English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Celtic
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem spilte best?
André Hansen
50%
 50%  [ 22 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Even Hovland
2%
 2%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
11%
 11%  [ 5 ]
Birger Meling
4%
 4%  [ 2 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Yann-Erik de Lanlay
9%
 9%  [ 4 ]
Nicklas Bendtner
4%
 4%  [ 2 ]
Samuel Adegbenro
9%
 9%  [ 4 ]
Djordje Denic
9%
 9%  [ 4 ]
Total Votes : 44

Author Message
Pappelg
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Mye mer morro å se Sarpsborg ja. Men vi kan jo trøste oss med at Dudelange har dårligere statistikk enn oss i EL gruppespillet. Men etter vi har vært nedi Leipzig så er det vel vi som er dårligst på poeng + målstatistikken av alle lag troligen.. dårligst.. av .. ALLE..

2019 kan ikke komme fort nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 22:21    Post subject: Reply with quote

Hansen 8

Hedenstad 4
Hovland 3
Reg 5
Meling 5

Trondsen 4
Mike 3
Konradsen 2
Denic 2

De Lanley 5
Samuel 4
Bendtner 0
Back to top
keg38
Junior

PostPosted: 29.11.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
keg38 wrote:
og det mest tragiske, komiske eller hva man skal kalle det er at det faktisk finner rbk-supportere her og på VGD som seriøst ønsker og tror at vi kan kvalifisere oss til CL

Ønsker ikke du det?
Ikke en sjel tror at denne utgaven av laget skal kunne kvalifisere seg. Det er derimot ekstremt bred konsensus om at vi må forsterke i omtrent alle posisjoner før vi kan snakke CL. Du er helt VGD.

Pr dags dato så er svaret nei, dessverre
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 22:33    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Hedenstad 2
Hovland 1
Tore 3
Meling 4

Trondsen 2
Jensen 2
Konradsen 1
Denic 1

De Lanley 2
Samuel 3
Bendtner 3

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 22:37    Post subject: Reply with quote

Da er siste hjemmekamp over, har bare misset ett par stykker pga ferie og reise. Fasit: 1 underholdende kamp, en håndfull ok kamper og resten har svingt mellom grått og forferdelig.
De prøver ikke engang på å spille offensiv fotball, kampene går stort sett utpå å trille ball til side eller bakover og håpe på tilfeldigheter offensivt , alternativt bli rundspilt.
Det gir null glede å se laget nå, sitter igjen med følelsen sv å ha kastet bort enda en kveld jeg kunne gjort noe annet.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 22:50    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
... har bare misset ett par stykker pga ferie og reise. Fasit: 1 underholdende kamp, en håndfull ok kamper og resten har svingt mellom grått og forferdelig.

Jeg mistet bare 1 kamp i år (i tillegg til at jeg ikke møtte opp i NM før kvartfinalen)... Den ene kampen var mot Molde...... Årets sesong på Lerkendal har vært en lidelse for min del, vurderte faktisk sterkt å la være å dra i dag, men jeg landet på at det iallefall ikke er min egen innsats det skal stå på når 2018 skal evalueres... Jeg sliter med å nevne en håndfull kamper jeg synes har vært ok, alle har stort sett hatt minst 1 omgang med elendig spill som har ødelagt inntrykket. Men jeg husker faktisk jeg tenkte at denne kampen ikke var så værst da jeg gikk ut porten etter kampen mot Odd.

Forøvrig om dagens kamp, dette Celticlaget var ikke særlig å skryte av i kveld heller, det er et under for de av vi ikke har klart å spille bedre enn vi har gjort i en eneste av kampene hvor vi har møttes de siste årene. Vi spilte omtrent som forventet i dag. Konradssen havnet på min transferliste i kveld (sammen med Hedenstad, som har vært der i nesten hele år). Han har vært en vandrende katastrofe i hele høst. Ny trener har mye å jobbe med!
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 22:54    Post subject: Reply with quote

keg38 wrote:
Pr dags dato så er svaret nei, dessverre

Vi kvalifiserer ikke til CL uten å være mye bedre enn vi har vært i 2018. Det ene følger det andre. Jeg ønsker at vi kvalifiserer til CL, det betyr at vi har tatt mange steg opp.

Kanskje kan CL få folk til å møte opp på Europakamper også, det var pinlig tynt på tribunene i kveld også... Aldri i livet at det var over 14000 innenfor (som det ble meldt). Kudos til Celticfans som stilte mannsterke på sitt felt, og holdt høyt volum. Kjernen måtte ta seg sammen litt etter å ha "havnet under" litt fra start!
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 23:07    Post subject: Reply with quote

OK, for å ta det mest positive først - vi blir ikke rundspilt i dag. Men ellers så er vi jevnt over dårligere enn Celtic. Tempoet er svakere, pasningene blir mye oftere feil, innleggene er svakere og innsasen og "gutsen" er dårligere (unntatt Vilhjalmson - han ga jernet). Vi sliter jo også med manglende offensiv plan og en defensiv struktur som ikke sitter.

Celtic er på et nivå som vi også bør være på. Men årets RBK har ikke fått det til og det var vel ikke å vente at det plutselig skulle løsne i dag heller.

Samuel viste OK takter innimellom i første omgang, men forsvinner etter hvert. Vilhjalmson hadde bra innsats. Bendtner er langt unna det man må kunne forvente. Går ikke i dueller, jobber dårlig, har noen merkelige pasningsvalg som ingen andre enn han selv skjønner og et kroppsspråk som for det meste er negativt.

Alt dette ordner seg ikke på 1-2-3 med ny trener. Her er det mye å ta tak i - både mentalt og fotballmessig. Men Sarp-08 viser at det går an. Det er ingen grunn til at vi må havne på null poeng i Europaligaen neste gang. Vi trenger noen nye spillere, en ny trener som trener spillerne og selvsagt spillere med selvtillit og tro på det de holder på med.
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 23:16    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Celtic er på et nivå som vi også bør være på. Men årets RBK har ikke fått det til og det var vel ikke å vente at det plutselig skulle løsne i dag heller.
.

Jeg synes faktisk at vi burde være på et høyere nivå enn det Celtic viser for tiden. De er ikke gode...
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 23:19    Post subject: Reply with quote

Sitter og ser på Sarpsborg. Innsatsen fra dem er milevis fra innsatsen vår i EL.. Gjelder både Besiktas og Saprsborg...
Back to top
hatemolde
Senior

PostPosted: 29.11.2018 23:23    Post subject: Reply with quote

Faen heller! med noen unntak så føler jeg at hver rbk kamp jeg har sett har vært som en FIFA/PES kamp der 2 med dårlig nett møtes! Tregt, hakkete, og spillerne bruker år og dag før de responderer og spiller ballen videre!

PS det som plager meg mest. Er at vi har så mange nevemagneter i laget. En helland som alltid skal være så jævlig kul og en Søder som elsker å ha offerrollen!

glad sessongen er over!
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 29.11.2018 23:52    Post subject: Reply with quote

Cupfinale til søndag RBK
Det var vel det man trengte å ta med seg fra dagens kamp, ja og så AH som BB for vår del (igjen).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 29.11.2018 23:53    Post subject: Reply with quote

Nok en veldig skuffende kamp hvor vi viser hvor langt unna EL-nivå vi er.

Hansen - 6 holder oss inne i kampen lenge.
Hedenstad - 4 var noe bedre godt hjulpet av Yanni. Aktiv framover og gode cornere.
Reginiussen - 3 det står ikke på innsats, men på evner. Bare vondfot når han skal framover.
Hovland - 3 misser skjebnesvangert på målet. Ellers normal standard som ikke holder i Europa.
Meling - 4 kommer på noen initiativ, men må stort sett jobbe i forsvar
Jensen - 4 kaptein for et ikke-fungerende skip.
Trondsen - 4 prøver i alle fall på gjennombruddspasninger. Ikke helt i form.
Konradsen - 2 prøvde virkelig å se etter positive involveringer, så ingen.
Denic - 5 100% bedre enn Konradsen. Håper han får starte cupfinalen.
Lanlay - 5 viser stor innsats ikke minst defensivt. Kriger seg til en halvsjanse.
Bendtner - 2 virker slett ikke påskudd. Fryktelig feilpasning bak Adegbenro med påfølgende kjefting. Et par bra innlegg, men langt unna forventet innsats og nivå
Adegbenro - 6 BB er den som står fram med ferdigheter, humør og spilleglede. Litt upresise innlegg.

I skrivende stund faller S08 for eget grep 2-3, men de har i alle fall prøvd.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.11.2018 00:07    Post subject: Reply with quote

Det som først og fremst slår meg, på dette nivået, er hvor utrolig mange individuelle taktiske feil som gjøres. Greit, vi har eller får ikke Pirloer i alle posisjonene som treffer med alt de prøver på av tekniske utførelser, men det er altså påfallende hvor mange som faller totalt igjennom på grunnleggende lærebokvalg av den typen man kan finne i en fotballtaktikkborn for barn skrevet på 60-tallet. Type sette opp to mot en-situasjoner, utfordre mann før man slipper ball, velge en og to touch og så videre. Selv de tvungne pasningene på spillvendinger går jo i 30% tempo.

Spillere som Hedenstad, Konradsen og de Lanlay har absolutt ingenting å gjøre på et godt RBK-lag. De er, i tillegg til alle sine andre svakheter, langt fra det nivået som kreves på enkle valg med og uten ball. De aner ikke hva de driver med, og faller totalt gjennom begge veier. Vi kan heller ikke ha to midtstoppere som mangler basisferdighetene.

I tillegg til det kommer alt det med dårlig arbeidsinnsats, evne, vilje, samspill og så videre, det kan avhjelpes med en restart og en ordentlig oppkjøring. Men vi blir aldri gode med så taktisk ukloke spillere på banen. Der må vi faktisk være gode for å slå nedenfra.

Børs:

Hansen 7 - Ny god kamp.

Hedenstad 2 - Avkledd defensivt, totalt ute av posisjon halve tiden. Mister Sinclair spektakulært på målet. Upresis med ball.

Hovland 3 - Nok en gang avslørt når motspillerne beveger seg rundt ham.

Reginiussen 4 - Blir rundingsbøye han og, men sideforskyver i det minste litt.

Meling 5 - En av få som ser ut som han liker å forsøke å vinne fotballkamper.

Konradsen 1 - Fullstendig strandet i en helt egen sone hele tiden. Elendig med ball. Fortjent byttet ut, skulle bare ønske det var et straffebytte, og ikke skade.

Trondsen 3 - Forferdelig statisk, bevegde seg vel knapt over midtbanen. Lat og uinteressert.

Jensen 4 - Et par gode innlegg er egentlig beholdningen. Sinker spillet og mangler oversikten når det går fort.

De Lanlay 2 - Mislykkes med mer enn han lykkes med. DÃ¥rlige innlegg de gangene han fikk sjansen. Trefot.

Bendtner 4 - Veldig lite som stemte i første omgang, dekker overhodet ikke rom defensivt. Involvert i det lille vi skaper i andre omgang når han lager overtall på sidene, og gjør en del gode valg.

Adegbenro 4 - Noen fikse detaljer, men det gjøres alt for mye feilvalg med og uten ball. Helt blind for timing på bakromsløp hemmer kontringsspillet veldig.

Denic 5 - Heit i toppen, men det var en velkommen forandring fra Konradsens totale passivitet. Kommer seg en del fri med ball, men da er det sjelden noen lagkamerater som vil være med.

Vilhjalmsson - Kommer inn og blir litt involvert i feltet.
Back to top
VÃ¥r Herre
Proff

PostPosted: 30.11.2018 00:12    Post subject: Reply with quote

I dag ble jeg mer lei meg for at Sarp tapte på slutten enn vårt eget tap. Sånn vil jeg ikke at det skal være, men sånn er det akkurat nå. Man forventer liksom ikke noe som helst lenger, det går bare som det pleier. Trenger en skikkelig boost med ny trener og ny giv nå, please.
EspN
Veteran

PostPosted: 30.11.2018 00:12    Post subject: Reply with quote

Haha,Snakk om og være blind.De lanley var vel en av våre beste,Dessverre er midtbanen så elendig at han må jobbe mer defansivt enn offensivt.

Hjelper heller ikke og ha en elendig hedenstad bak seg.

Men konradsen er jeg enig,Han er det bare og selge.Vil ikke se han i RBK trøye noe mer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Indreløper
Veteran

PostPosted: 30.11.2018 00:33    Post subject: Reply with quote

Vi trenger desperat noen som kan score mål. Syltynt i både Europa og serie.
MkBerg
Veteran

PostPosted: 30.11.2018 00:43    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
MkBerg wrote:
Stikker innom Dollys før kamp. Blir lettere og mindre kaldt med 2 mugger 4,5% innabords.

I gang med min tredje på Dolly nå Smile
Sitter med drakt med JohnTiger (selvsagt) på ryggen. Bare ta kontakt! Smile

Beklager! Ble litt for brisen til å følge med på forumet. Next time!
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 30.11.2018 00:47    Post subject: Reply with quote

Spot on analyse Zaphod (som vanlig). Den taktiske dumskapen vi holder på med driver meg fra vettet noen ganger, det er faktisk helt uforståelig noen ganger. Ett eksempel fra andre omgang , Mike har ball litt på deres halvdel og med Hedenstad til høyre for seg. Celtic ligger dypt,Mike er bare løselig dekket og sidebacken deres har trukket inn. Ett hav av rom foran VEH. En normal sideback ville gått på løp og mottatt pasning,men ikke vår mann, han blir stående og vente på pasning for så å passe tilbake. Vi klarer jo ikke å spille oss gjennom pressledd med en mann en gang..
Hvor er forståelsen av at bevegelse utløser pasning? Hvem som forstår at defensivt skal vi nekte rom og offensivt søke rom? Hva med sone utenfor boksen og mann-mann innenfor? Det er 90 minutter med feilvalg på feilvalg, kamp etter kamp.
Hvis man skal trekke frem ett lyspunkt så tar klubben anti-doping seriøst. Dog bør noen informere om at anti- doping er fravær av prestasjonsfremmende midler og ikke inntak av prestasjonsreduserende sådanne.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 30.11.2018 00:54    Post subject: Reply with quote

Enig med Zaph foruten ang. De Lanley, som var vår beste i første omgang.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 30.11.2018 03:04    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Føkk, nå er jeg lei av Celtic. Håper det er lenge til vi møter de neste gang.
Ingen fare for det. Minst 8 mnd til neste gang Very Happy
senador
Legende

PostPosted: 30.11.2018 03:16    Post subject: Reply with quote

Jeg håper RBK finner en trener fort som kan fjerne kreftsvulsten som har vokst seg stor igjen på Brakka. Fortsetter dette her vil snittet på rbkkamper ende på 5000. Det er få som gidder å betale for slikt makkverk. Klubben og spillerne bør skamme seg og si unnskyld til de som betaler for dette.

Her må det ryddes i rekkene. Spillerne må trenes opp på nytt og Kåre I bør være bannlyst fra Lerkendal i all evighet.

Skal de vente med ny trener til sommeren eller hvis det blir Coolen/perry/wieghorst/Erlandsen/etc så vil svulsten vokse seg enda større og trykke klubben mer ned i søla på alle måter.

Jeg trodde klubben skulle lære av sine feil, men det er tydelig at også her må man opprette en egen aldrimer.no for RBK slikt at tidligere feil ikke blir glemt.
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 30.11.2018 18:29    Post subject: Reply with quote

Hansen: 6
Hedenstad: 3
Hovland: 3
Reginiussen: 4
Meling: 4
Jensen: 3
Trondsen: 3
Konradsen: 1
de Lanlay: 4
Bendtner: 2
Samuel: 3

Denic: 6 BB
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 30.11.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Hedenstad 3
Hovland 2
Reginiussen 3
Meling 5
Jensen 3
Trondsen 4
Konradsen 1
De Lanlay 4
Bentner 1 Fungerer som en kreftsvuls i laget med null innsats
Adegbenro 5

Denic 5 Beste utespiller.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Page 8 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb