English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
41%
 41%  [ 24 ]
Hovland
32%
 32%  [ 19 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
1%
 1%  [ 1 ]
Skjelbred
5%
 5%  [ 3 ]
Holse
5%
 5%  [ 3 ]
Islamovic
10%
 10%  [ 6 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 58

Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 06.12.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

Begge de to sistnevnte angripere har spilt i Sarpsborg. Mortensen med 32 mål på 94 kamper, mens Schwartz hadde 5 mål på 15 kamper.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 07.12.2020 00:03    Post subject: Reply with quote

Det er mange gode spisser vi kan få tak i. Scouting er tydeligvis oppskrytt... Det artige med glimt er at det er relativt mange lokale spillere. Derfor stusser jeg litt. Trøndelag er landkjent for å ha gode junior- og breddelag og har kanskje norges sterkeste 3.div. avdelinger (gamle 3.div. dagens 3.div er landsdekkende). Mange søringer jeg kjenner her som sier at da de flyttet til trondheim for å studere klarte knapt å spille seg inn på 3.div. lagene (gamle 3.div).
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 07.12.2020 08:39    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det ble som jeg gjettet, for laget på treninga i dag var som følger:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Hovland - Hedenstad

Konradsen - Henriksen - Skjelbred

Holse - Islamovic - Zachariassen


2mas, kan du ved neste anledning spørre Hareide hva som er grunnen til at han vraker bunnsolide Holmar til fordel for Hovland i denne viktige kampen?
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2020 09:05    Post subject: Reply with quote

Gjerne hvorfor han også insisterer på å bruke Henriksen og Skjelbred i hverandres roller...
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 07.12.2020 09:21    Post subject: Reply with quote

Og hva Konradsen har vist som tilsier at han skal spille og dytte toppscorern vår ut på ving der han ikke fungerer.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 07.12.2020 09:38    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Gjerne hvorfor han også insisterer på å bruke Henriksen og Skjelbred i hverandres roller...


Det er nok fordi Hareide mener at de to er de beste og mest erfarne på hele laget, og kan dra lasset uavhengig av hvor de spiller på banen.

Men å bytte ut Holmar med Hovland er for meg et helt ubegripelig trekk i en så viktig kamp Neutral
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.12.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

For et nitrist uttak. Her skal man forsvare seg til 0-0 ? Også Hovland da..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 09:47    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Siden så mange her er så absolutte i sine påstander: Hva er Holmar sine stats på baklengs i sine kamper denne sesongen kontra Hovlands?

Holmar over Hovland høres jo særdeles fornuftig ut særlig med tanke på at Hovland er hakkekylling numero Uno her inne. Men når vi slipper inn nærmest historisk mange baklengs over tre kamper så må man jo gjøre noen grep bak der.

Konate har vært god offensivt i flere kamper, men det er dessverre full åpning defensivt også så skjønner at noe må gjøres når målene renner inn på feil side av banen.


Det første spørsmålet er interessant.

* Holmar var desidert sterkest på alle parameter fram til Viking-kampen, men det er klart at de tre siste kampene tanker statistikken hans totalt på grunn av lavt totalt antall spilte.

* Hovland har best tall på poengsanking, men har jo ikke spilt noen av kampene mot sterkest motstand (Glimt, Molde), og stort sett bare i vår sterkeste periode under Henriksen (årsak/virkning uklart). Det skyldes, snedig nok, aller mest at vi scorer klart flere mål med Hovland enn vi gjør med de andre, for defensivt er ikke statistikken all verden. Tore har fortsatt lavest baklengs per kamp, selv etter de tre siste.

* Når det gjelder de uangripelig objektive kriteriene - jeg tenker selvfølgelig på TP-børsen - rangeres likevel Hovland lavest av samtlige stoppere, mens Holmar fortsatt har høyest børssnitt av samtlige. Det kan selvsagt påstås av uvitende sjeler å handle om bias, men det sier allikevel noe om at prestasjonstallene også må ses i lys av hva laget presterer. Hovland har også spilt mot vesentlig svakere plassert motstand (9,46) i snitt enn Holmar (7,75).

* Og apropos børssnitt: Tore har hatt en tydelig knekk i prestasjonene etter at Hareide kom inn, etter å ha vært blant våre tre beste spillere i Henriksen-perioden. Det sammenfaller også med flere kunstgresskamper, som ser ut til å kle Tore dårligere enn de andre stopperne, og påvirker børskarakteren mer negativt enn lagsnittet. Så min teori er at det er elementer i hvordan vi opptrer defensivt under Hareide som ikke kler Tore i særlig grad (mye plass rundt stopperne), samtidig som underlaget også er mindre gunstig. Spesielt de siste tre har vært vanskelige for Tore.

* Totalt sett er jeg enig i at det er på sin plass med en endring i forsvaret til denne, men etter min oppfatning tilsier både underlag, motstander og formkurve at det burde vært Reginiussen som måtte vike for å gi Hovland en sjanse.

Den andre påstanden synes jeg er i grenseland til tåpelig. Å hevde at Konate først og fremst har prestert offensivt, mens det å sette inn Hedenstad som venstreback skulle hjelpe laget defensivt? Come on. Hedenstad spilte mot Branm, og han skulle spilt mot Glimt. Og vi har sett ham tilstrekkelig som venstreback tidligere til å vite bedre enn den påstanden. Det ligger noe annet bak enn ren prestasjon.
_________________
Sitat slutt.


Last edited by zaphod81 on 07.12.2020 09:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2020 09:53    Post subject: Reply with quote

Må jo bety at hedenstad snart har undertegnet en ny kontrakt. Skal vi tippe to år?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 10:04    Post subject: Reply with quote

Kan jeg umulig tenke meg.

Da må han i så fall ha kuttet lønna med MYE, og være fryktelig klar for å sitte mye på benk, for vi kan ikke ha en backup gående på Hedenstads lønn, og det er dessuten uheldig med en så merittert spiller uten særlig tillit i elleveren.

Hadde det vært reell konkurranse på høyrebacken fortsatt, så hadde Hedenstad fått sjansen der. I den grad dette er en sportslig vurdering tror jeg nok det dreier seg om dødballfoten alene, siden vi sliter med å score mål i åpent spill. En liten hail mary, altså.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 07.12.2020 10:18    Post subject: Reply with quote

Utrolig viktig kamp dette. Tredjeplassen, og potensielt fjerdeplassen (europaspill neste år) begynner å henge i enn tynn tråd ved tap.

Gjenstående kamper:

RBK:
Mjøndalen H
Molde H
Sandefjord B

Sannsynlige poeng: 6
Sannsynlig poengsum (eks. VIF-kampen): 51
Mulig poengsum: 57

VIF:
Viking B
Start H

Sannsynlige poeng: 6
Sannsynlig poengsum (eks. kampen mot oss): 54
Mulig poengsum:57

Odds:
Kristiansund B
Sandefjord B
Molde H
Strømsgodset H
Brann B

Sannsynlige poeng: 10
Sannsynlig poengsum: 52
Mulig poengsum: 57

Kristiansund:
Odd H
Stabæk B
Haugesund H

Sannsynlige poeng: 7
Sannsynlig poengsum: 54
Mulig poengsum: 56

Kampen mellom Odd og KBK kan gjøre at vi likevel tar Europaplass med tap i dag og normale resultater forøvrig (seier over Sandefjord og Mjøndalen). Da må Odd tape mot KBK, og vi score flere mål enn KBK de siste kampene. Men alle 4 lag kan oppnå 56-57 poeng, og alt er selvsagt vidåpent. Kampene mot Molde kan bli en nøkkel for både oss og Odd.[/u]
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Odd forventes å ta 10 poeng når de har tre bortekamper igjen, og den ene hjemmekampen er mot Molde (og den ene bortekampen mot Kristiansund)? Det vil jeg se før jeg tror det.

Jeg vil påstå det er sannsynlig med 6 poeng (0-1-1-3-1).

Vålerenga med 6 sannsynlige mot Start(H) og Viking(B) er også tvilsomt. 4, vil jeg påstå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 07.12.2020 10:35    Post subject: Reply with quote

[quote="RBK_1917"]
2mas wrote:
Det ble som jeg gjettet, for laget på treninga i dag var som følger:

Hansen

Reitan - Reginiussen - Hovland - Hedenstad

Konradsen - Henriksen - Skjelbred

Holse - Islamovic - Zachariassen


Hvis dette blir laget er det bare å legge opp livet. Nå har både Hareide og Dorsin bekreftet i ettertid at "prosjekt Zach på ving" bare var midlertidig og at vi ikke kom til å få se mer av dette fremover... Et hån mot Ceide hvis det ikke er tilfellet. Når det kommer til Konradsen kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor han nok en gang skal få starte. En ting er jo at han har vært skadet og derfor naturlig nok ikke skal gå rett inn i 11eren. En annen ting er jo faktisk hva han har vist (ikke vist) på banen når han har spilt. Kan ikke komme på sist han traff på en pasning, og løper som regel mellom ledd som en hodeløs kylling. Hovland inn i midten er komikveld, mens Hedenstad på venstreback gjør vondt inne i hjerterota. Konate er den eneste på laget som har gitt meg positive vibber de siste månedene, og det først og fremst pga av at han viser spillerglede og smiler underveis i kampene. Ellers er vi det gråeste laget i Eliteserien og stiller nå tydeligvis med en 11er uten tegn på kreativitet og lekenhet. HJELPES Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Odd tar nok ikke 10 poeng nei...
Laget mot KBK borte blir f.eks meget redusert grunnet covid++
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 07.12.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Odd forventes å ta 10 poeng når de har tre bortekamper igjen, og den ene hjemmekampen er mot Molde (og den ene bortekampen mot Kristiansund)? Det vil jeg se før jeg tror det.

Jeg vil påstå det er sannsynlig med 6 poeng (0-1-1-3-1).

Vålerenga med 6 sannsynlige mot Start(H) og Viking(B) er også tvilsomt. 4, vil jeg påstå.


Jeg er nok generelt mer optimistisk på andre lags vegne enn mitt eget. Å ha negative forventninger til eget lag ser jeg på som en særdeles positiv innstilling, og den har vist seg å være særlig viktig for mental tilstand de siste årene Razz
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 07.12.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Synes det var en overvurdering av våre motstandere. Å operere med 6 poeng på 2 kamper som forventningsverdi, som du gjør med VIF her, er feil nesten uansett lag og liga. Syns også du er spenstig når du regner 54 poeng på Kristiansund som sannsynlig, de kan maks få 53 poeng i år. Men det antar jeg er en regnefeil.

fivethirtyeight.com, som kjører noen millioner simuleringer av de resterende kampene, har dette som det mest normale utfallet:

3. VÃ¥lerenga 53
4. Rosenborg 52
5. Odd 49
6. Kristiansund 49

Her er VIF-kampen medregnet, en kamp de ser på som helt åpen.
Det ligger i bånn av montecarlosimuleringene at de regner de oss som et noe bedre lag enn de tre andre, basert på opta-stats og verdien på stallen. Men, dette ser plausibelt ut for meg, håper de får rett.


Last edited by primaten on 08.12.2020 00:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

Grusomt å håpe på at vi havner bak Vålerenga i serien. Men det er jo tilsynelatende sånn Åge Hareide tenker også. Gå for uavgjort og håpe på gunstige kastevinder og en scoring på dødball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

Fra utsiden er det vanskelig å forstå grep som:

- Konradsen rett inn etter skade
- Henriksen som anker
- Skjelbred IKKE som anker
- Zach på ving
- Holmar hviles
- Hedenstad som venstreback

Jeg håper, og enn så lenge tror, at det er logiske tanker bak alt. Kan f.eks være:

- Tagseth vil fysisk ikke klare å ta for seg nok på midten
- Hareide mener Henriksen over tid vil være et bedre anker enn skjelbred grunnet fysisk størrelse og rekkevidde (?)
- HAreide stoler ikke på CEide/Adagbenro defensivt, spesielt med en svak/feilbent venstreback
- Holmar har en liten skade/er utslitt og hviles for å spille resten av kampene
- Helland er skadet og Holse har ikke levert gode dødballer i det siste, ergo trenger vi dødballfoten til vegar

men det ser ikke bra ut akkurat nå..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

Ja, vi får se. Noen av momentene her er jo helt sikkert riktige.

Feilbeint venstreback er ikke akkurat et godt argument for å bruke en høyrebeint indreløper på venstre kant, hvis man ser på muligheten for godt offensivt spill, det hadde vært vesentlig mer logisk å bruke Konate for å få den typen innleggssituasjoner og innløp som vi scoret på mot Glimt (da med Doff i Samuel-rollen foran mål). Siden vi heller ikke velger en mezzala-type som for eksempel Gjermund Åsen, som kunne 'overtatt' bredden og slått innlegg med venstre fot, og verken Hedenstad eller Zachariassen egentlig kan avlevere med venstre, så kommer den siden til å være klinisk død i etablert angrep. Veldig forutsigbart å forsvare seg mot når det overhodet ikke er farlig å lede spillerne utover.

Vi får håpe Holse og Reitan har dagen, for å si det sånn, for ellers virker vi å satse blytungt på dødballstyrke med alt det tyngste corner-skytset inne samtidig, og ofrer egentlig ganske mye for å holde den beste dødballfoten på banen (men hvis det var poenget, hvorfor ikke benke Reitan? Nei, det holder ikke helt vann).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 07.12.2020 15:11    Post subject: Reply with quote

Vi vinner. 0-3! Holse x2 og Reginussen. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

SAtser en hundrings på 2 mål av hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 07.12.2020 16:34    Post subject: Reply with quote

Moody wrote:

Hvis dette blir laget er det bare å legge opp livet.


Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 07.12.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Spent på hvor vondfot laget kommer til å bli...
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 07.12.2020 17:06    Post subject: Reply with quote

Håper og tror at denne taktiske avgjørelsen fra Hareide, resulterer i seier og tre kjærkomne poeng. Jeg er enig i at enkelte avgjørelser rundt dagens laguttak er merkelige. Forhåpentligvis kan det ikke bli verre enn det som har blitt levert i de foregående kampene. Henriksen og Konradsen har rutina som skal til for å levere et bra resultat.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 07.12.2020 17:13    Post subject: Reply with quote

Dette må vel være det minst engasjerende laget vi har stilt fra start siden Trond Olsen og Moldskred regjerte kantene våre.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next
Page 3 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb