English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.01.2021 09:02    Post subject: Reply with quote

Ja, enig, det må ligge en slik vurdering til grunn. Og da tenker jeg også at de trolig har mer/annet å bygge på enn en magefølelse når de på en måte 'tar han ut' av markedet for sikkerhets skyld, i stedet for å vente på at han for eksempel signeres av Glimt og plutselig koster ti millioner.

Når det er sagt er det kanskje ikke noe håpløst tidspunkt å være skadet på, forutsatt at han klarer å få inn noe mengde. Han skal jo tross alt gjøre en del tilpassing til å være fulltids profesjonell fotballspiller, og kanskje blir dette en litt sånn 'myk start' på en del områder slik at det blir mindre nytt når han skal inn i den fotballmessige treningshverdagen. Satt på spissen kan man kanskje si at han neppe ville vært så brennaktuell for laget de første månedene uansett.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.01.2021 10:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kan være smart å sikre signaturen nå hvis man virkelig har trua på at han kan ta steget. Jeg ser for meg at forumet ville gått full apekatt om han eksempelvis ble hentet av Glimt i sommer for en slikk og ingenting for så å score ti mål resten av sesongen. For dette er jo en litt typisk Glimt-signering.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 21.01.2021 13:47    Post subject: Reply with quote

Han var med og trente på mandag, før han kjørte til Oslo for nærmere undersøkelse.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 21.01.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

FÃ¥ det bort, han blir en flopp
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 21.01.2021 19:26    Post subject: Reply with quote

Voldsomt så positiv.

Siden du er god på krystallkula så fortell oss hvem av de andre nysigneringene som blir flopp og ikke da Razz
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 22.01.2021 02:35    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Jeg lurer på hva som inngår i denne "medisinske testen" som alltid gjennomføres.

Hvis en spiller har en skade som de er litt usikre på så burde man jo sjekke opp saken FØR det signeres kontrakt.

Dette er jo en spiller som har veeeeldig lyst til å spille for RBK og som kun har en håndfull OBOS-kamper å vise til. Jeg kan ikke tenke meg at vi hadde masse konkurranse om å få signaturen til Sæter. Da burde det være mulig å bruke et par ekstra dager på å få sjekket ut den kjente skaden.

Må si jeg setter spørsmålstegn ved hvordan dette er håndtert.

Får håpe han friskner til fort - og blir god...


Rosenborg har allerede uttalt at de var kjent med skaden og at de tok en kalkulert risiko der de visste at det mest sannsynlige utfallet var at han måtte opereres.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 22.01.2021 15:23    Post subject: Reply with quote

Ja, men jeg forstår ikke at de tok risiko - var det nødvendig? Kunne de ikke brukt et par dager på å undersøke skaden, fått oversikt og så signert kontrakt som gjorde han til RBK-spiller når sommervinduet åpner? Da ville Ranheim betalt lønnen hans mens han var skadet og vi fikk en friskmeldt spiller til sommeren. Slik det er nå så må vi betale lønna hans.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.01.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

Pointet var vel fort at det fantes flere interessenter i markedet, og man ikke på noen måte bare kunne 'vente' mens Ranheim fikset kroppen hans og betalte lønna. Man må jo ta utgangspunkt i at vi henter Sæter fordi vi synes han er god, og tror vi har bruk for ham, og den kostnaden er vel neppe noe som knekker nakken på noen, sammenlignet med risikoen for at han går til et annet sted.

Fra et skaderehabiliteringsperspektiv var det jo også en klar fordel å gjøre ham til fulltidsprofesjonell med full tilgang til fasilitetene før han eventuelt opererte ankelen, ikke?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

Den ferske RBK-spissen måtte under kniven på grunn av en vond ankel rett etter at han signerte for Rosenborg. Nå sier prognosene at han må vente nærmere sommeren før han er spilleklar igjen.

- Ole er tilbake på treningsfeltet i april/mai, men han er nok ikke helt klar for spill før nærmere sommeren, sier RBK-lege Reidar Due.

Les mer: - Jeg skal bli maskin igjen

Den mest pessimistiske prognosen for når han er tilbake i trening har altså slått til. Må dessuten si at jeg ikke forsto at den påfølgende perioden før han blir kampklar, skulle bli så lang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.02.2021 19:35    Post subject: Reply with quote

Sæter deler også oppfatningen om at mange var sjokkerte og undrende til at Rosenborg valgte å hente ham.

– Jeg deler den oppfatningen, men jeg tror Rosenborg har sett at jeg gjør ting ingen andre gjør. Jeg er veldig komplett. Jeg bruker store ord, men jeg kan bli god på alt og bedre på alt, sier Sæter.

Han legger til:

– Som spiss har jeg ingen svakheter. De ser kanskje at de får mulighet til å utvikle den delen. Det er artig at de ser det og at folk blir sjokkerte. Jeg elsker det. Uansett hvor mye jeg prater nå, så vil folk være skeptiske, og det er bare bra, sier 24-åringen.

(...)

To uker etter at han signerte overgangspapirene, flyttet han ut fra leiligheten han delte sammen med tidligere RBK-spiller Robert Williams.

Han skulle nærmest mulig Lerkendal stadion.

– Nå bor jeg 30 meter unna Brakka. Det er overhodet ikke tilfeldig. Jeg har alltid følt at Lerkendal er noe hellig, det er på en måte et tempel for min del. Jeg flyttet fordi jeg vil ha de beste forutsetningene for å bli så god som jeg kan.

Les mer: RBK-spissen er krystallklar: – Jeg vil ikke at klubben skal kaste bort 15 millioner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 24.02.2021 20:02    Post subject: Reply with quote

Jeg elsker attityden!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.02.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

Let your feet do the talking, men det er selvsagt positivt at han har selvtillit. Så får vi håpe at evnene svarer til beskrivelsen, og at han ikke blir avslørt på noe når nivået løftes noen hakk.

Jeg har i hvert fall hørt spennende og lovende skussmål, så jeg er forsiktig optimist.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 25.02.2021 07:53    Post subject: Reply with quote

Det er tydelig at vi ikke trenger Helland lengre i klubben iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 25.02.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Han bør jo helst herje litt først, kan vel stemme at han er en komplett spiss, men så må han da ta nivået også.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 25.02.2021 17:10    Post subject: Reply with quote

Botheim var også flink til å fremsnakke seg selv - uten at han bli noen storspiller av den grunn. Vi har hørt lignende før.

Bare så det er sagt: Jeg håper at Sæter blir en kjempehit
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 26.02.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Mon tro om han samler på sølv?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2021 10:47    Post subject: Reply with quote

1. august er en dato som er nevnt som mulig kampretur.

- Jeg har alltid vært skeptisk til estimert tid på sånt, men Reidar (Due, RBKs lege, journ.anm.) er såpass flink at jeg nesten bare må høre på ham. Det betyr at jeg får litt mindre tid på meg til å bevise, men jeg er helt sikker på at de månedene jeg får resten av sesongen blir noe å glede seg over for det trønderske folk, er det første Sæter sier i intervjuet.

- Du er sikker på det?

- Jeg er 100 prosent sikker på at det kommer til å bli kjempebra. Jeg føler meg såpass sikker på egne ferdigheter og kroppen min, at om hodet er på rett plass, er det ingenting som kan stoppe meg. Så enkelt er det, jeg har aldri hatt bedre forutsetninger enn nå. Jeg vet folk er litt skeptisk, i og med at jeg kommer fra Ranheim, men jeg skal gjøre Trondheim stolt over å ha fostret opp en skikkelig spiss. Jeg vil si det såpass tydelig at jeg vet det kommer til å skje. Uansett. Ettersom spillestilen min kan bli ustoppelig.

Les mer: «Jeg skal gjøre Trondheim stolt over å ha fostret opp en skikkelig spiss»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 06.03.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Det er i alllefall ingen ting å utsette på selvtilliten til unge herr Sæter .
Ingen ting hadde gleda meg mer enn at han lykkes, og RBK kunne fått en målscorer på høyde med nivået til Brattbakk/ Rushfelt
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 06.03.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

Det som lover veldig godt for Sæter er jo den ekstreme egenskapen han har til å ta steg. Det er ikke mange år siden han spilte 6.div med Sverresborg. Avisene skriver ofte om at han spilte i en 3.div-klubb, men han ble faktisk ikke satset maks på, selv der. Han snakker øitt om dette i podcasten Flokken, som Hedning linket til tidligere. Han har likevel jobbet jevnt og trutt og kommet seg litt og litt lenger for hvert år, og høydepunktet må jo være at han scorte hat-trick i opprykkskamp for Ranheim. Man kan jo velge å tolke dette negativt, I og med at han har spilt på såpass ymse nivå tidligere, men jeg velger å tro at denne stadige evnen til å forbedre seg å ta nye nivå er et godt tegn.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 04 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 06.03.2021 13:53    Post subject: Reply with quote

Det er jo kult at han tørr å melde noe annet enn standardfraser som "en kamp av gangen"- og slike gørrkjedelige selvsagtheter.
Er lenge siden man har hørt om noen som hyper opp seg selv så til de grader som han gjør, før han har vist noe som helst.
Meeen, går det så bra som han sier, så har vi mye å glede oss til Smile
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 06.03.2021 15:27    Post subject: Reply with quote

Awake wrote:
Han har likevel jobbet jevnt og trutt og kommet seg litt og litt lenger for hvert år, og høydepunktet må jo være at han scorte hat-trick i opprykkskamp for Ranheim. Man kan jo velge å tolke dette negativt, I og med at han har spilt på såpass ymse nivå tidligere, men jeg velger å tro at denne stadige evnen til å forbedre seg å ta nye nivå er et godt tegn.


Uten at jeg tror historiene blir veldig like, så minner jo denne evnen til å stadig ta det nye nivået på samme måte som det tidligere veldig om Håland. Det er like vanskelig å utføre enkelte egenskaper i 6.divisjon som på toppnivå. Selvfølgelig en forskjell på hvor enkelt man kommer seg til enkelte situasjoner, men utførelse vil på mange egenskaper være like vanskelig. Vi får bare håpe at Ole tar nivået med oss også.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 06.03.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

Artig at vi har en sånn spiller med såpass selvtilitt så får vi bare håpe at han etterhvert viser oss han har det på banen også å ikke bare i kjeften :p

Vi trenger sånne spillere også så dette er morro Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Sæter er de neste månedene tatt ut av kohorten og sendt på «rehab» til Oslo på ferie.

– Det er litt med det å komme seg bort fra den lukkede tilnærmingen. Det er fortsatt en del retningslinjer å følge, men nå får jeg treffe familie og venner i Oslo. Jeg trengte virkelig en forandring, sier Sæter.

– Jeg skal følge samme styrkeopplegg, så det blir samme trening, men litt mer frie tøyler på fritiden og får omgått litt flere folk. Som sagt, det er selvfølgelig regler nå også, men det blir positivt med andre dager, sier Sæter.

Spesialgrepet var klubbens egen idé og Sæter er allerede flyttet til søsterens tomme leilighet i Vika, som ligger rett bak Slottet (som Sæter selvfølgelig påpeker at er hans egentlige hjem ...).

– Det er godt med et avbrekk etter å ha vært alene veldig lenge. Nå kan jeg ta en kaffe med en kompis og gå litt turer. Oppleve noe nytt. Jeg er lei av alt var så likt. Jeg trives allerede veldig godt i en helt ny by, for jeg hadde behov for forandring. Når ting lå til rette for det, og RBK ikke så noen minuser med det, var det ålreit, sier Sæter.

(...)

RBK meldte først at spissen skulle være tilbake til seriestart. Nå snakkes det om august.

Angriperen har derimot planen klar.

– Kristiansund hjemme, 11. juli. Da er jeg klar med en satans drive, sier han og lover scoring mot gamleklubben.

Les mer: RBK tar drastiske grep rundt eventyrgutten Ole: – Det har vært rimelig mørkt en stund
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 04.05.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/av...c2d0d66460

Hva skjer her?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 04.05.2021 11:37    Post subject: Reply with quote

Aner ikke, får ikke sett engang sett overskriften uten abonnement.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 78, 79, 80  Next
Page 7 of 80

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb