English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.01.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, det er jo veldig Åshøjdens bollklubb-vibber, og det er klart det pirrer litt ekstra. Gleder meg til å se ham i aksjon Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.01.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Hvor spillere kommer fra og hvor de vil betyr ikke allverden for min del. Det viktigste er tross alt at vi har et best mulig lag, og det er bare å innse hvor vi er i næringskjeden. Også trøndere hopper på fetere utenlandstilbud om de kommer, selv om de ikke nødvendigvis flagger det i media fra dag 1. Så er det selvsagt ikke ufordelaktig å ha lokale alibi i laget, som kjenner historien og klubben og kan være pådrivere og inspirasjon for fremtidige generasjoner.

Hammerfjell Sæter er isolert sett et ok kjøp som et alternativ på topp. Bekymringen går mer på om Islamovic eller Sæter er gode nok til å være førstevalg som spiss på et RBK-lag som skal og bør være tittelutfordrer i 2021. Det Islamovic viste i 2020 var høyst variabelt, dog skal han få et delvis alibi i forhold til at laget som helhet stort sett ikke fungerte, og ikke akkurat la veldig til rette for mye sluttprodukt. Jeg er dog fortsatt veldig i tvil om Islamovic/Sæter holder, eller om det blir for tynn suppe.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.01.2021 15:52    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hehe ja, det er jo veldig Åshøjdens bollklubb-vibber, og det er klart det pirrer litt ekstra. Gleder meg til å se ham i aksjon Smile


Hahaha.. måtte google Åshøjdens bollklubb av nysgjerrighet og se om det var en ekte klubb, og det er en bokserie viser det seg Smile https://sv.wikipedia.org/...B6jdens_BK

Ser den har vært i Buster, det er vel der du har sett den, minnes det bladet men tror alkoholen i de yngre år tok de cellene som hadde lagret den informasjonen Very Happy /digresjon
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.01.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

Jeg leste faktisk bøkene da jeg var liten, fant de på min onkels gamle soverom hjemme hos besteforeldrene mine. Legendarisk, smått obligatorisk egentlig.

Karrieremodusen i FIFA i bokform, satt til 60-tallets Sverige Razz
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.01.2021 15:57    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Hvor spillere kommer fra og hvor de vil betyr ikke allverden for min del.

Er det ikke Trøndelag som har størt tetthet av verdensmestere da? Da bør vi jo lete her først Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.01.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Ble fort tynnere med de VM gullene når Bjørgen, Svendsen og Northug la opp dog, men ja, det er vel det klubben gjør Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 13.01.2021 18:05    Post subject: Reply with quote

Ser han sier til RBK.no at han er en fysisk spiss som er høy og rask - det er nok til at jeg blir optimistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 13.01.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Noen som har tall på høyden hans? Av videoer gjetter jeg ca 187.

Sier selv han er en fysisk spiss som er rask og god med begge ben. Høres jo unektelig bra ut det, da.
Back to top
View user's profile Send private message
BjarneB
Senior


Joined: 31 Jul 2018
Posts: 124
Location: Mustachemetropolen

PostPosted: 13.01.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

Ut ifra databasen til FM21 er han oppgitt til 1.86, om det stemmer helt er usikkert, men iallefall en pekepinn bør det være.
_________________
In Ivar we trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 13.01.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Er ikke dette en utrolig merkelig overgang? Han har 19. kamper på Ranheim i nivået under. Thats it. Ikke er han ung heller. Med all godvilje lagt til, så virker jo dette litt tafatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 13.01.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Kan jo bare overraske. Ingen forventninger til han, og i tillegg er han billig. Dog skeptisk dersom han er alt som kommer inn i angrepsrekka.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

– Til nå er det jeg som har spurt klubber, som bare har gitt meg sjansen. Bare det at RBK denne gangen verdsetter meg så mye med å være interessert, det er ganske stort. I min oppvekst har det aldri vært snakk om at en klubb skal betale penger for meg, sier Sæter.

(...)

– Siden jeg fikk høre om interessen andre juledag, har jeg i snitt sovet tre-fire timer hver natt. Det er helt seriøst, sier Sæter.

– Jeg tenkte jo at det hadde vært sykt, men jeg prøvde å holde maska og ikke si noe. Ikke få noen forhåpninger, sier han.

Så lang tid gikk det at selv moren ikke fikk vite noe på lenge.

– Mamma sa jeg ingenting til, hun klarer ikke å kontrollere seg vet du, sier han og ler.

(...)

– Den medisinske testen tok tid, lang tid. Det gikk så lang tid at jeg begynte å tenke ... Men RBK var aldri i tvil, så de beroliget meg, sier den nye RBK-spissen.

Les mer: Turte ikke si noe til mamma om RBK-drømmen: – Jeg har nesten ikke sovet

Sæter spilte i Trond til han var 19. Han var ett år i Freidig, men mistrivdes og dro tilbake til moderklubben før han fikk for sterke tanker om å trappe ned helt.

Men først da han var 17 ble han flyttet opp spiss. På juniorlaget til Trond.

– Martin Sørensen kom inn som trener, og han skal ha stor del av æren for at jeg er i RBK nå. Han fikk fram noe i meg, sier Sæter.

Året etter, da han var 18, scoret han hattrick mot Rosenborg i junior-NM - i en kamp Trond tapte 3–6.

(...)

– Jeg fikk veldig tillit i Nardo, og det var nok der jeg klarte å bli mer stabil. Da jeg kom til Ranheim, visste jeg at jeg var nummer tre i køen som midtspiss. Men følte at jeg tok nivået raskt, og særlig det siste halvåret har jeg følt at «alt jeg tar i blir til gull», sier Sæter, som dunket inn 11 mål på 20 kamper i 1. divisjon i fjor.

– Og det er litt den selvtilliten jeg nå tar med meg til RBK.

Les mer: Da RBKs nye spiss var 16 år, sto han i mål. På andrelaget til Trond

Forresten merker jeg meg at både han og Augustinsson er født 30. mars 1996.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.01.2021 10:07    Post subject: Reply with quote

Jeg satt og hørte på WWWK om Leicester i går kveld, og da de oppsummerte karrieren til Jamie Vardy var det jo ikke til å komme forbi at det fins en del likhetstrekk med Ole Sæter.

En light-versjon, riktignok, men det er jo to spillere som ikke ble ansett for å være noe spesielt overhodet som juniorer, som har vært litt omstreifere på lavere nivå ganske langt opp i tjueårene. Kanskje litt sånn typete folk, som etter hvert utmerket seg mest med at de scorer mål, og fortsetter å gjøre det først ett nivå opp, så ett til, så ett til. Og begge har en intensitet, en arbeidskapasitet og dessuten fart, noe som skiller de fra mange 'lubne poachere' fra lavere nivå, og gjør at de har annen nytteverdi enn målteften og dermed blir mer interessante for klubber som jobber datadrevet.

Hvis man skal tenke maksimalt positivt om dette så kan det jo hende at Rosenborg nettopp har bestemt seg (eller Hareide har bestemt Rosenborg for) å jobbe mer moderne og datadrevet, at de har brukt Ranheim (der de har både god tilgang på data og god subjektiv kontroll) som et slags testprosjekt, og funnet ut at Sæter stikker seg tydelig ut på de parameterene de søker etter. Da vil det være logisk å bruke det som jo er relativt lite penger for å se om det faktisk fungerer, ta et lite leap of faith for analysefunksjonen sin.

Pluss, selvfølgelig, at Sæter som case hjelper til med å fylle et markedsføringsmessig tomrom som Pål etterlater seg. Jeg tror jo hans kontrakt ble forlenget sist fordi klubben ikke torde å miste hans betydning som trønder og profil på et tidspunkt der det var veldig uklart om noen andre trøndere ville være å se i noen ellever med det første.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 14.01.2021 10:19    Post subject: Reply with quote

Rart du nevnte WWWK og episoden om Leicester (faktisk 2 episoder). Ikke bare Vardy, men også omtalen av Kante og Mahrez kan være et signal om at det er mulig å finne svært gode spillere som har vært med noen år, men som av ulike årsaker ikke har blitt fanget opp. Mahrez var vel at han var for liten og spe, og Kante var vel at han var liten og hadde lite målpoeng.

SÃ¥ er det ikke veldig sannsynlig at dette er tilfellet her, men hvem vet.

Når det gjelder karrieren til Vardy sammenlignet med Sæter, er det deler av den jeg håper ikke er alt for lik.

Ellers - de som ikke har hørt When We Where Kings - anbefales.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 14.01.2021 13:50    Post subject: Reply with quote

Ser ikke ut som en toppspiller denne Ole, men gleder meg til å se han spille og håper han ser ut som det da.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 14.01.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Billig, forventer ingenting og det gikk jo med Vardy.... jeg håper brakka har mer å gå på enn det. Meget kritisk til nivået på denne overgangen. Får ikke tak i logikken i at dette skal være en spiss på vanlig Rosenborg- nivå, rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 14.01.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at dersom denne spilleren blir førstevalg i RBK, så har klubben for dårlige spisser å velge i, men håper mannen overrasker, og tar ligaen med storm.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 14.01.2021 15:47    Post subject: Reply with quote

Om vi har for dårlige spisser å velge i:
Hvis spilleren er for dårlig og blir førstevalg - ja.
Hvis spilleren leverer strålende og dunker inn 15-20 mål - nei.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2021 21:32    Post subject: Reply with quote

– I Sverresborg lærte jeg at man aldri starter en fest uten å ta en shot, at Breezer er greit, men er vondt i lengden. Og at en kaffe med en god kompis på benken ikke skal undervurderes.

Sæter flirer.

(...)

Til tross for en kjempesesong, blir det med ett år i Kristiansund. Sæter har fått trene med A-laget, men sliter litt med skader og trives ikke voldsomt utenfor banen.

Likevel tar han med seg noe viktig.

– Da jeg kom til byen, veide jeg 72 kilo. Da jeg dro, veide jeg 85. Jeg la på meg ekstremt mye muskler, samtidig som jeg ikke ble tregere eller negativt påvirket av fysikken. Det var enda en ting å kunne spille på, sier Sæter.

Kristiansund 2 rykket ned i 4. divisjon, slik Sverresborg gjorde året før. To nedrykk på rad til tross: Sæter gjør et personlig opprykk og får muligheten i Nardo hjemme i Trondheim.

(...)

– Vi jobbet en del taktisk med Ole, om når han skulle starte presset sitt. Han var ikke så skolert på den biten, selv om han var en super spiss å ha med seg både i høyt og lavt press. Han kunne utgjøre en enorm trussel på egen hånd med fart, gjennombruddshissighet og styrke. Også er han god med begge føtter, sier Bjerkeset jr. i dag.

Les mer: Fra 6. divisjon til RBK på fem år. Slik var den lange veien til Ole (24): – Jeg har gitt faen i de som har vært negative
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 17.01.2021 21:54    Post subject: Reply with quote

Litt av en vei til Eliteserien. Når han spilte for Sverresborg i 2017 så scoret han bare 4 mål i 3 div. Til sammenligning scoret en 17 år gammel Botheim 16 mål på 18 kamper og Blinks Sondre Hopmark Stokke scoret 32 mål på 28 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 19.01.2021 09:18    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter melder The double til Rosenborg og seg selv som toppscorer i 2021 😊

Hvis dere vil bli bedre kjent med han, sjekk ut siste episode av flokken!

https://open.spotify.com/...05LUjLzKLQ
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 19.01.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Er ikke dette en utrolig merkelig overgang? Han har 19. kamper på Ranheim i nivået under. Thats it. Ikke er han ung heller. Med all godvilje lagt til, så virker jo dette litt tafatt.


Vi har jo litt historie med lignende spillere og det kan jo både gå den en og den andre veien:

Demidov hadde 2 sesonger i 1. divisjon og ble en umiddelbar suksess (men var vel litt mer merittert og fast på u-landslaget)

Sellin kom rett fra Byåsen i 2. divisjon og viste seg som en middelmådig spiller på eliteserienivå

Svenning kom også fra Byåsen da de var i 1. divisjon og hørte vel strengt sagt til på det nivået
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.01.2021 14:59    Post subject: Reply with quote

Å kjøpe spillere er alltid litt gambling, spesielt når disse kommer fra lavere nivåer. Vi har brent oss på dette mange ganger, også når det er snakk om eksempelvis dansker og svensker. Eller salvadoraner, for den saks skyld.

Så treffer man av og til blink. Demidov er nevnt, men også Helland som hadde en ganske lik utviklingshistorie som Sæter, og han må jo sies å være en vellykket signering alt i alt, og fantastisk frem til han fikk osteoporose.

Dette er en signering med lav risiko, og stor potensiell oppside. Han er billig, trøndersk og har (ifølge de som kjenner ham bedre) spennende ferdigheter, og er i det minste sannsynligvis en fin backup som koster oss lite. Om han skulle falle helt igjennom, vil jeg tro det er snakk om begrenset tap; den millionen-ish vi ga vil jeg tro det er fullt mulig å få tilbake - han har sannsynligvis allerede hevet verdien i form av å være Eliteserie- og Rosenborgspiller, og han lønnes neppe høyere enn at et det meste sannsynligvis vil kunne dekkes av en klubb som leier ham, om det skulle være aktuelt.

Det er på papiret kanskje ingen ideell signering, men oppsida er stor og risikoen er liten. På papiret ser dette ut som en bedre løsning enn eksempelvis Levi, Amundsen og Nielsen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 19.01.2021 17:26    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Hvor spillere kommer fra og hvor de vil betyr ikke allverden for min del. Det viktigste er tross alt at vi har et best mulig lag, og det er bare å innse hvor vi er i næringskjeden. Også trøndere hopper på fetere utenlandstilbud om de kommer, selv om de ikke nødvendigvis flagger det i media fra dag 1. Så er det selvsagt ikke ufordelaktig å ha lokale alibi i laget, som kjenner historien og klubben og kan være pådrivere og inspirasjon for fremtidige generasjoner.

Hammerfjell Sæter er isolert sett et ok kjøp som et alternativ på topp. Bekymringen går mer på om Islamovic eller Sæter er gode nok til å være førstevalg som spiss på et RBK-lag som skal og bør være tittelutfordrer i 2021. Det Islamovic viste i 2020 var høyst variabelt, dog skal han få et delvis alibi i forhold til at laget som helhet stort sett ikke fungerte, og ikke akkurat la veldig til rette for mye sluttprodukt. Jeg er dog fortsatt veldig i tvil om Islamovic/Sæter holder, eller om det blir for tynn suppe.


Kunne ikke sagt det bedre selv. Jeg uttrykte litt misnøye med signeringen av Sæter i starten, nettopp på grunn av at jeg også er usikker på om han eller de vi har fra før av er gode nok. Min mening er at vi trenger en spillertype som Dino på topp, så da gjenstår det egentlig bare å håpe at han får ut potensialet sitt neste sesong - for vi så tidvis hvor god han kan være. Folk må også huske at våre siste toppskårere heller ikke var notoriske målskårere, men de spilte i et godt kollektiv som gidde de nye og nye sjanser til å skåre. Slik som laget har fremstått de siste sesongene, så har Dino nærmest vært alene i både oppspillsfasen og i etablerte angrep - blir ikke veldig vanskelig å ta ut én person da.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 20.01.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

Bekreftet at han må operere.

https://www.rbk.no/nyhete...a-opereres
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 79, 80, 81  Next
Page 5 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb