English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 319, 320, 321 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JanneB
Veteran

PostPosted: 09.12.2018 21:57    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
eksil wrote:
Ved å ansette Bakke, Rekdal, Maalen osv har klubben feilet ganske så stygt. Ikke fordi det var feil å sparke Kåre, for akkurat det var riktig. Men fordi poenget var å løfte nivået med en bedre trener enn hva man finner i Norge. Når man nå står igjen med info om panikk på brakka, et halvt år etter prosessen startet og Geir Bakke som forespurt, vel da begynner det å lukte esel.

Hvorfor er det så vanskelig å finne en bedre trener enn eks. Rekdal til å trene et av Nordens største lag?

Åja, et av nordens største lag er det eneste som definerer oss...ikke an haug med trenersparkinger, voldsdømte spillere, det at vi ble en lutfattig norsk klubb så fort vi ikke hadde mesterligainntekter lenger og aldri har hatt noen god ide om hvordan vi skal få ordentlig omsetning som den soleklare eneren i norden historisk sett, vi spiller i en liga der naturgressbaner er ikke-eksisterende, og vi bygde oss en gammeldags og elendig stadion som en moderniseringsprosess, der vi har endt opp med et av de mest utdaterte anleggene i ligaen.

Ã¥ja, det er merkelig at ingen vil komme hit.

Materialet ditt krever mer jobb og the punchlines are simply not there. Sad. - vurdering 2/10
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 09.12.2018 21:57    Post subject: Reply with quote

...liker ikke fyren, men har i hvertfall noen taktiske ferdigheter som Kåre beviste at han ikke hadde. Evnen til å endre kampbildet.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 09.12.2018 22:04    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
...liker ikke fyren, men har i hvertfall noen taktiske ferdigheter som Kåre beviste at han ikke hadde. Evnen til å endre kampbildet.

Rekdal altsÃ¥, ikke skinnvæsten ✌️
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 09.12.2018 22:19    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
eksil wrote:
Ved å ansette Bakke, Rekdal, Maalen osv har klubben feilet ganske så stygt. Ikke fordi det var feil å sparke Kåre, for akkurat det var riktig. Men fordi poenget var å løfte nivået med en bedre trener enn hva man finner i Norge. Når man nå står igjen med info om panikk på brakka, et halvt år etter prosessen startet og Geir Bakke som forespurt, vel da begynner det å lukte esel.

Hvorfor er det så vanskelig å finne en bedre trener enn eks. Rekdal til å trene et av Nordens største lag?

Åja, et av nordens største lag er det eneste som definerer oss...ikke an haug med trenersparkinger, voldsdømte spillere, det at vi ble en lutfattig norsk klubb så fort vi ikke hadde mesterligainntekter lenger og aldri har hatt noen god ide om hvordan vi skal få ordentlig omsetning som den soleklare eneren i norden historisk sett, vi spiller i en liga der naturgressbaner er ikke-eksisterende, og vi bygde oss en gammeldags og elendig stadion som en moderniseringsprosess, der vi har endt opp med et av de mest utdaterte anleggene i ligaen.

Ã¥ja, det er merkelig at ingen vil komme hit.

Materialet ditt krever mer jobb og the punchlines are simply not there. Sad. - vurdering 2/10

At du leter etter pucnhlines i en faktaoppramsing sier vel alt om situasjonen til klubben.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 09.12.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Det er kanskje ikke bare trener som må byttes i Rbk.

Hele filosofien vedr. spillerutvikling, kjøp/salg av spillere, unge spillere og A-lagsspill, akademi, samarbeidsavtaler med større klubber etc må vurderes.

Et system der vi satser yngre på A-laget og kjøper ungt, utvikler, låner ut etc. og selger med fortjeneste og venner oss på hyppig utskiftning på laget, samtidig som akademi biten og talentutviklingsbiten oppgraderes ekstremt, kan være en mulighet.
Det vil kunne gi en voksende bank konto, på samme vis som Ajax kunne vi da vokst på spillersalg.

Samtidig behøves det fler kamper mot god motstand i vårparten av sesongen.
Om vi har en god stall kunne det fint vært lagt inn noen treningskamper midtukes der mot god Europeisk motstand.

nordisk superliga og krav om gressbaner deri hadde heller ikke skadet.

Men den overordnede strategien per i dag føles avlegs.
Fotball Europa endrer seg så fort nå, vi henger ikke med.

Håper jo mine negative tanker kan motbevises av en evt. ny trener og at eksisterende spillermateriell og noen forsterkninger kan få det til likevel, men for meg ser det ut til av vi prises ut av gamet.

Uansett håper jeg styret ser på hele business modellen, taktikken rundt alt det overnevnte og setter fingern godt planta i jorda en stund så man blir jordet og ser alt litt klarere.

Håper den eksterne gjennomgangen som skulle gjøres gir noen gode svar, men håper klubben også benytter seg av muligheten til å snakke med andre klubber i Europa som lykkes med små ressurser og se hva de gjør for å drive rett modell.

meh.. ble mange tanker her nå... Håper det ordner seg med bra trener til slutt, hope in a hanging snore og alt det der Smile
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.12.2018 22:52    Post subject: Reply with quote

Er det noe vi virkelig har lyktes med de siste årene er det å tjene penger på spillersalg. Føler ikke det er der skoen trykker akkurat...
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 00:18    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer rett og slett ikke å tro på dette.. Sparke Kåre, går stort og høyt ut om ambisjoner og økonomi, og så stå her i desember å snakke om Reka, Maalen, Coolen eller Bakke.. Det går ikke an! Da må styret trekke seg! Thats it!
eksil
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 00:24    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi skal selge klubben til en oljesjeik. Døpe om Lerkendal til Ben Redik Fy Fasan Arena. I CL finalen om noen år. Hmm...
KitWalker
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 00:44    Post subject: Reply with quote

Flåklypa CL henger garantert høyt på brakka.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 00:45    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
SHJINNJWÆST wrote:
Som om de har noen andre navn på blokka enn Coolen. At denne tråden lever enda

Poenget godeste skinnvest, er at du har tidligere hevdet at styret hadde bestemt seg for Coolen. Jeg vet det ligger flere poster med sånne innlegg fra deg om jeg orker å se lenger bakover.

Beviselig kan vi vel da si at styret enda leter etter kandidater, andre enn coolen.

Som i alle fall i mitt hodet gjør at du har tatt feil. Men hva vet jeg. Jeg er jo intet orakel.

Feil, han har hele veien sagt at RBK-styret håpet Coolen var rett man og man derfor startet trenerjakten for sent. Han har også sagt at ingen kandidater var interessert i trenerjobben og at RBK nå derfor er på desperat søken etter noen, at dette med "grundig prosess" bare er et spill for galleriet og at Coolen fortsatt er eneste reelle kandidat...

Foreløpig virker det som om har helt rett
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 00:52    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
SHJINNJWÆST wrote:

Det er bevis på det rake motsatte.

Dette er jo fullstendig ulogisk. Du har hele tiden hevdet skråsikkert at vi ikke jobber med andre kandidater og at det er avgjort for lenge siden at Coolen fortsetter. Har vi vært i kontakt med Bakke, betyr det at du tar feil. Enkelt og greit.

Om vi ender opp med Coolen som trener også i 2019 vil det neppe sjokkere mange, men det er jo isåfall fordi vi har feilet totalt i trenerjakten - ikke fordi det hele tiden var planen at Coolen skulle få jobben.

Skinnvesten har hele tiden sagt at styret har prøvd seg på andre, urealistiske kandidater men fått nei og atter nei og at vi derfor kommer til å ende opp med Coolen... å si noe annet blir for dumt
ola.
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 01:58    Post subject: Reply with quote

PauloSilas til Pappelg om skinnvesten wrote:

(…)

Han har også sagt (…) at dette med "grundig prosess" bare er et spill for galleriet og at Coolen fortsatt er eneste reelle kandidat...

Foreløpig virker det som om har helt rett

Nei. Les det du selv skriver her. Dette er beviselig feil. Ikke gi skinnvest kreditt han ikke fortjener. Coolen er helt åpenbart ute av bildet. Og Coolen som eneste alternativ, er hjørnesteinen for skinnvestens mentalt forstyrrede korstog.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 04:30    Post subject: Reply with quote

Skinnvest var vel i starten veldig bastant på at Coolen var ansatt for å bli hovedtreneren på fast basis og at trenerjakten bare var en skinnprosess.

Troll.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 07:40    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:

Hele filosofien vedr. spillerutvikling, kjøp/salg av spillere, unge spillere og A-lagsspill, akademi, samarbeidsavtaler med større klubber etc må vurderes.

Nei, den økonomiske utviklingen de siste år og i glansperiode tilsier meget sunt driftsregime ved sportslig nivå over tallerken.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 07:44    Post subject: Reply with quote

Det er mulig å ha 2 tanker i hodet på en gang. Det var lov å håpe at Coolen skulle lykkes og samtidig satse på trenerjakt der man virkelig hadde trua. Nå er det vel enighet her inne om at Coolen ikke lyktes, og det lukter litt av at trenerjakten ikke går all verden.

Kanskje det beste er å ha is i magen, det dukker alltid opp muligheter.

Det er en del misnøye med styret og administrasjonen her inne. Uten at jeg egentlig mener noe om styret, henger dette sammen med grunnsteinen kontinuitet. Om man skulle velge å bygge alt på nytt, blir det i hvert fall ikke kontinuitet. Spillestildebatten og trenertypedebatten blir litt det samme. Ja 433 er et tall, men det er vårt tall. Dette handler om å gjenskape Eggen. Til og med kravspec. til ny trener viser jo at vi egentlig leter etter Eggen - "pedagog" f.eks. Kan jo minne om at Eggen i 1987 trente et lag som kom fra førstedivisjon, og at han på de 4 første sesongene tok serien 2 ganger.

Så havner vi mellom 2 stoler - på den ene stiden folkekravet om resultater med en gang, og på den andre siden ideen om å bygge system langsiktig. Det enkleste hadde vært om Kåre hadde vært på treningsfeltet og drillet, men det var han tydeligvis ikke - ikke nok i hvert fall. Man kan jo spekulere i om det å kjøpe navn, også betyr at man kjøper en garderobeoposisjon, og at det ikke var latskap som drepte prosjekt Kåre, men sterke stemmer i spillergruppa, som ikke aksepterte han som ubestridt leder.

Det hele handler egentlig om ambisjoner. Eggen fikk tid til å bygge ting fra bunnen - den tiden finnes ikke lenger. Vi håper på mirakler. Hva er det egentlig som tilsier at RBK skal til Chamions League? Før var det kontinuitet, rollespillere og en Autoritet på treningefeltet, som jabbet inn grunnprinsipper i årevis. Jeg ser ikke at hverken personen, tida som trengs, eller spillergruppa skulle tilsi at dette vil funke. Marginene for å kjøpe seg til suksess er også små i Norge.

Jeg mener vi burde gå for langsiktighet. Vi burde dyrke lokale spillere, og ansette en lovende trener som er akkurat så ukjent at han får tid. Jeg mener også vi burde slutte å kjøpe spillere som er gode på papiret, og skaper overskrifter. Jeg på min side ville leve godt med noen magre år, om fundamentet ble lagt solid. Det er kult med store navn og drømmer om CL, men det er ikke spesielt lurt. Om alt skal skinne til en hver tid blir det mye fasadepynting. Vi skal ikke forkaste alt som har bragt oss dit vi er, vi skal dyrke det.

Jeg stemmer for lagbygger. Vi bør ikke lete etter en Coach i verdensklasse, en som kan fyre opp media og skape kortsiktig entusiasme. Alt annet enn det...

Last edited by sidney on 10.12.2018 07:59; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2018 07:56    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Skinnvesten har hele tiden sagt at styret har prøvd seg på andre, urealistiske kandidater men fått nei og atter nei og at vi derfor kommer til å ende opp med Coolen... å si noe annet blir for dumt

Problemet er jo at han har forsøkt seg på mange forskjellige varianter. Enkelte ganger hevder han at det er bestemt for lenge siden at det blir Coolen, "det har alltid vært Coolen og det kommer til å bli Coolen og dere er dumme idioter" - mens andre ganger (når media har skrevet om kandidater i utlandet) har han fremstilt dem som en del av en skinnprosess, fordi det uansett var meningen at Coolen skal få jobben.

Det er godt mulig at Coolen får jobben, det vet jeg ingenting om, men det jeg vet med 100% sikkerhet er at veien dit er helt annerledes enn den skinnvesten har gnålet om i flere måneder nå. Det er ingen tvil om at de har forsøkt å få tak i andre trenere enn Coolen og det har vært konkrete, ærlige forsøk. At de sliter med å få tak i en de er fornøyd med, er en helt annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sidney
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 08:02    Post subject: Reply with quote

Blind høne kan også finne korn. Jeg vurderer noen av brukerne her som useriøse, kun fordi de ikke klarer å glede seg over noe når det gjelder RBK. Når vi spiller bra er de borte fra kamptråden. Ellers er de der hele jævla tida.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 08:06    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Pappelg wrote:

Nei, den økonomiske utviklingen de siste år og i glansperiode tilsier meget sunt driftsregime ved sportslig nivå over tallerken.

Nei jeg er ikke enig i det. Det er ikke NOK penger vi tjener. Ikke om vi skal lykkes i Europa.

Og det vet du om du tenker deg om. Og det gjelder ikke BARE penger. Det gjelder å satse yngre for å få solgt prosentvis flere spillere av alla innkjøpte for mer penger enn de er innkjøpt også. Spillere som legger opp pga alder får du fint lite for, det samme for spillere over 30.

Vi kjøper spillere for 5-20 mill. per stk. og lønner spillerne langt pået høyt NORSK nivå og lavt EUROPEISK nivå.

skoen trykker på ressurser og det vet vel alle.
Om vi skal få tak i mer penger må en gjøre noe. Pengene faller ikke ned fra himmelen. Samtidig så er det god butikk å faktisk få utviklet talenter og da må de få spilletid på a-laget, ellers gir jo akademi satsingen for lite av seg.

Så kan en jo si at de ikke er gode nok, men da er heller ikke akademi satsingen bra nok, eller åpningen stor nok på A-laget.

Alt jeg vil er at de gjenomgår hele modellen. Alt fra manager/HC rolle, til akademi modell, til spillersalg og kjøps taktikker, til drifting av klub etc. Det er ALLTID forbedringspotensiale - hvis man tror man har makset postensiale her - da faller man akterut.

Det er alltid bra å se til hva man gjør andre steder og lære. Det skader ikke og det er garantert ting man kan gjøre. Å bli fornøyd med hvordan ting er per i dag, er å gjrøe seg dårligere om 5 år. Man må alltid forandre seg og frobedre seg.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 08:15    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:

Nei jeg er ikke enig i det. Det er ikke NOK penger vi tjener. Ikke om vi skal lykkes i Europa.

Og det vet du om du tenker deg om.

Jeg vet at dersom situasjonen oppstår at vi har distansert de andre lagene sportslig og økonomisk ruller snøballen videre og blir større og større. Akkurat hvor stor snøballen kan og vil bli er åpent, og det er ikke sikkert den trenger å være gigantisk for å vinne mesterligaen.

If it ain't broken don't fix it.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 08:50    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Skinnvest var vel i starten veldig bastant på at Coolen var ansatt for å bli hovedtreneren på fast basis og at trenerjakten bare var en skinnprosess.

Troll.

Og enn om han har justert kursen bittelitt underveis. Eller presisert bittelitt. Hva så? Jeg tenker at de fleste selv vet best hva de mener.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

Hvis du kun er opptatt av økonomisk gevinst kan du jo begynne å lese Finansavisa eller noe. Rosenborg er i underholdningsbransjen, ergo skal de underholde. Det gjorde de ikke under Kåre. Hvorvidt vi solgte spillere over eller under gryta driter jeg i.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 09:31    Post subject: Reply with quote

Helland ut å kritiserer regimet den siste tiden; har vært for snilt, på trening, kamp og i garderobe. Er vel kanskje en ærlig innrømmelse av at ting ikke var så bra under Kåre likevel, selv om Kåre er en hyggelig fyr som har vært godt liket så har man ikke satt krav nok?

Må også være en tydelig pekepinn videre til Koteng og gjengen som ser etter ny kandidat, må ha en med pondus og som ikke er for snill...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.12.2018 09:32    Post subject: Reply with quote

Edit: til ksmerst ola

Du strever litt med å gjøre ditt perspektiv relevant. Det kan jo være en idé å vekke til live litt interesse for å dikte sanger, salgskurs & tifo og sånt.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2018 09:56    Post subject: Reply with quote

Samtidig hevder Helland at de ikke er for dårlig trente, bare for dårlig samkjørte. Det tror jeg er mildt sagt feil, og en i overkant behagelig innstilling. Jeg tror ikke treningene er tøffe nok hvis ikke Helland er litt sånn på kanten til misfornøyd, for Helland er faktisk ikke målestokken her, han er en som må slepes etter, og komme i form nesten gjennom tvang. Jeg håper egentlig på nye koster innenfor den fysiske treningen, eller i det minste en ekstern evaluering fra noen som ikke har noen interesse i å forsvare det bestående, for det har luktet vondt av målingsregimet vårt lenge.

Selv om det åpenbart ligger noe i det han sier også - han beskriver jo mer eller mindre at de omtrent ikke har trent på de riktige og viktige tingene siden 2016, og det de faktisk har trent på har vært mislykket i praksis. Da er det ikke rart om strukturen går i oppløsning når nye spillere kommer inn. Det som er overraskende er at den erkjennelsen tar 1,5 år, og da blir møtt med harnisk over at det gjøres en endring. Det peker vel på at det var litt for behagelig for spillerne å ta det rolig, men likevel vinne, og det er nettopp derfor vi burde ønske større hjemlig konkurranse velkommen, slik at vi ikke kan vinne enkelt selv når det gjøres store feil i treningsopplegget.

At Kåre endte med å legge seg litt på rygg for krav om slakkere tøyler og mindre pes på trening, det kommer ikke som noen overraskelse - det var jo det store spørsmålet da han startet, om han kom til å være for lite sjef og for mye kompis med de mest etablerte spillerne. Ikke første gang det skjer, men her fikk han jo aldri resultatene mot seg, og dermed heller ikke spillergruppa.
Back to top
Komainu
Junior

PostPosted: 10.12.2018 10:09    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
@ SHJINNJWÆST

Hvis du tror at du bestemmer premissene for debatten stenger du jo alle andre ut av den ettersom det da blir helt meningsløst for en mentalt friskt menneske å delta.

Det kan hende at SHJINNJWÆST kommer med noen provoserende kommentarer, men det betyr ikke at man bør komme med diagnostiske hentydninger.
Selv om man befinner seg på Usynlig Universitet og identifiserer seg med NK's leder og slår rundt seg med latinske fraser.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 319, 320, 321 ... 781, 782, 783  Next
Page 320 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb