English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 231, 232, 233  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 16.10.2006 17:28    Post subject: Reply with quote

Og når vi snakker om solen Smile
http://fotball.adressa.no...66940.ece#

Quote:
- Folk ser Per Ciljan Skjelbred på tv, og som fotballspiller. Men når jeg går på byen i en fin skjorte - som er lik den alle andre har på seg - så blir jeg sett på som en klyse. Hadde jeg ikke vært fotballspiller, hadde ingen reagert, sier han.

Men føler uansett denne kritikken av PCS er noe majoriteten ikke kjenner seg igjen i i det hele tatt, så han burde ikke ta seg så nær av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bling#Bling
Junior

PostPosted: 16.10.2006 17:39    Post subject: Reply with quote

Har aldri hørt noen kritisere Per heller.. Synes artikkelen framstiller Per som hårsår! " det er så tungt med oppmerksomhet" osv. Er ikke uenig i at dette kan være tungt, men det smarteste man gjør hvis man vil unngå oppmerksomhet er vell ikke å gi et slikt intervju? Det har jo vært stille omkring Skjelbred lenge, så dersom han ikke ønsker blest om seg selv, så kunne han jo bare takket nei? Idea
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2006 17:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har lagt merke til at han fått igjen det gutteaktige, hyggelige glimtet når han blir intervjuet på tv; han har sikkert hatt det litt tungt.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 18.10.2006 22:09    Post subject: Reply with quote

skjønner pcs godt jeg! synes det står respekt av intervjuet.... viser en voksen og modig gutt som står opp for seg. du sier han virker hårsår? ikke enig der nei...

men jaja, tror han hatt det tungt, ikke lett å gå fra å være helt i CL til å bli sett på som en klyse i en rullestol..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2006 23:18    Post subject: Reply with quote

Per fikk veldig mye oppmerksomhet på kort tid. Først som arvesølvet i RBK. Han var et kjempetalent med eksplosiv utvikling, noe man ikke er vant til å se fra Rosenborgs egen stall. Han fikk naturligvis mye mediadekning på grunn av det, noe som fører til misunnelse fra andre. La oss si at Molde får fram et kjempetalent som blir medieyndling. Den letteste måten å takle dette på for en som misliker laget, er å rakke ned på spilleren for å holde ham nede. Og for å slippe å innrømme at laget har gjort en knalljobb med å få ham fram.

Så kom beinbruddet. Medieyndlingen fikk MYE omtale og sympati i media, og enkelte kan sikkert bli lei. Man oppfatter da omtalen som syting. Media har også en tendens til å framstille tragiske saker ved å lage martyrer eller ikoner av de det går utover. Dette ser man også i saker der for eksempel en person omkommer i ran, tragiske ulykker osv. Det er ikke måte på hvor fantastiske disse menneskene var i live.

Det at media "syter" på Ciljans vegne, blir brukt mot gutten. Han blir fremstilt som klyse og linselus fordi han er populært stoff i media. Å være uforskyldt medieyndling går desverre ikke upåaktet hen i Norge.

Kanskje det var dette klubben så da de valgte å skjerme Per for en stund tilbake?
pokes
Junior

PostPosted: 22.10.2006 01:29    Post subject: media ødelegger Reply with quote

Ikke ofte jeg har tid til å ytre mine "uviktige" meninger, men av og til er det ei helg jeg kan sitte ned i fred og ro å lese alt om laget mitt (RBK hvis noen var i tvil). Jeg er ikke en av dem som gidder å engasjere meg i en og en hver diskusjon, liker å distansere meg litt og lese hva andre mener. De fleste etablerte fotballspillere er meget prosfesjonelle og vet hva de driver med. Men, vi som følger med er ikke dumme, vi gjennomskuer en ringrev, men også en ærlig fyr... samtidig så vet vi når vi har med "unpolished diamonds" å gjøre. Per er en sånn fyr. Ikke at jeg kjenner han personlig, men jeg har den feelingen at Per er mer enn bare en god RBK spiller. Han blir nok ikke like lenge som Roar, fotballverden har forandret seg, men han kan nok være en type som har samme verdier som Roar og Kong Erik... hopper ikke utenlands for hvilken som helst pris.. en likanes fyr med andre ord... grunnen til at vi kjøper sesongkort.. grunnen til at vi elsker dette laget i tykt og tynt.. grunnen til at trøndere... fra Dovre til Nordland trykker de svarte og hvite fargene til brystet. Det vi vil ha, mer enn seriegull. Vi vil ha et lag av krigere, med hjertet utapå drakta, som er som oss! OK, hvor skal jeg, og hva snakker jeg om? Dette handler om Per, og hvordan media prøver å stikke kjepper i hjula for en ny stor Rosenborglegende.
Er det bare jeg, eller har flere enn meg merket at media er på randen av pedofili (vet at per ikke er så ung, men..) etter å avbilde Per i bar overkropp og i andre ugunstige positurer. Stakkars gutt tok sikkert av seg trøya en gang, og bildet har blitt gjenbrukt i det uendelige. Hadde ikke vært noe problem hvis det var Mini, men Per er på godt og vondt en kjekk ung gutt, og alle våre fiender i media har tenkt å bruke disse bildene i det jeg synes er ugunstige sammenhenger. Kan VG, Dagblad, (Bergen)Nettavisa og andre som sier de følger norsk fotball konsentrere seg om fotballspilleren Per, og ikke gjør han til mer enn det han er: Et stort fotballtalent som kan nå veldig langt, for RBK og for Norge!
Ikke akkurat fattet meg i kortehet her, men, når man elske laget, så er det vanskelig å bruke få ord Smile Ælske Troillan!
View user's profile Send private message MSN Messenger
vemundo
Veteran

PostPosted: 22.10.2006 03:13    Post subject: Reply with quote

Du har et godt poeng. Dessverre er det nesten ingen som skriver om idretten fotball lenger, det er bare skandalene, "følelsene", skuffelsene, gledene, profilene, osv. som får plass. Hva som faktisk skjer ute på banen, og hvorfor, forsvinner imellom alt det andre.

Ser at en avis i Bergen skal ha et 40-siders magasin om "gullkampen" på søndag som bilag. Grøsser når jeg tenker på hvordan de har klart å fylle de 40 sidene.
Back to top
rbkjoachim
Junior

PostPosted: 22.10.2006 17:03    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig i det du sier pokes; Per kommer til å bli en stor fotballspiller for RBK og Norge! Sannsynligheten for at han drar ut en gang er jo også tross alt veldig stor.
At media prøver å ødelegge for han som person, det kan vel diskuteres for og mot men det er ingen tvil om at de hauser opp alt; selvom det kan påvirke personen dypt. Media skriver jo for å få folk til å lese, for at folk skal kjøpe det de skriver så de tjener penger.
Men uansett, mitt poeng er: selvom Per har tatt dette tungt og kanskje gjør det fortsatt, så vil dette bare styrke han, en "dårlig" erfaring å ta med seg.
"What doesn't kill you, makes you stronger!" Sånn tror jeg det er i Per sitt tilfelle også, dette styret har tatt på, men han vil gå styrket ut av det. Per virker som en knallgutt, er på en måte en Roar Strand fra han er 18 år, dette står det respekt av så ung som han er!
longns
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:19    Post subject: Reply with quote

Per på en homo side i Tyskland:

http://sexysoccer.pytalho...2709b.html
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:20    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i helsikke viste du det?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:23    Post subject: Reply with quote

jeg er homo...
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:29    Post subject: Reply with quote

Greit, beklager om jeg virka støtende. (Y)
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:30    Post subject: Reply with quote

er nok ikke homo nei, fant den på VGD...
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:32    Post subject: Reply with quote

Kødd
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:33    Post subject: Reply with quote

Det der er jo forholdsvis trasige greier. Særlig siden de fleste av bildene er fra da han var godt under 18...
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 24.10.2006 00:37    Post subject: Reply with quote

Æsj Evil
longns
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 00:40    Post subject: Reply with quote

må jo være pedofile de gutta der, legger ut dette bildet og synes han er deilig:

Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 02:53    Post subject: Reply with quote

Kan du så godt tysk, joko-?

Nice da.. Tommel'n opp!
Snorkel
Veteran

PostPosted: 24.10.2006 08:16    Post subject: Reply with quote

Han er jo kjekk da Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
skjæringen
Veteran

PostPosted: 25.10.2006 11:03    Post subject: Reply with quote

Ser at kontrakten til Per varer ut 2007. Må si jeg ble overrasket. Snakket ikke Bratseth i fjor om å gi PER en langtidskontrakt? Til sammenligning har Riseth kontrakt ut 2008 Rolling Eyes
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.10.2006 15:23    Post subject: Reply with quote

He he, så at Høgmo også figurerte der...
Roamer
Veteran

PostPosted: 25.10.2006 15:30    Post subject: Reply with quote

Det er jo håpløst at unggutta, fremtiden i våre hender, som Braaten og Skjelbreid har korte kontrakter, mens Riseth og Solli har lange kontrakter. Gamlingen Riseth og "talentet" Solli er jo ikke akkurat de spillerne som kommer til å prege Rosenborg i sesongene som kommer...
vemundo
Veteran

PostPosted: 25.10.2006 15:33    Post subject: Reply with quote

Hadde jo vært kjekt om klubben til enhver tid kunne bestemme hvor lang kontrakt alle spillere skulle ha, men spillerne skriver vel ikke under på hva som helst da?

Unge spillere vil sikkert ha korte kontrakter da verdien deres kan stige relativt kjapt og om de ikke skulle få spilletid kan de også lettere flytte på seg. Eldre spillere tenker muligens motsatt.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 25.10.2006 15:40    Post subject: Reply with quote

Godt poeng. Ett år igjen av kontrakten er kanskje ikke noe problem i forhold til Skjelbreid, han blir nok i Rosenborg i mange sesonger fremover. Det er nok verre med Braaten.
vemundo
Veteran

PostPosted: 25.10.2006 15:56    Post subject: Reply with quote

Ja, og det tror jeg både RBK og Braaten er veldig klar over. Uansett er det vel relativt ufarlig for Braaten å gå på f.eks. en 1 år lengre kontrakt og få vist seg frem i CL til neste år. Det er helt klart en fordel for klubben å kunne lokke med Europa til neste år iallefall.

Per blir vel helt sikkert en god stund enda, han er ung og har det såpass bra i RBK vil jeg tro, og er dessuten fremdeles ikke helt tilbake etter skaden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 231, 232, 233  Next
Page 35 of 233

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb