English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Torgil Gjertsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 16.01.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

Her er det noen som misforstår litt og som påstår noe som jeg ikke mener.

Dog vil jeg hevde at Gjertsen er mer enn god nok til å være i A-stallen til RBK, passer nok bedre inn enn for eksempel Levi. Juniorgutta må nok gå via OBOS og svakere klubb i EL før de er gode nok til RBK, det er hovedregelen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2020 16:28    Post subject: Reply with quote

Gjertsen er sikkert god nok til å være i stallen til Rosenborg. Det er nok de fleste enige om. Men er han god nok til å spille fast? Ikke i mine øyne. Da er det ingen vits i å hente enda en rotasjonsspiller som ikke er bedre enn de vi allerede har. Vi har mer enn nok spillere som er gode nok til å sitte på benken for RBK, men vi trenger, i mine øyne, noen flere spillere som gjør elleveren bedre! Der er ikke Gjertsen!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 16.01.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kan få Levi vekk og bruke Gjertsen som alternativ på høyre så ville jo det vært en fornuftig forbedring. Men der er det to stykk "hvisomatdetdersom" inne i bildet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.01.2020 18:23    Post subject: Reply with quote

Er ikke så sikker på om Gjertsen er noe bedre enn Levi. Levi hadde nok fort gjort det like godt som Gjertsen i Kristiansund. Levi er yngre også, men Gjertsen er trønder selvsagt, for dem som er veldig opptatt av det!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 16.01.2020 19:33    Post subject: Reply with quote

Vurderingene av Gjertsen jeg leser her og slik Levi spilte på kanten for oss peker i retning av om at dersom Gjertsen like gjerne kan spille på høyre som på venstre så er han en klar oppgradering sammenlignet med Levi.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.01.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

Akkurat dèt er jeg enig i. Problemet er at han ikke synes å ha spilt til høyre i det hele tatt gjennom karrieren, og så er det noe med hvilken fot man foretrekker, og hva man foretrekker å bruke den til et cetera.

For meg er det ganske enkelt. Levi? Fin alder, feil spillertype, ikke godt nok nivå. Gjertsen? Fin spillertype, feil alder, ikke godt nok nivå. For å sitere den store Cato: det blir for mye nei.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.01.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

Den store Cato, den var fin. Settes pris på av oss som er over gjennomsnittet interessert i historie.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 17.01.2020 08:45    Post subject: Reply with quote

Gjertsen var helt spinnvill i 2018. Han har et såpass lavt tyngdepunkt at han lett kan dra seg forbi både 2 og 3 spillere. Kjapp til beins, god kombinasjonsspiller, bra teknikk. Rett og slett en underholdende spillere å se på, noe vi trenger på et ellers traust lag. Trønder også, for de som er opptatt av det. Når han i tillegg kan komme gratis, er det for meg en gåte at de ikke lar feks Levi gå for noen kronasjer og henter Gjertsen...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.01.2020 08:55    Post subject: Reply with quote

Hvor var denne spinnviljen i 2019, eller i den andre halvdelen av 2018?

Skulle tro at en spinnvill spiller med hurtighet, god teknikk, gode kombinasjonsevner, og som lett drar av 2-3 spillere ikke bare burde stabilt dominere potetligaen, men også være langt utenfor vår rekkevidde hvis han på magisk vis nådde å bli Bosman-spiller før han ble hentet til en bedre liga.

Eller kanskje dette er en smule oversalg av Gjertsen.

PS. Sitering av den store Cato er også interessant for de som har lest lite historie, men mye Asterix.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.01.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Haha jo, men det var jo den subtile humoren jeg satte mest pris på da.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.01.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

Er vel strengt tatt kun i Asterix at han ble omtalt som Cato den store.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 17.01.2020 09:37    Post subject: Reply with quote

Gjertsen er jo en vesentlig bedre spiller enn Levi. Og kan bidra i et kollektiv som skal spille ut andre lag i eliteserien. Han kan kjøre kontringer og han har ferdigheter som er gode mot lag som ligger lavt. Vil helst dytte samuel inn sentralt for å gjøre plass til en vingspiller til i troppen. Da har vi plutselig en klassespiss også.
Jeg mener Levi har bevist at han er one-trick pony, som sliter enormt defensivt, og tilbyr mye nei offensivt. Ikke bakromstrussel. Ikke kombinasjonsspill. Ikke forsere på utsiden. Ikke innlegg å skryte av heller. Han kan føre ballen på tvers, for deretter løsne skudd. Dette gjør han lite overbevisende også. Det ser ut som han springer etter ballen, og ikke fører den. Levi er jo heller ikke en ving, eller sidespiss. Han ligner en 10'er på et nivå under RBK. Hyggelig om Levi gjør min mening til skamme, men det har jeg lite tro på.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 17.01.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

Dette var en god beskrivelse av de to spillernes ulikheter og kvaliteter!
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 17.01.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Dette var en god beskrivelse av den ene spillerens styrker og den andres svakheter. Stemmer sikkert, men ikke voldsomt balansert.
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 17.01.2020 12:26    Post subject: Reply with quote

Om det oppfattes skjevt, Svovel, så reflekterer det vel også min balanserte mening om dem. Jeg oppfatter ikke Gjertsen som Guds gave til 11'ern heller, men som et vesentlig bedre alternativ enn Levi. Jeg synes Gjertsen har mangler på kreativitet og god gammeldags frekkhet for å være one-man-army, som skal vinne kamper alene. Jeg tror han er rundt de lanlay med det nivået han har nå. Men feks på en venstre side med Meling og Konradsen/Zachariassen så ville det vært en trio med voldsom bevegelighet og potensiale for godt småspill. På en høyre side med Hedenstad, så ville det hjelpe på den defensive tryggheten, som igjen vil få mer ut av den sida offensivt. Svakhetene til Levi defensivt og i kombinasjonsspillet hjelper ikke laget på noen av sidene ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.01.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Ja takk til en trøndersk Delanlay som ikke er kronisk skadet. Men har ærlig talt ikke lagt noe særlig merke til Gjertsen når jeg har sett ham (har vel kun vært mot Rosenborg isåfall), så jeg sitter bare å synser.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.01.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

Bør vel også ta med i sammenligningen at det er betraktelig lettere å se veldig god ut på et middelmådig lag som Kristiansund, i forhold til RBK. Her kan man vel nevne kjøpet av Alexander Ødegaard fra Sogndal i sin tid. Glimrende på Sogndal, og kunne både gå av to-tre mann, score og legge inn. I Rosenborg, not so much! Bare sånn for å poengtere at lag og formasjon spiller en rolle i slike sammenligninger. Mulig Gjertsen er mye bedre enn det jeg tror, da jeg ikke har sett så mange KBK kamper, men ser ikke bort fra at KBK hadde byttet Levi mot Gjertsen dersom de fikk muligheten!
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 17.01.2020 15:38    Post subject: Reply with quote

Skulle til å si at en ikke må snakke stygt om mannen som skøyt oss til CL, men det var vel 2-0 han scoret og ikke 3-0.

Ellers er jeg svært skeptisk til å kjøpe/signere rotasjonsspillere i denne alderen. Nye kjøp bør enten gå rett inn i laget eller være unge talenter som i fremtiden kan kapre en fast plass.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 17.01.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Bør vel også ta med i sammenligningen at det er betraktelig lettere å se veldig god ut på et middelmådig lag som Kristiansund, i forhold til RBK. Her kan man vel nevne kjøpet av Alexander Ødegaard fra Sogndal i sin tid.


Er vel flere sånne tilfeller. Lag som kan ligge lavt og så ha en lynrask kontringsspiller på topp ... da ser du ofte bedre ut enn på RBK som skal styre kampene.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 17.01.2020 19:28    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Bør vel også ta med i sammenligningen at det er betraktelig lettere å se veldig god ut på et middelmådig lag som Kristiansund, i forhold til RBK. Her kan man vel nevne kjøpet av Alexander Ødegaard fra Sogndal i sin tid.

Og Trond Olsen og Gjermund Ã…sen
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.01.2020 19:58    Post subject: Reply with quote

Den lista er uendelig lang. Morten Moldskred, Karim Essidiri, Robbie Russell og Riku Riski for å nevne noen flere!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 18.01.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

http://wisla-plock.pl/pl/...lock3-4393

Ble Wisla Plock på Gjertsen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

Wisla Plock har 30 poeng, men avstanden opp til storklubben Legia Warszawa som topper er bare åtte poeng.

- De har spilt 4-4-1-1 denne sesongen, men treneren har sagt at de vurderer å legge om til 4-3-3. I så fall vil en kantposisjon ute til høyre passe meg perfekt. I 4-4-1-1 kan jeg jo spille både på kanten og som en tier bak spissen. Vi får se. Det blir spennende å se, men de har uttrykt tydelig at de ønsker å satse på meg, poengterer Gjertsen.

Gjertsen innrømmer også at han takket nei til flere norske klubber til fordel for spill i Polen. Etter det Trønderbladet erfarer har både Brann, Viking og Rosenborg vært på banen.

- Ja, det var noen norske klubber som viste interesse også, men det var dette jeg hadde mest lyst til akkurat nå, sier han.

Gjertsen var i Rosenborgs søkelys i høst og hadde to samtaler med fjorårets bronsevinner i Eliteserien.

- Hørte du aldri noe mer derfra?

- Nei. Jeg følte vel heller ikke at interessen var sterk nok til at det var noe jeg vurderte sterkt på noe tidspunkt, svarer Gjertsen som gikk til Kristiansund fra Ranheim sommeren 2017.

Les mer: Gjertsen blir pappa for første gang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb