English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefano Vecchia
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 18.01.2021 17:32    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt at han velger oss over Lecce, har ikke banen grodd igjen der nede da?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.01.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

Eggen blandet med Elche - og Leicester. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 18.01.2021 17:52    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Skjønner godt at han velger oss over Lecce, har ikke banen grodd igjen der nede da?


classic Very Happy
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 18.01.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Hvis alt det er rigtigt kan man undres over han ikke havner i en dansk topklub eller sydover. Men skal Ceide så tilbage på bænken nu ? eller skal de dele spilletiden. Åge må have en plan.
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 277

PostPosted: 18.01.2021 18:11    Post subject: Reply with quote

Stusser over det samme, trengs naturligvis dekning i alle posisjoner, men som høyrebeint og god på å utfordre 1 mot 1 og skjære innover ville det bli temmelig hjernedødt å plassere han på høyrekanten for å gjøre plass til Ceide på venstre.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 18.01.2021 18:17    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Hvis alt det er rigtigt kan man undres over han ikke havner i en dansk topklub eller sydover. Men skal Ceide så tilbage på bænken nu ? eller skal de dele spilletiden. Åge må have en plan.


Hvorfor er det overraskende at han havner her? Alt tyder jo på at vi har en god plan for å gjenreise klubben. I tillegg til dette så er vi fortsatt Norges beste utstillingsvindu. Vecchia har vell spilt på begge vingene, og om jeg ikke tar helt feil så kan han skyves inn til midten også. Jeg tipper vi får se en deling på spilletid mellom han og Ceide, og at han også kan få seg en god del tid på andre posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 18.01.2021 18:56    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Hvis alt det er rigtigt kan man undres over han ikke havner i en dansk topklub eller sydover. Men skal Ceide så tilbage på bænken nu ? eller skal de dele spilletiden. Åge må have en plan.


Jeg tipper at de skal konkurrere om plassen, og at den som presterer best spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 18.01.2021 19:17    Post subject: Reply with quote

Også fullt mulig at Ceidè kanskje burde være utoverkant på høyre?

Men nå har vi tre kantspillere, pluss en Helland som stiller bakerst i køa, så ligger nok an til bra med kamper på alle tror jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 18.01.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

jaja jeg anerkender bestemt at Rosenborg er en stor klub og helt sikkert den største i Norge, men jeg tænker at økonomien er langt bedre i de danske topklubber. Det er jo ikke unormalt at de betaler lønninger på op imod og over 300000 dkr. pr. måned - og her taler vi om en spiller der tilmed er transferfri. Er han så god som de lægger op til - så undrer det mig bare at man ikke har haft ham på radaeren. Kan også være det bare er knald godt scouting arbejde af Dorsin og co. Jeg håber bestemt og i en lang sæson er det også kun godt at have 4 gode kanter.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 19.01.2021 05:46    Post subject: Reply with quote

Er alle her inne blitt hjernevasket av senador, andre lags supportere og klubbledere?

Tror dere virkelig at RBK er en liten drittklubb som Bodø/Glimt, Brann og VIF?

RBK er en STORKLUBB i Skandinavia og et respektert navn ute i europa. Det vil de forbli i uoverskuelig fremtid.

RBK vil vinne mesterskap hele tiden i fremtiden mot f.eks. lag som Molde og Bodø/Glimt, Strømsgodset m.m like godt kan ta 100 år til de vinner noe igjen.

Er en grunn til at denne spilleren velger RBK og ikke danske middelhavsfarere og andre norske Mikke Mus-klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.01.2021 09:07    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Også fullt mulig at Ceidè kanskje burde være utoverkant på høyre?.


Jeg tror det kan være viktig at Ceïde får erfaring i den rollen også, for hans egen utviklings skyld. Som kantspiller er man jo rett og slett nyttigere for alle dersom man har erfaring med å spille på begge kantene. Med rykket og dribleferdighetene sine er han jo også veldig interessant i en Vicente-aktig rolle på høyre der han bare passerer mann - slår innlegg gang på gang.

Det må jo føles godt å av og til få brukt den beste foten sin når man spiller kamp?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 19.01.2021 10:49    Post subject: Reply with quote

Ceide spilte høyrekant og slo flere assists til RWP mot Nardo. Mange gode innlegg langs bakken, gode kombinasjoner og fullstendig lekestue på kanten. Så ikke ubekvem ut i rollen, så han bør absolutt være aktuell på begge sider.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 19.01.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Har sagt lenge at vi burde flytte ceide over. I hvert fall frem til noen har lært ham å skyte..
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 19.01.2021 11:23    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Ceide spilte høyrekant og slo flere assists til RWP mot Nardo. Mange gode innlegg langs bakken, gode kombinasjoner og fullstendig lekestue på kanten. Så ikke ubekvem ut i rollen, så han bør absolutt være aktuell på begge sider.


Jeg tror Ceide har større potentsial som utoverkant på høyre, og det at vi absolutt skal ha innoverkanter er en uting spør du meg. Greit nok å gå for den løsningen når vi har skuddsterke spillere som Helland og Samuel på banen, men med en type som Ceide (og Levi, Akintola, De Lanlay for ham) må det vel være mer naturlig å spille utoverkant?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 19.01.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Eggen blandet med Elche - og Leicester. Smile

Fantastisk herlig video. Ler og griner i savn her. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 19.01.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
RBK er en STORKLUBB i Skandinavia og et respektert navn ute i europa. Det vil de forbli i uoverskuelig fremtid.

Er en grunn til at denne spilleren velger RBK og ikke danske middelhavsfarere og andre norske Mikke Mus-klubber.


Er delvis enig med deg, men mener samtidig at vi kanskje ikke er helt der vi var for snart 20 år siden, med Eggen? Samtidig vil jeg kanskje ikke si at FCK og noen av de andre danske toppklubbene er så veldig langt etter oss? Fotball er dessverre en ferskvare og vi er avhengig av at resultatene våre blir langt bedre enn de har vært etter at Kåre måtte gå. Vi er ikke i nærheten av BG når det gjelder fotball for tiden, så kan vi finne mange argumenter for at vi EGENTLIG er bedre enn dem, men dette er dessverre realitetene... Kanskje bør vi stikke fingeren i jorden istedenfor å fortsette med denne type argumentasjonen? En spiller som Zinkernagel tror jeg aldri engang vurderte RBK seriøst - det skulle ha vært en selvfølge at han ville ha gått til oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 19.01.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

Eliteserien har vel vesentlig lavere lønnsnivå enn begge våre naboligaer, så det er ingen tvil om at vi har vesentlig større konkurranse om de beste spillerne i Skandinavia nå enn for bare 10 år siden, og hvert fall 20 år siden. At vi har et navn litt betydning, men ikke når f.eks. FCM kan tilby 2 mill. mer i lønn i året enn det vi kan.

I Norge er vi fremdeles klart størst, en sesong bak Glimt, Molde og VIF endrer ikke på det. Generelt mener jeg likevel det bør gjøres grep for å styrke de norske toppklubbenes konkurranseevne mot danske og svenske toppklubber. Spissing av tv-pengene gjennom langt større vekt på plassering og faktisk bidrag til tv-tall burde være en del av det.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 19.01.2021 13:10    Post subject: Reply with quote

Jeg har innbilt meg at vi i Norge bruker å betale mer enn de svenske lagene? Ja, danske lag pleier å betale bedre, men de har jo den kunstnerskatten også, den har de vel i Sverige også.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Vebby17
Junior


Joined: 14 Aug 2017
Posts: 9
Location: London

PostPosted: 19.01.2021 13:54    Post subject: Reply with quote

Vi har visst signert en popstjerne i Vecchia også! Et par gode hits på Spotify Wink
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 19.01.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Håper han blir en hit på Lerkendal også! Skrytevideoene minner meg litt om en Helland i form anno 2015 Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.01.2021 19:25    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han ser vesentlig mer komplett ut enn Helland. Tilsynelatende bra fotballhode og -forståelse, bra teknikk, og godt register. Stoisk og kalkulert, og tar gode og riktige vurderinger. Utifra skrytevideoene ser han egentlig nær komplett ut på vårt nivå.

Med fare for å banne i kjerka har jo egentlig Helland aldri vært særlig mer enn en raffinert Trond Olsen. Noe bedre teknikk selvfølgelig - Olsen var jo på Kippe-nivå, men styrkene er i hovedsak fart og fot. Teknikken og finteregisteret handler i stor grad om start/stopp-bevegelser og taktomslag/kursendring, noe som aldri fungerte i Europa, og tilogmed funker dårlig nok mot Eliteserie-backer når han har senket nivået noen knepp fra det han hadde for fem år siden.

Det er selvfølgelig vanskelig å spå om det blir full klaff eller ei, men isolert sett tilsier min faglig begrensede vurdering at dette kan bli en fryktelig god spiller for oss. Vecchia og Holse på hver sin kant og et angrepsspill som er litt mer eksisterende enn vi har hatt de siste årene, så kan det fort bli moro. Kanskje til og med mot etablert.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 20.01.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

Fort gjort og glemme hvor ekstremt dominant Helland faktisk var i 2015. Han kunne gå ut på banen og bare bestemme seg for hva han ville gjøre, så gjøre det. Han driblet backene av banen i kamp etter kamp, annonserte på forhånd at han skulle få han ene utvist (og klarte det), proklamerte at alle skuddmuligheter fra 20 meter var store målsjanser (fordi han satte dem i kassa gang på gang), dundret ballene i mål, chippet ballene i mål, plasserte ballene i mål - og serverte medspillere til mål gang på gang.

Lite som minner om dette i dag, men Helland høsten 2015 er vel muligens det råeste prestasjon jeg har sett av en angrepsspiller i Rosenborg noen gang. Iallefall etter 2000.

Edit: Høsten 2014 jeg tenkte på. Tiden flyr.


Last edited by Hedon on 20.01.2021 14:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 20.01.2021 09:15    Post subject: Reply with quote

Helt enig, det Helland presterte høster 2014 og langt ut på sensommeren i 2015 var på et ekstremt høyt nivå og hadde han ikke peaket der hadde han trolig spilt i en BL-klubb på minimum øvre halvdel.

Også blir det jo som alltid noen påstander som får fotfeste her på forumet, som at Helland bare kunne passere norske backer og hans spill kun var et resultat av godt kollektiv ("oppskrytt").
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.01.2021 09:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er urettferdig på noen måte å påstå at Helland ble ganske enkelt tatt ut av de backene på europeiske lag som holdt landslagsklasse. Det handler jo rett og slett om at de var både hurtigere og bedre taktisk enn Eliteseriebackene, og klarte å tvinge Helland til å satse på rykket nedover mot sin svakeste fot. Dette er jo ikke engang noen særlig fornærmelse mot Helland heller - på dette tidspunktet (2015) hadde han jo faktisk relativt lite erfaring på elitenivå, og null erfaring på europeisk nivå. Ikke bare å forvente at han skulle dominere mot vesentlig bedre backer enn han var vant til.

Ellers helt enig med Hedon og toget - Helland i det slaget han var på sitt beste er så nær en ideell kantspiller for Rosenborg som vi får. Dribleferdigheter, fysisk styrke, rykk, og to gode føtter, men ikke minst: en spiller som faktisk spiller med blikket andre steder enn på ball. Kanskje hakket for 'smart' for sitt eget beste iblant, men også en spiller som kan gjøre de enkle tingene riktig. Veldig viktig spiller for oss i vår sterkeste periode de siste ti årene.

Og det er egentlig nettopp derfor jeg har så stor tro på Vecchia, for på skrytevideoer, i alle fall, viser han frem veldig mye av det samme som gjorde Helland så viktig for oss - i tillegg til at han har en 'elektrisitet' i beina som Helland i større grad mangler. Så er jo spørsmålet selvfølgelig hvordan han ser ut i sine svake øyeblikk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 20.01.2021 10:19    Post subject: Reply with quote

Han ligner jo faktisk litt også utseendemessig Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Next
Page 6 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb