English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 324, 325, 326 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

Enig med Henning. Det er så svakt av en som er kommentator i Adressa å dra opp Rekdal som en seriøs kandidat. Det kommer aldri til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:07    Post subject: Reply with quote

Joda, det er masse fotballtrenere i verden, men det er noe som bekymrer litt nå.

Styret har jobbet med dette en god stund og vi er nå godt på "overtid" ifølge tidsplanen. Rykter forteller at trenerjakten kom sent i gang siden RBK spilte mer fremover-rettet fotball da Coolen overtok (Koteng snakket veldig godt om Coolen allerede da Ingebriktsen gikk av, så han hadde nok forhåpninger). Men selv om det tok litt tid før styret kom i gang så har det vært jobbet med dette i lang tid. Jeg tror det betyr at styret har vært i kontakt med en god del trenere, men fått "nei takk" av alle som en. Så har man begynt å gå et stykke ned på lista (der sto bl.a. Geir Bakke) og fremdeles får man "nei takk".

Man skal selvsagt ikke gi opp ennå, men man trenger ikke gå så veldig mye lenger ned på lista nå synes jeg. Ingenting galt sagt om Geir Bakke, men læll... Da synes jeg Coolen skal få fortsette sitt vikariat frem til sommeren. Så prøver vi på nytt da. Det er enklere å få tak i trenere på sommeren også i og med at de fleste land slutter sesongen da. Og Coolen er en "helt grei" eliteserietrener. Trenger ikke bytte ut Coolen bare for å få en ny som ikke er bedre. Da er det greit å ta seg den tiden som må til.

Så får 2019 bli som det blir.
hello
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

Dette ryktet om at Koteng har satt trenerjakten på vent fordi han selv syntes man spilte bra fotball en periode er åpenbart oppspinn.

Grunnen til at man kom sent i gang var at alle ressurser ble brukt til spillerlogistikk i sommervinduet. Der tapte vi to måneder. Så startet prosessen med å samle inn en bruttoliste og deretter snevre ned denne. De har garantert jobbet med en nettoliste på 2-3 navn som åpenbart ikke har gitt ønskede resultater, dermed må de restarte med noen nye navn igjen. At det da dukker opp Rekdal og co er bare rykter. Skudd for baugen at Bakke har fått en forespørsel, men det trenger ikke være mer enn en sondering på om han kan være interessert i å være en kandidat for jobben.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tar i alle fall ikke Løfaldli eller Mathisen seriøst så tror ikke det er noe å uroe seg for med Rekdal jeg da. Akkurat det tar jeg med en klype salt. Er mer urolig for at det kaffetraktern sa. Men får ta det med en god dose salt også. Snart tom for salt dog Smile
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:16    Post subject: Reply with quote

Blir det mer salt på denne kanten skal jeg begynne å bekymre meg for diverse sykdommer.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:23    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Dette ryktet om at Koteng har satt trenerjakten på vent fordi han selv syntes man spilte bra fotball en periode er åpenbart oppspinn.

Grunnen til at man kom sent i gang var at alle ressurser ble brukt til spillerlogistikk i sommervinduet. Der tapte vi to måneder. Så startet prosessen med å samle inn en bruttoliste og deretter snevre ned denne. De har garantert jobbet med en nettoliste på 2-3 navn som åpenbart ikke har gitt ønskede resultater, dermed må de restarte med noen nye navn igjen. At det da dukker opp Rekdal og co er bare rykter. Skudd for baugen at Bakke har fått en forespørsel, men det trenger ikke være mer enn en sondering på om han kan være interessert i å være en kandidat for jobben.

Hvis Bruttolista er satt uten i det hele tatt å ha snakka med noen trenere er helt dust. Man setter ikke en liste med (bare for å ta noen navn ut av lufta) Klopp, Guardiola og Wenger og sier, det er de trenerne som vi skal ha, for så å sitte med hendene planta godt opp i rævva frem til desember før man i det hele tatt sjekker om de er villige til å komme til klubben. Om Rosenborg selger seg på den måten så kan de bare drite faen, hente Dan Eggen som ny trener og si opp jobben med det samme for da lurer jeg på hvordan de gjør jobben sin. Selv ikke i hodejegerbransjen gjør man det.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Bensto
Junior

PostPosted: 10.12.2018 16:23    Post subject: Reply with quote

Adressa meldte vel om at det skulle være styremøte i dag. Må si jeg er rimelig nysgjerrig på hva som ble sagt der. Burde vel være mulig å få en kommentar fra Koteng?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2018 16:24    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Jeg tar i alle fall ikke Løfaldli eller Mathisen seriøst så tror ikke det er noe å uroe seg for med Rekdal jeg da.

Nå mener Mathisen det er 0% sjanse for at Rekdal blir trener, da. Hvem stoler du mest på når de er uenige?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

Hvordan kan du være så skråsikker på at din virkelighetsoppfatning er den rette? Dersom det skinnvesten driver med er 'trolling', ja da kan det samme sies om din type argumentasjon
hello
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:27    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Hvis Bruttolista er satt uten i det hele tatt å ha snakka med noen trenere er helt dust. Man setter ikke en liste med (bare for å ta noen navn ut av lufta) Klopp, Guardiola og Wenger og sier, det er de trenerne som vi skal ha, for så å sitte med hendene planta godt opp i rævva frem til desember før man i det hele tatt sjekker om de er villige til å komme til klubben.

Kjempedust om det er det som har skjedd. Men det er det jo ikke.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 10.12.2018 16:27    Post subject: Reply with quote

Folk må bare innse at det RBK driver med er så langt fra toppidrett man kan komme. Det går på alt man gjør fra A til Å. I dette ligger også arbeid for å ansette trener, men når de som skal ansette også er inkompetent blir resultatet middelmådig/dårlig.

Hva er det Bjørnebye har gjort så fantastisk bra slik at han leder prosessen med å ansette trener? Jeg tror det er for lite slike betraktninger i styre og stell.

Når de prøver seg på Geir Bakke bryter de med sine egne prinsipper og inkompetansen lyser lang vei.

Håper jeg tar feil, men dette var et kraftig tilbakeslag for en klubb som allerede har mistet mange tilskuere i år. Oppgaven med ny trener er kritisk viktig for at klubben skal overleve de neste årene, men det ser ut som det er gjort en veldig, veldig dårlig jobb.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Pappelg wrote:
Jeg tar i alle fall ikke Løfaldli eller Mathisen seriøst så tror ikke det er noe å uroe seg for med Rekdal jeg da.

Nå mener Mathisen det er 0% sjanse for at Rekdal blir trener, da. Hvem stoler du mest på når de er uenige?

Som sagt så tar jeg ingen av de seriøst og ville ha frem det fordi Mathisen er en kjempedust. Siden Løfaldli var først ute så er ikke Rekdal ryktet noe å bekymre seg for, og da er det revnende likegyldig hva Mathisen mener.

Men værsegod hehe, spikk fliser videre det er morro av og til det og Smile
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:33    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
hello wrote:

Hvordan kan du være så skråsikker på at din virkelighetsoppfatning er den rette? Dersom det skinnvesten driver med er 'trolling', ja da kan det samme sies om din type argumentasjon

Det har blitt uttalt at spillerjakten gikk foran trenerjakten i sommer (frem til styremøtet i slutten av august).
Det har blitt uttalt at Bjørnebye og co fikk i oppgave å sette sammen en liste med aktuelle navn (bruttoliste).
Det har blitt uttalt at de hadde jobbet seg ned til 2-3 kandidater, hvor Coolen var en av disse.
Det har blitt uttalt at den interne fristen de selv satte seg med 1.desember måtte skyves på siden det har tatt lenger tid enn de håpte på. Dette fører til at det er lett å anta at noen kandidater ikke lenger er aktuelle.

Dette gjør at jeg føler meg rimelig trygg på all prat om at Koteng kjører sitt eget show, at Coolen har vært inn og så ute pga spillet på banen, og at de har satt hele prossessen på vent er oppspinn.

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes med nevnte skinnvest?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:35    Post subject: Reply with quote

Senador kan komme med en del sure oppstøt, men han har sine poenger også selv om mange her inne ikke liker hans "oppstøt".
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:40    Post subject: Reply with quote

Det er ikke poengene det er noe i veien med - det er at det er 6311 poenger og 0 entusiasme. Poengene er greie de.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:49    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
PauloSilas wrote:
hello wrote:

Det har blitt uttalt at spillerjakten gikk foran trenerjakten i sommer (frem til styremøtet i slutten av august).
Det har blitt uttalt at Bjørnebye og co fikk i oppgave å sette sammen en liste med aktuelle navn (bruttoliste).
Det har blitt uttalt at de hadde jobbet seg ned til 2-3 kandidater, hvor Coolen var en av disse.
Det har blitt uttalt at den interne fristen de selv satte seg med 1.desember måtte skyves på siden det har tatt lenger tid enn de håpte på. Dette fører til at det er lett å anta at noen kandidater ikke lenger er aktuelle.

Dette gjør at jeg føler meg rimelig trygg på all prat om at Koteng kjører sitt eget show, at Coolen har vært inn og så ute pga spillet på banen, og at de har satt hele prossessen på vent er oppspinn.

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes med nevnte skinnvest?

Enig i den første paragrafen din, men de slutningene du trekker i den andre paragrafen er jeg uenig i. Slik jeg ser det kan det godt være at Koteng kjører mer eller mindre soloshow og at Coolen i varierende grad er på "listen" selv om alle punktene i den første paragrafen din er sanne
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:52    Post subject: Reply with quote

En teori bare: Hvis Koteng nå har sagt at de har kun tre mann igjen på lista så kan det hende at Hjulmand og Bakke var to av dem, Koteng har uttalt utad at Coolen er en av de tre.

Altså: RBK har snakket med Nordskjelland om å få lov til å snakke med Hjulmand, det fikk de ikke lov til.

Av S 08 fikk RBK lov til å snakke med Bakke, han takker nei.

Coolen er ifølge mange og ifølge Kotengs uttalelser den tredje, dette er kun ifra Koteng selv som han sier utad. Hadde vært rart å si at Coolen ikke er aktuell da han nå er fungerende trener.

Om ikke det er Coolen, hvem er da den tredje?

Start har sagt at de ikke har fått noen forespørsler fra RBK, til orientering.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:56    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det så er det tilnærmet helt urealistisk at Koteng har kjørt sitt eget soloshow her. Hva er det med hans historie som styreleder i Rosenborg som tilsier at det er naturlig å anta? Har han noen gang gjort det tidligere?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 16:58    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Slik jeg ser det så er det tilnærmet helt urealistisk at Koteng har kjørt sitt eget soloshow her. Hva er det med hans historie som styreleder i Rosenborg som tilsier at det er naturlig å anta? Har han noen gang gjort det tidligere?

Selvfølgelig har han ikke det. Høres helt idiotisk ut spør du meg.
Back to top
senador
Legende

sidney wrote:
Det er ikke poengene det er noe i veien med - det er at det er 6311 poenger og 0 entusiasme. Poengene er greie de.

Hva har RBK utviklet siden 2004 og frem til nå? Det er ingen utvikling. Det er tilbakeslag hver gang. Det blir ikke bedre før inkompetansen forsvinner.
Back to top
vemundo
Veteran

nieuwlaat wrote:
Sjiraff wrote:
Er jo ikke viktigste kampen til Sarp dette, det var når de kom inn i EL.
Alt det som skjer nå er bonus.

Hvordan var dette igjen? De viktigste kampene er "dæm du har spælt"?

Kan se ut som dette har blitt mantraet i Rosenborg. Dersom Sarpsborg tenker annerledes, er det muligens en medvirkende årsak til at deres siste kamp for året ikke er betydningsløs.

Synes fremdeles Sarpsborgs håndtering er underlig. Dersom de ikke vil ha forstyrrelser kunne de nektet RBK å snakke med Bakke akkurat nå før den siste kampen. Ikke minst kunne de holdt samtalen hemmelig til etter den kampen, istedet for å få VG og alle andre medier til å ringe ned Bakke med spørsmål om denne saken. Ikke at det spiller noen stor rolle hvorfor det kom ut.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 17:03    Post subject: Reply with quote

Avgjørelser fattes av styret i fellesskap etter avstemning, og Koteng har således ingen kompetanse til å sparke en trener på egenhånd. Her har det vært flere på banen, det er hundre prosent sikkert.

Når det er sagt var jeg imot sparkingen av KI i sommer, og ingenting som har skjedd etter den tid tyder på at avgjørelsen var riktig. Og nå lanseres plutselig Kjetil Rekdal som kandidat?
Cool Rolling Eyes
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 17:08    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
KitWalker wrote:
S 08 har bevisst lekket Bakke- forespørselen kan VG-Svea melde.

Og argumentasjonen var ganske krystallklar: Forstyrrelse av oppkjøring foran deres viktigste kamp for sesongen. Da er det bare å ta frem ydmykhets-postulatet og si unnskyld.

De har faktisk klart det kunststykke å forstyrre sin egen oppkjøring foran deres viktigste kamp for sesongen med å lekke dette.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 10.12.2018 17:10    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
De har faktisk klart det kunststykke å forstyrre sin egen oppkjøring foran deres viktigste kamp for sesongen med å lekke dette.

Viktig å få frem i media hvor dumt det er å forstyrre i media i forkant av en viktig match.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 17:14    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
sidney wrote:

Hva har RBK utviklet siden 2004 og frem til nå? Det er ingen utvikling. Det er tilbakeslag hver gang. Det blir ikke bedre før inkompetansen forsvinner.

Men når jeg jekker en kald en og setter meg til i sofaen har jeg fortsatt trua. Når vi vinner griner jeg av glede, og når vi taper hører jeg på deg. Om de ansetter Hesten kommer jeg fortsatt til å glede meg til kamp. Tipper du fortsatt maser om at julaften var mye bedre i 1987 under hele julemiddagen Smile

Forøvrig må jeg minne om at vi knuste Valenzia i 2 kamper etter 2004. Det var ikke like rått som Dortmund, men fortsatt opplevelser av de skjeldne.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 324, 325, 326 ... 781, 782, 783  Next
Page 325 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb