English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
11%
 11%  [ 5 ]
Reitan
2%
 2%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
4%
 4%  [ 2 ]
Konate
27%
 27%  [ 12 ]
Zachariassen
9%
 9%  [ 4 ]
Henriksen
2%
 2%  [ 1 ]
Skjelbred
6%
 6%  [ 3 ]
Holse
20%
 20%  [ 9 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
13%
 13%  [ 6 ]
Total Votes : 43

Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 08.11.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hvis du tror det var et naturprogram så skjønner jeg jo at det var bra surrealistisk.
Det var jo på naturgress så jeg syntes det var en naturlig kopling.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.11.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

Woody Wood.. Eh.. Pecker!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2020 23:18    Post subject: Reply with quote

– Det er offside på siste målet, var Åge Hareides beskjed til dommeren som gikk forbi.

Til Nidaros utdypte han.

– Han som scorer er i offside når ballen blir headet i stolpen. Da tar han en fordel av offsideplassert posisjon. Det er stor forskjell på 1-0 og 3-0. Sånn er det, noen ganger er fotballen sånn.

Hareide var lite imponert over straffespark-avgjørelsen.

– Jeg ser at handsen er utenfor. Det er fjerdedommeren som roper på hands. Dommer ser ingenting. Linjemann bør også se hvor strekene går. Han sier han ser at det er feil, men han kan ikke gjøre om på det. Det er merkelig, for det kan du gjøre helt til ballen sparkes. Det er en veldig syltynn forklaring, men sånn er det. Det er små og store feil, og vi gjør også store feil.

Les mer: Forbannet Hareide avbrøt Nidaros-intervju med dommeren

– Jeg blåser, og går på straffefeltet (og viser med det at det er dømt straffespark, journ. anm). Jeg skjønner på spillerne og på Tore (Reginiussen) at de tydelig mener dette har skjedd utenfor 16-meteren. Så snakker jeg med dommerteamet igjen, men det er ingen som kan bistå meg, sier Steen - og gjentar at avgjørelsen ble feil.

– Når innser du at det har blitt feil?

– Det gjør jeg først i pausen, da jeg ser det om igjen. Men der og da er man jo usikker, når det blir såpass store protester. Samtidig kan jeg ikke gjøre om en situasjon basert på protester. Det er vanskelig å gjøre så mye med, men det ble feil, svarer han - på at Hareide mener han kunne gjort om beslutningen.

Les mer: Hareide forbannet på dommeren: Avbrøt intervju
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 09.11.2020 00:01    Post subject: Reply with quote

Skulle lige gennemse kampen her efter FC Københavns møde med FCM. Puha det har været en helt elendig søndag. Jeg må sige at jeg er stensikker på vores offensive problem udspringer af vi spiller med 3 centrale, hvoraf ingen af dem rigtig kan noget fremad banen - de spiller for langsomt, til siden og bagud konsekvent. Og så har vi jo ikke 3 sammenhængende pasninger. Vi kunne også godt bruge en rigtig boldspillende midtstopper. Men bliver vi ved med at spille Per, Henriksen og Doff på den centrale kommer vi aldrig videre. Altså jeg kan næsten ikke se hvad Henriksen er god til - han skuffer mig virkelig, men han bliver jo nok ikke bænket. Det liger at nogle fra holdet Per og Holse vil spille possession og kombinere, men der er ingen at kombinere med. Doff vil løbe med bolden og ser ikke mulighederne fremad i sit løb. Ceide forsøger og forsøger og lykkes et par gange, men hold nu op han mister mange bolde undervejs. Dino ? tja som han spiller pt. findes hans slags altså også i den danske 2. div. Det er en utaknemmelig opgave Hareide er kommet på her, og der må træffes nogle svære beslutninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2020 00:17    Post subject: Reply with quote

Dumt spm, men ser flere påstår at det er 4. Dommeren som sier at det er straffe. Ser han kampen på tv skjerm slik at vi har en slags videodømming uten repriser, eller har han sett dette fra sin posisjon ved midtstreken med det blåtte øye?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 09.11.2020 00:20    Post subject: Reply with quote

Usikker om jeg har sett en slik tabbe av en toppdommer tidligere? straffe på hele 2.5m utenfor 16m.... Bør i det minste få karantene i å dømme de neste tl-kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 09.11.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg vet så går det ann å få med seg hvor forseelsen skjer når du faktisk har som jobb å følge med på den slags.

En stund siden jeg spilte fotball, men vil tørre å påstå at hvis du ikke evner å bedømme avstander på den slags så kan du holde deg til å dømme lavere divisjoner.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.11.2020 01:13    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Usikker om jeg har sett en slik tabbe av en toppdommer tidligere? straffe på hele 2.5m utenfor 16m.... Bør i det minste få karantene i å dømme de neste tl-kamper.


Jeg husker i hvert fall én, hvor et svak tilbakespill på Aspmyra blir plukket opp av Prica, som så blir meid ned av Londak i 16-meteren. Hva gjør dommer Edvardsen? Han blåser for offside. Men det er langt mellom hjerneblødninger av dette kaliberet. Heldigvis.

Jeg synes Steens forklaring er meget svak. Han bruker fort 30 sekunder på i det hele tatt bestemme seg, etter sigende etter rop fra fjerdedommer - som fort er den av teamet der ute med dårligst posisjon. Så innrømmer Steen at han er usikker og forhører seg med de andre dommerne, men får ikke svar - altså er ingen andre heller klare på at dette er straffe. Og så er det selvsagt om ikke annet en linjemann som skal se at dette skjer metervis utenfor (og i tillegg utenfor streken "sidelengs", handsen skjer altså på skrå for hjørnet på 16-meterstreken og bør være mulig å se er utenfor fra flere vinkler og uansett hvilken strek man sikter etter). Straffen blåses fordi ingen andre enn Reginiussen sier imot, selv om heller ingen andre bekrefter.

Ufattelig svakt. Det er flere samtidig som ikke klarer å se en rimelig oversiktlig situasjon. En ser feil, og ingen av de andre ser noe som helst, tydeligvis. Pinlig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 09.11.2020 07:57    Post subject: Reply with quote

Vi har spilt nitrist fotball i hele høst, men kampen i går var likevel ekstra skuffende:
*Ã…ge har jobbet en god tid med laget og har visstnok jobbet med offensive relasjoner.
*Vi stiller vårt beste lag, alle hakkekyllingene de siste sesongene er ute eller borte (Hedenstad, Hovland, Konradsen, Helland, samt Søderlund, Lundemo, Valsvik)
*Kampen er svært viktig med tanke på hvor jevnt det er ned til 5. plass som gjør at vi mister e-cup og hvor mange vanskelige kamper vi har igjen.

Enig i at Henriksen er ekstremt skuffende, han minner meg om Lundemo i den sentrale rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 09.11.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Det er rystende hvordan vi totalt bliver domineret af et ordinært Viking hold, men det bunder altså i at vi ikke evner at holde i bolden. Problemerne starter centralt hvor kun Per leverer og han spiller faktisk ude af position. Reitan slår nærmest konsekvent en lang bold efter Dino - det lykkes sjældent og så har vi mistet bolden igen. Hvis Åge skal lykkes her må han turde satse en smule og spille med en mere offensiv og boldfast central akse. Og så så hentet en boldsikker midtstopper, der kan føre bolden frem. Altså Tore er jo over the hill og har aldrig været ven med bolden.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 09.11.2020 09:46    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
enojado wrote:
Usikker om jeg har sett en slik tabbe av en toppdommer tidligere? straffe på hele 2.5m utenfor 16m.... Bør i det minste få karantene i å dømme de neste tl-kamper.


Jeg husker i hvert fall én, hvor et svak tilbakespill på Aspmyra blir plukket opp av Prica, som så blir meid ned av Londak i 16-meteren. Hva gjør dommer Edvardsen? Han blåser for offside. Men det er langt mellom hjerneblødninger av dette kaliberet. Heldigvis.


Stemmer. Det var en "meltdown" av Edvardsen. Edvardsen generelt var jo en katastrofe gjennom flere sesonger.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 09.11.2020 09:48    Post subject: Reply with quote

Du er altfor opptatt av spillerkjøp, noe som sikkert skyldes at du er FCK-supporter. Vi kan ikke kjøpe oss den kvaliteten i alle posisjoner som du etterspør, vi må utvikle de vi har, og med en trener som innprenter en god struktur så ser alle spillere plutselig mye bedre ut (se på Glimt). Folk her inne har mast og mast om at problemene våre skyldes Helland, Konradsen, Hedenstad osv, men så enkelt er det ikke. Synes ikke Per heller var god i går, den eneste jeg vil gi godkjent er din venn Holse (dere er i familie?).
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 09.11.2020 10:08    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Er det helt sikkert at det faktisk er Hareide som sitter på trenertribunen og at ikke noen moldensere har vært her og bytta han ut med PJH forkledd som Hareide?


*TRIGGER WARNING*

"Vi skal opp på hesten igjen"... Rolling Eyes
https://www.aftenposten.n...xtor=RSS-3
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 09.11.2020 10:52    Post subject: Reply with quote

Kampen i går blir jo sterkt preget av to rigide dommeravgjørelser. Hadde det stått 1-0 til pause tror jeg kampen kunne blitt anderledes i 2de omgang. Viking kunne ikke ridd slik på den ledelsen de hadde. De lå jo med hele laget fra 20m og innover.

Vi mangler totalt fart, bevegelse og spilleforståelse i laget. Folk gjemmer seg bak Viking spillere i stedet for å gjøre seg spillbare i rom. Ingen løper for å gjøre seg spillbare etter å ha spilt fra seg ballen. Det er sirup i bein og hode hele veien. Synes synd på Hareide som har dette materialet å jobbe med. Skulle gjerne skiftet ut halve troppen med unge og hurtige spillere. Dessverre tror jeg ikke det er penger til det så da må man ta av egen ettervekst. Kan bli noen tunge år fremover.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.11.2020 11:46    Post subject: Reply with quote

På en måte var det jo en sånn kamp der alt som kunne gå galt gikk galt. Vi utsettes for Eliteserien 2020 sin desidert svakeste dommerprestasjon - og jeg skulle nesten ønske at de idiotiske nøkkelsituasjonene var summen av udugeligheten til en svaksynt dommer OG ikke minst assistentdommer, men nei - og i tillegg scorer Hansen et latterlig selvmål. Ja, for sorry Yanni, den der får du ikke, det er ikke engang spesielt aggressivt press.

På den annen side er det jo våre svakheter generelt, og under Åge spesielt, i glass og ramme. Når vi kommer under blir vi utfordret på å levere noe slags eget offensivt spill, og det har vi rett og slett ikke. Vi faller store deler av kampen tilbake på å spille Hornelandske korridoroppspill og jukke etter andreball, og når vi prøver å angripe langs bakken har vi for det første alt for lavt balltempo, og for det andre forsøker vi enten å nå en langsom spiss i et lite bakrom med nær umulig ball, eller å vinne VM i innleggssituasjoner. En type situasjon vi behersker særdeles dårlig på grunn av total mangel på kvalitet i innløpene. Greit nok å beklage prestasjonen, men faktum er at vi ikke skaper sjanser i eget spill nå, enten vi vinner eller taper. Og det blir ikke bedre av å forhåndsannonsere dette i media på forhånd. Åge.

Det blir tydelig, ja nærmest overtydelig, at vi mangler en rainmaker i midtbaneleddet. Per nå har vi én indreløper som er verdt null med ball i laget utenfor sekstenmeteren, én indreløper som skal stå for absolutt all ballbehandlingen, men egentlig bare er en vannbærer av veldig høy klasse, og én kjegle bakerst som bidrar cirka null utenfor midtsirkelen noen av veiene. Vi har ingen som kommer seg inn i mellomrom, ingen som kommer seg i gode posisjoner til å spille fri andre.

Det mest skuffende med denne kampen er egentlig at et lag med en såpass organisatorisk og defensivt orientert trener framstår såpass hodeløse når vi mister ball. Greit nok, vi har mange brudd mot oss, men det er ikke veldig mange av de som er i spesielt farlige posisjoner, og Viking skaper alt for mye på oss på ganske dype brudd. Etter mitt syn slurves det voldsomt med posisjoneringen, og vi ender opp med i praksis å tømme midtbanen med høye backer uten å få noe igjen for det offensivt. Om vi skal være et sånn solid lag som dominerer kamper, men ikke skaper mer enn vi må, så må vi spille med langt større klokskap når vi står høyt. Viking var vel nærmere å score seks enn vi var ett. Det skal aldri skje.

Børs:

Hansen 3 - Gjør på en måte opp for feilen sin med flere sterke redninger, men man kan bare ikke kjøre kampen i grøfta på den måten.

Reitan 4 - Har bare nesten kontroll på Bytyqi. En del ok innlegg, men fortsatt litt på måfå uten en klar blink.

Tore 3 - Litt klønete når han lager frisparket dommeren lager straffe av. Blir rundlurt et par ganger. Ikke veldig komfortabel med så mye plass rundt seg.

Holmar 4 - Godt med en stopper som er komfortabel med ball. Må dekke veldig mye rom når ikke midtbanen kommer hjem.

Konate 4 - Begynner å bli et aktivum offensivt. Variabel innleggskvalitet.

Zachariassen 2 - Syltynt når han ikke får involvert seg i boks, og får mindre igjen for gjenvinningsjobben på kunstgress

Henriksen 1 - Skandaløst svak. Løser rollen sin som Marius Lundemo, men uten noe av rutinen i å ligge i gjenvinningsposisjon. Trekker ut til siden for å slå enkle pasninger, og kommer aldri inn igjen. Blir løpt forbi begge veier, og er den spilleren på banen med desidert færrest spurter - kanskje med unntak av Iven Austbø. Burde vært byttet ut.

Skjelbred BB 5 - Forsvarer dypest og angriper høyest, forsøker å drive opp tempo og sette opp medspillere. Men han er ikke den spilleren som kan være navet på siste tredel, han er den spilleren som har ekspertisen sin på å få ballen dit.

Holse 4 - Finner ikke helt løsningene sine, men er likevel den som kommer nærmest. Får ekstremt mye playmakeransvar, og han er ikke så moden ennå at vi kan legge alt på ham.

Dino 3 - Enormt lite giftig i boksen i en kamp med såpass mange innlegg. Her må en RBK-spiss av hans type levere minst et par-tre gode avslutninger.

Ceïde 4 - Åpner godt, og er nær assist tidlig. Sliter mer etter hvert med å finne de farlige rommene mot et lavt forsvar.

Wiedesheim-Paul - Viser prov på gode bevegelser når han er nær scoring. Ikke noen trussel når han blir liggende bredt.

Tagseth - Inn for en gåen Holse. Uklart hva han skulle bidra med.

Hareide 2 - Jeg er veldig skuffet over verktøykassa hans i en sånn kamp. Virker ikke som han har noen god nok plan utover å ligge bak og ikke slippe inn mål, og når ting går imot her er det total handlingslammelse til kampen er kjørt, og heller ingen respons i andre omgang (som strengt tatt er verre enn første).

Dommer Steen BV -247 - Pinlig opptreden på, rundt og etter det straffesparket. Blåser på en situasjon han ikke ser selv, og lyver om prosessen etterpå. Bare vanlig skjevdømming for øvrig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 09.11.2020 17:42    Post subject: Reply with quote

spot on analyse Zap. Og ja som kæmpe FCK fan igennem mange år følger jeg deres unge talenter videre. Seneste FCK talent i Norge var vel Remmer, der nu er i Belgien. Nå men Holse er en af dem jeg aldrig forstod de lod gå for at købe en spansk spiller til 5 Mill Euro der faktisk har vist sig dårligere. Et katastrofe købmandsskab af Ståle, som i bund og grund nok også handlede om at Holse var utålmodig og selv ville væk. Og nu vi er ved det du nævner omkring køb af spillere og udvikling. Mange danske klubber står jo i den samme situation. Mig bekendt har en klub som FCN aldrig købt en spiller til mere en 1 mill Euro. Og de køber kun hvis de akut mangler en spiller til en plads. Derudover udvikler de selv og tror på egne spillere, der får lov at spille superliga fra 17 års alderen. Så det kan lade sig gøre. Jeg tør slet ikke tænke på hvad det har kostet at få Henriksen hjem - Han har spillet PL og er stensikkert langt den dyreste i truppen, og når jeg så ser hans nuværende niveau - så tænker jeg bare at man kunne have fået mere for pengene andre steder. Som en anden skrev herinde så henter vi spillere fra den svenske 2. div og så spillere, der tidligere har været i klubben. Altså nogen gange virker det (Per) og andre gange holder det ikke niveau.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 09.11.2020 17:49    Post subject: Reply with quote

Alltid en fryd å lese Zap etter kamp. Kan noe printe ut det han skriver og så sende Åge?
Back to top
View user's profile Send private message
WanAn
Proff


Joined: 28 Feb 2012
Posts: 333
Location: Karmøy Rogaland

PostPosted: 09.11.2020 18:53    Post subject: Reply with quote

Syns det er merkelig stille ifra media etter denne dommerjobben som ble gjort i går??? Hadde det vært motsatt vei så hadde det vært lynsjestemning både på spiller og dommer i media. Rart hvor tydelig forskjellsbehandling det er. Spesiellt i Davytiden på tv2...
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 10.11.2020 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg synes RWP virket lovende det lille jeg fikk se. Hans første kamp på dette nivået, og i tillegg kun hans andre kamp på flere uker (den første kom jo nylig for RBK2 med helt andre medspillere).

Jeg håper han satses på som spiss og ikke kant da.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.11.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

WanAn wrote:
Syns det er merkelig stille ifra media etter denne dommerjobben som ble gjort i går??? Hadde det vært motsatt vei så hadde det vært lynsjestemning både på spiller og dommer i media. Rart hvor tydelig forskjellsbehandling det er. Spesiellt i Davytiden på tv2...


Bombe at VIF-bastionen i Discovery ikke fokuserer på dommerfeil som kommer Engen til gode gitt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.11.2020 14:35    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Jeg synes RWP virket lovende det lille jeg fikk se. Hans første kamp på dette nivået, og i tillegg kun hans andre kamp på flere uker (den første kom jo nylig for RBK2 med helt andre medspillere).

Jeg håper han satses på som spiss og ikke kant da.


Enig i det første. Mener å se at han har noe. Men jeg klarer ikke helt å få det til å gå opp at dette er en utfordrer til Dino, all den tid Åge har sagt at det er Dinos spillertype vi satser på i spissrollen, for RWP er jo voldsomt mye nærmere Børven i spillestilen. Børven/RWP ser ut som en typisk førstevalget/talentet-duo, med kontinuitet i spillertypen. Dino/RWP ser mer ut som vingling.

Jeg tror vi kommer til å se RWP oftere på venstre kant for Ceide enn inne i midten for Dino.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 11.11.2020 11:37    Post subject: Reply with quote

Javel... Har aldri hørt om noe sånt før. https://www.vg.no/sport/f...mp-i-cupen

SÃ¥ dommertabbe kan potensielt ende i omkamp fordi man gikk glipp av et indirekte frispark? Er det her noe som bare gjelder norsk damefotball?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.11.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

Så keeperen fanget ballen i spill, stod for lenge med den i hendene, og fikk da gult kort og... frispark? Det er jo i så fall helt hårreisende dårlig dømming. Det er jo ikke en vurderingsfeil, det er jo dømming i strid med reglene.

Men jeg kan da aldri tenke meg at det fører til noen omkamp.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 11.11.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
SÃ¥ keeperen fanget ballen i spill, stod for lenge med den i hendene, og fikk da gult kort og... frispark?


Keeper fikk gult kort, og dommer droppet ballen til keeper igjen. Det korrekte om man mener keeper holder ballen for lenge er indirekte frispark til motstander, og ingen kort.

Kjedelig feil å gjøre for dommer så klart, og sikkert bare en liten feilkobling som gjør at det blir som det blir. Regner med at tanken var å gi keeper gult kort neste gang hun drøyet tiden ved målspark, hvor keeper jo får ta målsparket som vanlig etterpå.

Feil igangsettelse av spillet er gyldig protestgrunnlag. A-B ble fratatt en stor mulighet til å utligne i overtiden, så er det opp til forbundet å avgjøre om de ønsker at det skal være nok til omkamp.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.11.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Sant nok, burde være unødvendig med gult kort hvis det går rett til indirekte frispark etter sju sekunder, uansett intensjon. Rekker jo ikke drøye tid da.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb