English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Det var nok det riktige

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjarte
Junior

PostPosted: 21.10.2004 21:26    Post subject: Det var nok det riktige Reply with quote

Først må jeg få takke Ola By for innsatsen. Han har gjort det han kan for laget/klubben, og det har ikke vært noe lett oppgave. Det er og viktig no at han ikke kritiseres. Ola har fått prøvd dette og det kunne slått begge veier. Enten ble laget mye bedre eller det motsatte. Dessverre for Ola sin del gikk ikke dette slit som han planlagte. Men det er mye som spiller inn. Generasjonsskifte er en viktig del her. Man kan stille seg et lite spørsmål ved spillerskjøpene. Ikke antallet, men kvaliteten. Rosenborg har ikke kjøpt inn noen klassespillere som har vært bedre enn de som var der fra før. Det er selvfølgelig vanskelig å finne unge gode talenter som skal matche internasjonalt nivå, og ang det så har RBK kanskje kjøp inn for mange spillere av den litt eldre klassen og ikke alt for høyt nivå på de heller. Men Ola gjorde et forsøk og det skal du ha for! Så var det de "bærebjelkene" i laget, nemlig de eldste spillerne som har vært i klubben i mange år. Hvilket ansvar burde de tatt. Jeg føler på lik linje som Ola at de har vært mer kritiske til spillerkjøp og dårlige sportslige resultater at de har glemt et viktig ansvar. Få med seg de nye som kommer inn i laget, få med seg ungdommen nedenifra i klubben og ikke minst vise ansvar på treningen hvis de mener det ikke er bra nok. Der er jeg helt enig med Ola.
Men alt i alt så har ikke dette fungert i år og jeg tviler på at det hadde blitt noe bedre til neste år. Man må huske det at dette var Ola sin første trenerjobb med hovedansvaret på toppnivå. Og noe enklere ble det ikke når det var Rosenborg han skulle få. Han sa jo i 2003 at han ønsket seg en trenerjobb, men etter det som har skjedd no, så håper jeg Ola får seg en jobb der han kan skape seg erfaring over år som hovedtrener. Selv om han har vært i klubben i 26 år som spillere og assistent, så er det veldig stort sprang fra assistent til å ta hovedansvaret. Jeg vil nok tro det hvis Ola har motivasjon nok, så kommer han tilbake om et par år når det kommende rosenborg trener går av, og da ser vi en helt annen Ola By Rise som har fått erfaring, muligheten til å bygge et lag. Det hadde han ikke i år, og det kan har gitt litt utslag for resultatet av denne sesongen.
Så det riktiget var nok at han avslutter for denne gang når sesongen er ferdig, og jeg håper at Rune Bratseth og Nils Skulte kontakter enten Knut Thorbjørn Eggen eller Trond Sollied. De kjenner miljøet, de kjenner laget/klubben bedre enn noen andre trenere utenifra. Vi skal klare oss uten Nils Arne Eggen. Han har sin jobb som rådgiver og det fortsetter han med. Alt annet vil bli feil.

Jeg har troen på at dette blir ordna opp i og at Rosenborg er tilbake i Toppen som Nordens ledene lag. Husk at Rosenborg må ikke bli dårligere, de andre må bli enda bedre. Da blir norsk fotball mye bedre!!!!!!

Lykke til med avslutninger av sesongen Ola & co!

Og Lykke til med neste sesong.

Med
Sportslig hilsen

Bjarte Christensen
-fotballtrener-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 21.10.2004 23:09    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av det du sier! Wink

Jeg vil bare si at jeg er svært kritisk til treningsmetodene til Ola By Rise!

Ertaplerte spillere sier at det kom nye treningsmetoder denne sesongen! (Tv2-sporten)
Å endre hele trengingmetoden er feil spesielt hvis den gamle treningmetoden har ført til x-antall serie og cupmesterskap.

For treningsmetodene har Ola og Perry fullet ansvar for!

Når man har sett at den gamle treningsmetoden har virka i 2-3 år så skal man bare vidreutvikle den, hvis ikke noe helt revulosonerende har skjedd da!

Sykkel og sport generelt "ekspert" Johan Kaggestad sa en gang at skal man være ledene i en idrett så skal man føre tradisjonen og følge 80% av de gamle treningsmetodene og vidreutvikle resten av de 20%!
Og dette synes jeg var meget godt sagt!

Hilsen Baadshah/Tab
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Iversen
Senior

PostPosted: 21.10.2004 23:51    Post subject: Reply with quote

ola by rise for smake egen medisin !

http://www.dagbladet.no/sport/2004/10/21/412039.html
Chriz
Senior

PostPosted: 22.10.2004 01:26    Post subject: Reply with quote

Nå var jeg begynt å få mine tvil til ola før dette skjedde men er fullstendig uenig at dette skulle skje før sesongen var over, da kunne man tatt en evaluering av sesongen for å finne ut om rbk skuta var på riktig vei.. Alt dette som skjedde var bare totalt feil..

Men etter at spillergruppen utøvet misnøye mot treneren så må jeg til dels si meg enig at ola bare måtte gå.

Dette gjelder spesielt når intensiviteten på treningen ikke er bra samtidig som de har endret treningsmetoder.. Alle som spiller, har spilt fotball vet hvor forbanna viktig det er med god trening, spesielt når det er opptil flere kamper i uka, treningen legger grunnlagene for kampen, når jeg spilte mest aktiv så la jeg merke til at de ukene vi hadde hatt god trening så gikk kampene alltid i våres favør, vi hadde krefter til tusen samtidig som vi virkelig klarte å få ut potensiale i hele laget, alt gikk på skinner.. Motsatt fall når vi enten hadde få spillere på trening, intensiviteten var dårlig eller det hadde vært ferie så var vi ufattelig dårlig i kamp.. Treningen var grunnlaget for alle våre kamper, ikke rart proffe gamblere er begynt å travle rundt på treningene til klubbene nå for tiden !

Det blir sinnsykt enkelt å si det som kjernen, spillegruppen har ansvar, de skal trøkke på i treningen, de skal blø for drakten, desverre vet alle som har spilt fotball aktiv at dette er ikke så lett ! Derfor er det utrolig viktig med en motivator som klarer å presse det lille ekstra ut av deg og som driver deg gjennom treningene, som gjør at du vil presentere bedre neste gang og som får fyrt en liten satan opp i deg når du gjør feil ! Dette tror jeg ola manglet !
Back to top
View user's profile Send private message
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb