|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jenssenc Senior
|
Posted: 15.11.2004 14:57 Post subject: Backrekka |
|
|
Selv om jeg alltid være mest begeistret for den offensive delen av fotballspillet, er det ikke til å legg skjul på at RBKs defensive svakheter har voldt meg bekymring i år. Basma har hatt en svak sesong, Hoftun og Riseth har hatt en middels sesong, og Dorsin har fått spille på bekostning av Stensaas (som faktisk var en av fjorårets beste). Russell har heller ikke imponert. Mulig jeg er kravstor, men jeg synes ikke de to nye sidebackene er gode nok. Begge mangler plasseringsevne og de slår ofte feilpasninger. Mange sier om de nye: "De må jo få tid til å spille seg inn ordentlig...". Hvorfor kan de ikke slå til med en gang? Og hvorfor ser det ut som de er fornøyd bare med å ha KOMMET til Rosenborg, de må da for søren gi maks på banen. Utallige ganger har jeg sett Russell og Dorsin jogge rolig tilbake etter at laget har mistet ballen i angrep. Som tilskuer blir man fortvilet og banner og river seg i håret: "JOBB DA, FOR F¤%N!". Egentlig er jeg ikke så bekymret for sidebackene, for Stensaas og Basma kommer begge til å få en kanonsesong neste år, men når det kjøpes spillere så bør det være spillere som skal gå rett inn på laget mener nå jeg, stallfyll er ikke det som trengs i RBK nå.
Backrekka må styrkes i midten. Jeg vet jeg har skrevet det før, men jeg synes det er så viktig at jeg må nevne det igjen. Riseth og Hoftun hangler, de har ikke lenge igjen, noe må skje. Det virker som det er vanskelig å få gode nok norske stoppere til RBK, kanskje må det speides utenlands? Jeg har ingen alternativer på blokka, kanskje dere andre har?
For øvrig tror jeg neste sesong kommer til å bli som de fleste sesongene har vært de siste 12-13 årene. RBK vinner, toerlaget fra forrige sesong får problemer (Vålerenga), mens et lag fra fjorårets nedrykksstrid (Bodø/Glimt) hevder seg i toppen. |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 15.11.2004 16:05 Post subject: |
|
|
Tror du er litt kravstor ja husk de fryktinngytende feilpasningene til Ståle for en tid tilbake.
Tror ærlig talt Russel og Dorsin kan bli veldig gode, men ja, de har sine svakheter. Rosenborg er kjent som et lag det er litt vrient å spille seg inn på fordi så mye hviler på samhandlingen fremfor individuelle ferdigheter. Når de som er kontinuitetsbærende i back-rekka i tillegg er skadet / spiller under pari og treneren muligens ikke har gjort en god nok jobb (han har ihvertfall fått sparken) så tenker jeg at det er feil å legge skylda på de ferske fjesene i første omgang.
Men vi trenger helt klart noen unge, sterke midtstoppere, og vi trenger noe skikkelig forsvarstrening/organisering. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.11.2004 00:16 Post subject: Re: Backrekka |
|
|
jenssenc wrote: | Selv om jeg alltid være mest begeistret for den offensive delen av fotballspillet, er det ikke til å legg skjul på at RBKs defensive svakheter har voldt meg bekymring i år. Basma har hatt en svak sesong, Hoftun og Riseth har hatt en middels sesong, og Dorsin har fått spille på bekostning av Stensaas (som faktisk var en av fjorårets beste). Russell har heller ikke imponert. Mulig jeg er kravstor, men jeg synes ikke de to nye sidebackene er gode nok. Begge mangler plasseringsevne og de slår ofte feilpasninger. Mange sier om de nye: "De må jo få tid til å spille seg inn ordentlig...". Hvorfor kan de ikke slå til med en gang?
Backrekka må styrkes i midten. Jeg vet jeg har skrevet det før, men jeg synes det er så viktig at jeg må nevne det igjen. Riseth og Hoftun hangler, de har ikke lenge igjen, noe må skje. Det virker som det er vanskelig å få gode nok norske stoppere til RBK, kanskje må det speides utenlands? Jeg har ingen alternativer på blokka, kanskje dere andre har?
|
Man kan ikke kræve at spillere SKAL hævde sig med det samme i en ny klub, for det er det de færreste der gør. Jeg er bestemt ikke utilfreds med Russell eller Dorsin, jeg synes begge to har vist glimt af hvor gode de kan komme til at blive. Det der mangler er at de kommer godt ind i taktikken og sammenholdet i truppen, og hvis det lykkes tror jeg de begge bliver gode.
At Rosenborg skal have forstærkning i midterforsvaret kan vi godt blive enige om. Tror desværre ikke vi får Hangeland eller Soma, så nu håber jeg på at vi kan hente Leon Andreasen fra AGF som jeg har lanceret i "nye spillere" tråden _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |