English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball vs. Covid-19
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.03.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:

Avslutningsvis vil jeg gjerne forstå deres tolkning av solidaritet, eller egoisme som noen vil kalle det. I hvor stor grad er det solidarisk (handling utfra egen vilje og i dette tilfellet vinst) av RBK å bruke sine økonomiske fordeler med å kjøpe spillere fra mindre klubber? Er det forskjell på privatpersoner og organisasjoner? Har vi mindre kontroll på enkeltreiser framfor gruppereiser? Når du har tatt et standpunkt i de sakene, så lurer jeg egentlig på om vi fortsatt er uenige om at det er forskjell på ting? Skal vi legge fokus på det som har en effekt mot smittespredning, eller skal vi fortsette å leve i en liberalistisk strukturert boble, der alle skal gjøre det samme, uten at det har noen hensikt? Det er derfor det kalles nasjonale anbefalinger, og ikke regler.


Det er en viss forskjell på at en fotballklubb eller bedrift bruker sine egentjente penger til investeringer, innenfor det regelverket som gjelder, og det å gå direkte mot myndighetenes anbefalinger under den største samfunnskrisen i Norge siden 2.verdenskrig. Folk dauer, får langvarige plager og mister livsgrunnlag gjennom oppsigelser og konkurser som resultat av høy smittespredning. Da er det ganske provoserende at ett av 15 toppserielag tar det kyniske valget og ser sitt snitt i å skaffe seg en fordel ovenfor de andre, gjennom å gå i mot de anbefalingene som myndighetene og FHI har gitt.

Det andre er at fotballen faktisk er ganske priviligert og slipper unna en del tiltak som rammer andre bransjer kraftig. Da er det unødvendig å sette de privilegiene på spill ved å pushe grensene. Hadde alle lagene dratt utenlands så hadde fotballforbundet og norsk toppfotball sannsynligvis fått langt mindre goodwill fra myndighetene fremover.

Så kan man selvsagt diskutere hvorvidt regjeringen og FHI håndterer krisen på rett måte, men så lenge de regler og retningslinjer som foreligger i dag står ved lag, så er det i mine øyne respektløst ovenfor alle de som faktisk ofrer mye for å bidra under denne krisen.


Last edited by Sløvsekken on 17.03.2021 12:35; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 17.03.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Asmyra, de Glimt-brillene dine er ganske så sterke....

Du kan i grunn si hva du vil, men det er nå ingen tvil om at Glimt har handlet imot retningslinjene og anbefalingene som er gitt til befolkningen.

Man kan alltid argumentere imot regler som settes. Men selv om noen har aldri så mange gode grunner for hvorfor man ikke skal følge lover eller regler, så gjør det ikke det greit.

Personlig er det utrolig mange ting under pandemien som jeg gjerne skulle gjort, og kunne forsvart smittevernsmessig og med tanke på min egen risiko for sykdom. Jeg gjør det likevel ikke.

1. Fordi det ikke er lov.
2. Hadde alle gjort det slik, hadde det blitt total kaos.
3. Fordi det regler satt av samfunnet, og jeg ønsker vise respekt for situasjonen vi er i.

Grunnene til at Glimt ikke skulle reise er egentlig akkurat de samme. De gjorde det likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.03.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

Fra litt småsutrete tannbørste-klubb til fullblods Molde-mentalitet. Den veien var kort gitt, det var bare ett skarve seriegull som skulle til.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 17.03.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Det er en viss forskjell på at en fotballklubb eller bedrift bruker sine egentjente penger til investeringer, innenfor det regelverket som gjelder, og det å gå direkte mot myndighetenes anbefalinger under den største samfunnskrisen i Norge siden 2.verdenskrig. Folk dauer, får langvarige plager og mister livsgrunnlag gjennom oppsigelser og konkurser som resultat av høy smittespredning. Da er det ganske provoserende at ett av 15 toppserielag tar det kyniske valget og ser sitt snitt i å skaffe seg en fordel ovenfor de andre, gjennom å gå i mot de anbefalingene som myndighetene og FHI har gitt.

Det andre er at fotballen faktisk er ganske priviligert og slipper unna en del tiltak som rammer andre bransjer kraftig. Da er det unødvendig å sette de privilegiene på spill ved å pushe grensene. Hadde alle lagene dratt utenlands så hadde fotballforbundet og norsk toppfotball sannsynligvis fått langt mindre goodwill fra myndighetene fremover.

Så kan man selvsagt diskutere hvorvidt regjeringen og FHI håndterer krisen på rett måte, men så lenge de regler og retningslinjer som foreligger i dag står ved lag, så er det i mine øyne respektløst ovenfor alle de som faktisk ofrer mye for å bidra under denne krisen.


Du har det første gode poenget her inne på lenge. Ja, jeg tror kanskje myndighetene kunne vært tilbøyelig nok til å være så urimelige at de ikke handler gjennom fornuft i enkelte tilfeller, fordi nordmenn er nordmenn. Vi skal behandles likt, og likeverdighetsprinsippet har fått helt nye dimensjoner i dette landet, både på godt og vondt.

Akkurat som fotballsupportere, trenere og spillere klager på at dommere ikke er konsekvente, kan jeg ikke få lov å spørre om vi kan være litt konsekvente i en slik diskusjon også? Du begynner å snakke om død, tapt livsgrunnlag og permitteringer, og det at folk lar seg provosere. Men hvor mange har mistet jobben og blitt drept av at Glimt har trent i Spania? Svaret på det er jo naturligvis åpenbart, men hvor stor sjanse hadde man tatt om man skulle trent i Nordlandshallen istedenfor? I tillegg drar du inn kynisme i det hele, som om man satt og ventet på at andre klubber skulle få lovpålagte restriksjoner, for så å ta en avgjørelse.

Til SteinarG:
Du kan også gjerne si hva du vil, men Glimt-brillene er ikke på i det hele tatt, mer samfunnsengasjerte briller vil jeg si. Har vel nettopp skrevet at jeg opprinnelig var i mot reisen, og at jeg er enig i at Glimt reiste for egen vinning og sådan kan vi konkludere med at valget var usolidarisk, utfra dette rommets definisjon av begrepet. Jeg ville nok måttet legge til en god dose vilje til for å ikke forstå frustrasjonen.

Diskusjonen har vel hatt et lite sidesprang, til å handle om mer enn bare fotballen, men det var nå litt vanskelig å unngå denne gangen. Moderator får stoppe oss hvis det ikke passer seg.

Ble forresten litt interessert i å høre hvilke ting du gjerne skulle fått gjort under pandemien, men ikke gjør fordi det ikke er lov?
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 17.03.2021 13:16    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:

Diskusjonen har vel hatt et lite sidesprang, til å handle om mer enn bare fotballen, men det var nå litt vanskelig å unngå denne gangen. Moderator får stoppe oss hvis det ikke passer seg.


Hvis utgangspunktet ditt er at dette kun handler om fotball, så forstår jeg hvorfor du har så vanskelig for å skjønne hvorfor mange oppfatter dette som et meget usolidarisk trekk av klubben din...
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 17.03.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Hvordan i all videste verden kom du fram til at jeg har det utgangspunktet?
Tror jeg må lese gjennom kommentarene en gang til, men kan i alle fall si at det er altså ikke utgangspunktet mitt, det er vel heller rettet mer mot smittevernhensyn. Videre, som du siterte meg på, så har det vært en del digresjon som har ført til at diskusjonen har handlet om andre ting enn fotballen og covid-19, jfr. trådens tittel, og at jeg kan skjønne dersom moderator vil ha en strammere diskusjon.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2021 16:19    Post subject: Reply with quote

To spillere i Vålerenga-troppen har testet positivt for korona i løpet av de siste dagene. Symptomene oppsto, og testene ble gjort over to døgn etter at de sist var med laget.

(...)

Til tross for at dette ikke gjelder hele troppen, har vi allikevel besluttet å ta samtlige spillere ut av trening en periode.

Les mer: Treningspause etter positiv korontatest
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.03.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

– Vi mener vi er rustet til å spille i enhver smittesituasjon, sier Brann-lege Magnus Myntevik, som er sentral i arbeidet med NFFs egen smittevernprotokoll – der det nå kommer flere og strengere tiltak for klubbene:

- Spillere og andre i kohorten hurtigtestes to ganger i uken.
- Det innføres bruk av munnbind når man ikke trener.
- Spillere må skifte hjemme. Ingen bruk av garderober.
- Styrkerom holdes stengt for spillergruppen, men kan benyttes i forbindelse med opptrening/rehabilitering
- Spillere skal som hovedregel ikke bruke offentlig transport.
- Det kan også bli innført bruk av hurtigtester i forbindelse med kamper, når det blir aktuelt.

Les mer: NFF tar nye grep – rekordstrenge tiltak i toppfotballen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 24.03.2021 17:27    Post subject: Reply with quote

Fra Terminliste 2021 tråden:
Pappelg wrote:
https://www.vg.no/sport/f...m-planlagt


"Kulturminister Abid Q. Raja (V) har følgende gladmelding til norsk fotball: Med et forbehold vil han gi grønt lys for treningskamper i midten av april og seriestart fra begynnelsen av mai.

Forbeholdet er at smittesituasjonen i Norge tillater det om tre og en halv uke – samtidig som toppfotballen må ta i bruk den forsterkede smittevernprotokollen som Norges Fotballforbund nylig har lansert for helsemyndighetene."

"Det betyr rundt 17. og 18. april. " (treningskamper)

.....

"– Når tror du Eliteserien kommer i gang?

– Raja sa at 8.- 9. mai kunne være realistisk. "


Svarer her da svaret passer bedre i denne tråden.


Får håpe det går med seriestart da. Hvis ikke så må cupen vike og deretter kan det bli trangt med plass til å spille alle kampene om det utsettes mer.

Det eneste positive med utsettelser er at man trolig kommer nærmere det å slippe inn mange på stadion igjen. Slik at klubbene kan få mer billettinntekt enn hvis man hadde dratt i gang i starten av april som var planen.

Spørsmålet er vel derimot hva fremtiden bringer. Hva skjer når den voksne befolkningen er vaksinert? Vil det fortsettes med visse restriksjoner mtp avstand da alle under 16/18 fortsatt kan få viruset og at man frykter flere mutasjoner som kanskje ikke vaksinen biter på?

Det hadde vært veldig interessant å få høre om hvordan de ser for seg tiden fremover når alle (som vil) har tatt vaksinen. Alle håper jo at ting skal tilbake til normalen, men det er jo noen stemmer her og der som ytrer seg om at de tror at vi må fortsette med noen typer restriksjoner/anbefalinger i noen år fremover.

Jeg tror nok det meste vil gå tilbake til normalt i de områdene hvor man får vaksinert befolkningen (så fremt det ikke dukker opp en ny mutasjon), men det som jeg føler er det som det er mest usikkerhet rundt er store arrangementer som konserter, festivaler og idrett. Vil vi se fulle hus med det første? Eller vil det komme litt etter litt utover i år og neste år feks.

En ting er sikkert og det er at det må jobbes hardt for å oppdager mutasjoner osv. Når vesten har vaksinert seg stort sett i løpet av sommeren så må de rette all fokus mot de fattigere delene av verden hvor mange lever tett. Dit må det selvfølgelig også vaksiner men det må også folk som kan jobbe med å oppdage mutasjoner. For om det oppstår mutasjoner i Afrika, Asia eller feks Brasil så må dette avgrenses så fort det lar seg gjøre.

Dette er noe for både nå og fremtidige virus. Dersom det oppdages en ny type som fremstår farlig så må transport ut av landet stoppes og man må få situasjonen under kontroll. Det var dette som ble gjort altfor tregt av Kina og deretter verden når dette viruset dukket opp.

Vil tro verden har lært av dette nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.03.2021 07:27    Post subject: Reply with quote

Skulla vørri Kiwi si. Der er det full grillfest nå.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.04.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

Kulturminister Abid Raja (V) våger ikke å spå når eliteserieklubbene i fotball igjen kan fylle sine arenaer med tilskuere, men beskriver det som «veldig ambisiøst» å tro at det skjer denne sesongen. Han tror heller ikke på fulle hus på Ullevaal stadion når Erling Braut Haaland og landslaget skal kjempe videre om VM-billett til høsten.

– At Lerkendal og Ullevaal blir fullsatt i 2021, det tror jeg ikke. Det tror jeg at vi må si «det vil ikke skje». Vi snakker om 25.000 personer på et arrangement. Det kommer ikke til å skje i 2021, sier statsråden til NTB.

Les mer: Raja tviler sterkt pÃ¥ fulle fotballtribuner i 2021: − Veldig ambisiøst
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 08.04.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

Får håpe at man får lov til minst 1/3 og gjerne helst 1/2 av kapasiteten og at vi ikke bare snakker om et par tusen på kamp. Rimelig stor forskjell på et Lerkendal med 3-4000 og et halvfullt et med rundt 12 000. Mest sannsynlig blir vel sikkert noe midt i mellom, altså 1/3 fullt.


Lurer på hva som kommer til å skje utover når alle som vil har fått vaksine. Kan ikke akkurat si at jeg synes det er så lovende at man ikke har troen på at man kan slippe inn fullt hus utover høsten. Hvor lenge skal man måtte leve med de restriksjonene på kulturlivet?

Får håpe og tro at grunnen til at de tviler på det er at man vil avvente og se hvordan alt er etter den voksne befolkningen er vaksinert. At man vil gå litt forsiktig frem i tiden etter for å være sikre på at man er i ferd med å bekjempe viruset.

Får håpe at det ikke er fordi de forventer ytterligere smeller det kommende året og årene fremover. Virusmutasjoner som gjør effekten av vaksiner lav etter hvert og at man må gå enda flere runder med dette hersens viruset i flere år fremover.

Jeg håper inderlig høsten blir starten på å vende tilbake til normalen og at man fra 2022 kan leve som normalt igjen og gå på idrettsarrangement og konserter fulle av folk. Men for at det skal skje så må vesten hjelpe resten av verden med vaksiner og jobbe hardt med å oppdage og stoppe nye potensielt farlige mutasjoner (og selvfølgelig nye virus også).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.05.2021 15:45    Post subject: Reply with quote

I trinn fire av gjenåpningen åpnes det for inntil 10.000 tilskuere på faste sitteplasser. Det vil kreve hurtigtesting ved inngangene eller bruk av koronasertifikat.

Tallet er på inntil 1000 og 5000 i andre og tredje trinn.

– Jeg har stor tro på at vi kommer til å få minst 10.000 på Ullevaal stadion til høsten. Forhåpentlig har vi klart å slå viruset tilbake og har en vaksinasjonsgrad som gjør at vi kan ha enda flere tilskuere, sier Raja og viser til at det er plass til mange flere tilskuere på nasjonalarenaen og hjemmebanene til Rosenborg, Brann og Vålerenga.

Les mer: Raja tror på publikumsfest i fotballen fra august: – Kanskje skjer det enda tidligere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 07.05.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Rimelig som forventet de tallene der. Dog synes jeg de kunne gått mer på prosent. Feks 15%, deretter 30% i trinn 3 og 50% i trinn 4. I hvert fall trinn 2 kunne man gått på prosent så man i hvert fall kunne hatt dobbelt så mange på Lerkendal. Fortsatt tåpelig at RBK og Mjøndalen kan ha like mange på kamp mtp hvor god plass det er på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.05.2021 18:10    Post subject: Reply with quote

Absolutt enig. Størrelse og antall seter er én ting, men logistikk/avgrensing er en annen. Det er vesentlig flere felter og innganger på Lerkendal enn Consto, og med det naturligvis mulig å ha veldig mange flere tilskuere og samtidig overholde anbefalinger og regler rundt covid. At grensen for Rosenborg på det "verste" har vært godt under én prosent av kapasiteten er rimelig spesielt.

Likhetsprinsippet har mye bra ved seg, men av og til blir utslagene meningsløse. Man kan jo se på det fra andre siden; selv om det er likt hvor mange man kan ta inn på stadion er det enorm forskjell på hvor mange man ikke kan ta inn. Prosent som du er inne på, Vegard, eller antall per felt/inngang hadde vært både mer rasjonelt, logisk og rettferdig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2021 17:52    Post subject: Reply with quote

Klubben har lagt konkrete planer som viser hvordan man kan få inn 6.000 på Lerkendal, uten å bryte smittevernreglene.

Her ser man for seg publikum på annenhver rad og et sete fritt mellom hver tilskuer. I tillegg har stadion 24 sluser for å få inn folk, så det ikke danner seg kø.

Dyrhaug mener planene viser at det burde vært lov med flere enn 600 på kamp.

– Vi vil jo bare bevise at vi klarer det. Vi har en stor stadion der vi kan ha rader fri og avstand mellom folk på setene.

Les mer: Får kun lov å ha 600 tilskuere på kamp – mener selv de kan ta inn flere tusen

Blir dessverre litt hakk i plata fra Dyrhaug ettersom det allerede foreligger nasjonal plan om å øke til 1000 og deretter "bare" 5000.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.05.2021 21:50    Post subject: Reply with quote

De gnålte da om at at de burde kunne ta imot mange flere ifjor, så kom bølge to og tre. Så jeg tenker de kan holde kjeft og innfinne seg med at hvis alle får tommel opp for "dette må da gå greit at vi kan gjøre" så går det ikke greit.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.06.2021 18:03    Post subject: Reply with quote

Flere klubber opplyser at de i likhet med Molde planlegger for 2.000 tilskuere i første omgang.

– Vi venter tilbakemelding fra NFF på fredag. Med kamp allerede lørdag rekker ikke å omstille salg for annet enn 2.000 tilskuere. Deretter gjør vi nye vurderinger inn mot Bodø-Glimt 30. juni, sier daglig leder Espen Bugge Pettersen i Sandefjord til NTB.

(...)

Flere klubber påpeker at kampprotokollen til Norges Fotballforbund (NFF) må endres, noe som trolig vil kunne ta noe tid.

Les mer: Eliteserien ruster til tilskuerfest – planlegger 5.000 på tribunen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.08.2021 07:00    Post subject: Reply with quote

Kun 5100 tilskuere i går, vi var altså ikke i nærheten av å selge ut på tross av perfekt vær, bra vaksinedekning og gryende optimisme. Litt bekymringsverdig. Jeg hørte på DH-podden at ikke alle Bundesligaklubber klarer å selge ut heller, men der er det mange organiserte supportere som fortsatt ikke vil dra på kamp så det skyldes sannsynligvis ikke endrede preferanser. Noen som har lest noe om publikumsoppmøte i andre ligaer?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2021 07:56    Post subject: Reply with quote

Sååå gryende optimistiske for akkurat denne kampen var det neppe så mange som var. Til det blir vi altfor rundspilt i første oppgjør.

Men det forteller meg at det i alle fall ikke var 6 235 tilskuere mot Odd slik klubben har oppgitt. For det var merkbart flere til stede i går. Enn på søndag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.08.2021 08:03    Post subject: Reply with quote

Klubben må overbevise folk nå. Det skjer med en stor seier mot Viking og mange mål på Lerkendal i neste kamp! Elendig kamp mot Viking hvor vi taper uten å skape noe særlig forverrer interessen! Klubben bør jo forstå dette!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.08.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

Covid ga overraskende sterk motstand, med drøye ekstraomganger og en seigpining av en straffekonk, men det ser ut som at fotballen trekker det lengste strået.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 27.08.2021 10:39    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Kun 5100 tilskuere i går, vi var altså ikke i nærheten av å selge ut på tross av perfekt vær, bra vaksinedekning og gryende optimisme.

Jeg hadde nok dratt på kampen under normale omstendigheter, men med deltavarianten herjende og et lokalt utbrudd under full oppblomstring drar jeg ikke på kamp med bare 1. vaksinedose i armen, som er situasjonen for de fleste her vil jeg tro. Men det er meg og mine prioriteringer. Tror RBK må bare innse at å fylle kapasiteten (både full og redusert) på stadion vil være svært vanskelig helt til Covid-19 ikke lengre er en del av det nasjonale nyhetsbildet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.08.2021 11:00    Post subject: Reply with quote

... og vi igjen spiller fotball det er verdt inngangspengene å se på.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.08.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

Tror ikke man skal legge for mye i de tilskuertallene nei. Vi hadde nok ikke hatt 17.000 i snitt i år, men det hadde nok vært i allefall 12-13.000 i snitt under normale omstendigheter.

Selv er jeg i samme båt som lasarus. Har årskort, og har vært på et par kamper i år, men med covid situasjonen slik den er nå var det helt uaktuelt å møte på Rennes-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next
Page 24 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb