| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
doffen Veteran
|
Posted: 21.11.2018 19:06 Post subject: |
|
|
| Herregud. Dette lukter Coolen lang vei. Ikke helt det jeg hadde sett for meg for å si det mildt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 21.11.2018 19:06 Post subject: |
|
|
Forhandlingsutspill, både fra Koteng og klubben til Hjulmand. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 21.11.2018 19:16 Post subject: |
|
|
| Tenk at dere klarer å gå i fosterstilling av en artikkel fylt med tåkeprat og høflighet. Det er jo ingenting der som endrer noe som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 21.11.2018 19:29 Post subject: |
|
|
Altså, VG skriver her en artikkel basert på ingenting. Følgelig er det ingenting som tilsier det ene eller andre, basert på den.  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.11.2018 19:48 Post subject: |
|
|
| VG spekulerer på lik linje som oss her inne. Nå må dere skjerpe dere. Er ingen grunn til å legge seg inn på psykiatrisk på grunn av en liten notis fra ei avis. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.11.2018 21:12 Post subject: |
|
|
| "Hvis ting ikke går etter planen går ikke ting etter planen". Alternativ overskrift. Er jo ingenting. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.11.2018 08:32 Post subject: |
|
|
Robbie gjør en Messi og forsøker å lese mellom linjene og late som han har innsidekjennskap:
Bosz er førstevalget. Men han har hverken sagt ja eller nei - bare at han bare vil vurdere tilbud etter nyttår. Styret vet at Bosz er et urealistisk mål og har Hjulmand som andrevalg. Men nå er man nervøse for at også han ryker fordi man venter på Bosz og Nordsjælland tilbyr Hjulmand en kontrakt i mellomtiden.
Vi har tydeligvis ikke et tredjevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.11.2018 09:21 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Vi har tydeligvis ikke et tredjevalg. |
Ehhh hvis det er tre navn på lista og Coolen er et av dem, så ... så mener du kanskje heller at det ikke er satt opp noen vara til de to første? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 22.11.2018 09:44 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | Leste kjapt igjennom saken på Eurosport ang. Hjulmand. Den som er intervjuet er "Eurosports danske fotballekspert Lars Jacobsen".
Er han på nivå med "Eurosports norske fotballekspert <navn>"? (Her kan man bytte ut <navn> med Christian Gauseth eller et annet navn om man vil det.)
Har Jacobsen greie på Hjulmand? |
Jacobsen har god greie på Hjulmand. Spilte i FCK da Hjulmand var trener i hhv Lyngby og FC Nordsjælland, samt jobber i et podcastunivers bl.a. med stor kunnskap. Er dog en "moroklump" - heldigvis på en annen måte enn storsynseren og ikke særlig morsomme Gauseth. _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 22.11.2018 10:32 Post subject: |
|
|
| Jacobsen ble i sin tid ryktet til RBK, men endte opp i FCK istede. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.11.2018 11:16 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | robbie wrote: | | Vi har tydeligvis ikke et tredjevalg. |
Ehhh hvis det er tre navn på lista og Coolen er et av dem, så ... så mener du kanskje heller at det ikke er satt opp noen vara til de to første? |
Jeg ser ikke bort ifra at det har vært noen hvite løgner i denne prosessen. Det kan meget vel være jobbet - og fortsatt jobbes med, flere enn Bosz og Hjulmand. Jeg ser heller ikke på det som usannsynlig at det jobbes med noen alternative navn om førstevalgene skulle glippe. "Lista består av tre og Coolen er en av dem" tror i hvert fall jeg bare er status inntil de to andre eventuelt glipper. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.11.2018 12:01 Post subject: |
|
|
SIB har selvsagt ei skyggeliste! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.11.2018 12:35 Post subject: |
|
|
Han har iallfall garantert ei skyggeside... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.11.2018 12:39 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | Robbie gjør en Messi og forsøker å lese mellom linjene og late som han har innsidekjennskap:
Bosz er førstevalget. |
Forskjellen på meg og deg er at jeg har kjennskap. Men du har også rett førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 22.11.2018 12:43 Post subject: |
|
|
| en spådom på Messi nivå: kildene mine sier at det kommer en ny trener rundt sesong slutt eller i januar |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 22.11.2018 14:06 Post subject: |
|
|
Tipper at vi i hvert fall har en som trener laget i 2019.
Tenker at det er 50-50 på om det blir Bosz.
Samme med Coolen. 50-50.
Og Hjulmand. 50-50.
Osv. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 22.11.2018 14:26 Post subject: |
|
|
Min gjetning er ny trener til sommeren. Så tager man hva man haver i mellomtiden. Håper sterkt vi har løsning før nyttår. Viktig med oppkjøringen så håper jeg tar feil.
Forøvrig har jeg bitt meg merke i betydningen av trener. Se på landslaget. Spillerne føler de hjernevaskes av Lagerback. Under kyproskampen mot Kypros stod han på sidelinja og buldret «låt bollen gå!!!» ved det første tegn til at spillerne tenkte seg om.
Nesten rart det skal være så vanskelig å lykkes som trener. Det virker jo så enkelt rent metodemessig. Kanskje man kan si at Eggen hadde en enkel tilnærming. Dog med en solid ide om hvordan man skal spille. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 22.11.2018 14:43 Post subject: |
|
|
Som Eggen sier: Skal du lære bort noe, må du kunne det du skal lære bort!
Jeg tror det finnes veldig, veldig mange gamle fotballspillere som kan utrolig mye om fotball. Men det er ikke det samme som at man har en bestemt oppfatning av hvordan han vil spille og hvordan man skal kommunisere dette.
"Mja, nja, tjo..."
Eggen hadde en filosofi i bunnen, som han bygde et system rundt, som han ga struktur. Dette sto han ved, og repeterte. om igjen og om igjen.
Denne idéen evnet han å lære bort.
Han forsøkte jo tilogmed å nedfelle dette i både bøker og postulater, uten at det gjør det enkelt å gjenskape.
Dette er selvsagt litt of topic, men jeg måtte få det ut når jeg leste om Lars Lagerbäck-skrytet. Jeg tror han suksess er at han tufter det på mye av det samme som Eggen. En klar ide om hvordan HAN vil spille fotball. DETTE skal vi gjøre. Øve. om igjen og om igjen og om igjen.
Ja takk til en sånn en. - En med en idé. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 22.11.2018 14:48 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Min gjetning er ny trener til sommeren. |
Altså, Koteng sa klart til VG at det ikke er et alternativ. Det vil også rime dårlig med tidligere uttalelser om at vi kanskje må se trenere i to-års-perspektiv - da funker det ikke med et helt år i mellom. I tillegg er det ingenting som tyder på at vi ikke klarer å lande en trener nå.
| Kjello wrote: | Namedropper Gertjan Verbeek jeg.
4-3-3 mann. Mange års erfaring fra Heerenveen, AZ, Feyenoord og nå sist Twente.
Var treneren som henta Markus Henriksen til AZ.
Solid erfaring fra E-cup i tillegg. Tok AZ til kvartfinalen i EL i 2012.
Arbeidsledig etter at Twente rykka ned med store økonomiske problemer i vår.
Om ikke han, så er det en omtrentlig slik CV jeg ønsker meg. |
Fun fact om Verbeek: i 2008 ble han utpekt som trener i Feyenoord av Bosz, som på det tidspunktet var sportsdirektør der.
| Quote: | | ‘Over the past few years Gertjan Verbeek has proven himself to be a modern coach who is willing and able to get the most out of his teams,’ said technical manager Peter Bosz. ‘His teams are very fit and play attractive, attacking football. What’s more, Verbeek has shown he can improve players, which was a very important factor in our decision given the talented young players in our squad. |
Da klubben valgte å sparke ham trakk Bosz seg i protest/solidaritet.
Last edited by Undergangen er nær on 22.11.2018 14:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 22.11.2018 14:49 Post subject: |
|
|
Kan være et bra 'wildcard' d der ja Skeptix  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 22.11.2018 17:51 Post subject: |
|
|
Gertjan Verbeek er et spennende rykte!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 22.11.2018 19:01 Post subject: |
|
|
| Rykte? |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 22.11.2018 19:05 Post subject: |
|
|
| Zarm93 wrote: | Tenker at det er 50-50 på om det blir Bosz.
Samme med Coolen. 50-50.
Og Hjulmand. 50-50.
Osv. |
Fint å vite at vi i alle fall med 150 prosent sikkerhet får en permanent trener. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 22.11.2018 19:06 Post subject: |
|
|
| Nei, det er 50-50 om vi får en permanent trener. |
|
| Back to top |