English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tomáš Nemcík
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2588

PostPosted: 29.01.2024 11:15    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Vi kan la Newcastle og Dan Burn beholde tittelen med å ha verdens største back.


Støttes. 193 cm passer ikke på back.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1188
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 12:12    Post subject: Reply with quote

Aner ikke noe om denne karen som spiller, men på generelt grunnlag tenker jeg at vi bør hente en rutinert midtstopper, om vi først skal hente noen. Har allerede Ceide, Volden og Røsten som unge midtstopper-talenter. Det vi mangler bak i midtforsvaret er rutine. Trenger en ToReg-type baki der.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 29.01.2024 12:14    Post subject: Reply with quote

Tror nok at klubben tenker mer på utvikling og spillersalg nå.
Har vell innsett at den tiden det går an å satse på at 1-10 lykkes og resten går ut kontrakt/forsvinner billig ikke er bærekraftig.

SKulle ønske Ogbu kom til oss i dag under dette regimet, da hadde nok ting sett anderledes ut for hans karriere i klubben :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 623
Location: Ã…fjord

PostPosted: 29.01.2024 12:30    Post subject: Reply with quote

Er rimelig overbevist om at Nemcik er tiltenkt plassen som venstre stopper i en firer. AJ har vel signalisert at han ønsker en spillende stopper. Nå vet jeg ikke eksakt hvordan laget vil fremstå i oppbygningen, men forbildet Guardiola kjører vel konsekvent opp en midtstopper (Stones) i midtbaneleddet, for å skape overtall sentralt (flere pasningsalternativer). Dette har også/tidligere brukt å være en back. Denne spilleren må være god med ballen, og er trolig en viktig grunn til at Nemcik hentes. I så måte får han en viktig rolle på laget, kall det en "Hoftun anno 2024". Blir for øvrig noe helt annet enn da Reginiussen konsekvent pælmet ballen 40 meter mot en spiss, da han upresset hadde ballen bakerst (som han sikkert hadde fått beskjed om).

Blir også interessant å se hva RBK gjør etter at de vinner ballen med høyt press. Håper det blir mer Klopp-fotball enn Guardiola-fotball. Klopp-lag kjører veldig direkte og gjennombruddshissig mot mål, når de har rom å angripe, når de vinner ballen. Guardiola-lag gjør tidvis det samme, men har ofte mer fokus på å holde ballen i laget med små pasninger, også etter gjenvinning, til spillerne har rukket å finne posisjonene sine. Så bygger de opp angrep etter strukturen og spillemåten sin. Litt mer kjedelig, spør du meg, og kanskje mindre effektivt når RBK møter lag som er (mye) bedre.

NÃ¥ handler det siste mindre om Nemcik, men at han blir relevant for oppbygning av angrep er hevet over enhver tvil. Og da regner jeg med som venstre midstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 12:42    Post subject: Reply with quote

Nye Besim ?
HÃ¥per han har flere kvaliteter enn Besim ihvertfall.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 12:59    Post subject: Reply with quote

Den regelen om at det er fysisk umulig å være en god venstreback dersom du er høy visste jeg ikke. Det at Nemcik har en profil (minus en fysisk kreperende høyde på venstreback) som kan brukes i to posisjoner er jo en bonus. Jeg tipper at han blir satt i den rollen som trengs mest. Når jeg leser beskrivelsene fra scoutingen og ser på tallene, ser profilen lik UYJ ut. Største forskjellen er at Nemcik har litt bedre posisjoneringsevne og høyere fart. Så fremmed er det ikke at man i spillerlogistikken (Dorsin) har tenkt at det er positivt med spillere som kan bekle flere roller.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 29.01.2024 13:13    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
ODN wrote:
Vi kan la Newcastle og Dan Burn beholde tittelen med å ha verdens største back.


Støttes. 193 cm passer ikke på back.

Helt klart. Viktig å ha minst et par stykker på defensiv dødball som garantert taper sin duell i egen boks.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 14:43    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke økonomi til å kjøpe en risk fri topp stopper. Vi må akseptere noen svakheter som gjør dem mulig for oss å hente. Så må vi la dem få bruke godfoten sin mest mulig.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 29.01.2024 14:47    Post subject: Reply with quote

Hehehe RBKWEB er selvsagt igang med å omskolere stakkaren før han har signert for oss til og med. Omskoleringssykdommen her inne as haha
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 15:04    Post subject: Reply with quote

Det at du ikke skjønner hva en sidestopper i en trebackslinje faktisk gjør, er ditt problem, Miami, ikke RBKwebs omskoleringspatrulje.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 29.01.2024 15:16    Post subject: Reply with quote

Nå kjører vi ikke trebacklinje lenge da, etter at Rekdal fikk sparken...
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 15:25    Post subject: Reply with quote

Nei, men Nemcik spiller i en trebackslinje nå, og en såkalt "omskolering" vil ikke være mye større fra sidestopper til midtstopper i 433 som fra sidestopper til defensiv back i 433.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 29.01.2024 15:31    Post subject: Reply with quote

Spilleren vi henter må mestre både rollen som sidestopper i en treer og midtstopper i en firer. Vi vil se begge varianter etter som hvordan kampbildet er.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 29.01.2024 15:41    Post subject: Reply with quote

Sakshaug wrote:
Det at du ikke skjønner hva en sidestopper i en trebackslinje faktisk gjør, er ditt problem, Miami, ikke RBKwebs omskoleringspatrulje.


for et tulleinnlegg.

Han spiller høyre sidestopper i en treer stort sett for Zilina, mens han spiller venstre stopper i en firer i 4-3-3 for U-21.

Vi spiller ikke med en trebackslinje, så han skal sjeldent til aldri spiller i en treer hos oss.

Men hvorfor i all verden en stopper som spiller høyre sidestopper i en treer i nåværende klubb, intuitivt burde omskoleres til en moderne venstreback i Rosenborg om han blir signert, det er uforståelig for meg.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 29.01.2024 15:49    Post subject: Reply with quote

Mikael Lustig var (er) vel 190cm... så vi har hatt høye backer før.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 29.01.2024 16:04    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vi spiller ikke med en trebackslinje, så han skal sjeldent til aldri spiller i en treer hos oss.

Men hvorfor i all verden en stopper som spiller høyre sidestopper i en treer i nåværende klubb, intuitivt burde omskoleres til en moderne venstreback i Rosenborg om han blir signert, det er uforståelig for meg.


I oppbyggende spill spiller vi faktisk med trebackslinje, fordi den ene backen går ned og danner en stoppertrio med de to stopperne, og den andre backen går høyt i banen. Dermed vil vi nok også se at backen på en ene siden vil være en back/midtsopper-hybrid, mens backen på den andre siden vil være en back/ving-hybrid.

Godt eksemplifisert ved at det var Yttergård Jenssen og Mikkel Ceide som spilte venstreback på Gran Canaria. Dermed er det ikke absurd å tenke at han kan fungere i denne typen back-rolle. Men det vet ingen av oss, fordi vi vet veldig lite om spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 29.01.2024 16:15    Post subject: Reply with quote

Generelt tipper jeg vi får se at vi spiller med tre "stopper-aktige" typer i forsvar til en hver tid. Så vil det avhenge av på hvilken side vi sender opp backen hvem av disse som havner som back på lagoppstillingen.

Hvis høyrebacken er den som går opp kan det se slik ut:
Cornic - Reitan - Røsten - Nemcik.

Hvis venstrebacken går opp kan det se slik ut:
Reitan - Røsten - Nemcik - Pereira.

På den ene lagoppstillingen er Reitan satt opp som stopper og Nemcik back, på den andre lagoppstillingen er Reitan satt opp som back og Nemcik stopper. Men i praksis vil oppgavene deres være veldig like i de to oppsettene.

Eller så kan Nemcik være tenkt på som stopperen "i midten", som er Røstens rolle i begge oppstillingene jeg har skissert over. Det vet vi ikke, men det er ikke tullete å tenke at han kan være tiltenkt venstreback, sånn som Alfred setter opp laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 29.01.2024 16:27    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Sakshaug wrote:
Det at du ikke skjønner hva en sidestopper i en trebackslinje faktisk gjør, er ditt problem, Miami, ikke RBKwebs omskoleringspatrulje.


for et tulleinnlegg.

Han spiller høyre sidestopper i en treer stort sett for Zilina, mens han spiller venstre stopper i en firer i 4-3-3 for U-21.

Vi spiller ikke med en trebackslinje, så han skal sjeldent til aldri spiller i en treer hos oss.

Men hvorfor i all verden en stopper som spiller høyre sidestopper i en treer i nåværende klubb, intuitivt burde omskoleres til en moderne venstreback i Rosenborg om han blir signert, det er uforståelig for meg.


I følge Transfermarkt har han denne sesongen spilt:
* Venstre stopper i 4 kamper
* Sentral stopper i 4 kamper
* Høyre stopper i 2 kamper
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 29.01.2024 16:30    Post subject: Reply with quote

Jeg gikk gjennom 25 kamper eller noe, de fleste stod han oppført i formasjonen som høyre av 3 stoppere for Zilina.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 29.01.2024 16:49    Post subject: Reply with quote

Da kan det være at Transfermarkt tar feil da, jeg vet ikke hvor etterrettelig informasjonen der er.
I fjor har de oppført at han spilte 16 kamper, der de fleste var som venstre stopper i en bakre firer.
I tillegg hadde han 2-3 kamper som venstre stopper i en treer, og 1 kamp i midten av en treer.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 29.01.2024 16:57    Post subject: Reply with quote

I kampen på YouTube som det er lenket til et par ganger i denne tråden, spilte han venstre stopper i en trebackslinje, hvor han ofte sto bredt venstre offensivt, men mer sentralt defensivt.

Han slår pasninger med begge føtter. Jeg rakk/gadd å se minst to langpasninger, der han har all mulighet til å velge fot, men bruker venstrefot. To nokså presise pasninger mot angrepsspiller på motsatt side.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 16:57    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
for et tulleinnlegg.

Han spiller høyre sidestopper i en treer stort sett for Zilina

Ærlig talt, når du går ut så hardt og er hånete, da bør du f*** meg tåle at noen melder tilbake..

På de stedene jeg har funnet heatmap står det konsekvent at han spiller på venstresiden hos Zilina.
(ref. bl. a. https://www.sofascore.com...ik/1063374)
Dessuten ser det ut til at han er veldig orientert i venstre siden av banen.

Det du kaller "omskolering" er ikke det vi andre snakker om. Poenget er at rollen som venstreback kanskje er nærliggende det han allerede har spilt og at vi ikke trenger å bli overrasket om han er tiltenkt å bekle den posisjonen ved behov/ny trener. Videre synes jeg det er et godt poeng at han spiller i en 4-rekke hos u21. Det betyr ikke automatisk at han er tiltenkt midtstopperposisjon, men det viser at han har erfaring som en midtstopper vi tenker å bruke.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 29.01.2024 18:10    Post subject: Reply with quote

Jeg svarte i samme tone jeg selv ble svart.

Vi mangler kvalitet på stopperplass, hvis vi signerer en stopper så håper og forventer jeg at han skal spille stopper, ikke venstreback.

Skal han spille back må vi signere flere stoppere etter han.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 29.01.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

Etter litt melding fram og tilbake er vi blitt mer enige. Men, jeg synes også vi mangler kvalitet på venstreback. Augustinsson kan man ikke regne med, UYJ har ikke imponert, jeg har mistet troa på Pereira, Ceide er kanskje den som har vist mest positive takter i oppkjøringen mens Tagseth og Andersson er generelt dårlige alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 29.01.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

Nemcik virker å være en yngre og bedre UYJ-type. Noe som trolig betyr at UYJ forsvinner ut, og at Nemcik er tenkt som en direkte erstatter for han. I hovedsak stopper, men muligheter og ferdigheter til å spille back. Så får vi vente i spenning å se. Liker at det skjer noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb