hatt en snøballs sjanse i h#@%$^t på å gjøre det...

Gidder ikke lese saken - konstaterer bare at Søder er på viddene - uten kart og kompass. For en forståelse han har. Neutral Han har jo sjøl sagt at formen har vært helt fraværende i år, og at han ikke har fortjent å få spille. Likevel mener han at han med tillit ville scoret 20+ i år. Det med et av de spillemessig svakeste RBK-lagene noensinne. Hvordan er det mulig å tenke slik?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.11.2018 23:36    Post subject: Reply with quote

Har han begynte å gå over til komi-bransjen? Hvis ikke er vel dette en slags offentlig forespørsel om overgang med ironisk tilsnitt. Snakk om å være ute og kjøre.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 16:29    Post subject: Reply with quote

Synes Søderlund svarer fint for seg i VG.
Quote:
– Min form har dalt veldig i løpet av sesongen. Jeg er ikke irritert for at jeg ikke har fått spille siste månedene, sier Søderlund til VG.

Quote:
Søderlund er seriemesterens ligatoppscorer (9 mål) og skjøt laget til ny cupfinale med matchvinnermålet i semifinalen. Men oppsummerer 2018 slik:

– Frustrerende da sesongen startet. Jeg var i meget god form og fikk ikke spille. Men beviste at jeg burde spille. Så har ting innimellom der og nå gjort at jeg ikke har klart å være på nivået jeg var på, innrømmer Søderlund, som har spilt 27 eliteseriekamper denne sesongen – 17 fra start og 10 innhopp med drøyt 60 minutter i snittspilletid per kamp.

Quote:
– Men orker du en ny sesong der det kan se ut som du er reserve bak Bendtner?

– Hvis jeg skal gjøre det, må jeg være på 100 prosent, på skikkelig nivå igjen. Det kan ikke være sånn som det har vært siste månedene. Jeg har ikke klart å holde det oppe. Det må jeg klare, hvis jeg skal være her videre. Så vet vi ikke hva som skjer med trener her, svarer Søderlund.

Quote:
– Hvorfor har du ikke vært på «skikkelig nivå» de siste månedene?

– Er nok en kombinasjon av flere ting. Jeg har holdt det gående i over ett og et halvt år uten pause. Så har det vært litt ting jeg ikke vil si så mye om ennå.

Om interessen fra VIF:
Quote:
– Det er kjekt at de viser interesse. Men jeg må se om det passer for meg og familien. Jeg er i Norges beste lag nå, påpeker Alexander Søderlund, som har kontrakt med Rosenborg ut 2020.
Back to top
BadMongo
Junior

PostPosted: 18.12.2018 21:04    Post subject: Reply with quote

What?? Hva blir det neste? Astrologi? Meget alternativ yoga? voodoo?

https://trd.by/aktuelt/20...-pengene-på-badekar-fylt-med-saltvann-i-Trondheim-18008276.ece
larsarus
Legende

PostPosted: 18.12.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Det neste blir cryosauna/kuldeterapi. Astrologi og voodoo er selvsagt ikke på samme planet som dette en gang. Yoga derimot er nok nærmere samme sfære.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 18.12.2018 21:51    Post subject: Reply with quote

Joe Rogan har snakket mye om dette på JRE og har vel gått til innkjøp av slik tank både hjemme og i hangaren han bruker som studio. En sinnsyk opplevelse i følge han.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 18.12.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har også flere kolleger og bekjente som har prøvd dette, og sier at det er noe av det mest avslappende de har vært med på. Er frista til å prøve det selv en dag!
Henri
Legende

PostPosted: 18.12.2018 22:49    Post subject: Reply with quote

Ble overtalt av en hippieaktig venn til å prøve dette i London for mange år siden. Det er behagelig, men ikke så mye annet enn det høres ut som, man ligger i varmt vann.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.12.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Har prøvd, og det er akkurat som Henning. Du bader i varmvann. Verken mer eller mindre. Vanskelig å si om det ga bedre effekt enn badekaret hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larsarus
Legende

PostPosted: 18.12.2018 22:58    Post subject: Reply with quote

Joe Rogan mener du må kombinere det med meditasjon eller psychedelics. Tror ikke du får kjøpt det siste av Søderlund, så da får en nøye seg med det første.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.12.2018 23:36    Post subject: Reply with quote

Hva er oddsen for at Søder havner på Åndenes makt når han legger opp?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 18.12.2018 23:41    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Hva er oddsen for at Søder havner på Åndenes makt når han legger opp?

Mindre sannsynlig, men Haugesund alternativ-messe 2023 er ikke et dårlig tips.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 19.12.2018 05:30    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
De andre spissene har ikke nivået på papiret en gang.

Å si noe sånt når man samtidig vet at "de andre spissene" ikke på langt nær har fått det samme kampgrunnlaget, vitner om manglende fotballforståelse.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.12.2018 06:22    Post subject: Reply with quote

Se om du kan uttrykke det sentrale i budskapet ditt (det med kampgrunnlaget) uten å samtidig snakke nedsettende om andre forumdeltagere. Man trenger ikke automatisk å stille spørsmål ved andres fotballforståelse selv om man er uenig med dem. Prøv det, det er ganske lett. Se på det som en julegreie, og hvis det funker, kan det funke hele året!
sidney
Veteran

PostPosted: 19.12.2018 07:16    Post subject: Reply with quote

Min egen språkbruk i denne tråden er vel på et nivå der jeg stiller meg for hugg. Kan forøvrig bekrefte at jeg ikke har spilt fotball på høyere nivå enn sjette divisjon, og at jeg aldri har trent lag. Det medfører desverre riktighet at jeg ikke har et fnugg mer fotballforståelse enn andre som ser en del fotball på TV.

Så til saken. Jeg mener på ingen måte å snakke ned Botheim og Matti. Jeg mener dog at disse passer utmerket til rollene talent og reservespiss. Som fast førstevalg på topp, synes jeg vi skal legge oss på et høyere nivå. Søderlund som denne tråden egentlig handler om er jeg stort sett ferdig med å diskutere. Han er slik jeg ser det ikke i nærheten, og jeg mener han aldri har vært det. Jeg husker han dunket inn en del mål i slutten av en sesong - mange av dem av en slik art at selv 2018-Søderlund også hadde satt dem.

Så uten noen som helst fotballfaglig tyngde, eller kilder i styret, ønsker jeg meg en ny spiss som førstevalg.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 19.12.2018 07:50    Post subject: Reply with quote

Æsj, håper alltid han er solgt når tråden hans bumpes...
Ikke gi meg falske forhåpninger!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.12.2018 14:20    Post subject: Reply with quote

En av dem som så ut til å trives godt ute på banen var Alexander Søderlund som for tiden er hjemme på juleferie. Med seg på «Kortlaget» hadde han blant annet tidligere FKH-lagkamerat, Michael Haukås.

– Det er mye kjekker å spille her enn å løpe på mølle, sier han etter å ha vært med å sikre 8-2 seier med lagkompisene i kvartfinalen. Han legger ikke skjul på at det ligger en aldri så liten pott med prestisje i luften når spillere fra de ulike nivåene møtes.

– Jeg må uansett holde litt igjen. Dersom jeg pådrar meg skade her så får jeg nok kjeft når jeg kommer tilbake etter ferien, sier han.

Søderlund og «Kortlaget» spilte seg helt frem til finalen der de møtte «Los Kules». Etter 0-0 ved ordinær spilletid var det duket for straffekonkurranse, der Kortlaget sikret seieren.

Les mer: Vant årets Vennecup i Storhall Karmøy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sidney
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Uttaler seg på vegne av spillerne og rakker samtidig ned på Kjernen. Spleise på styrthjelm?
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

jeg er med. virker som impulskontrollen der i gården er svakere enn noen gang. Eller har han bare fått en stein i hodet??
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.01.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Litt mer fra den omtalte saken i Haugesunds Avis:

Han har feiret julen i Mosjøen sammen med kjæresten Camilla Olsen Vesterbekkmo og sønnen Noah.

- Jeg har hatt hvit jul, og det skjer ikke hvert år. Her er det jo høst, så julestemningen er litt borte, sier Søderlund, som har ferie helt til 21. januar.

- Hva er planene dine for resten av ferien?

- Det blir nok å reise opp til Mosjøen, og så skal jeg en liten helgetur med kompisene til utlandet. Litt kos og mye trening
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.01.2019 23:09    Post subject: Reply with quote

Høres ut som Perry og denne tannlegehistorien igjen. Fansen har ikke peiling blablabla...

Legger det godt til rette for kompisene sine fra Haugesund, denne Søderlund ...
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 03.01.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

Du mener at Søderlund er i posisjon til å gjøre det?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 140, 141, 142  Next
Page 110 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb