English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
33%
 33%  [ 19 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
16%
 16%  [ 9 ]
Valsvik
3%
 3%  [ 2 ]
Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
1%
 1%  [ 1 ]
Lundemo
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
19%
 19%  [ 11 ]
Helland
3%
 3%  [ 2 ]
Islamovic
1%
 1%  [ 1 ]
Adegbenro
16%
 16%  [ 9 ]
Total Votes : 56

Author Message
Bart1
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 07:18    Post subject: Reply with quote

André Hansen 6
Vegar Hedenstad 3
Tore Reginiussen 3
Gustav Valsvik 3
Anders Trondsen 2
Kristoffer Zachariassen 2
Marius Lundemo 2
Edvard Tagset 3
Pål André Helland 2
Dino Islamovic 1
Samuel Adegbenro 4

Horneland 0
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 17.06.2020 07:54    Post subject: Reply with quote

Og akkurat da jeg trodde at vi virkelig hadde kjøpt katta i sekken med Islamovic gikk Joacim Jonsson ut og kritiserte kjøpet. Her skal man se at det blir bra til slutt likevel!
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 07:58    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Og akkurat da jeg trodde at vi virkelig hadde kjøpt katta i sekken med Islamovic gikk Joacim Jonsson ut og kritiserte kjøpet. Her skal man se at det blir bra til slutt likevel!

Dette kjøpet bør få konsekvenser for Dyrhaug og Dorsin. Dyrhaug (og mulig styret) fordi Dorsin ble ansatt på dårlig grunnlag og Dorsin for å fortsette jobben SIB gjorde. Det ledes etter middelmådighet og det kjøpes middelmådighet.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 08:34    Post subject: Reply with quote

Det som irriterer meg mest med kampen i går er den slette pasningskvaliteten, over hele linja. Den var faktisk dårligere enn den jevnt over var i hele fjor. Slappe pasninger som regelrett bommer på medspiller eller enkelt blir avskåret av motspiller. Har vi virkelig ikke bedre spillere.
Back to top
Strominho
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 08:36    Post subject: Reply with quote

Det ble en ganske tafatt og oppstykket kamp i går. Helt i tråd med Kristiansunds kampplan. Er fortsatt utrolig skuffet over innsatsen i går, men husk på at Kristiansund er et veldig kjipt lag å møte. Og de er gode på å dra ned tempoet i kamper. Dommeren lot seg for øvrig ikke be to ganger, og blåste på alt som kunne minne om frispark. Hvilken vei han dømte var helt tilfeldig.

Ingenting av dette er for øvrig gyldig grunn til at vi er så tafatte. Vi skaper nesten ingenting og det er en enorm bekymring.

Eneste positive var at vi klarte å holde nullen. Normalt ville en så energiløs prestasjon fra oss betydd baklengsmål.

Børs:

André Hansen 5
Vegar Hedenstad 3
Tore Reginiussen 4
Gustav Valsvik 3
Anders Trondsen 2
Kristoffer Zachariassen 2+
Marius Lundemo 2
Edvard Tagset 3+
Pål André Helland 2
Dino Islamovic 1+
Samuel Adegbenro 3+
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 10:47    Post subject: Reply with quote

Eurosport viser noen RBK-problemer i dette innslaget:

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

Det går for tregt - ballen blir ført istedenfor å bli spilt. Masse teknisk slurv - dårlige innlegg, feilpasninger og mottak (Botheim fikk f.eks. en ball rett utenfor 16-meteren og tar imot så dårlig at det nesten blir innkast for KBK av det...). Feilvalg og ingen "rytme" - her er det imidlertid vanskelig å se om de noenganger faktisk tenker riktig, men sender pasningen 10 meter for langt eller om de tenker på noe helt annet enn resten av laget.

Man kan jo ikke gi opp etter en eneste kamp, men treningskampene og denne starten gjør jo at dette ser ut som en ren fortsettelse av 2019. Og det er alt for dårlig med det spillermateriellet og den økonomien som RBK har.

Slik det ser ut nå så må vi ikke bli overrasket dersom vi blir overkjørt av Molde til helgen og taper solid. Jeg håper jo ikke det, men jeg har ingen tro på at vi skal gjøre en god kamp mot Molde.

Snur ikke dette i løpet av kort tid så kommer Horneland til å få sparken.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Wiseblood wrote:

Dette kjøpet bør få konsekvenser for Dyrhaug og Dorsin. Dyrhaug (og mulig styret) fordi Dorsin ble ansatt på dårlig grunnlag og Dorsin for å fortsette jobben SIB gjorde. Det ledes etter middelmådighet og det kjøpes middelmådighet.

Hvordan i allverden får du Dyrhaug til å være ansvarlig for spillerkjøp ? Hun har ingen verdens ting å gjøre med det sportslige. Det er kun styret som godkjenner spillerkjøp og ansettelse av trener og sportsdirektør.
BalleK
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg skjønner ikke helt hva dere mener med 'sakte'? Det gikk jo ikke sakte. Det gikk bare fram og tilbake, på kryss og tvers helt til noen fikk nok og prøvde på umulig pasning eller dribleraid. Det var langt unna det slowmo-spillet vi så i 2018, og likevel dårligere.

Problemet er ikke intensiteten, det er at vi løper som om det er firkantspill og ikke noe mål på banen. Ingen plan for hvordan et løp eller en pasning får oss nærmere målet, så vi ender opp med mye støttetouch langs kantene. Veldig få som er villige til å bevege seg vekk fra defensiv utgangsposisjon. Veldig sjelden vi forsøker å vende spill eller få ballen sentralt, det blir safing hele veien.

OK - skal forsøke å forklare det jeg tenker på med et eksempel. De løper sikkert 60-meteren fort nok, men spillet går for tregt.

Lundemo får ballen rundt midtstreken og Hedenstad starter et løp oppover med masse rom. Lundemo tar et touch, fører ballen litt til siden og tar et touch til. Hedenstad må nå stoppe opp fordi ballen ikke kommer. Til slutt sentrer Lundemo en sakte pasning til Hedenstad som må starte på nytt fremover. KBK-spillerne har nå fått god tid til å komme tilbake i sine defensive posisjoner. I steden burde Hedenstad fått ballen med en perfekt vektet pasning i medløp, han burde sendt ballen videre til Helland på ett touch og fått den igjen på overlap, sendt en hard 45 graders pasning ut til Zachariassen som hadde skutt ballen i mål. Men i steden for at de jubler over et mål så står fremdeles Hedenstad stille ved midtstreken og lurer på hva han skal gjøre.

By the way - dette er ikke et rent Lundemo-problem - bare et eksempel som viser hva jeg mener.

- Pasninger skal gå fremover - i medløp eller rom
- Ett touch, ikke føre ballen unødvendig

Når det går for sakte fremover så går vi oss fast og løpene stopper opp. Det er ikke bra.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 11:39    Post subject: Reply with quote

Det er helt riktig at det går sakte framover. Kausaliteten handler, i mine øyne, om mangel på offensiv plan. Dessverre tror jeg ikke at det å få inn hverken Skjelbred eller Børven kommer til å endre på. Problemet er treneren. Spilleren bruker mer tid fordi de ikke vet hvor og når ballen skal spilles, og fordi det ikke øves nok og/eller riktig på det. Laget hadde sett uendelig mye bedre ut under en trener som vet hvordan han vil at laget skal se ut offensivt.
varg88
Proff

PostPosted: 17.06.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Hansen 7 - redder et poeng med en kjemperedning, ellers veldig solid som vanlig.
Hedenstad 4 - løpsvillig fremover men fryktelig upresis. Later store hull bakover.
Reginiussen 5 - rolig og sterk. Fraværende i oppspillsfasen.
Valsvik 4 - ok bakover (dog litt temposvak). Det er åpenbart at han skal være den 'spillende' stopper, en rolle han absolutt ikke behersker.
Trondsen 3 - har mye å lære før han blir en god back. Går for ofte innover og riskerer for mye når han takler.
Lundemo 2 - treig, omstendelig, dekker ikke rom. Ubrukelig som ensom anker.
Zachariassen 6 - det bor mye energi i ham. Fine løp i boksen, men det blir vanskelig for han uten relasjoner i laget.
Tagseth 5 - antyder at han kan bli en bra kombinasjonsspiller. En del farlige ballmist.
Helland 5 - en av de få som prøver mye. Han har utviklet spillestilen sin og virker delvis mer som en 10er enn som en kant, syns ikke det er så dårlig. Svake dødballer. Beveger seg smart i boksen men bommer på en stor mulighet.
Dino 1 - jeg ser virkelig ikke hva denne karen skal tilføre oss. Dårlig i lufta, dårlig med ballen i beine, dårlig posisjonering i boksen, dårlig overblikk, treig, svak. Når han først fikk sjansen fra en riktignok vanskelig posisjon klarer han å slå en pasning i stolpen. Huff Sad
Adegbenro 6 - driblinger på internasjonalt nivå, spesielt foran sjansen til Helland. Det er desverre enda for endimensjonalt slik at det blir for sjelden noe ut av det.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
senador wrote:
Wiseblood wrote:

Hvordan i allverden får du Dyrhaug til å være ansvarlig for spillerkjøp ? Hun har ingen verdens ting å gjøre med det sportslige. Det er kun styret som godkjenner spillerkjøp og ansettelse av trener og sportsdirektør.

Hun var sentral i ansettelsen av Dorsin sammen med inkompetente folk i styret.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 11:58    Post subject: Reply with quote

Kan du bevise det? Hvilken rolle spilte hun?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Det som kan være en løsning mot en slik strategi er jo at midtbanen faktisk har bevegelser som er med på dra motstanderlaget ut av posisjon, samtidig som en annen medspiller angriper det rommet som blir ledig. Gjør motstanderen usikker på hva han skal gjøre. Men dette krever jo samtidige bevegelser og må være litt innøvd, og det er nok ikke noe det ser ut til at vi driver med for øyeblikket.

Det er så enkelt, men det krever at vi har backer og kanter som spiller i det samme systemet. Adegbenro og Trondsen har ikke dette i ryggmargen i det hele tatt, så venstresiden kan nok bli enkel å ta ut offensivt fremover. På høyresiden var det noe bedre, men hjelper ganske lite når vi er helt hjelpesløse med ballen på motstanders banehalvdel. Enten er planen å slå lavt inn rett foran keeper (noe som gjorde at en middelmådig keeper fanget omtrent samtlige innlegg enkelt), eller så må Hedenstad få bli igjen på treningsfeltet til han klarer å løfte en ball med litt kraft. Det er jo helt elementære ferdigheter som mangler. Tragisk å se på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:

Satte opp kontraktsmalen og signerte arbeidsavtalen sikkert. Men bare å gi opp greiene der. I de årene han har sittet her og surret så har han vel ennå tilgode å hoste opp et eneste navn han mener er faktisk egnet til å være i RBK, være seg som spiller, trener eller sportslig leder. Det gjelder bare å få slaktet mest mulig, helst på repeat Smile
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det er så enkelt, men det krever at vi har backer og kanter som spiller i det samme systemet. Adegbenro og Trondsen har ikke dette i ryggmargen i det hele tatt, så venstresiden kan nok bli enkel å ta ut offensivt fremover.

Jeg synes faktisk venstresiden, også med Trondsen, har vært de som har skilt seg ut positivt i oppkjøringen. Mot Kristiansund ble de liggende veldig flatt og bredt, slik at KBK enkelt kunne demme opp ved å blokkere pasningen mellom Trondsen og Adegbenro, samtidig som midtbanen gjorde veldig lite for å gjøre seg spillbare. Har ikke tall på hvor mange ganger Trondsen måtte snu med ball fordi det ikke fantes alternativer foran ham.

De mangler kanskje erfaringen til å utnytte dette på banen og finne andre måter å komme seg framover på. Å sette opp Trondsen på innsiden på inverterte backløp kunne vært effektivt når KBK forsvarer seg så bredt mot Rosenborgs tripling i ytterste korridor, men hvem skal gjøre det grepet underveis? Back, ving og indreløper i samme rom er jo liksom kjernen i Hornelands fotball.

Så kudos til KBK for å ha sett treningskampene, og innsett at Hedenstad/Helland godt kan få litt mer plass uten at det blir synderlig farlig.
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:

Jeg kan selvsagt ikke bevise det på et forum. Jeg har mine kilder og jeg bretter ikke ut dette. Så må man ikke glemme nå da at jeg også så enkelte styremedlemmer!
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kamerat Ola wrote:

Satte opp kontraktsmalen og signerte arbeidsavtalen sikkert. Men bare å gi opp greiene der. I de årene han har sittet her og surret så har han vel ennå tilgode å hoste opp et eneste navn han mener er faktisk egnet til å være i RBK, være seg som spiller, trener eller sportslig leder. Det gjelder bare å få slaktet mest mulig, helst på repeat Smile

Ditt kallenavn og virkelighet er nært koblet sammen. Du har ikke lest mine forslag til løsninger. Jeg orker ikke å gjenta dette for døve ører. Du må huske på det at jeg har varslet om denne nedgangen for lenge siden, da menge folk jeg tok fullstendig feil og var altfor negativ.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 13:18    Post subject: Reply with quote

Mitt kallenavn er tilknytta mitt politiske ståsted. Dyrhaug har et administrativt ansvar i klubben, ikke sportslig. Jeg er i stor grad enig i din kritikk av _STYRET_ og trenerteamet sjøl om du drar alt for mye på. Dyrhaug har ingen skyld i dette.
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 17.06.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

La oss si at Dyrhaug kun skal måles på det arrangementstekniske, så hadde hun en gylden mulighet i går til å vise at myndighetene tar feil når de har satt en grense på 200 tilskuere på et stadion som tar 21.500, og at Rosenborg minst burde få slippe inn 500 tilskuere med dagens smittevernregime.

Det var en oppgave der Dyrhaug og klubben strøk med glans, selv med flere måneders forberedelser.

Det var vel i grunnen bare banemester Øien som leverte til mer enn godkjent i går - slik han har for vane.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
La oss si at Dyrhaug kun skal måles på det arrangementstekniske, så hadde hun en gylden mulighet i går til å vise at myndighetene tar feil når de har satt en grense på 200 tilskuere på et stadion som tar 21.500, og at Rosenborg minst burde få slippe inn 500 tilskuere med dagens smittevernregime.

Det var en oppgave der Dyrhaug og klubben strøk med glans, selv med flere måneders forberedelser.

Det var vel i grunnen bare banemester Øien som leverte til mer enn godkjent i går - slik han har for vane.

Jepp, amatørmessig. RBK har aldri vært gode på ansettelser. Her ligger hovedproblemet.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Tenk om vi noen sinne hadde vært god på ansettelser.

https://www.rbkweb.no/klu...tter.shtml
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Sløvsekken wrote:
Kamerat Ola wrote:

Ditt kallenavn og virkelighet er nært koblet sammen. Du har ikke lest mine forslag til løsninger. Jeg orker ikke å gjenta dette for døve ører. Du må huske på det at jeg har varslet om denne nedgangen for lenge siden, da menge folk jeg tok fullstendig feil og var altfor negativ.

Ja jeg skjønner at du er kronisk negativ med narsisstiske trekk. Blind høne finner også kort vettu. Og nei, du argumenterer særdeles sjeldent særlig konkret i hva som burde vært gjort, eller kommet med spesifikke navn på hvem som burde trent RBK eller hvilke spillere som burde hentes. Det går stort sett i at den og den ikke har peiling og at klubben satser for mye på gamle RBK-folk. Men siden du jo hevder å vite alt så burde det jo være en smal sak for en sånn ekspert å tipse klubben. Hvis Horneland fikk fyken i morgen f.eks, har du noen trenernavn på blokka som kunne tatt klubben vidre ? Da innenfor realistiske rammer naturligvis.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tenk om vi noen sinne hadde vært god på ansettelser.

https://www.rbkweb.no/klu...tter.shtml

Ja det sier litt om kvaliteten på norsk fotball når vi hanker inn såpass på tross av og ikke på grunn av alle ansettelsene.

Konklusjonen er nok heller denne:

Vi skal være sjeleglad for de visjonene styret i klubben hadde rundt 1988 da klubben lå i forkant i Norge mht. profesjonalisering, at Nils Arne ble hentet hjem og fikk lov til å trene laget i flere år etter sine ideer, og at vi hadde en administrasjon og ledelse som forvaltet de verdiene som suksessen skapte på en rimelig bra måte gjennom 90-tallet og litt inn på 2000-talllet.

Post-Eggen så har det gått litt opp og ned. Akkurat nå er vi nede i en bølgedal, som for Rosenborgs del betyr tredjeplass i serien og fotball som ikke ligner på Rosenborg.

Om ikke lenge igjen er vi nok med i kampen om seriegullet og spiller ok på nivå 2 ute i Europa.

Man kan skrive mye om kameraderi og kompis-ansettelser, men her er vel Rosenborg mer som resten av det norske arbeidsmarkedet, og selv om jeg gjerne skulle ha sett nederlenderne fortsette, og håper vi tør å slippe til krefter utenfra, så har det også sin sjarm at gamle RBK-ere har ulike stillinger i klubben. På godt og vondt.

Noen revolusjon av klubben får vi neppe se før en ny idealist med et guddommelig leder- eller trener-talent tar klubben til nye høyder. Det er lov å håpe, og mens vi venter så tror jeg de fleste av oss her inne skal være rimelig fornøyd med at vi er født nord for Dovre og sør for De Syv Søstre. Det kunne vært verre.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke Helland var så ille som mange skal ha det til her. Han var da en av de bedre uten at han på noen måte var glimrende. Den store sjansen han bommer på er ikke ferdigscoret, men han bør sette den. Hovedproblemet er at vi stort sett ikke skaper noe annet i løpet av hele kampen.

Når det gjelder samspill var det lille vi så av tendenser da Helland flere ganger setter opp Hedenstad i 2 mot 1 på høyrekanten. Men ved flere anledninger prøver han da å slå ballen flatt inn foran mål da han er helt nede ved dødlinja og ingen kommer tidsnok til å bryte ballbanen og keeper fanger enkelt ballen.

Jeg mener at Hedenstad der enten skal slå femogførti eller løfte ballen på bakre stolpe. Når det er sagt er heller ikke innløpene tydelige nok eller godt nok timet. Islamovic bør trekke seg fri på bakre og noen, enten indreløper eller motsatt kant skal storme mot første stolpe.
senador
Veteran

PostPosted: 17.06.2020 18:49    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
senador wrote:
Sløvsekken wrote:
Kamerat Ola wrote:

Ja jeg skjønner at du er kronisk negativ med narsisstiske trekk. Blind høne finner også kort vettu. Og nei, du argumenterer særdeles sjeldent særlig konkret i hva som burde vært gjort, eller kommet med spesifikke navn på hvem som burde trent RBK eller hvilke spillere som burde hentes. Det går stort sett i at den og den ikke har peiling og at klubben satser for mye på gamle RBK-folk. Men siden du jo hevder å vite alt så burde det jo være en smal sak for en sånn ekspert å tipse klubben. Hvis Horneland fikk fyken i morgen f.eks, har du noen trenernavn på blokka som kunne tatt klubben vidre ? Da innenfor realistiske rammer naturligvis.

Poenget er at det er flere grunner til at jeg er negativ, ikke være negativ for å være det. Jeg har i flere poster kommet med løsninger både på visjon og strategiarbeid, ansettelsesprosesser, treningskultur og konkrete navn. Jeg skal ikke gjengi alt her, men før man begynner med navn må styret forstå sammenhengen mellom visjoner og strategiarbeid. Det gjør de ikke. Hadde de gjort det ville ikke Horneland blitt ansatt og aldri vurdert. Da ville man hatt andre kandidater med offensiv fotball i margen. F.eks er det flere trenere ute i Europa som står for offensiv fotball. Godset har klart å ansette en, Sandefjord en annen. Det skal ikke være vanskelig, men når man har en amatørmessig tilnærming og ikke er lojal mot visjoner blir det middelmådighet. Har man som visjon å spille underholdende fotball, så går man etter en trener som gjør det og er 100% lojal mot den tilnærmingen i trenerjakten. Det forstår ikke styret tydeligvis. Ser man på spillerlogistikken så må også den støtte visjonen. Det gjør den ikke. Det hentes feil spillere nesten konsekvent. Vi har blitt like dårlige som Vålerenga var før Fagermo på det arbeidet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb