English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Michael Jamtfall
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 51, 52, 53  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 16.10.2006 19:01    Post subject: Reply with quote

If you want to be invisible to others- that is, people will look right past you like you aren't there (but if you punch them or something, they'll still see ya, sorry) try this. Close your eyes and imagine a sphere of white light around you. Then imagine that the light starts to get blurry. It then takes on the colors and shapes of the environment around you. You fade into the light, becoming a part of it, until you completely disappear into the camouflage of the circle of light around you.
I've done this and tried to talk to people and they didn't even see me until I physically touched them, then they would just like- jump- like holy crap, how'd you get there? And normally, I'm a very noticeable person. I'm not used to being invisible like that but it was an interesting experiment- useful if you need to hide, want to be alone (no annoyances) or are somewhere you shouldn't be and don't want to get caught.
Back to top
View user's profile Send private message
Forever RBK
Proff

PostPosted: 17.10.2006 09:29    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
1) Jeg så Jamtfall spille en hel omgang mot et "rustent" TIL lag i vinter. Det gikk 40 minutter før jeg så at Jamtfall var borti ballen.

2) Jeg har sett Jamtfall de få gangene han har spilt i TL og slitt med å ha sett at han har klart å markere seg. Han har en egen evne til å bli usynlig.

Nå er det faktisk stor forskjell på Jamtfall fra i vinter og Jamtfall per dags dato..
Tettey sleit i mange kamper i vinter han også...
Så Jamtfall i går, ser at han har noen junior feil, men han spiller 15min, kommer seg til en sjanse han burde scoret på, spiller Skjelbred på nesten blankt mål og viser at han har mye større fart en sine motstandere på Ham-Kam..

TomH: Du skryter hele tiden av Bernier, jeg så han mot Fredrikstad i 5-3 kampen og jeg ble skuffet over hvor elendig han var.... Men jeg og også sett han dominere kamper så du burde kansje ikke dømme Jamtfall som er junior etter en trenningskamp mot TIL fra i vinter..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 15:52    Post subject: Reply with quote

Jeg melder meg på diskusjonen ved å si at jeg gjerne hadde sett et talent som Jamtfall jr. i Viking - spesielt nå som vi spiller 4-3-3. Han har forutsetningene for å bli en klasseving, men jeg føler at han mangler litt i ballbehandlingen.

Han har vel muskulaturen til en sprinter? For meg virker det som om han har lignende kroppstype som Thierry Henry og Walcott - uten sammenligning forøvrig. Hvis han forbedrer seg på noen tekniske detaljer, og blir roligere mentalt på banen så blir det nok flere mål og målgivende.
TomH
Veteran

PostPosted: 17.10.2006 16:27    Post subject: Reply with quote

Vi diskuterer IKKE potensialet, men hvordan Jamtfall har fremstått!

Det som jeg har registrert og som jeg ikke tror noen kan være uenig i ang Jamtfall, er at han fungerer godt i kamper hvor det er kaos ute på banen (som det var i perioder mot slutten av 2.omgang mot Ham-Kam). Med kaos mener jeg forholdsvis stor strekk hos lagene og spillere som ikke rekker å komme tilbake i forsvar. I slike situasjoner er det ofte nok å være rask.

Imidlertid fungerer ikke Jamtfall som noen skapende ving i kamper hvor lagene spiller kontrollert og med samlede lagdeler. Min kritikk mot Jamtfall er selvfølgelig rettet mot dette siste eksempelet. Videre er det i slike kamper man VIRKELIG får vist fram sitt talent (om man klarer å være skapende mot kompakte og kontollerende lag). Det er dette siste jeg ikke har sett av Jamtfall og i slike kamper blir han "borte" (pr dags dato).
Brady
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 01:40    Post subject: Reply with quote

Hallo? Hvor mange kamper har Jamtfall spilt fra start av? Svaret er: Ingen! Da blir det for dumt å kritisere ham og si han blir 'borte' fra kamper der lagdelene ligger mer 'samlet' enn mot slutten av kampene. Du må la ham få sjansen fra start i en kamp før du kommer med slike bastante uttalelser, TomH.

Og du kan kutte ut å trekke inn den treningskampen oppi gokk i vinter engang, som du gang på gang bruker som et slags bevis på hvor dårlig både Michael Jamtfall og Alexander Tettey er.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 03:24    Post subject: Reply with quote

Er så enig med Brady Smile Tom H, du tar allt for snarlige konkluksjoner.Du bør se en spilleer på toppnivå over tid for å danne deg ett bilde.Ikke mot treningskamper mot Wigan eller innhopp i tippeligaen. Dette blir for dumt Tom H Tommel'n ned
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 09:04    Post subject: Reply with quote

Vel,
Brady har selv nylig skrevet et innlegg hvor han skrev at man ikke trenger å se en spiller i mange minutter før man ser kvalitetene. Treningskampen her i gokk Very Happy viste at Jamtfall ikke klarte å utrette noe mot et lag som spilte kontrollert med samlede lagdeler.

Det har ikke vært kaos i alle kampene Jamtfall har kommet inn i serien heller (selv om det har vært mot slutten av kampene). Typisk er at han ikke skaper noenting mot etablert forsvar.

Noen som har registrert noe annet?
Hvordan er det i 2.divisjon?

Men ikke misforstå,
jeg har både tro og håp for gutten.
Men, pr i dag er hverken han eller Tettey noe å skryte av.
Noen ung-gutter kan man skryte av - f.eks Skjelbred i fjorårs sesongen.

Ps. Brady,
Tettey har jeg faktisk sett i flere kamper enn den i vinter - dog har han ikke klart å vise meg noe som helst nytt siden da. Jeg tar det som en bekreftelse på at førsteinntrykket mitt var rett.
Det er som regel det.
Enkelt og greit.

Pps. Har du noengang spilt fotball selv, Brady?
Jeg synes du tidvis viser åpenbare mangler på å skille ordentlig kvalitet fra det ordinære? Wink
Brady
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 10:17    Post subject: Reply with quote

TomH, det stemmer at jeg mener at man fort kan se kvaliteter hos enkeltspillere, men det er avhengig av at man evner å se disse kvalitetene. Dessuten kan alle spillere ha dårlige dager.

Det er feil at Jamtfall ikke skaper noe mot etablert forsvar. Han hadde målgivende til Kone i Start-kampen, og da lå Start godt samlet i forsvar.

At du ikke syns at verken Jamtfall eller Tettey er noe å skryte av finner jeg merkelig, og tror det er en påstand du må bite i deg om ikke altfor lenge.

Ettersom du som jeg, ser de fleste kampene til A-laget, regnet jeg ikke med annet enn at du har sett Tettey i flere kamper enn den treningskampen i vinter. Og til det er det bare å si at førsteinntrykket ditt trenger en seriøs overhaling før vintersesongen.

Det at du synes jeg ikke greier å skille ordentlig kvalitet fra det ordinære er ikke så merkelig. Jeg har faktisk samme oppfatningen om deg i en del tilfeller.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 10:48    Post subject: Reply with quote

he he,
godt svart Very Happy

Godt mulig jeg må svelge mine ord om Tettey og Jamtfall.
Dog er det verdt å merke seg at jeg ALDRI har sagt at de ikke har potensial til å bli gode.

Vi snakkes.
longns
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 13:42    Post subject: Reply with quote

slår Jamtfall eller Tettey en god passning, så er prestasjonen SENSASJONEL i følge Brady.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 13:52    Post subject: Reply with quote

Gode prestasjoner sett i lys av lave forventninger, lite erfaring og andre momenter fører fort til at prestasjonene får et sensasjonspreg over seg.

Hvis f.eks. Christer Basma skrur et frispark i mål fra 25 meter vil jeg si det er sensasjonelt, men ikke hvis David Beckham gjør det.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 13:56    Post subject: Reply with quote

Poenget er uansett at Jamtfall har vist gode takter på sine innhopp, selvfølgelig kan man ikke kreve at en unggutt som kun får noen uregelmessige innhopp skal dominere. Vi får nok se mer av Jamtfall til vinteren i Royal League og treningskamper på nyåret. Da kan vi danne oss et bilde av ham og jeg tror at Jamtfall blir 2007s svar på Skjelbred anno 2005 og Tettey anno 2006.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 14:07    Post subject: Reply with quote

Manus,
samtidig skal du være klar over det at hvis Jamtfall hadde vært meget god - så hadde han fått spille langt mer.

Det har vært 19/20 åringer i TL før som har markert seg langt bedre enn det f.eks Jamtfall har gjort.
Strand
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 14:14    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg dreti på leggen, blanda meg inn i en diskusjon med TomH og Brady Razz

Nei, fra spøk til alvor. Det er vanskelig for unggutter å spille seg inn på Rosenborg. Det var hvertfall ståa under PMH og det har til dels vært slik under Tørum au. Som du ser blir f. eks Jan Gunnar Solli prioritert på høyrevingen fremfor å gi Jamtfall sjansen fra start. Det er godt mulig at Jamtfall fortsatt har en del å hente på å bli god nok til 11eren, men jeg er bastant sikker på at han er bedre enn Solli på ving. Og bedre enn Stensaas som også har fått sjansen som ving.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 14:16    Post subject: Reply with quote

Tja, TomH, man vet aldri. Solli har jo fått spille masse til tross for evnene sine, kanskje det motsatte er sant om Jamtfall?

Jeg ser ihvertfall masse potensiale i fyren, og håper at han dytter Storflor/Solli ut av laget så fort som mulig. Jamtfall virker mye mer bevegelig enn Solli, samtidig som han har mye mer guts enn Storflor. Og han er vel raskere enn begge? Innleggsfoten kunne jeg tenkt meg å sett mer til, men den kan kan vel knapt være mindre presis enn Solli sin - og han må vel evne å legge den til med færre touch enn Storflor.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2006 14:22    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Det har vært 19/20 åringer i TL før som har markert seg langt bedre enn det f.eks Jamtfall har gjort.

Det har der, ja. Men de har bestemt også fået mere spilletid. Det Jamtfall har udret på de få minutterne han har fået spillet har været imponerende.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 14:23    Post subject: Reply with quote

Nå har faktisk Jamtfall vært skadet helt siden midten av august helt frem til nå. Det vil si at han har fått spille i nesten hver kamp han har vært skadefri etter at Tørum overtok hovedansvaret.
Back to top
crashpink
Junior

PostPosted: 18.10.2006 14:41    Post subject: Reply with quote

jamtfall er en klyse, eneste grunnen til at han fikk ny kontrakt er pga faren og det ene målet han scoret mot lillestrøm(?)
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2006 14:46    Post subject: Reply with quote

Det ser ud til at du kender Jamtfall godt, crashpink. Har du lyst til at uddybe hvorfor han er en klyse?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Strand
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 15:06    Post subject: Reply with quote

Har hørt forumrykter om det der, men tar det heller som misunnelse til noen kan utdype.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 18.10.2006 15:19    Post subject: Reply with quote

crashpink wrote:
jamtfall er en klyse, eneste grunnen til at han fikk ny kontrakt er pga faren og det ene målet han scoret mot lillestrøm(?)

I mine øyne er Martin Andresen , John Arne Riise og Magne Hoseth klyser, men de er bra fotballspillere for det.. Fotballspillere bør vurderes ut i fra hva de presterer på fotballbanen...
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2006 15:53    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Jamtfall virker trivelig ihvertfall. Han virker faktisk mer beskjeden enn overlegen og kvalm.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 18.10.2006 16:58    Post subject: Reply with quote

Jamtfall er utvilsomt den kjekkeste på rbk, og da er han jo dømt til å bli kalt klyse. Jeg synes han virker som en fet fyr.
Back to top
Kvaki
Senior

PostPosted: 18.10.2006 17:29    Post subject: Reply with quote

for meg er jamtfall den nye jan derek sørensen han har fart og drible ferdigheter. de som kaller han en klyse har ikke peiling på hva de snakker om.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2006 18:34    Post subject: Reply with quote

Da har heller ikke du peiling som sammenligner han med Jan Derek...

Very Happy
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 51, 52, 53  Next
Page 13 of 53

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb