English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2024 23:23    Post subject: Reply with quote

– Jeg tror jeg gikk glipp av to landslagssamlinger i fjor på grunn av halsbetennelse. Da var det egentlig bare å få mandlene fjernet for å slippe sykdom framover, så får vi håpe at det funker.

Samtidig forteller han at tiden etter operasjonen var smertefull.

– Jeg hadde hørt at det er vondt å fjerne mandlene, men det var veldig vondt, synes jeg.

Seks kilo, forteller Nypan at han gikk ned. Samtidig trente han ikke på to uker. I ettertid har han jobbet med å komme seg tilbake der han var.

– Jeg har trent ganske mye styrke de siste ukene for å få igjen litt muskler. Fokuset har vært på å få tilbake det jeg hadde, og kanskje litt mer. Jeg ønsker jo å bli bedre enn det jeg var.

Les mer: RBK-fenomenet gikk ned seks kilo: – Det var veldig vondt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2024 16:17    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/franc...3547252739

Quote:
Liverpool are showing real interest in Rosenborg’s 17-year-old talent Sverre Nypan!

Arsenal, Man City, Everton and Man Utd among Premier League clubs having followed the Norwegian wonderkid closely this season.

• The reported fee is said to be around £10m.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7424
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 16.01.2024 16:22    Post subject: Reply with quote

Bør ikke selge han før en storklubb viser interesse... Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 16.01.2024 16:27    Post subject: Reply with quote

Ryktet høres mistenkelig likt ryktene som gikk i 2017 om "stortalentet" Olaus Skarsem:

https://www.thesun.co.uk/...rosenborg/

Sannheten er vel heller at alle storklubber holder oversikt over eventuelle talenter, uten at det nødvendigvis betyr at de har planer om å kjøpe med det første.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 16.01.2024 16:52    Post subject: Reply with quote

François Plateau er noe helt annet en the Sun... Langt mer troverdig; samtidig så er det som oftest en laaang vei fra interesse til overgang.

Så er det to helt forskjellige caser; en Skarsem på 19 som spilte for RBK2, og en Nypan på 17 som har vært fast på førstelaget i et år allerede....
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2024 22:09    Post subject: Reply with quote

Siden 2022 har stortalentet hatt en personlig avtale med Adidas og nå fikk han også skreddersydd et lite opplegg.

17-åringen fikk komme til hovedkontor [sic] og ta avstøpning av foten, for å få tilpassede sko. Fra nå skal RBK-talentet spille i skreddersydde sko tilpasset føttene til Nardo-gutten.

– RBK spurte dem, for jeg har slitt med vonde tær og smerter under foten i hele fjor. Ting man klarer å spille med, men som likevel gjør vondt. Det ønsker jeg jo å unngå, sier Nypan.

(...)

– Jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk til dette, det er veldig kult. Spesielt siden det er den nye predatoren til Adidas, egendesignet for meg, sier han.

Les mer: RBKs stortalent slet med smerter. Løsningen ble avtale med gigant i Tyskland: – Perfekt

Var altså på mandag at han besøkte Herzogenaurach og hilste på Bjørn Gulden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2024 18:45    Post subject: Reply with quote

Mange trakk et lettelsens sukk da overgangsvinduet i de største ligaene stengte uten at Sverre Nypan ble solgt fra Rosenborg.

- Det var interesse, men jeg var ikke interessert. Jeg har veldig troa på det som Alfred og Jordi kommer med, og jeg tror at jeg kan lære mye av de to, slår Nypan fast.

Dessuten er han fornøyd med at Markus Henriksen er flyttet fram på midtbanen sammen med ham og Ole Selnæs:

- Det er gøy! Det er artig å få spille med dem. Jeg ser at de har et høyt nivå, så jeg lærer meg av dem.

Les mer: - Det var interesse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 09.02.2024 09:40    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som har litt trua på Nypan som spiss? Føler han kan bli en helt kanon falsk nier.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 09.02.2024 10:01    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg er enig, tenker det kan fungere, i alle fall så lenge vi styrer spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 09.02.2024 10:17    Post subject: Reply with quote

Alfred snakker om å sette opp Nypan i mellomrommet, så vi kan jo spekulere på hvorfor. Nypan har avslutningsferdigheter, evnen til å føre ball og god nærteknikk. Har ennå til gode å se konsekvente playmakeregenskaper, men tror og håper det er noe han vil utvikle under dette trenerteamet (med hjelp av Selnæs). Tror også Nypan vil utvikle bevegelsesmønsteret sitt, og vi vil få se gode og intelligente bevegelser uansett hvilken posisjon han spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 09.02.2024 10:29    Post subject: Reply with quote

Med moderne fotball er spissrollen noe annet enn det vi har vært vant til.
Kælking av ball mot spiss er ren gambling, og det driver ikke Alfred på med.
Statistisk sett er det selvmord når ideen er å kontrollere ball og tempo.

Dermed åpner det opp for andre spisstyper, og hvorfor ikke Nypan som har det som skal til. Med en frekk Broholm der på høyre back som kommer opp i midtleddet
Wink
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 09.02.2024 11:12    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Er det bare jeg som har litt trua på Nypan som spiss? Føler han kan bli en helt kanon falsk nier.


Nettopp. Firmino skåret bare ett mål på hjemmebane da Liverpool vant seriegull. Jeg kan absolutt se for meg at laget som helhet fungerer bedre med Nypan som spiss, hvor det er Nelson og Frederiksen som står for målene.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 09.02.2024 15:35    Post subject: Reply with quote

I dag ser man tydelig svakheten med Nypan som falsk 9-er. Vi klarer ikke å spille oss ut av Aalesunds høye press og uten en duellsterk midtspiss er ikke den lange en mulig plan b. Resultatet blir at vi aldri klarer å løfte laget i førsteomgangen.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 09.02.2024 16:03    Post subject: Reply with quote

Det var vel ikke Nypan på topp som var problemet vårt i første omgang. Problemet var at tapte alle dueller og sendte alle pasninger til motspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2024 17:57    Post subject: Reply with quote

– Ja, det er veldig stor interesse. Det er mange interesserte klubber. Men igjen: Vi tar det når det kommer, sier pappa Nypan.

Men legger til:

– Så forstår jeg, ut fra det som sies fra agenthold, at vi ikke må bli sjokkert om det kommer noe vi må ta stilling til i sommer. Men akkurat nå blir det bare spekulasjoner.

Les mer: Her er Nypan-planen: - Ikke sjokkert om det kommer bud i sommer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 124
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 15.02.2024 19:30    Post subject: Reply with quote

Vil ingenting mer enn at Nypan faktisk får mest mulig ut av potensialet sitt. Vi har sett nok Norske talenter stagnere når de drar til utlandet. Håper Sverre blir en superstjerne i en eller annen klubb. Får den karrieren Per ble frarøvet.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 186

PostPosted: 15.02.2024 19:42    Post subject: Reply with quote

For RBKs del er det vel optimalt med et salg til en mellomklubb, og med 20-25% videresalgsklausul til den dagen han evt skal gå til en skikkelig toppklubb?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 21.02.2024 13:20    Post subject: Reply with quote

Mases litt på Twitter om at både United og City jakter Nypan. Håper det er sant, og for RBK isn del så håper jeg virkelig at de to klubbene havner i en barnslig drakamp som resulterer i blodpris.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 21.02.2024 19:27    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig ikke han ender opp i en PL klubb.

Håper på Leipzig/Dortmund.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 21.02.2024 19:38    Post subject: Reply with quote

Videresalg er overvurdert. Håper han ender der RBK får flest penger for ham. Det er i PL.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3477
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2024 20:40    Post subject: Reply with quote

Arsenal
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.02.2024 00:26    Post subject: Reply with quote

Den ikke så troverdige kilden(?):

Sources have told HITC that Manchester United are keen on securing the services of Sverre Nypan in the summer transfer window.

(...)

Sources have told HITC that Manchester City are keen on Nypan and have been doing checks on him.

(...)

Aston Villa, Chelsea, Brighton and Hove Albion, Brentford and Nottingham Forest have also watched Nypan at various points in the past 12 months.

Borussia Dortmund, RB Leipzig, AS Monaco, Lyon, Benfica and FC Porto are also showing an interest in the teenager as well.

Read more: Exclusive: Manchester United want to sign the new Martin Odegaard, but there is a major problem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 22.02.2024 17:13    Post subject: Reply with quote

Sverre Nypan med assist i dag for Norge G19 mot Spania.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 23.02.2024 11:33    Post subject: Reply with quote

Får Nypan sin del så er vel noe slikt som Dortmund bedre enn Man U.

For oss er sikkert Man U bedre enn Dortmund.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 168

PostPosted: 04.03.2024 18:28    Post subject: Reply with quote

Bør ha spilt sine siste minutter som spiss. Bare tullball at Nypan dyttes rundt i stedet for å rendyrkes i indreløperposisjonen. Klubbens største talent bør ikke tulles med.

Nypan's fremste egenskap er drivet med ball. Da kan Nypan ikke spille 45 minutter, som førsteomgangen mot Molde, uten å berøre ballen. Var bedre i starten på andreomgang når han ble trukket dypere, men bør uten tvil tilbake på midtbaneplass allerede mot Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb