English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Østerrike - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 18.11.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

Dette bør vel være et definitivt punktum for Stefan Johansen vel?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.11.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Tviler på at det "ordinære" landslaget hadde klart noe bedre enn dette. Var på grensa til morsomt å se på


Tenk om vi hadde hatt Haaland i dag. Resten av laget kunne sittet i karantene så lenge vi hadde hatt han. Han hadde nok scoret både en og to ganger i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 18.11.2020 23:47    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Dette bør vel være et definitivt punktum for Stefan Johansen vel?


Det finnes mang en katt som misunner nevnte herremanns hans mange (landslags-)liv. Kort sagt: Ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 18.11.2020 23:51    Post subject: Reply with quote

Helt greit for meg om landslaget taper så lenge innsatsen er slik den var i dag.Stolt av den gjengen der. Stolt av å være norsk og at de gir alt. Det normale landslaget med Stefan Johansen i spissen er ikke i nærheten av å legge ned den samme viljen og det må man gjøre om man skal hevde seg i internasjonal fotball. Man hadde kommet langt om man begynte med at man må gjøre seg fortjent til å spille for Norge. Om man ikke presterer bør man ikke forbli kaptein i 10 år med klippekort inn i evigheten.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 19.11.2020 00:05    Post subject: Reply with quote

Ble uavgjort i kampen, da Smile

Men poenget ditt står. Og er etter min mening overførbart til RBK-kamper også. Det er en innsatsvilje, tæl og stolthet som etter min mening har vært fraværende i alt for mange klubbkamper i år. Da får vi heller la noen unggutter prøve seg!
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 19.11.2020 03:49    Post subject: Reply with quote

Intr å vite hva som var taktikken der på slutten.
-Skal Skjelvik opp der når NFF mener de har en god ankesak på Romania-kampen..?
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 19.11.2020 07:21    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Norge til 8,5 i odds må vel være en grei take. Blir spennende dette.



Intet nytt under solen hva gjelder mine hasardspill, med andre ord.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.11.2020 11:15    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Helt greit for meg om landslaget taper så lenge innsatsen er slik den var i dag.Stolt av den gjengen der. Stolt av å være norsk og at de gir alt. Det normale landslaget med Stefan Johansen i spissen er ikke i nærheten av å legge ned den samme viljen og det må man gjøre om man skal hevde seg i internasjonal fotball. Man hadde kommet langt om man begynte med at man må gjøre seg fortjent til å spille for Norge. Om man ikke presterer bør man ikke forbli kaptein i 10 år med klippekort inn i evigheten.


Må si meg helt enig. Innsatsen var på plass. Jeg har ikke sett den innsatsen her av Sander Berge, Henriksen eller Stefan Johansen. De har ikke vært i nærheten heller. Backene vi spilte med i går står ikke noe tilbake. Ajers dager på landslaget bør være over på nåværende tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 19.11.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er innsatsen som er problemet med vanliglandslaget. Det er taktikken og inngangen til kamp.

edit: Kan se ut som Perry er uenig med meg dog:

Quote:
- Alle ga jernet, sier landslagets assistenttrener, Per Joar «Perry» Hansen, til Dagbladet.

I karantene - på hjemmebane - så han 1-1-kampen mellom Østerrike og Norge i går kveld.

- De løp for hverandre og sprang til krampa tok dem. Det var utrolig å se på, forteller han.


Knusende kritikk av egen lagledelse dette, mao er det mest utrolige med dette hvor dårlig de er til å motivere spillerne i forhold.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 19.11.2020 17:51    Post subject: Reply with quote

Fascinerende kamp. De som trodde at dette ble en minneverdig kveld fikk rett. Det var en slags askeladd som slo til, og vi kan være stolt av laget, selv om det ikke bli seier eller avansement.

Som flere har nevnt allerede: Alle på "A-landslaget" som ikke har prestert over tid kan nå få innvilga langvarig pause. Behold de åpenbare stjernene (Haaland etc.) og høyt-presterende (Meling etc.) spillerne som allerede er på laget, og fyll inn det som mangler fra gutta som spilte mot Østerrike i går kveld.

Det norske landslaget kan være i gang med en renessanse, og kanskje er vi tilbake i EM (eller bedre) om noen år? Så er det jo også spennende å se hvem som skal få æren av å trene dette laget...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Antar det var sein kveld på spillerhotellet i Wien i går aften. Rekord i debutant-taler?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.11.2020 09:43    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del skjønner ikke denne voldsomme opphausinga av et norsk lag som faktisk - nok en gang - ikke bare var et stykke unna å gjøre det de faktisk var nødt til, nemlig å vinne med mer/annet enn 1-0, men også som vanlig snublet seg fra seieren på overtid.

Vi spilte mot Østerrike, som riktignok er bedre enn oss, men de er jo ikke mer enn nummer 25 i verden, midt mellom Peru og Tunisia (og jada forbund, men også bak for eksempel Ukraina, Sveits og Wales, Sverige og Danmark). Joda, på (tilskuertom) bortebane, men det er da vel ikke noen 'løpe æresrunde'-prestasjon med uavgjort likevel?

Og ærlig talt: er det virkelig noen som lar seg overraske av at et lag som oppstår i denne situasjonen framstår med litt lavere skuldre enn den gjengen som har forventningene tredd nedover hodet på seg og skal redde egen kvalifisering i hver kamp? Disse gutta - og dette er jo ikke Tufte IL, det er jo et lag med mange spillere som enten er eller selv mener de bør være i landslagsdiskusjonen i ordinære tilfeller - løper jo utpå med ingen andre forventninger enn å gjøre sitt beste. Mens østerrikerne er klare over at de møter Norge B, og er store favoritter i en viktig kamp. Ideell situasjon mentalt for oss, potensielt utfordrende situasjon for motstanderen. Det er klart våre nødspillere ga jernet i en overraskende (for mange) landslagsdebut eller redebut - noe annet ville jo vært særdeles merkelig.

Det er klart det ble et utstillingsvindu, og mange fikk muligheten til å vise at de har noe å by på mot det nest øverste sjiktet i europeisk fotball. Flere spillere har nok spilt seg nærmere en A-tropp, og det vil overraske meg dersom ingen av nød-spillerne figurerer i neste toppede tropp. Det fins nok også en tankevekker i det for landslagsledelsen med tanke på sult kontra kontinuitet, og hvordan det påvirker kollektivet. Men å tenke at dette nå skal være en ny stamme i A-landslaget basert på én gjesteopptreden, det synes jeg rett og slett blir hodeløst. Jeg tør vedde på at en landskamp nummer to for denne troppen ville vist regresjon mot normalen på mange av suksessparameterene fra denne gangen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 20.11.2020 09:48    Post subject: Reply with quote

Kontinuitet på landslaget er overvurdert mener jeg, hvis man ser bort fra de åpenbare som skal spille hver gang. Ellers burde man i større grad bruke formspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.11.2020 09:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes jo også det, i alle fall i større grad enn nå, og særlig utenfor elleveren. Så jeg håper jo det kan være noe å ta med seg for landslagsledelsen, men jeg er redd Lagerbäck ikke egentlig kan noe annet enn det som funket med Sverige på ett tidspunkt og Island på et annet; to tropper med et helt annet grunnlag for suksess.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 20.11.2020 10:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg for min del skjønner ikke denne voldsomme opphausinga av et norsk lag som faktisk - nok en gang - ikke bare var et stykke unna å gjøre det de faktisk var nødt til, nemlig å vinne med mer/annet enn 1-0, men også som vanlig snublet seg fra seieren på overtid.


Jeg er veldig enig. Også "nødlandslaget" svikter når det gjelder mest. Det er meget bekymringsfull. Vi har et gigantisk mentalt problem med mange lag i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.11.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Nød-laget rasket sammen av hummer og kanari som tilfeldigvis var tilgjengelige på det aktuelle tidspunktet overrasket. De leverte vel omtrent så bra vi kunne forventet av det "ordentlige" landslaget, og det sier litt. Kanskje også om A-laget. Flott innsats og et solid resultat i en situasjon hvor ingen egentlig forventet noe som helst.

Men jeg forstår ikke noe av denne nesegruse lovprisingen. Det har vel omtrent ikke vært en slik hylling av et norsk landslag siden vi slo Brasil, noe som er absurd all den tid det er snakk om en kamp hvor vi ikke oppnådde mer enn uavgjort i en kamp vi måtte vinne, og "bare" gjorde en vesentlig bedre prestasjon enn forventet. Det blir litt som om riksmediene i dagevis skulle hylle et skadeutsatt VIF-lag for å klare uavgjort borte mot.. Genk i CL-kvalik, men allikevel ryke etter å ha tapt 2-1 hjemme.

