English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Raufoss
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
4%
 4%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
4%
 4%  [ 1 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
8%
 8%  [ 2 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
4%
 4%  [ 1 ]
Hoff
45%
 45%  [ 11 ]
E. Ceide
12%
 12%  [ 3 ]
Islamovic
8%
 8%  [ 2 ]
Vecchia
8%
 8%  [ 2 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Wiedesheim-Paul
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
4%
 4%  [ 1 ]
Total Votes : 24

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 13.04.2021 15:36    Post subject: Rosenborg - Raufoss Reply with quote

Rosenborg BK - Raufoss IL


vs.


Dato: 17.04.2021
Kl.: 13:00
Stadion: Lerkendal idrettspark
TV: adressa.no

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 17.04.2021 14:33; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

Etter klarsignalet i stad tar jeg sjansen på å opprette den første kamptråden siden bortekampen mot Stjørdals-Blink ble avlyst på kort varsel 19. februar.

Avspark altså bestemt. NFF tillater ikke tilskuere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 15.04.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Våger meg på ei gjetning av årets første(!) startellever.

Tipper at det blir en klassisk 433 med to indreløpere. Med uttalelsene til Hareide i bakhodet, der vi skal spille med to løpere på hjemmebane og på naturgress. Velger derfor å tro at dette er årets første ellever:

Hansen

Reitan-Hovland-Eyjolfsson-Andersson

Zachariassen-Henriksen-Hoff

Ceide-Islamovic-Vecchia

Håper vi får se Henriksen som stopper, og Holse eller Tagseth på midtbanen ila. kampen. Blir interessant å se hvordan vi fremstår, særlig når det kommer til det offensive. Det defensive fundamentet er særlig viktig nå i starten av sesongen, og det aller viktigste er å få med seg poeng.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2021 18:43    Post subject: Reply with quote

– Vi har trent, trent og trent. Nå får vi endelig se hvem som presterer og hvem som ikke presterer, så får vi selektere ut fra det. Det blir en annen rytme i treningshverdagen. Nå kan vi begynne å spisse et lag, sier en smilende hovedtrener.

(...)

Jonathan Augustinsson har trent alternativt de siste dagene og er ikke med. Det samme gjelder Per Ciljan Skjelbred og Anders Ã…gnes Konradsen.

– Jonathan sliter litt med lysken. Vi må vente og se et par uker for å se hvordan det går. Han tar det litt med ro og trener alternativt. Han er derfor ikke med lørdag, sier Hareide.

– Anders (Konradsen) trener også alternativt og er ikke med lørdag. Jeg regner med å ha han tilbake for fullt neste uke.

Skjelbred er fortsatt ute noen uker til etter en kneskade. Også Ole Sæter er ute en god stund til. Dermed mangler Åge Hareide fire mann på lørdag.

Les mer: Flere RBK-profiler mister årets første kamp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.04.2021 09:08    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Våger meg på ei gjetning av årets første(!) startellever.


Jeg tror at siden det nå er opplest og vedtatt at Henriksen skal spille stopper, så kaster man ikke bort sjansen til å øve på det i treningskamp bare fordi Per er skadet. Det er jo nettopp derfor vi har hentet Vebjørn Hoff.

Ellers enig med deg angående formasjon, og da gir vel laget egentlig seg selv:

Hansen

Reitan - Henriksen - Eyolfsson - Andersson

Zachariassen - Hoff - Holse

Ceïde - Islamovic - Vecchia

Største spørsmålet er vel egentlig om Hovland mot formodning velges som Henriksens makker, men jeg har vanskelig for å tro at vi prøver å spille inn en fersk stopper sammen med en som er så upålitelig i plasseringsspillet som Hovland. Holmars stabilitet er jo akkurat det vi trenger som den erfarne stopperen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 16.04.2021 10:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Jeg tror at siden det nå er opplest og vedtatt at Henriksen skal spille stopper, .....


Er det? Jeg tror ikke Henriksen blir satt som stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.04.2021 10:57    Post subject: Reply with quote

Ja, det er det. Uttalt offentlig flere ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.04.2021 10:59    Post subject: Reply with quote

Hareide har vel uttalt i tidligere intervjuer at han ikke kommer til å flytte Henriksen ned som stopper før Ciljan er skadefri igjen. Jeg er helt enig i resonnementet ditt, zaphod81, men med Hareides uttalelser i bakhodet, velger jeg å tro at han starter på midten.

Det ville vært enormt artig å se Henriksen som stopper ved siden av Holmar, samt Holse som indreløper. Tror fort at hvis Konradsen gjør seg tilgjengelig for å spille, så vil nok det få fortgang i å flytte Henriksen ned som stopper. Konradsen innehar mange gode kvaliteter som Hareide setter pris på, i tillegg må man ikke glemme av at han faktisk har et høyt toppnivå når han er i form.

Det blir uansett svært gledelig å se hva vi kan prestere allerede i første treningskamp, enten det er med Henriksen som stopper eller ei. Jeg gleder meg i alle fall.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.04.2021 12:03    Post subject: Reply with quote

Hvis vi utsetter omskoleringsprosessen helt til Per er skadefri, med det resultatet at vi tar all øvingen i tellende kamp i stedet for i de få treningskampene vi rekker, så er trenerteamet så dumme at de sannsynligvis ikke klarer å knyte skoa sine sjøl. Jeg velger å tro at det ikke er tilfelle, ellers kan vi like godt skrote denne sesongen.

Et helt annet scenario er hva vi velger å starte første seriekamp med dersom Per fortsatt er på skadelista. Jeg tror fortsatt at Hoff er en høyst sannsynlig erstatter, men hvis Markus har vært litt shaky som stopper og Hoff litt shaky som sentral, så kan det selvsagt hende vi safer. Konradsen sentralt skjer ikke, men han er nok veldig aktuell som en av to dype i 4-2-3-1.

Jeg finner heller ingen referanser til at vi skal vente på Per?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 16.04.2021 13:20    Post subject: Reply with quote

Ser kampen mellom VIF og KFUM avlyst pga karantene i KFUM... La oss håpe vi får kjørt kamp i helga nå da!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 16.04.2021 13:45    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg finner heller ingen referanser til at vi skal vente på Per?


Jeg husker å ha lest/hørt Hareide uttale dette, men husker ikke om det var før eller etter Hoff ble hentet.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 16.04.2021 13:53    Post subject: Reply with quote

Kan det ha vært at Hareide sa dette i den videoen der Åge fikk spørsmål fra supporterne (og podcastene)?
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.04.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg finner heller ingen referanser til at vi skal vente på Per?


Her har du beviset på at Åge har uttalt dette. Hvis du ser fra ca. 09:15, så forklarer han prosessen, og begrunner hvorfor de ønsker å omskolere han til stopper. Han sier også at de aller helst vil ha Per tilbake før de starter prosessen. Jeg er forøvrig enig i at dette burde skje NÅ, men jeg forholder meg til det jeg har hørt og lest da jeg valgte å tippe morgendagens lag. Tror fort at det kan framskyndes hvis Konradsen blir klar i nærmeste framtid, eller at Holse imponerer i treningskampene.

Dette ble uttalt etter at Hoff ble hentet inn.

https://www.youtube.com/w...U3xaxAllhQ
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.04.2021 14:38    Post subject: Reply with quote

Ok, takk for svar på den Tommel'n opp!

Jeg står på vurderingen: hvis de ikke starter jobben umiddelbart nå når vi har treningskamper, så må noen ringe i den bjella, men det høres jo ut som Åge syns det er skummelt å stille med en midtbane som mangler både Markus og Per, selv om han ellers har Hoff, Doff, Holse, Konradsen og Tagseth å velge mellom (evt. også Molins hvis man stiller i 4-2-3-1).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.04.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel hvor det er mest prekært, spør du meg. Synes faktisk det virker mer prekært å få han ned som midtstopper kontra å bruke han på midten. Er mer redd for Hovlands merkelige valg enn jeg er redd for å se Konradsen eller Holse dekke for Markus på midten. Holse har i alle fall teknikk til å skulle klare å holde ballen i laget, så ser faktisk ikke det store problemet med å bruke han der.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.04.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

Enig der. Henriksen som midtstopper (med fire treningskamper i beltet) vil jo også avlaste på den måten at vi slipper å klarere i vill panikk så ofte, og klarer å styre kampene på en annen måte enn vi har gjort på en god stund.

Har fortsatt mareritt om trioen Tore, Even og feilvendt Kon (evt. Lundis) som spiller hardere og hardere alibipasninger til hverandre helt til noen poler ballen til skogs under mildt press. Sånn har det jo egentlig fremstått siden 2018, og det var en lise å få inn Per i den rollen i fjor.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 16.04.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

hvis man virkelig vil Henriksen som stopper skal man da seriøst prøve ham i de 4-5 træningskampe der nu kommer. At vente til sæsonstart vil da være helt håbløst. Det kræver jo en vis tilvænning og jeg tror på ingen måde han bare er så god, at han uden problem kan spille den plads. Jeg kan slet ikke se argumentet for at spille ham centralt i træningskampe hvis det er meningen han skal derned permanent. Hvad skulle argumentet være for at holde ham centralt til Per er klar ? Med mindre man forventer Per er ude i lang tid.
Noget helt andet er så, at jeg nu virkelig håber vi ser et bedre niveau fra Henriksen - jeg har stadig til gode at se ham spille på det niveau som jeg blev stillet i udsigt. Det har været ret middelmådigt til nu - jeg håber han løfter sig.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 17.04.2021 10:36    Post subject: Reply with quote

Det å se navnet Henriksen i en rbk-forsvarsfirer gjør faktisk ganske godt. Vekker minner....
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 17.04.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Slipper ikke helt opp på Henriksen som midtbanespiller før Per er tilbake for fullt:

– Det kan godt være at vi kjører han inn en omgang som stopper nå på lørdag. Vi må gjøre begge deler så lenge Per Ciljan er skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 17.04.2021 11:00    Post subject: Reply with quote

Bekreftet lag:

Hansen
Reitan Hovlands Eyjolf Andersson
Zach Henriksen Hoff
Ceide Islam Vecchia

Ingen Henriksen som stopper..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 17.04.2021 11:18    Post subject: Reply with quote

Hoff foran Holse i køa?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 17.04.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Ja Hoff er jo også hentet af Åge. Han har sendt et signal og man skal også huske på at Åge jo ikke har hentet Holse, der nu virkelig må tænke om han bør overveje andre muligheder.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 17.04.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

Hoff har vært en av Norges beste midtbanespillere de siste åra. Holse har vist seg fram i noen glimt i fjor. Så rart er det da ikke da vi først har brukt penger på Hoff.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 17.04.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

Fantastiske fysiske tester og har ett veldig løpssterkt lag sier Åge.
Slo meg plutselig, er betegnelsen løpssterkt en særnorsk beskrivelse av egenskapene til ett fotball-lag?
Kan ikke ta igjen at det brukes i omtaler av feks premier League lag.
Får litt vibber til St.Olavløpet og kaldblodstrav på Leangen nå jeg leser slike betegnelser
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 17.04.2021 11:54    Post subject: Reply with quote

Setter veldig pris på om dere som ser kampen har mulighet til å oppdatere om mål og målscorere underveis i denne tråden Smile
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb