English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Augustinsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 15.09.2022 09:25    Post subject: Reply with quote

Avsluttet fortballkarriere???
Det her er jo en helt annen skade enn han har slitt med tidligere.
Finnes jo flust med spillere som har kommet tilbake etter en sånn skade.

Men Jeg er enig i at han har vært så mye skadet nå at kanskje det er noe å ta hensyn til, men sluttpakke? No way!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 15.09.2022 14:43    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Usikker på hvor mye NAV dekker etter tre uker sykemelding, spilleren kan ikke spille, men kan trene. Dessuten er det vel et maks-beløp, et tak, på hvor mange kroner man kan få i sykepenger….? Kan vel ikke få en mill kr i mnd selv om man skulle ha en lønn på det hos sin arbeidsgiver….?


NAV dekker inntil 6 G, 1 G er ca 111k. Vet ikke om RBK er forsikret,men det er ikke uvanlig hos bedrifter at det avtales at bedriften dekker det overskytende over 6 G , tjener han da 2 mnok så sitter RBK igjen med 1'3 mnok i lønnskostnader pluss sosiale utgifter. Vil tro at fotballspillere har dette i sin kontrakt da risikoen for skadefravær er rimelig stor sammenlignet med vanlige lønnsmottakere.
Og så er det også ett spørsmål om sykemeldingsperioden, om definisjonen ligger på å utøve sitt yrke er å spille kamper eller om man er tilbake i trening.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 15.09.2022 17:09    Post subject: Reply with quote

Ok, takk for info WT62.

Lurer på om det er tariffbestemt og nedfelt i standardkontrakten til profesjonelle spillere at klubbene skal ha en tilfredsstillende ulykkes- og skadeforsikring som gir den enkelte spiller økonomisk kompensasjon i forhold til gapet mellom det NAV utbetaler og det som spilleren har i lønn fra klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1166

PostPosted: 15.09.2022 17:44    Post subject: Reply with quote

Kontraktene/lønna i rbk er jo også ofte prestasjonbasert, så kan være at selve grunnlønna ikke er all verdem
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 15.09.2022 22:28    Post subject: Reply with quote

Tror ikke de er vanlig Josinho. RBK har dekket mellomlegget før og det har vært vanlig. Ble veldig dårlig stemning for endel år siden da Tromsø ikke dekket mellomlegget for et par skadde spillere for å spare penger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.09.2022 21:33    Post subject: Reply with quote

Tirsdag ble den korsbåndskadde 26-åringen operert i Bergen. Tilbake i Trondheim forteller Augustinsson at legene har laget et nytt fremre korsbånd i hans venstre kne. Og at han heldigvis unngikk å skade kneet ytterligere, slik at både menisk og leddbånd er intakte.

Nå er beskjeden at han må gå med krykker de neste ukene, men at rehabiliteringen så smått kan starte allerede. Det er ventet at han er satt på sidelinjen fra ni til 12 måneder.

NÃ¥ reiser han snart hjem til Stockholm, og fortsetter opptreningen der.

(...)

– Alle har vært veldig oppmuntrende, både spillere, ledere - og fans. Det har gitt meg mye energi. Jeg snakker også mye med broren min (Ludwig), og foreldrene mine. De både støtter meg og pusher meg, og planen har ikke forandret seg, sier Augustinsson.

Les mer: RBK-profilen: - Går ikke an å beskrive hvor lei jeg er
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 07.02.2023 19:50    Post subject: Reply with quote

Ifølge Transfermarkt er han ute til 31. oktober 2023, altså ut kommende sesong. Deretter gjenstår bare drøye ett år av kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5477

PostPosted: 07.02.2023 19:59    Post subject: Reply with quote

For en dårlig signering dette har vist seg å være. Wow.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 07.02.2023 21:08    Post subject: Reply with quote

Ja, det ble jo det. Ingen grunn til å være sint på gutten selv, men vet vi noe om hva klubben visste på forhånd, om han var "litt" eller "mye" skadeutsatt? Eller har det bare vært en serie med uforklarlige uhell?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2023 21:50    Post subject: Reply with quote

Vil tro han kan være tilbake før november. Ni til tolv måneder er vel vanlig progenose?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 07.02.2023 23:23    Post subject: Reply with quote

Synes sykt synd på Augustinsson! For et potensiale, som blir ødelagt av skader etter skader!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 155
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 08.02.2023 02:23    Post subject: Reply with quote

Men hvor lenge skal RBK holde på denne spilleren, før han blir løst fra kontrakten. Augustinsson har hevet lønn i RBK i over 2 år, men har knapt spilt en kamp siden vi kjøpte han, og nå er han ute bortimot et år til?
Det hjelper ikke at han er et kjempetalent , når han har gått skadet i 3 sesonger uten å få spille. Dette er det største bomkjøpene RBK har gjort på lenge , og kun et tapsprosjekt for klubben . La gutten få flytte hjem til Stockholm for godt.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 08.02.2023 02:46    Post subject: Reply with quote

Hørt om Arbeidsmiljøloven?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.02.2023 09:32    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Ja, det ble jo det. Ingen grunn til å være sint på gutten selv, men vet vi noe om hva klubben visste på forhånd, om han var "litt" eller "mye" skadeutsatt? Eller har det bare vært en serie med uforklarlige uhell?


Trur ingen er sinte på han for dette. Han hadde jo en skadehistorikk som fikk det til å gå kaldt nedover ryggen til en del her når vi signerte han, men man håper jo på at det skal gå bra. Gjorde jo det med sånn som Kris Stadsgaard som jo hadde verre historikk om jeg husker rett. Håper egentlig bare at vi ikke gir han ett nytt kontrakttilbud når den han har går ut. Trur nok for at når han kommer tilbake etter denne skaden så blir det nok siste gangen da jeg ikke har trua på at han syns det er gøy å gå så lenge skada hele tiden heller. Så jo på ansiktsuttrykket når han fikk siste skaden at han ikke har det godt med seg selv heller.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2023 13:15    Post subject: Reply with quote

Med familien i Stockholm og tilgang på en kne-ekspert der, reiste han i oktober derfor til hjembyen for å begynne å trene seg opp.

Oppholdet på Marbella er derfor første gang på fire måneder at han er tilbake med laget.

- I Stockholm har jeg egen fysioterapeut, som fokuserer kun på meg. Så snakker jeg med det fysiske apparatet med RBK ofte og jeg føler oppfølgingen og selve rehabiliteringen går veldig fint. Jeg føler meg sterk, sier han.

Fire ganger i uka møter Augustinsson fysioterapeut Maria Wiker ved klinikken på Sophiahemmet. Hun er spesialist på knær.

Ellers følger han et program som handler om styrke- og kondistrening. Ofte er det to økter om dagen.

Les mer: - Dette blir siste gang jeg snakker om det. Det var så mørkt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2023 15:03    Post subject: Reply with quote

Nå er klinikken i Stockholm byttet ut med gressmatta på Skoglunden, men det må skje gradvis. Augustinsson er klar på at han er nødt til å være tålmodig med å komme tilbake for fullt.

– Jeg har vært på feltet noen ganger, men det har vært ganske enkle greier. Nå handler det om å ta de ulike stegene. Det er vanskelig å si når man er helt klar, men om alt går etter planen bør jeg nærme meg å være en del av laget om noen uker. Nå handler det om å klare å ta steg ved siden av. Men ikke altfor lenge, sier han.

Les mer: Augustinsson åpen på hvor han skal spille: Jeg har ikke låst meg til noen posisjoner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.07.2023 17:13    Post subject: Reply with quote

– Har du et mål for når du er tilbake?

– Nei. Jeg hadde kanskje det i starten av rehabiliteringen. Men så kjente jeg at det funket bedre for meg med et mye mer kortsiktig perspektiv. Jeg håper jo det skal bli så raskt som mulig, men da må jeg være i skikkelig god form og kneet skal fungere bra. Så du får ingen dato av meg nå, jeg har ingen spesiell match jeg sikter mot. Men det er denne sesongen ja, det er det absolutt. Det fortsatt noen måneder igjen av sesongen når vi kommer til slutten av september. Så jeg sikter på å spille for Rosenborg i år.

Les mer: – Jeg er absolutt ikke ferdig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 05.08.2023 16:46    Post subject: Reply with quote

Vet du (ev. noen andre) mer om når Augustinsson er tilbake i spill, 2mas?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.08.2023 20:13    Post subject: Reply with quote

Status fra Maalen på onsdag:

- Jonathan trener ikke med laget ennå.

- Hvor langt unna er han?

- Han er noen uker unna ennå. Det er ikke noen vits å spørre om ham på to, tre, fire uker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18498

PostPosted: 11.08.2023 08:10    Post subject: Reply with quote

Har hele tida ment at vi bør bruke Pereira fremfor Tagseth, og det mener jeg fortsatt, men herregud så frustrerende Pereira er. Gleder meg til Augustinsson er tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 126
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 12.08.2023 13:55    Post subject: Reply with quote

Han spiller mye golf hvertfall. Ser han støtt og stadig ute på Byneset. Senest i går var han ute med Sæter, RWP og Andersson.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.08.2023 16:45    Post subject: Reply with quote

Maalen gleder seg til å få Augustinsson tilbake i full trening, selv om han understreker at det fremdeles kan ta litt tid, og at de ønsker å matche ham forsiktig.

– Om noen uker er han nok med for fullt på trening, men det er nok en liten stund til vi kan regne med han i en kamptropp. Det vil alltid være en liten fare, med en slik skade han har hatt, for at du kan få en liten «fartsdump» eller noe grums som gjør at vi må utsette et par uker til, sier Maalen.

– Det blir litt som en ny signering for deg å regne?

– Ja, det kan du si. En fin spiller som ikke har fått ut potensialet han ble hentet til Rosenborg for å få ut. Kan spille i to roller, som venstre stopper og venstreback. Det trenger vi. Han har forståelse for spillet, og jeg så ham da han spilte i Djurgården, og var veldig god for dem i et offensivt 4-3-3-lag. Det er mye som tilsier at han har mye i seg, og vi skal gi ham sjansen og ta ut potensialet hans her. Så får vi håpe han blir helt frisk nå, og at han holder seg skadefri fremover.

Les mer: Smilet er tilbake: – Vanskelig å sette ord på hvor krevende det har vært
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.09.2023 22:58    Post subject: Reply with quote

- Vi regner med full trening i uka som kommer, forteller klubblege Olav Aas til rbkweb.no.

Les mer: Augustinsson endelig i full trening
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.10.2023 22:29    Post subject: Reply with quote

Aas plutselig litt mer forsiktig:

– Det er ok, så er det slik at han nesten ikke har spilt på et par år. Vi kan virkelig ikke forhaste det, for å si det sånn. Han blir nok å se på feltet, men så blir det en vurdering om det blir retur inneværende- eller neste sesong.

Les mer: Full oversikt over RBKs skadeliste: Dette er status nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4278
Location: Stiftstaden

PostPosted: 03.10.2023 10:22    Post subject: Reply with quote

Tror jeg kan være fornuftig, denne sesongen er fucked uansett for klubben.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb