Utskrift fra rbkweb.no

Ønsker mer draktreklame
Skrevet av Thomas Myren, 18. januar 2007, 11:21

Markedsavdelinga til Rosenborg arbeider med å selge enda mer reklameplass på drakta foran 2007-sesongen.

Shell har preget shorts og strømper siden 1991-sesongen, og før jul ble sponsoravtalen forlenget til og med 2009. Heretter skal den fargerike logoen plasseres på shortsen og venstre skulder, slik som en slovakisk mannekeng viste fram i går kveld.

Med andre ord er reklameplassen på strømpene nå ledig. Samtidig forsøker RBK å selge reklame bak på shortsen. Jakten på nye samarbeidspartnere begynte før jul med helsides annonser i Dagens Næringsliv og Adresseavisen (annonsen er gjengitt under).

- Vår partnerkampanje har gitt en ønsket, spennende effekt. Responsen fra markedet er svært positiv, sier Rosenborg-markedsdirektør Erik Espeseth til rbkweb.no.

Avtalen med Telenor er likevel fortsatt ikke forlenget.

- Men det er ingenting som tyder på at de ikke skal bli med videre, sier Espeseth.

Norsk Tipping blir derimot ikke med videre. RBK har som en av få norske klubber hatt en egen særskilt sponsoravtale med monopolisten siden 2003, men tippeselskapet ønsker å prioritere avtaler med større særforbund og lignende.

- Det er likevel ingenting som tyder på at vi ikke vil ha minst det samme antallet samarbeidspartnere på alle nivå som vi har hatt hittil, påpeker Espeseth.

Dermed blir det sannsynligvis en liten økning i de samlede sponsorinntektene, som var 42 millioner kroner i 2006. I tillegg kommer VIP-inntekter på 18 millioner.

Kontraktslengder for de største sponsoratene:

Telenor: 2003-2006
Narvesen: 2006-2009
Adresseavisen: 2006-2009
Bygger'n: 2006-2009
Coca-Cola: 2006-2009
Fokus Bank: 2006-2009
Shell: 2007-2009
Adidas: 2005-2012

Den nevnte annonsen:

nyheter
forum