English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Robin
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke allverdens tiltro til rettsvesenet etter dokumentarer som "Hvem drepte Birgitte Tengs" og "Making a murderor" - denne dommen stiller i samme klasse synes jeg.

Har mange spørsmål, de viktigste er: hvorfor fant ikke retten det nødvendig å innkalle kjæresten til NB som vitne? Hun var den eneste som var der. Og angående sparket så finnes det jo ikke heller videobevis, men synsing fra aktor om at skaden måtte komme av et spark.

Hareide var jo krystallklar på at NB var ferdig på landslaget, men har snudd, ettersom jeg tolker det, mer informasjon har kommet frem.

At noen virkelig kan finne på å sammenligne denne situasjonen med den til Sarr synes jeg er virkelig lavmål. Det er forskjell på å forsvare seg og sine og å voldta uskyldige.

Min forståelse av situasjonen:
- Krangel i taxien da han kjører feil - ser ikke bort ifra at kjæresten var frekk, men det var jaggu også sjåføren som kalte henne ludder osv. Utfra hva jeg leste meg til forholdt NB seg rolig her og ville hjem å sove.
- De går ut da de mener de er forsøkt svindlet.
- Sjåføren ringer kollegaen og sier han sverger ved sin mors grav at han skal kneppe dem.
- NB og kjæresten forsøker å gå fra situasjonen.
- Følger etter dem, etter 30-40 sekunder og kjører opp på siden av dem. Sveiver ned vinduet og roper ufinheter. Kjæresten roper tilsvarende tilbake.
- Kaster en boks/flaske mot dem, kjører inn på fortauet (forsøkte å sperre dem?) og går ut av bilen.

Dette er en truende situasjon slik jeg ville tolket den.

- NB går mot sjåføren og slår én gang. I følge NB bøyde han seg for å sjekke hvordan det sto til med ham. I følge aktor bøyde han seg for å sparke ham.

Forsvareren til sjåføren som mente at om sjåføren ville tatt dem, ville han kjørt dem ned, jeg er er sjokkert over at det går an å si noe slikt.

I min bok er NB soleklart uskyldig dømt her. Det må være lov å forsvare seg og sine, også mot trusler og potensielt farlige situasjoner. Skulle NB ventet til sjåføren hadde slått til kjæresten? At ikke sjåføren slo først spiller ingen rolle. En slik situasjon tror jeg de fleste hadde funnet truende og skummel.

Last edited by Robin on 02.11.2018 22:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Dette er ikke en slosskamp på byen men en som har sparket en bevistløs mann i hodet - slik at han havnet inn på intensivavdelingen

Intensivavdelingen faktisk. Har du link til dette?

Quote:
Man kan ikke se hvor sparket treffer sier aktor Kruse. Sjåføren forteller at han merket at noe var galt i kjeven da han skulle forklare seg for politiet. – Det begynte å knase ved tinningen, sier han. I ettertid dro han på sykehus. Han måtte operere for kjevebrudd.
Back to top
Burglar
Senior

PostPosted: 02.11.2018 23:20    Post subject: Reply with quote

Det er alltid vanskelig å forsvare grov vold, men jeg synes mange her ser litt blint på det. Vold er ikke rent definert som vold når det kommer til selvforsvar. Jeg ble dessverre ikke overrasket over at NB fikk dom med straff idag, når vi lever i skandinavia, der vi nettopp ser litt blindt på dette med vold(ofte med god grunn). En skade er en skade osv. Men har finnes det jo masse beviser som i utgangspunktet skulle forsvart NB, og heller rettet saken mot taxisjåførens håndtering av saken.
Det viktigste jeg tenker på er eskaleringsstigen. Det er med god grunn politi, militære med mer er godt trent innenfor eskaleringsstigen. Mennesker svarer som regel alltid med samme mynt eller verre, og dette ligger i vår natur og skjer ofte ubevisst. Hva om taxisjåføren hadde brukt sin aggresjon på dashbordet? Eller bare kjørt forbi og ropt noen stygge ord? I begge disse tilfellene hadde han unngått å blitt slått ned, men når du eskalerer situasjonen ved å kaste en gjenstand på et menneske, har du eskalert situasjonen såpass at du nærmest er tilbakestående om du ikke vet hva responsen blir.

Jeg tror flere her, selv om sikkert mange her ikke vil innrømme det, ville reagert på samme måte. Mest fordi det er et instinkt. Håndterer du saken på en annen måte, er du enten behersket(ofte en god egenskap å ha!), feig eller dum. Ingen av metodene nevnt er feil, men det kan si mye om en person. NB håndterte det med FIGHT, og det synes jeg folk(også retten) skal ha forståelse for.

Last edited by Burglar on 03.11.2018 07:42; edited 1 time in total
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 23:32    Post subject: Reply with quote

VOLD ER NOE DRITT, MEN SELVFORSVAR ER VEL NOE ANNET.
Taxisjåfør ut av bilen i mørket er for meg spørsmål om liv eller død.Kan ikke rekne med mye hjelp fra en dritings modell,så da uskadeligjør man trusselen, dette 10 av 10 ganger.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 03.11.2018 00:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er ingen stor fan av spilleren Bendtner for som jeg har sagt mange ganger før, han er for ustabil og jeg mener han tilfører laget alt for lite i løpet av en sesong. Litt som Martin Ødegaard, teknisk briljant, men alt for lite sluttprodukt særlig når han er spiss for RBK.

Jeg mente også tidlig at dersom Bendtner ble dømt så burde han være ferdig i klubben. Nå som vi vet litt mer om forløpet til slaget (og sparket?) så støtter jeg faktisk Bendtner i denne saken og mener taxisjåføren slapp utrolig billig unna. Jeg har stort jobbet med mennesker i hele livet og visse yrker krever faktisk at man tåler litt som i andre yrker og ellers i livet regnes som helt uakseptabelt. Jobber du som taxisjåfør om natten, hvor jobben er å kjøre berusede mennesker hjem så bør man forvente en viss grad av selvkontroll og pedagogiske evner. Ting som "unngå en konflikt så langt det er mulig". Jeg kan skrive veldig langt her om emnet men poenget er at han som profesjonell i utøvende yrke hadde med berusede mennesker å gjøre. Vi snakker om 52 kr i Norden, som på ingen som helst måte er en månedslønn som i andre land. Han valgte å involvere seg i konflikten, å eskalere den og enda verre å gjenoppsøke den etter alle parter hadde gått sin vei. Han hadde alle muligheter til å bevise at de hadde gått uten å betale dersom han på liv og død ville ha de 52 kr sine men det var nok ikke pengene han var ute etter. Han var forbannet, såret og ute etter å få siste ord.

Jeg forstår Bendtner langt på vei når han er ute med dama si krangler med Taxisjåføren og denne idioten kommer tilbake etter å ha kjørt av sted. Ingen normale mennesker gjør dette, er du sjåfør og har med berusede mennesker så ring politiet dersom du mener de har utøvd stor urett mot deg. Bendtner slår vel en gang, da han der og da er lei hele situasjonen og ønsker å sette en rask stopper for den. Han vet jo heller ikke hva han kan forvente av en mann som kjører av sted for så å komme tilbake pga av 52 kr.

Det er lov å endre mening og i denne saken gjør jeg det.
Bart1
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 08:21    Post subject: Reply with quote

Er man seriøse her på forumet, når man påstår at man har forstått saken mye bedre enn politi, aktor og dommer?

Bendtner har en lengre liste med vold og dritt, enn hva Nicki Bille hadde.

https://www.sporten.com/d...-bendtner/

At vi fortsetter å forsvare ham, etter at han er dømt for å sparke en bevistløs person i hodet - sier mer om de som forsvarer han, en sjansene for at han ikke er et "råttent eple".
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 03.11.2018 08:57    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Bendtner har en lengre liste med vold og dritt, enn hva Nicki Bille hadde.

Lengre liste med vold? Han er vel aldri dømt for vold noengang, ikke før nå. Føler ikke at han skiller seg så voldsomt ut fra "folk flest" sånn sett.

Det verste er jo det at han har kjørt i beruset tilstand, men også det er jo noe sikkert mange her på forumet også har gjort. Ikke bra, for all del, men det er menneskelig å feile. Spesielt når man er ung.

At han ble dømt for sparket er også en skandale, det finnes jo ikke et eneste bevis for det. Bortsett fra aktors synsing om at slaget ikke kunne forvoldt en slik skade... Jeg drev med boksing i noen år, det er ganske klart at et slag kan forvolde slik skade vil jeg påstå.

Politi, aktor og dommer er ikke akkurat Gud... De tar feil vel så ofte som menigmann. Her har man jo f.eks ikke brukt ekspertise for å si noe om skaden kunne ha skjedd ved et slag - noe jeg mener det kunne. Vi har kun aktors synsing å forholde oss til. Retten trodde jo på aktor... Men det betyr jo ikke at aktors påstand er korrekt. Justismord har skjedd før og det skjedde også her etter min mening.

A. For det første må man jo ha bevis for at et spark skulle ha skjedd

eller...

B. Indisiene for at så skulle ha skjedd burde ha vært sterke. Her er de ekstremt svake, vi har aktors synsing.

I det hele tatt, svært tynn suppe.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 09:21    Post subject: Reply with quote

Hjelpe meg. Jeg blir forferdet av en del som står her inne, kuliminert i det siste innlegget før meg her. Les dette, les det godt, pust, og tenk i ti sekunder:

https://www.adressa.no/10...3910b.html

Jeg har vært Rosenborg- fan i 35 år, men nå må jeg ha en pause. Dette er ikke mitt Rosenborg.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 09:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hva som står i artikkelen der, men jeg synes det er helt utrolig at så mange her inne sitter å synser at det har skjedd "justismord" og har så utrolig sterke meninger om at dommen er feil. Og det basert på å følge live teksting via Internett og avisartikler.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 09:57    Post subject: Reply with quote

@FanFraSør Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Reagerte også på det med sjåføren. Han må jo ha vært helt rabiat. Kjører først avgårde, snakker med en venn, snur og kjører tilbake mens han sier at han på sin mors grav skal kneppe/ta Bendtner, tar de igjen, åpner vinduet og roper ludder og andre ting etter dama til Bendtner, følger etter de i bilen inn på sykkelveien, stopper bilen og kaster en colaboks etter de for som han sier "få deres oppmerksomhet". Skulle tro at de var fryktelig oppmerksom på han allerede!
Bendtner skal selvsagt ikke slå og skal straffes for det, men at det ikke tas hensyn til at en rabiat drosjesjåfør holder på slik skjønner jeg ingenting av.
Jeg hadde også anket på stedet.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 10:01    Post subject: Reply with quote

@Montana Det gjelder vel i like stor grad de her inne som synes dommen er fortjent og korrekt? De synser jo i like stor grad, basert på livedekning og avisartikler. Tviler sterkt på at det er noen her inne som var i retten i København.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Ja, klart det. Men jeg ser ikke mange som reagerer på den måten motsatt vei.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 10:42    Post subject: Reply with quote

Byretten er, i følge en del dansker på nett, en "joke". Litt hipp som happ hva utfallet blir - den virkelige spenningen starter i neste rettsinnstans.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.11.2018 10:42    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
@Montana Det gjelder vel i like stor grad de her inne som synes dommen er fortjent og korrekt? De synser jo i like stor grad, basert på livedekning og avisartikler.

Eller man kan stole på at dommeren har fått all informasjon han trenger og har gjort den vurderingen han mener er riktig. Og i motsetning til oss her inne så gjør han den jobben hver dag.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 10:49    Post subject: Reply with quote

Vi lar da for f.. folk få en sjanse til her i livet!

EN sjanse. Mannen skal sone en veldig streng fengselsstraff. er ikke det straff nok?

Jeg ser absolutt IKKE hvorfor man skal sparke en person fra jobben sin når man har et fungerende rettsvesen!!!

Er alle i fotballen så utrolig gode forbilder da? Må alle være glansbilder. En feil og ut med deg liksom? Listen er lang over fotballspillere med saker på rullebladet. Og utenom fotball "yrket" også. Skal alle som blir straffet i retten gå på NAV resten av livet, eller er det egne regler innen fotballen?

Hvor er toleransen hos folk. En feil og ut. Nei. Sånn kan vi ikke behandle folk i mine øyne.

Hvor kommer denne tankegangen fra? Er det opptatt og vedtatt en liste med saker man ikke kan gjøre om man vil være fotballspiller?

Enkelte må hoppe ned fra sin moralske høyhest og ta seg en pille. dette er ikke verdens undergang.

Og for å være klinkende klar og ærlig, han taxi sjåføren provoserte frem en reaksjon. Han slipper unna, men uten hans handling hadde ingenting skjedd.

En sjanse. tolerer. støtt. skjer det en sak til så ut.
Nicki Bille og fler fikk flere sjanser.
Til og med voldtektsmannen i Molde spiller fotball i ES så i det perspektivet er det jaggu greit at Bendtner får fortsette.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 11:04    Post subject: Reply with quote

Sorry ass. Du går ikke bort til en fyr og slår han ned, uansett hvor mye idiot han er. Takk til det danske rettsvesenet som beskytter befolkningen. Men håper han fortsetter hos oss og får med seg hele vinteroppkjøringen.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 11:18    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Sorry ass. Du går ikke bort til en fyr og slår han ned, uansett hvor mye idiot han er. Takk til det danske rettsvesenet som beskytter befolkningen. Men håper han fortsetter hos oss og får med seg hele vinteroppkjøringen.

Og sparker han i hodet etter han har svimet av (slik videoen viste) - jeg fatter ikke at noen forsvarer dette..
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 11:22    Post subject: Reply with quote

larenim wrote:
Ære være Rosenborg for å støtte Bendtner i denne saken.

Støtter og støtter. Han får inntil videre en mulighet til å fortsette, thats it.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Og sparker han i hodet etter han har svimet av (slik videoen viste) - jeg fatter ikke at noen forsvarer dette..

Har du sett videoen? For slik jeg har forstått det, så er det bred uenighet blant de som har sett den om han sparker eller ikke, rett og slett fordi videoen ikke viser det klart nok. Retten har blant annet ikke funnet det bevist at han sparker i hodet, men kanskje i kroppen. Hvilket blir sagt i dommen.

Da er det merkelig at du sitter her så bastant og sier at videoen viser at Bendtner sparker sjåføren i hodet.

Men så har jo du allerede en agenda da, og da blir det dumt å la litt enkel fakta, enkelte nyanser og ting som ingen av oss kan vite, gå i veien for det eller hva?
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 11:54    Post subject: Reply with quote

3 kameravinkler og de ser ikke at han sparker
Sjåføren vet ikke om han ble sparket
Bendtner sier han ikke sparket
Eneste øyenvitne blir ikke innkalt

Litt bombastisk å påstå at han ble sparket?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Spark eller ikke spark... hva er poenget?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.11.2018 12:32    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
3 kameravinkler og de ser ikke at han sparker

Retten har konkludert med at han sparket. Det var om det traff hodet eller ikke de ikke greide å se.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Sorry ass. Du går ikke bort til en fyr og slår han ned, uansett hvor mye idiot han er. Takk til det danske rettsvesenet som beskytter befolkningen.

Helt enig.

Taxisjåføren fremstår som en dust og en dritt og fremprovoserte situasjonen, uten tvil; men det kan ikke på noen måte være fritt frem for å slå til folk bare fordi de provoserer deg. Da ender vi opp med særdeles ubehagelige tilstander.

Saken antyder at Bendtner gikk over streken og han får ta den straffen rettsvesenet gir ham til slutt.

Så kan jeg jo selvsagt legge på en kommentar om de negative sidene ved rusbruk: Når det ender opp med å gå ut over andre så er det ikke lenger greit.
Hentesveits (ikke sveis)
Junior

PostPosted: 03.11.2018 12:37    Post subject: Reply with quote

Når en mann kaller dama di for ett luderr, og kaster en flaske etter deg er det helt greit å dele ut en knyttneve.
Så er det i strid med loven. Ok. Men da tar man straffen og går videre. Om mannfolka på forumet her er så lite mannfolk at de vil akseptere at dama si blir kalt ludder og at de får kasta ting etter seg får det stå for deres egen regning.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2018 12:43    Post subject: Reply with quote

Nå kan man jo se med en viss sympati på den saken, men allikevel - velger du vold, får du også ta straffa for det etterpå.

Samfunnet er stappfullt av situasjoner som ville blitt ekstremt problematiske hvis det var ok å møte provokasjon med vold; særlig om voldsutøveren skal få definere om provokasjonen er tilstrekkelig.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 297, 298, 299  Next
Page 205 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb