| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
tantalos Junior
|
Posted: 22.10.2004 03:40 Post subject: Ikke gi spillerne skylda |
|
|
| I situasjonen som har oppstaatt er det klart det foerste man tenker paa er hvordan fordeler vi skylda. Det er lett aa skylde paa direktoerene eller de respektive spillerne. Selv velger jeg aa skyve den i hovedsak over paa media som jeg foeler har skapt denne konflikten. Er ikke noedvendigvis enig i oppsigelsen av Ola, men naar det visstnok er misnoye i spillergruppa, saa er det kanskje det beste for alle parter. Spillerne gjorde forsaavidt det riktige, ved aa la Rune faa vite om misnoyentidligere i sesongen, slik at det var opp til han aa ta en avgjoerelse. Det som er litt trist er hvordan Rune & Nils har gitt etter for presset fra media, som har faatt det akkurat som de ville. Nei, Ola, ta hjem gullet samt vinne litt i RL & CL og bevis at du kan... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.10.2004 13:28 Post subject: Re: Ikke gi spillerne skylda |
|
|
| tantalos wrote: | | Spillerne gjorde forsaavidt det riktige, ved aa la Rune faa vite om misnoyentidligere i sesongen, slik at det var opp til han aa ta en avgjoerelse. |
Jeg mener spillerne gjorde det gale.
Dette er voksne, meget erfarne spillere med en unik bakgrunn, og misnøyen har visstnok murret og vokst en stund.
Hvorfor kunne ingen av dem ta opp dette direkte med trenerteamet langt før? Utrolig svakt av deg, Erik Hoftun, å "samle opp" misnøye uten å tørre å ta det opp med Ola og Perry. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 22.10.2004 14:44 Post subject: |
|
|
All misnøye og murring bør tas med en gang. Når en lar det ligge i sitt eget hode og svirre over lengre tid vil det bare vokse på seg.
Og jeg er sikker på at Ola ville tålt å få kritikk fra spillerne, og da ville han ha hatt to valg: Justere seg, eller forklare hvorfor han ønsker det som han gjør det. Mitt tips er at det da ville løst seg.
Hvis ikke ville det vært riktig å gå til Rune B.
Hva hvis Ola skulle satt f.eks Erik på benken uten å ville si hva han synes han kunne gjøre bedre. For så til slutt i sesongen komme med et hav av årsaker?
Må sitere Eggen her : "Det er lov å være sint, men bare ett sekund på rad." Eller noe i den duren.
Få ut frustrasjon -> finn løsninger -> Jobb videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.10.2004 16:09 Post subject: |
|
|
Er meget enig med haavarl og trondh. At de ikke konfronterede Ola med sine kvaler med det samme er en ting, men som om det ikke var nok gik de bag hans ryg og snakkede med Rune Bratseth og Co. hvilket er noget jeg synes er meget uproffesionelt, og ikke noget jeg ventede af spillere som Hoftun og Brattbakk.
Det eneste lyspunkt er at Hoftun i det mindste forstår sine handlinger og angrer dem: Vi dolket Ola i ryggen _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.10.2004 20:52 Post subject: |
|
|
Syns ikke Hoftun og deler av spillergruppa kommer særlig rakrygget ut av dette nei. Ved å gå bak ryggen til Ola og beklage seg til Bratseth samtidig som media får høre at spillergruppa støtter Ola fullt ut snakkes det med to vidt forskjellige tunger.
Syns også Bjørn Hansen har et bra poeng: Jeg klarer heller ikke å se for meg at Arsene Wenger og andre CL trenere nødvendigvis må stå og brøle som barnehageonkler for å motivere voksne spillere til innsats på trening.
Kanskje var leder-stilen til Ola litt for ydmyk og lite autoritær, men syns han kommer veldig rakrygget ( med stake til og med!) ut av gårsdagens hendelser...
Ola kan gå med hodet hevet og smile av dette...
(Syns jeg ser det på noen bilder til og med!) |
|
| Back to top |
|
 |
|