English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 2 ]
Skjelbred
89%
 89%  [ 107 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 2 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Børven
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
6%
 6%  [ 8 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 119

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2020 20:29    Post subject: Reply with quote

– Vi har hvilt Tore nå så mye som mulig etter landskampen. Og han er bedre. Men vi må passe på hodet hans, på alle mulige måter. Jeg tror det skal gå fint, sier Hareide til Eurosport.

(...)

Når det gjelder Samuel Adegbenro, var han så godt som klar for en overgang til Tyrkia. Den falt i vasken, og kantspilleren returnerte til Trondheim.

– Har du hatt en prat med ham, og har han hodet på rett plass?

– Jeg håper det, for det har jeg liksom sagt til ham også. Han hadde en veldig fin trening i dag, og det er kjekt å se at han både er frisk og trener godt, og da er han en del av vår tropp og kan brukes deretter, sier Hareide.

Les mer: Fire grunner til at Hareide kan glise før første kamp

Jeg antar Holse var tilbake på trening i dag siden at Danmark spilte i Nord-Irland på tirsdag. Også Ceide skal være hjemme fra G19-landslagssamlinga i Oslo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 10.09.2020 22:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det skal kanskje også påpekes at Konradsen er noe av en flat track bully foran mål. To av målene var mot Linfield hjemme da vi vant 4-0, det behøver kanskje ikke utdypes, to av målene mot Maribor hjemme (3-1), som vel heller ikke var noen gedigent sterk motstander, og to av målene mot etter hvert brukbare, men formsvake Viking i en plutselig 5-1-seier hjemme. Så hadde han et viktig bortemål mot BATE.

Skal han altså overgå den ti år yngre utgaven av seg selv, utklasse alle sesongene sine på toppnivå, og putte ti mål, så tyder det meste på at han bør spille skadefri og fast på et lag som omtrent utelukkende møter vesentlig svakere motstand.


Jeg skal ikke tvære for mye ved Konradsen i denne trÃ¥den (bare litt til), men altsÃ¥: Du kan jo ikke diskvalifisere mÃ¥l pÃ¥ denne mÃ¥ten. Hvis mÃ¥l mot laget som endte pÃ¥ 5. plass i ES, samt den slovenske seriemesteren ikke teller mot scoringstotalen, sÃ¥ er jeg enig i at Konradsen ikke har "ti pluss" i seg. PÃ¥ den andre siden, det har ikke Zachariassen heller, da han bare har scoret mot lag nummer 9, 11, 12, 13, 15 og 16 pÃ¥ tabellen ¯\_(ツ)_/¯
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 10.09.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Så ikke Holse på banen i dag - Ceide på b-laget.

Tror ikke nødvendigvis vi starter med de to som var på flankene i dag, men uansett sikkert taktisk greit mtp belastning. Ceide var fresh og med Holse også inn i 6070 så kan det fung bra.

Intr med Doff, han skal tydeligvis være oooooveralt.
-Da er jeg litt spent på om det blir for lite eksplosivitet i bevegelsene hans utover i match. Og dertil lett å takle da han ikke er så fysisk med ball på fot. Satser på at han får mest medløp og bakrom, men han var litt for mye møtende i dag ifbm 5m etter min smak.
Håper han også vet å ta sine 'pauser'.

Ikke sikker på at det blir denne formasjonen heller når ÅH samtidig snakker så mye om opplysninger i media, hjemmeside etc..
Sies de trente flat 3er på mandag.
KON er et stykke unna.

Håper de har aggressiviteten for dagens lag er jo langt fra innkjørt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.09.2020 07:30    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Hvis mÃ¥l mot laget som endte pÃ¥ 5. plass i ES, samt den slovenske seriemesteren ikke teller mot scoringstotalen, sÃ¥ er jeg enig i at Konradsen ikke har "ti pluss" i seg. PÃ¥ den andre siden, det har ikke Zachariassen heller, da han bare har scoret mot lag nummer 9, 11, 12, 13, 15 og 16 pÃ¥ tabellen ¯\_(ツ)_/¯


Jeg diskvalifiserer altså ikke de målene, jeg bare antyder at Konradsens mål ikke kommer på en måte som sannsynliggjør at han skal drive og putte jevnt og trutt, men at han er litt avhengig av at laget dominerer kampen. Det blir et mønster når han scorer seks av sju på hjemmebane, og ofte i kamper vi vinner med flere mål. De målene jeg faktisk diskvalifiserer der er de to mot Linfield, men det regner jeg med at du også er enig i. Det blir som å telle norsk cup før kvartfinalen, og det er ikke gyldig motstand når debatten går på seriemål.

Så han er noe av en flat track bully, og basert på det du skriver er kanskje Zachariassen det også (men det bildet kompliseres litt av at vi har spilt mot svakere motstand etter at vi skiftet ut treneren som ikke ville score). Men Doff har som kjent putta sju mål på 15 seriekamper nå, og gitt motstanden er han da utvilsomt i stand til å putte ti i år - og han kommer også til å gjøre det - selv om man justerer for motstand. Han har jo også scora 8 (og 6) i serien tidligere, mot Konradsens 5 på relevant nivå. Og han gjorde det for Sarpsborg, mens Konradsen utelukkende har scoret mye på høyt nivå for lag helt i toppen.

Jeg tror både du og jeg vet at dette blir en teoretisk øvelse. Zachariassen runder ti mål i år, Konradsen kommer aldri til å gjøre det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 11.09.2020 09:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det blir et mønster når han scorer seks av sju på hjemmebane, og ofte i kamper vi vinner med flere mål.


Hvordan blir mønsteret når en scorer, si fem av sju mål på hjemmebane? Og vi vinner med flere mål delvis fordi Konradsen scorer to. Videre unnskylder du Zach med at han spilte under en trener som ikke ville score, men Konradsen ble ankret opp på midtbanen i to-tre sesonger. Både høsten 2015 og i fjor før han ble skadet viste han at han er en glimrende indreløper. Du har rett i at det blir en teoretisk øvelse, dog, siden han nå tydeligvis er tilbake til å være sittende midtbanespiller igjen.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.09.2020 09:41    Post subject: Reply with quote

Det er for det første slett ikke sikkert at han 'går tilbake' til å være sittende midtbanespiller.

Det er for det andre slett ikke derfor Konradsen ikke kommer til å score ti mål. Det er primært fordi han 1. aldri har gjort det, fordi han 2. ikke har sjans til å nå dit i år, og på grunn av alderen har et begrenset antall sesonger hvor han har muligheten til å ha en offensiv rolle med maks flyt hele året, og fordi han 3. aldri har vært typen som kommer til nok målsjanser til å 'fortjene' å score mange mål.

For det tredje trenger jeg ikke 'unnskylde' Zachariassen som allerede har scoret sju mål - mer enn Konradsen noen gang kommer til å gjøre - jeg bare nevner at vår snittmotstand i den perioden noen av våre spillere har scoret særlig med mål i år, altså under Henriksen, har vært litt så der.

Enig i at Konradsen har hatt dårlige forutsetninger for å score mye som anker, men heller ikke for Strømsgodset var han i nærheten av 10 mål. I 2015 imponerte han etter ankomst fra Frankrike med 4 mål på 8 starter og ett innhopp, i 2019 scoret han 2 mål på 15 seriekamper fra start pluss 5 innhopp. Altså havner han ikke på snitt til 10 seriemål selv om man plukker kun hans beste perioder som indreløper over 5 år i Rosenborg-trøya.

At han har vist at han er en 'glimrende' indreløper er jeg blankt uenig i. Han har vist at han av og til kan lykkes med nøkkelinvolveringer, er en god duellspiller og er relativt målfarlig til å være midtbanespiller (for det er han jo), men også at han er en teknisk svak spiller som det kollektive går i stå rundt. Jeg hadde også tro på at han kunne ta over for Midtsjø på en god måte i 2016, ikke minst fordi han hadde en scoringsraptus på slutten av den sesongen - nå fikk han jo aldri helt sjansen til det, men jeg hadde også overvurdert ferdighetsnivået hans med ball.

Som rollespiller i 4-3-3 er Konradsen en nyttig spiller, og han kunne fint ha vært i elleveren hvis vi ikke hadde Zachariassen. Med bedre ferdigheter i resten av laget rundt ham - som han hadde i 2015 - ville man kunne leve med litt svakere teknikk på en typisk 'løper', så lenge han produserte på andre måter. Men sotrastrilen er rett og slett både skarpere, raskere, yngre og mindre skadeplaget, og Kon er for dyr i drift til å veksle mellom benken og tredemølla.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 11.09.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Konradsen er en klassespiller forutsatt at han enten er indreløper i en midtbanetrio eller en av 2 balanserende midtbanespillere. De som mener noe annet forstår rett og slett ikke fotball. Som den sentrale i en treer der han skal styre spillet så passer han ikke, det kan vi alle være enige i.
Men klassespiller er han i de riktige posisjonene på et RBK-midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 11.09.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Skift ut klasse med god tippeligaspiller så er jeg enig. Selvsagt bare en persons mening, like verdiløs som din mening Smile
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 11.09.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

Konradsen blir en av de første spillerne Hareide tar ut på laget sammen med Hansen og Ciljan 7 dager i uka hele året. Du mener Konradsen er en god TL-spiller?
Jeg og Hareide er uenig i din verdiløse mening.

En klassespiller rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 11.09.2020 17:14    Post subject: Reply with quote

Husker Konradsen plutselig noen kamper hadde ekstremt god presisjon på pasningspillet sitt, et av temaene som går igjen når folk skal hakke på Konradsen, i tillegg til å komme til ekstra mange farlige situasjoner offensivt. Mener det sammenfalt med at RBK plutselig fant ut at de skulle trene på stor bane - noe som tydeligvis bare varte i noen få korte uker.

Hareide har vel sagt at trening må være mer kamplikt, så mer 11 mot 11 og stor bane vil jeg tro. Jeg har troa på at Konradsen kommer til å blomstre under Hareide...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2020 17:50    Post subject: Reply with quote

André Hansen (lyske), Anders Konradsen (legg), Per Ciljan Skjelbred (lår) og Samuel Adegbenro (ankel) har vært skadet store deler av sommeren. De er nå friskmeldte, og formasjonstreningene i går og i dag tyder på at hele kvartetten starter.

- De har trent godt hele uka, så jeg ser ikke noen fare med det. Jeg ser på GPS-en hvor mye arbeid de har lagt ned og hvor mye de har løpt. De føler seg vel, så vi må få dem i gang igjen, begrunner Hareide til rbkweb.no.

(...)

Landslagsspillerne Julian Faye Lund, Edvard Tagseth, Carlo Holse og Dino Islamovic ser altså ut til å bli vraket i forhold til laget i de to foregående kampene mot Breidablik og Stabæk. Også G19-landslagsmann Emil Ceide blir henvist til benken, sjøl om han er friskmeldt etter sine lårproblemer.

Tagseth meldte riktignok forfall, men Hareide er åpen på at landslagsspillerne - med unntak for Tore Reginiussen og Even Hovland - ikke har hatt noen fordel i hans første laguttak siden 2003:

- Det kan være det. Men det er ikke sånn at jeg setter dem vekk fordi de har vært på landskamp. Jeg er mest redd for at de kan være litt slitne i hodet og litt trøtte etter reisinga. De har vært rundt om i Europa - Carlo og Dino spesielt. Det har ikke vært like mye for Even, som bare har spilt én kamp.

Les mer: - Jeg ser ikke noen fare med det

- Jeg har snakket med Faye (Julian Faye Lund). Jeg vi ha André (Hansen) i mål fra starten av. Skal vi snu skuta nå, faller det på han, ut fra erfaring. De eldre må dra lasset, sier Hareide til Adresseavisen.

Og legger til:

– Faye har vært veldig god. Det har jeg sagt til han, også. En ubestridt toer slik det er nå. Men han kan ikke brukes som for eksempel back. Det er situasjonen for en keeper.

Les mer: Hareide bekrefter: Rett inn på RBK-laget etter to måneder ute

Schwabe påpeker at muligheten til fem bytter gjør det enklere å starte med den nevnte kvartetten. Det er usikkert hvor lenge de tre utespillerne kan bidra.

Helland og Konate trente fortsatt alternativt og er uaktuelle på søndag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 11.09.2020 18:21    Post subject: Reply with quote

At det nevnes GPS i forbindelse med RBK og trening må garantert glede noen her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.09.2020 18:24    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Jeg og Hareide er uenig i din verdiløse mening.


Nivå.

Hvis vi leker med tanken om at Hareide er Konradsen-fan, så dukker det opp noen dilemmaer. Jeg tar det for gitt at Åge skjønner at det er suboptimalt å starte med både Konradsen og Zachariassen samtidig, Denne midtbanen er ekstremt lite teknisk offensivt, og begge disse to bør åpenbart parres med en mer ball sikker og skapende makker. Skal Hareide da velge Konradsen foran en bedre, yngre og mer produktiv versjon av ham selv? Og hva om Henriksen til slutt skulle ende opp her, da blir det jo automatisk bare plass til en av dem.

Jeg er ikke like sikker på at Konradsen er blant de første som tas ut.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 11.09.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

Spar meg @Kit Du er tydeligvis sjefen over alle sjefer med ekspertise og innsyn i Hareides sinn og private tanker <3 For ikke å nevne at alle som er uenige med deg er ubrukelige. God helg!

KitWalker wrote:
De som mener noe annet forstår rett og slett ikke fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 11.09.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

Åsen som høyreving?!?! Det trodde jeg vi var ferdige med.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.09.2020 20:23    Post subject: Reply with quote

Blir bra fallhøyde for Hareide om den 11'eren 2mas rapporterer der faktisk stemmer. Taper vi poeng med 3 rene løpsmaskiner, hvorav 1 på kant, på bekostning av f.eks Holse, så kommer kritikken rimelig kjapt tipper jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.09.2020 21:30    Post subject: Reply with quote

Hadde vi hatt Ceide eller Holse på høyrekanten så hadde det ikke sett verst ut. Men siden det var landslagspause så får vi vel leve med dette i en kamp. Får håpe det er første og siste gang vi ser Åsen fra start på kant om han starter der.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Er nok stor sjanse for at både Holse og Ceide kommer på banen i 2. omgang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 12.09.2020 07:43    Post subject: Reply with quote

Veldig lite fornøyd med Åsen på kant, den mannen håpet jeg allerede hadde fått beskjed om at han nok ikke var god nok for Rosenborg..

Spesielt når vi har både Holse, Ceide (som kunne spilt utoverkant for en gangs skyld) + brattbakk som alternativ. Helland er vel fortsatt skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 12.09.2020 10:56    Post subject: Reply with quote

Tror eneste grunnen til at Åsen starter på bekostning av Holse er på grunn av at han har vært med på treningene til Hareide fra første sekund. I neste kamp kommer vi nok til å få se mer av Holse og Ceide. Hareide er en meget flink taktiker, på alle mulige måter. I podcasten sin snakker han om hvor mye det mentale har å si i fotball.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 12.09.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

Her satses det maks på defensiv trygghet og den kjente angrepsstrategien "send ballen til adegbenro og la ham skaffe frispark eller corner"
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 12.09.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Konradsen var jo en av våre beste i Europa i fjor, hadde mange fine detaljer før han fikk skade.

Det virker å være svært vedvarende hos oss, skader kommer litt for hyppig, nesten så man begynner å tvile på kompetansen i støtteapparatet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2020 15:44    Post subject: Reply with quote

Konradsen spiller hvis han er frisk. Han er viktig for oss ikke minst på dødballer.
Aasen ser jeg helst komme inn de siste 20....
Men han jobber jo bra og kan rote til et mål eller pasning
Jeg tror midtstopperene vil se bedre ut med 2 sittende ikke minst i oppspillsfasen.
Reiten må tørre mere offensivt komner nok med mere selvtillit.
Fortsatt usikker på om Holse har nok gjennombrudds kraft...
Han kan ikke gå innover hver gang.
Da Hareide var her sist var han helt gal etter å vinne og gikk nærmest crazy i garderoben før kamp. Tap aksepteres ikke
Blir spennende å se men for tidlig for å kunne forvente det helt store.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.09.2020 16:09    Post subject: Reply with quote

Videre har Hareide brukt alt han har av notater fra tida i Malmö foran nettopp dette uttaket. Det samme gjelder erfaringen han har fra å være landslagssjef.

– Jeg har gått gjennom alt av papirer. De har jeg alltid tatt vare på, sier han – og fortsetter:

– De har vist at spillere som kommer tilbake fra landslag ikke alltid presterer like godt i første kamp etterpå. Det skal ikke være noen tilfeldigheter i det vi holder på med.

(...)

– Nå er mange friske. Det gir oss alternativer. Det kan være at vi bruker «ett sett» fram til 60 minutter mot Godset, før vi gjør to-tre forandringer for å endre kampbildet. Dessuten håper vi at vi går inn i en periode på syv kamper på rappen nå, før neste pause, sier han.

Les mer: Føler press før comebacket: Slik forklarer Hareide sitt første laguttak
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.09.2020 20:13    Post subject: Reply with quote

Jeg ser mange mener at Hareide legger hodet på blokka ved å velge å putte alle de skadde tilbake fra start, Hovland i forsvaret, Kon og Zach på banen samtidig og Åsen på kanten i en 4-2-3-1. Mens man dumper alle de yngre spillerne på ræva ut. Spør du meg så er det bortimot 75% feilvalg.

Jeg kan bekrefte at jeg vil tilhøre lynsjemobben dersom det går så dårlig som dette høres ut. Det er i alle fall et offensivt laguttak i den forstand at vår oppstilling virkelig har alt å bevise, men på alle andre måter er det veldig, veldig nitrist.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
Page 3 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb