| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Troinndern Veteran
|
Posted: 16.07.2004 11:52 Post subject: Arni til VIF |
|
|
Da kan det bli vanskelig for rosenborg og alle andre lag å score på enga, i og med at de har skaffet seg den beste keepern på Island.
Spennende å se hvordan han klarer seg der. Selv tror jeg Enga har gjort et kjempekjøp her... |
|
| Back to top |
|
 |
tth81 Junior

|
Posted: 16.07.2004 12:09 Post subject: |
|
|
Han gikk gratis fra Man City... Han var Bosman spiller...
Ja det blir vanskeliger å skore på Enga no ja.... Men Brattbakk og CO vet jo Arnis få svake sider da  _________________ Fotbaill e følelsa, slæpp dæm fri |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 16.07.2004 12:50 Post subject: |
|
|
Føles ikke riktig at Arni skal spille i Enga......
Vi fikk Rønningen, Enga fikk Arni, nå mangler det bare at Braathen bestemmer seg for LSK..................... 
Last edited by Benoni Hartvich on 16.07.2004 15:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2004 14:58 Post subject: |
|
|
Dette er et klassisk eksempel på hvordan det kan gå med spillere som absolutt skal ut i den store fotballverdenen...
Før jul i 2002 ble Arni utpekt som soleklart førstevalg av Hareide. Johnsen var på vei til å bli utleid til Brøndby. Men da bestemte islendingen seg plutselig for å ikke underskrive ny kontrakt. Samtidig ble han like etterpå skadet. Da var ikke valget vanskelig for Hareide: Espen som skulle bli værende i klubben, fikk tittelen førstevalg.
Og etter et år på benken til RBK kunne Arni altså gå gratis til middelhavsfareren Manchester City. Det ble nye 6 måneder på benken, og nå er han altså klar for drittlaget Vålerenga.
Trenger jeg si mer!?
PS! Årsaken til at det er Rønningen som kommer til Lerkendal og ikke Arason, er vel ganske innlysende: Arni har vel intet ønske om ytterligere sesonger på RBK-benken? |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 16.07.2004 15:12 Post subject: |
|
|
Dersom Espen er så skadeutsatt som det kan tyde på i grunngivingen fra Brakka for å kjøpe Rønningen, burde vel en keeper som Arni kunne se at her er det muligheter for å spille seg inn? Synes dessuten ikke det er innlysende at Espen er en bedre keeper enn Arni, og dersom Arni hadde tegnet en lang kontrakt med RBK ville det vel ikke vært en selvfølge at det ble ytterligere sesonger på benken for ham? Det er vel heller ikke sikkert at Espen blir værende på Lerkendal i all evighet?
Er det "ondt blod" mellom Arni og folk på brakka som ville umuliggjort en overgang til RBK?
Den følelsen jeg sitter med nå, er den samme som når Gøran spilte for Viking. Noe stemte liksom ikke......... |
|
| Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 16.07.2004 17:57 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | Den følelsen jeg sitter med nå, er den samme som når Gøran spilte for Viking. Noe stemte liksom ikke......... |
Helt enig! Arni burde jo vært oppdaget av en toppklubb for lenge siden - han har lang erfaring i CL, er landslagskeeper for Island, og er en likandes kar! Pinlig at vi får Rønningen og at VIF får Arni!
Noen som forresten husker hvordan Gøran endte karrieren sin? Rødt kort i siste kamp for Viking....... |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 16.07.2004 18:08 Post subject: |
|
|
må dere slutte å klage ivar er en god keeper, kanskje ikke like god som espen selv, men ivar holder tippeliganivå, og mer enn det. så får han jo norges beste keepertrener som har fått frem bl.a arni og espen... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 16.07.2004 22:58 Post subject: |
|
|
Hørte dere Arason på tv, snakker trøndersk enda  |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 16.07.2004 23:11 Post subject: |
|
|
og hva faen tror du?
jeg tror at jeg fortsatt hadde snakka trøndesk, selv om jeg hadde bodd et par dager i oslo altså.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.07.2004 18:00 Post subject: |
|
|
| RBKw wrote: | Hørte dere Arason på tv, snakker trøndersk enda  |
Hæ?! Hva mener du? Han har bodd i Trondheim i seks år og lærte seg den trønderske versjonen av norsk talespråk. Er det rart han snakker trøndersk?  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 18.07.2004 21:01 Post subject: |
|
|
Nei, egentlig ikke!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 18.07.2004 21:16 Post subject: |
|
|
nei.det er i grunn ikke rart nei..espen johnsen snakker sørlandsdialekt ennå han, etter tre eller er det fire år i trondheim. bent også..han har delvis østlandsdialekta ennå..men han kommer det noen fine trønderske setninger fra  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 26.07.2004 14:38 Post subject: |
|
|
| troinndern wrote: | og hva faen tror du?
jeg tror at jeg fortsatt hadde snakka trøndesk, selv om jeg hadde bodd et par dager i oslo altså.. |
Var ikke sånn ment da , tror jeg ble litt misforstått her med den kommentaren. . .
Jeg synes han skulle vært i Rosenborg enda, hvertfall kommet tilbake hit etter noen år. Synes det er dumt han føyk til Vålerenga, men nå har vi jo keepere så.. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.07.2004 21:00 Post subject: |
|
|
Arni har dessverre fått det for seg at benken i RBK er mye verre enn å spille fast i Vålerenga, inntil Rekdal bestemmer seg for at han likevel vil bruke Bolthof. Har en følelse av at hvis Arni slipper inn mål fremover spøker det mer og mer for plassen hans i Engas mål. Om et års tid er nok Øyvind Bolthof igjen førstekeeper i Vålerenga.
Det føles helt feil å se en så god keeper som Arni i Vålerenga-drakt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 26.07.2004 22:31 Post subject: |
|
|
| Arni er ikke en god keeper lenger. Det har sittet altfor mye på benken til å være. La mannen få råtne i Oslo og angre på at han ikke skrev ny kontrakt med oss!! |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 27.07.2004 09:39 Post subject: |
|
|
| Jomer wrote: | | Arni er ikke en god keeper lenger. Det har sittet altfor mye på benken til å være. La mannen få råtne i Oslo og angre på at han ikke skrev ny kontrakt med oss!! |
Ja, Arni satt vel litt på benken i RBK før han ble førstekeeper og spilte som en gud, gjorde han ikke?
Barnslig holdning spør du meg. Arni gjorde en god jobb, og jeg ønsker ham det aller beste i Enga, men håper laget hans det aller værste.  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.07.2004 11:38 Post subject: |
|
|
Sympatisk fyr, Arni.
Og jeg deler gjerne holdningen til forrige taler - alt hell til Arni, ikke til Enga.
Forøvrig spiller det neppe noen rolle om Arni spiller der, det er jo ikke akkurat det å slippe inn for mange mål som er VIFs største problem. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.07.2004 01:47 Post subject: |
|
|
Nei, det er vel heller motsatt. Det så vi nok et godt eksempel på mot Lyn mandag. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 28.07.2004 08:19 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | | Det føles helt feil å se en så god keeper som Arni i Vålerenga-drakt. |
Han har nok heller en keeperdrakt (selv om det er et bitte litet VIF merket på den)...
Det er iallefall ikke fargene som VIF drakta har. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2004 10:14 Post subject: |
|
|
| Keeperdrakten er VIFs keeperdrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 29.07.2004 14:54 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Keeperdrakten er VIFs keeperdrakt. |
Hm? Hva mente du med det? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.07.2004 08:25 Post subject: |
|
|
Alle lag har da flere drakter. Hjemmedrakt, bortedrakt, keeperdrakt... At keeperdrakta ikke er i VIFs farger spiller ingen rolle, det er allikevel VIF-drakt.
Akkurat som Espen spiller i RBK-drakt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 09.08.2004 12:25 Post subject: |
|
|
Jaja, jeg veit jo det, men skjønte likevel ikke helt den setninga.
Skjønner hva du mener nå. Den har samme betydning uansett fargene. Tar litt tid veit du. Trøndere er kjent for å være trege, men jeg er ikke trønder engang da men. |
|
| Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 10.11.2004 22:52 Post subject: |
|
|
dere sa at espen er bedre en arni?? i ine øyne er han bedre en espen, å anngående vif fikk arason og vi fikk rønningen. VI BRUKER HAN IKKE ENGANG!! _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
| Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 10.11.2004 22:53 Post subject: |
|
|
det er da egentlig litt uretferdig spør du meg. gi han en sjangse da å se om han er god nok eller ikke  _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
| Back to top |
|
 |
|