Prestasjonen var veldig god etter forutsetningene, men absolutt ikke noe mirakel, og man oppnådde ingen ting av (langsiktig) verdi - utover at enkelte spillere muligens spilte seg inn i diskusjonen rundt laguttak. Er det virkelig så dårlig stilt i norsk fotball at vi må innføre flaggdag når b/c-laget spiller uavgjort mot Østerrike?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 20.11.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke engang kampen, men om jeg likevel skal prøve meg på en analyse av hyllesten av First Price-landslaget tror jeg det beror på irritasjon over prestasjonene til det ordinære A-landslaget, og kanskje særlig en del av gjengangerne på det laget. Det er ikke så fryktelig merkelig at man blir frustrert over en gjeng som stort sett har snublet i nest siste hekk ved hver anledning de siste 20 årene.

Vi kan tenke oss tilsvarende situasjon fra tida da det norske landslaget var på sitt beste, altså sent 90-tall, hvor vi vant de fleste landskampene vi spilte. Om en ekstraordinær situasjon da hadde oppstått, og vi hadde måttet stille et B-landslag borte mot et lag som Østerrike, tror jeg ikke vi ville fått lignende respons om de hadde klart å spille uavgjort. Det ville ikke vært "nasjonens stolthet", det ville vært slå-seg-på-brystet-utsagn av typen "heh, selv når vi må utpå med fjerderekka har vi spillere som slår fra seg".

Jeg tror man nærmest ubevisst tar i litt ekstra når man skal hylle dette landslaget fordi man er lut lei av både laguttak og taktikk for et A-landslag som burde ha forutsetninger for å prestere bedre. Landslaget hadde månedsvis på å forberede seg på Serbia som motstander, og presterte likevel å stille i en sedvanlig stram 4-4-2 med klubbkalde midtbanespillere kastet uti på for dypt vann. Da er det ganske talende at et oppsop av andresorteringsspillere presterer bedre med tre dagers varsel.

Lagerbäck er av typen lagleder som står last og brast med arbeidshestene, han har alltid valgt Anders Svensson- foran Kim Källström-typene, for å si det sånn. Det er selvsagt greit, men når resultatene uteblir kommer lagets minst spektakulære og mest betrodde spillere til å få høre det. Særlig når erstatterne så tydelig demonstrerer innsatsen og gløden som mangler på laget til vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.11.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

varg88 wrote:
zaphod81 wrote:
Jeg for min del skjønner ikke denne voldsomme opphausinga av et norsk lag som faktisk - nok en gang - ikke bare var et stykke unna å gjøre det de faktisk var nødt til, nemlig å vinne med mer/annet enn 1-0, men også som vanlig snublet seg fra seieren på overtid.


Jeg er veldig enig. Også "nødlandslaget" svikter når det gjelder mest. Det er meget bekymringsfull. Vi har et gigantisk mentalt problem med mange lag i Norge.


Nå må man jo se konteksten her. Vi byttet fra oss seieren med spillere som ikke hadde nivået inne grunnet tynn benk. Man prøve å gå for 2-0, men lyktes ikke. Det var et greit forsøk. Dette laget er bedre enn de A-gutta bortsett fra de aller beste vi har. Vi kan bytte ut trege Henriksen, slappe Semb Berge, plasseringsveike Ajer, trefoten Alesami, og gråsteinen Johansen med en gang.

A-laget ble jo rundspilt av Østerrike. Det kan jo være at Perry faktisk ikke var med. Han skaper jo elendighet overalt.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 20.11.2020 17:03    Post subject: Reply with quote

Welhaven irriterer på meg utslett nedentil med artiklene sine.

https://www.vg.no/sport/f...r-ydmykhet

Snakk om selvtilfreds selverklært rettighetshaver og bedreviter av et kjøtthue.
NFF må be om unnskyldning? De gjør så godt de kan for pokker! Og de reiste ikke til Romania.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 20.11.2020 18:27    Post subject: Reply with quote

Nok en flott kommentar av Welhaven. Dyktig og reflektert fyr som tenker litt større enn veldig mange i fotball-Norge, særlig spillere og eks-spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 20.11.2020 20:14    Post subject: Reply with quote

Nå begynte det å klø mer.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb