| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.11.2018 23:47 Post subject: |
|
|
Å er landslaget på gang? Den var ny du, men for all del bare se. Så lenge jeg slipper.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 17.11.2018 00:11 Post subject: |
|
|
Skjønner godt at Lagerback er trener og ikke jeg.
Jeg ville nemlig aldri tenkt tanken på å ha Stefan Johansen på banen.
At han foretrekker Salami fremfor Meling er jo også noe jeg aldri kunne klart å finne på. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 17.11.2018 00:17 Post subject: |
|
|
Ble sjakk på TV og ett øye på iPaden. Nok til å se at det bare er Selnæs og Ødegård som har teknikk på europeisk nivå, resten er dessverre ganske så begrenset ferdighetsmessig og taktisk. Slå upresist inn i feltet fra bak i banen og håp det beste, når angriperne får ballen i beina i boksen så er det Bambi på glattisen.
Ulempen med å ha full tilgang til toppligaer på TV er at du venner deg til ett ferdighetsnivå vi aldri er i nærheten av.. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.11.2018 00:19 Post subject: |
|
|
| Stefan Johansen og Tarik var grusomt dårlige. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.11.2018 00:42 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | Å er landslaget på gang? Den var ny du, men for all del bare se. Så lenge jeg slipper.  |
Vet ikke om du følger med noe særlig. Det er vel bare å se på kampene, så ser man at ting har blitt mye bedre. Resultatene er også mye bedre enn forrige trener. Norge spiller mer underholdende også, men i hovedsak bunner det ut i at landslaget viser en helt annen innsats, aggressivitet og løpskraft enn RBK per dag dato. Det skapes sjanser, selv om de har mye å jobbe med. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 17.11.2018 01:41 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Stefan Johansen og Tarik var grusomt dårlige. |
Det er INGEN spiller som er så frustrerende å se på som Tarik. Ingen. Jamie Alas inkludert. Tenk å løpe å herje å fighte så mye og samtidig bomme like mye. Tarik trebein. I Rosenborg fikk han høy stjerne hos mange. Jeg for min del satt og nappet nesehår i ren frustrasjon over alle sleivsparkene. Han glimtet til, men du verden. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.11.2018 01:48 Post subject: |
|
|
| I RBK var han stjernespiller og utrolig god. Har også vært veldig god for landslaget. Men han er dessverre i en alder der han blir dårligere for hver dag som går. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 17.11.2018 02:17 Post subject: |
|
|
Ødegård virker å komme i form nå, har sett et par kamper av Vitesse også så jeg har litt tro på ham nå. Skulle likt å sett ham og Berge på midten sammen. Bare redd for at Ødegård er for svak defensivt enda og for pinglete i duellspillet.
Johnsen scoret men herregud jeg klarer ikke han der. Han stokker ikke fotene og bommer så mye at det er en gru. Kamara og Tarik var dårlige også. King + Håland om et års tid kanskje. Håper Sørloth klarer å spille seg inn på Crystal Palace men det ser jo dårlig ut for ham nå.
Meling skulle jo starta, forstår ikke det valget der. Han og Selnæs på samme lag da har vi en god del innlegg som treffer der de skal altså.
Vi behøver en goalgetter som kan stokke føttene sine.
Men men, innsats er det i alle fall. Jeg er bare stygt redd for at mot bedre motstand blir vi grust uansett pga alle feil som gjøres med ball og ballmottak. Har knapt sett Johansen så dårlig som i går. Forventer at kapteinen på landslaget har et minstenivå langt over det der. Alt for mange "trebein" ja. Må da gå an å kombinere Lagerback fotball med litt mer tekniske spillere enn den startelveren i går :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 17.11.2018 07:35 Post subject: |
|
|
| Hvorfor er ikke Fredrik Gulbrandsen på landslaget egentlig? Han spiller jo på et mye bedre lag en samtlige på landslaget akkurat nå? |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 17.11.2018 09:10 Post subject: |
|
|
Jarstein, Nordtveit, Selnæs, Omar og Ødegård holder bra europeisk nivå. Fyller man på med Ajer, King og muligens Berge så er ikke laget så verst. Men savner en kant med tempo, enn målfarlig spiss og boks til boks midtbanespiller med frekvens og skuddfot.
Har vi ingen slike emning? |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 17.11.2018 10:54 Post subject: |
|
|
| Helland i form kanskje? Tror han hadde tilføyd en viss x-faktor i dette norske laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.11.2018 13:16 Post subject: |
|
|
Helland kan spare pipestilkene sine til oss synes jeg, han av alle spillere behøver ikke ekstra belastning. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 17.11.2018 15:48 Post subject: |
|
|
| spællåtmæ wrote: | Jarstein, Nordtveit, Selnæs, Omar og Ødegård holder bra europeisk nivå. Fyller man på med Ajer, King og muligens Berge så er ikke laget så verst. Men savner en kant med tempo, enn målfarlig spiss og boks til boks midtbanespiller med frekvens og skuddfot.
Har vi ingen slike emning? |
Berge er boks til boks spiller men behøver å få spilt mer offensivt. I Genk ligger han i dypere posisjon bak på midtbanen. Får han utvikla seg offensivt så er han verdensklasse. Har stor tro på at han blir viktig.
Ellers ville jeg hatt med Meling på det laget da.
Jarstein
Omar - Nordtveit - Ajer - Meling
Ødegård - Berge - Selnæs - Elyonussi
HÃ¥land - King
Det er laget jeg vil se nå. Jeg tror Håland raskt kommer til å kunne forsvare en plass i troppen og på laget, han har såpass ekstreme ferdigheter og han passer perfekt som oppspillspunkt, har fart til gjenombrudd og et tungt skudd. Litt ung enda men hvorfor ikke gi ham en sjanse, Ødegård fikk prøve seg som 15 åring da må vel Håland kunne få prøve seg når han er 18. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 17.11.2018 17:17 Post subject: |
|
|
Hadde likt å sett Håland jeg også. Spissene til Norge klarer jo ikke å sette ballen i åpent mål fra 5 meter engang. Makan til håpløse avslutninger.
Så synes jeg forøvrig Sørtloh burde fått flere sjanser. Det at Maars Johnsen får spille fremfor han klør jeg meg i hodet av. Maars Johnsen er som Sørloth også plassert på benken i klubblaget. Føler Sørloth har mer å fare med fysisk og når det kommer til avslutninger.
Og Tarik kan man ikke annet enn å rive seg i håret av. Spiller ALLTID ballen på feil tidspunkt når Norge har en gylden mulighet.
Med det sagt så liker jeg det jeg ser av Norge, men ser helst at det blir et par forandringer på laget når det kommer til det offensive fremover.
Mitt Norske lag ser slik ut:
Jarstein
Omar/Jonas - Rosted - Ajer - Meling
Ødegaard - Berge - Selnæs - Moi
King - Haaland/Sørloth
Det vanskeligste med det norske laget er å si hvem som skal spille hvor. Med 4-4-2 så har ikke Norge så mane klare valg på sidene av midtbanen. Moi er selvskreven for øyeblikket, selv om han ikke har storspilt. På andre siden er det vanskeligere. Ødegaard burde spille i mine øyne mtp pasningsferdighetene hans, men han kommer neppe til å spille der når Lars er sjef. Han vil nok fortsette å foretrekke en spiller som Johansen. Et annet mulig alternativ for Norge her som hadde vært morsomt å se er å få Midtsjø inn på den høyre midtbaneposisjonen og kjøre Jonas på backen bak han. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 17.11.2018 18:24 Post subject: |
|
|
Ja vi er ganske enige der
Midtsjø hadde vært et bra alternativ ja. Litt merkelig at ikke Lagerback liker ham bedre, ville trodd han var en sånn spillertype som Lagerback satte pris på. Nå har jeg ikke sett mye på AZ i det siste så jeg vet ikke helt hvor bra han gjør det men han sleiver nå i alle fall ikke på annenhver balltouch soånn som Johansen og flere gjør.
Er jo en del positivt med landslaget nå ja, håper bare at vi tar vare på de talentene som kommer nå, at de får sjansen å spille seg inn for det er i årene som kommer at den nye gylne generasjonen virker å komme.
Håland, Berge, Ødegård, Østigård, Tagseth, Vetlesen, Børkeiet, Ajer, Tørseth Johnsen, Kitolano, Markovic, Samuelsen, Thorsby, Svendsen, Fossum, Dæhli.
Noen navn jeg kommer på i farta på spillere som kan bli / er noe allerede og som er unge. Blir spennende å se etterhvert, får håp flest mulig spillere klarer å unngå å bli benkevarmere på for gode lag. Dvs. at de velger rette klubbene å utvikle seg i og får spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.11.2018 19:44 Post subject: |
|
|
Å i det hele tatt nevne Helland i en landslagssammenheng blir useriøst. Det er så vidt vi klarer å lappe han sammen til RBK-kamper, og selv der har han ikke vist noe over tid siden 2015. Han er rett og slett ikke i nærheten.
Når det gjelder Norges høyrekant synes jeg det er rart vi ikke har prøvd Omar der. Han har i flere perioder spilt vingback i Olympiakos, og høyreback er en posisjon vi har enormt god dekning på med Svensson og Linnes i bakhånd.
Ellers må da Johansen på kant-prosjektet snart være over. Helt utrolig at han fikk kapteinsbindet før Lagerback i det hele tatt hadde kommet i gang. For en elendig og forhastet vurdering. Håper Ødegaard får sjansen på høyrekanten i neste kamp; han har tatt store steg defensivt, og offensivt kan vi få han inn i mellomrommet med Selnæs sine pasninger gjennom ledd. Det blir livsfarlig for motstander.
Andre kandidater for høyrekanten er Fossum og Dæhli. Sistnevnte har vært enormt god der for klubblaget denne sesongen, og kan noe ytterst få andre på dette laget kan: nemlig å legge innlegg. Tatt steg èn mot èn også. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.11.2018 19:50 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | Hadde likt å sett Håland jeg også. Spissene til Norge klarer jo ikke å sette ballen i åpent mål fra 5 meter engang. Makan til håpløse avslutninger.
Så synes jeg forøvrig Sørtloh burde fått flere sjanser. Det at Maars Johnsen får spille fremfor han klør jeg meg i hodet av. Maars Johnsen er som Sørloth også plassert på benken i klubblaget. Føler Sørloth har mer å fare med fysisk og når det kommer til avslutninger. |
Er ikke blandt de som lar meg blende av Håland - enda. Potensialet er åpenbart. Han er en jævla plugg med ustyrlige krefter og en herlig galskap i seg. Men han er ekstremt uferdig. Synes ikke han imponerte hverken for U21 nå nylig eller U19 i sommer.
Kamara og Tarik blir dog for like. Skjønner ikke hva Lagerback tenkte akkurat der.
Fortrekker i utgangspunktet Sørloth over Johnsen selv. Men det er spesielt èn ting man kan arrestere Sørloth på, og det er innsatsen. Han ser jo totalt uinteressert ut. Johnsen løper i det minste, og det tror jeg Lagerback har lagt merke til. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 17.11.2018 21:11 Post subject: |
|
|
Ja det er sant. Sørloth laffer en del rundt. Når jeg streamer Crystal Palace matcher så legger jeg merke til at kommentatorene også kritiserer ham en god del for å ikke "angripe" ballen mer på innlegg. Han har en fordel fysisk som han ikke helt utnytter.
Og så har han en tendens til å knalle til når han bare kan plassere.
Men Johnsen prosjektet har jeg ikke noe tro på i det lange løp. Klæbb me bailln  |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 17.11.2018 21:30 Post subject: |
|
|
| Håland bør på ja. Rosted er ikke god nok. Ikke god nok duellspiller (det ser vi tydelig på Sloveniamålet - der skal han bare knuse til) og ikke god nok med ball. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7407 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.11.2018 21:43 Post subject: |
|
|
| Sørloth er den eneste spilleren jeg har sett knøve Moussa Dembele i en duell. Basert på det alene bør han starte for landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 19.11.2018 12:37 Post subject: |
|
|
Intervju med Elyonussi i VG i dag lol.
Utklipt :
"– Det var en back som hadde en sinnssykt lang negl på lillefingeren, han hadde garantert spart den opp. Den stakk han inn i ribbeinet mitt mange ganger gjennom kampen, for å få meg til å bli ufokusert."
lo godt av det der. Virkelig kreativt  |
|
| Back to top |
|
 |
|