| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 20.09.2018 11:14 Post subject: |
|
|
| Vi er uenige om utviklingen etter 19.juli, men enig i målet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2018 18:31 Post subject: |
|
|
Eggen priser nederlenderne. Og han liker Coolen. Han snakker om «fremgang», men at det fortsatt ikke er «Rosenborg, sånn det skal være.»
Nils Arne Eggen har alltid hatt mye han skulle sagt, og det har han fortsatt. Og det er fortsatt litt meningsløst å si imot mannen. Det er likevel, fortsatt, interessant å lytte til mannen, han som skapte det moderne Rosenborg da han kom hjem til klubben etter seriegullet med Moss i 1987.
Etter at han ga seg, i 2002, har Rosenborg hatt 12 trenere (inkludert et halvår med mesteren selv). Men Eggen snakker heller om at RBK, også siden 2000, har dominert norsk fotball.
– Vi har faktisk vunnet 11 seriegull siden 2000. Og hvis det har vært behov for å skifte trener, så har vi gjort det. Det handler om å foreta seg noe når det ser det går feil vei, sier Nils Arne Eggen til VG.
Les mer: Eggen har sansen for Coolen |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.09.2018 22:47 Post subject: |
|
|
Dersom det stemmer at Coolen etter kampen uttalte at han var stolt av spillerne, og at RBK fortjente mer, da tror jeg ærlig talt at han har forspilt sine sjanser til å bli vår nye hovedtrener. 7-0 i skudd på mål?
Jeg tror at de i styret som leter etter ny hovedtrener heller ville satt pris på om han uttalte at dette ble for svakt, og at han ikke var fornøyd. Koteng også, vil jeg tro.
Greit nok å tape 1-0 mot Celtic, men når vi fikk til niks og nada?!?
Edit:
| Quote: | RBK-trener Rini Coolen var godt fornøyd med hvordan laget så ut defensivt.
– Jeg er stolt av guttene og det vi gjorde i dag. Vi spilte på en annerledes måte og har jobbet med det på trening. Vi utførte det bra, men ikke godt nok. Da ville vi vunnet kampen. Vi satt igjen med mindre enn det vi fortjente, sier Coolen til TV 2. |
_________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.09.2018 23:00 Post subject: |
|
|
Nja, der og da i kampens hete så er det vel lov å mene at en hadde fortjent uavgjort, og hadde vi ikke fått den i mot helt på slutten så ville vel 0-0 vært et helt greit resultat kampen sett under ett.
Gitt forutsetningene så er det helt greit gjennomført, men jeg forventer at hvem det nå er som blir annonsert i desember kjører samme formasjon kamp etter kamp, uansett om det er Intility eller Celtic Park, lov å ta mer defensive hensyn ute i europa selvfølgelig, men skal vi ta skalpen til Celtic, Leipzig, Salzburg og kanskje enda litt bedre lag så er vi nødt til å ta dem på det kollektive, spesielt i angrep. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2018 19:41 Post subject: |
|
|
Morten Pedersen:
ROSENBORG VAR TRE minutter unna et poeng fordi Rini Coolen lærte mye av problemene i Skopje. Han tok blant annet hensyn til at 4-2-3-1-formasjonen han foretrekker i Eliteserien gjør Rosenborg sårbare midt i banen når de spiller utenfor Norges grenser. Av den grunn stablet han litt om på mannskapet og møtte Celtic med oppstillingen 4-3-2-1.
Det hjalp i hvert fall defensivt.
DET ER FØRST og fremst det som betyr noe når du spiller borte i Europa. Struktur og balanse er altoverskyggende. Og så kan vil selvfølgelig si at Rosenborg knapt skape noe som helst, at balltapene på egen halvdel kom denne gangen også, men de kom i hvert fall ikke like ofte.
I Skopje var Rosenborg et naivt fotballag.
Denne kvelden i Glasgow så de ut som et lag som har lært av egne feil.
DET ER KANSKJE ikke den fotballen Rosenborg skal spille. Eller må spille for å tilfredsstille klubbens øverste. Det høres i hvert fall ikke sånn ut når styreformannen snakker om røtter og spillestil. Men der Rosenborg ønsker å være – eller for å si det på en omskrevet Koteng-metode; der den som til enhver tid trener Rosenborg er nødt til å ta laget, hvis ikke får han sparken, seriegull og kongepokaler er jo ikke nok på Lerkendal – er denne typen fotball en forutsetning.
Les mer: Rosenborg øver på å forsvare seg. Det er lurt og bør gjøre Rini Coolen til en sterk trenerkandidat |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 21.09.2018 19:53 Post subject: |
|
|
Er så uenig med Morten krølltopp som det går an.
RBK skal alltid ha målsetning om å spille artig og attraktiv fotball, både her hjemme og ute i europa. På hjemmebane så som på bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.09.2018 20:03 Post subject: |
|
|
For ikke å snakke om at hans agenda mot Koteng. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.09.2018 17:21 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, det er ganske dårlig skjult de passiv-aggresive stikkene han sender mot styrerommet. Skryt til Coolen for å gjøre det motsatte av hva Koteng har bedt om, selv om det ikke var suksess, liksom. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 22.09.2018 18:03 Post subject: |
|
|
Det er jo uansett bare en lek med tall. I gamle dager var det kun tre rekker man tenkte på når man skrev formasjonstallene - bak, midten foran.
Nå har vi jo gjerne 3-2-1-1-2-1 og andre rariteter...
4-4-2 med diamant kan gjerne kalles 4-1-2-1-2, eller rett og slett 4-3-3 med hengende spiss, og dyp midtbane. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.09.2018 11:56 Post subject: |
|
|
433 var jo noe Koteng bare sa for at den vanlige mann på gata hadde noe å forholde seg til, slike som Morten P.
Jeg forstår jo at dette bare er tall. Selve tallene, 433/4231/4213 osv er for meg egentlig likegyldig.
Det som er viktig er at laget spiller en stratigi: artig,offensiv og publikumsvennlig fotball og at det skal være gjenkjennbart det laget gjør på banen.
Denne stratigien kan løses taktisk på mange måter, bl.a. Ved å snu V en på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.09.2018 19:57 Post subject: |
|
|
| Har ikke trua på at Coolen kan ta oss et steg videre. Fin fyr og virker flink til å tilpasse taktikken til motstanderen, men har ikke sett noe som tyder på at han kan lage et organisert angrepsspill. Er ingenting på CVen hans som tyder på det heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 23.09.2018 20:01 Post subject: |
|
|
Litt av problemet som er blitt nevnt tidligere, er at han får lite tid på feltet grunnet det tette kampprogrammet. Det blir dor det meste restitusjon.
En trener som kommer inn 1.januar, får tid til å sette laget og hvordan man skal spille.
Coolen kan kun gjøre det beste ut av situasjon akkurat nå desverre. Mye er opp til hva spillerne vil selv. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.09.2018 20:04 Post subject: |
|
|
Nei, altså - han ble jo satt inn i dette i mangel av andre alternativer som midlertidig løsning. At han figurerer på diverse lister, ser jeg på mer som et klapp på skuldra enn noe annet.
Vi bør sikte vesentlig høyere. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.09.2018 22:44 Post subject: |
|
|
Slår et slag for Dino Toppmöller som trener F91 dudelange.
Helt syke resultater de har oppådd med et lag fra Luxenbourg.
Kontrakt til 30.06.2019 _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 24.09.2018 13:27 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | For ikke å snakke om at hans agenda mot Koteng. |
Agendaen hans (Morten Pedersen) er vel først og fremst mot Rosenborg, men med en så kompetent styreleder vi har nå er det der skytset må rettes.
Ellers er jeg en av dem som håper Coolen velger å ta en kul en, og gå tilbake som alles helt og akademitrener. Ungdomsspillerne jobber alle litt ekstra fordi de vet hvilken kapasitet som leder dem, og han er klar igjen neste gang en trener må gå.
Ellers tenker jeg at han hadde vært et godt valg som Rosenborgtrener også, ta for eksempel siste kamp og 2mas' artikkel hvor han skriver: "Rini Coolen tok grep da Rosenborg sleit voldsomt mot Sarpsborg." Vi har en trener som kan ta grep. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
suruk Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.09.2018 14:22 Post subject: |
|
|
| Det viktigste kriteriet for den neste trener må jo være at den står for en type spillestil Rosenborg kan stille seg bak. Da er det rivende likegyldig om en eller annen tysker har tatt et lag fra en mikronasjon til EL, spørsmålet er jo hvorvidt hans spillestil er kompatibel med Rosenborgs fotballfilosofi. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 28.09.2018 12:54 Post subject: |
|
|
Bendtner går i alle fall for Coolen, iflg Aftenposten (Adressa) _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.09.2018 13:02 Post subject: |
|
|
| Om det blir Coolen må jeg si at jeg blir skuffa. Har gjort en fin jobb som midlertidig trener, men ut i fra det Koteng har uttalt offentlig virker det som om vi har skrudd til alle de klutene vi kan finne, og da forventer jeg noe mer spektakulært enn Coolen. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 28.09.2018 13:16 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er litt vanskelig å vurdere Coolen all den tid han har overtatt et lag midt i sesong som kjemper på tre fronter. Med begrenset tid og muligheter synes jeg han har fått oss til å fremstå langt bedre enn tidligere i sesongen, og det hadde vært interessant å se hvordan han hadde gjort det etter en hel sesongoppkjøring med laget. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.09.2018 13:28 Post subject: |
|
|
Å herre gud De der va injertier  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 28.09.2018 13:31 Post subject: |
|
|
Så lenge en eventuelt ny trener ville godtatt det, synes jeg Coolen burde få assistent-trenerrollen (så lenge han vil det selv). Han skjenner spillerne og muligens god på feltet (utifra noen av spillernes kommentarer).
Men hvor god han er som taktikker, er jeg usikker på. Mulig han også blir litt mye kompis fremfor å sette strenge krav (altså, jeg har ikke store grunnlaget for å uttale meg). Også derfor jeg ønsker han som assistent, eller i det minste ansatt med en litt "strengere" assistent.
Synes heller ikke han har brukt ungguttene så mye, men kanskje han er litt farget av press om å levere. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
suruk Rutinert
|
Posted: 28.09.2018 16:26 Post subject: |
|
|
Synes for èn gangs skyld at hovedtrener skal få velge egen assistent. Har det skjedd noen gang siden Eggen?
Men ikke keepertrener. Der går grensa. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.09.2018 19:44 Post subject: |
|
|
Jeg har gått fra å for 30 år siden lese dagbladet hver dag, til å lese det like ofte som jeg leser menighetsbladet i Trysil. Livet er for kort. Utrolig at folk utdanner seg i årevis for å jobbe der. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.09.2018 20:32 Post subject: |
|
|
Ja ja, men tenk på alle unga som trener knallhardt fra barnsben av, og så bare ender opp med å spille for Molde. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|