English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ola Brynhildsen
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Valderrama
Senior

PostPosted: 16.04.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

Det er vel gammelt nytt at de er interessert i ham? To år, ifølge Brynhildsen selv.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Senior

PostPosted: 16.04.2020 19:31    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg vel ikke sett alt av Stabæk de seneste årene, men jeg tror jeg har sett nok til å si at få ting hadde gledet meg mer enn å se Ola B i Molde. Jeg kan ikke for mitt bare liv se at han er noe mer enn en middelmådig spiller med overvokst selvbilde. Men la oss gå sammen om å late som vi vil ha ham, så henter Molde ham for på en enorm kontrakt - litt som da Vålenga (sagt med tjukk l) hentet Yousuf Kone.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 16.04.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Pappa og Jim har sikkert en god kjemi😉
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 17.04.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Skjelver ikke i buksa av dette, akkurat
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 17.04.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

Hadde blitt sittende på benken her. Blir ikke spilt fotball på lenge uansett, så man trenger ikke flere spillere akkurat nå!
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 17.04.2020 23:38    Post subject: Reply with quote

Molde bød 5 mill for Brynhildsen så sent som i Januar. Olsen krevde 10 for en spiller med 5 måneder igjen på kontrakten... Etter det har Olsen forsøkt å få med seg Brynhildsen til AaB...
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 18.04.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Herregud så glad jeg er for å bli kvitt ham, for øvrig. Han er/var lett topp ti av usjarmerende folk i Eliteserien, og det sier ikke lite; konkurransen er sylskarp med flust av nominerte.
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 18.04.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Kommer nok tilbake snart dessverre, når danskene finner ut hvordan han er.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.05.2020 20:24    Post subject: Reply with quote

Til Nettavisen forteller daglig leder i Stabæk, Jon Tunold, at de har blitt informert om valget til Brynhildsen:

- Han har valgt å ikke signere for Stabæk og har kommunisert gjennom sin agent at han heller vil til Molde, dersom han skal bli i Norge. Men om han har signert med dem, det vet jeg ikke, sier Tunold.

Les mer: Stabæk-lederen bekrefter at Brynhildsen er ferdig i Stabæk: - Kommunisert at han heller vil til Molde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 02.05.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Han har ønsket seg til Molde siden i før forrige sedong. Eneste grunnen til at han ikke har dratt tidligere skyldes at Stabæk helt har priset han ut av markedet.

Nå er Stabæk fansen i harnisk og mener spilleren har ført klubben bak lyset, men det er pinlig unøyaktig...
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 02.05.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

Føler det er alle fans når noen forsvinner som bosman. Dette er sånt som suger saftig og jeg kan i grunn forstå at fans føler seg ført bak lyset da man ofte får et inntrykk av at spillerne vill signere ny kontrakt for å legge igjen penger når de drar, spesielt spillere som har kommet igjennom klubbens ungdoms-system eller lokale klubber.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 02.05.2020 23:25    Post subject: Reply with quote

Det ligger jo en slags forventning om klubblojalitet til grunn også. Man ønsker sin klubb det beste, og om en spiller ønsker å tenke "kynisk" på egen karriere, ansees det av mange som et svik i en form for kognitiv dissonans. Good riddence, han viste seg å være en kynisk faen som driter i klubben, liksom.

Klubblojalitet er dessverre nesten utryddet, og det virker ofte som systemet er rigget til fordel for spillerne og til ulempe for klubbene; spillere kan nermest streike om klubben sier nei til et attraktivt tilbud, mens det blir rabalder om klubben skulle benke en spiller som ikke vil forlenge.

Og så er det jo ofte slik at det er flere sider i en sak, som Green Goblin illustrerer. Og vi er ikke mer kompliserte dyr enn at vi gjerne velger den sannheten som krever minst endring i etablert tankegang og følelsesregister.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.05.2020 02:55    Post subject: Reply with quote

Nettopp derfor er det så viktig at klubbene begynner å legge vekk naiviteten. Kontraktsforlengelse bør være tema i god tid før siste kontraktsår, og viser spilleren seg lite villig til å forlenge bør man umiddelbart fokusere på andre spillere i den posisjonen. Vi har stilt oss i samme situasjon med Meling. Han sitter med alle kortene, og RBK blir en passiv tilskuer.

RBK har, som alle andre klubber, sin plass i næringskjeden, og det er helt avgjørende at vi får betalt for spillere i avgang for å kunne opprettholde den sportslige satsingen. En spiller som Meling kunne glatt gått for 20-30 millioner, en sum som ville skaffet oss en habil erstatter, og en pen profitt i tillegg. Nå sitter vi sannsynligvis igjen med 0, og ny venstreback blir en ren utgift. Det er særdeles lite gunstig når vi i tillegg har en spillertropp som pr. i dag har veldig få salgsobjekter.
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 03.05.2020 08:53    Post subject: Reply with quote

Her er det også snakk om prissetting er Brynhildsen verd 5-6 milioner slik Molde og RBK mener eller 10-15 slik Stabæk mener...
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 03.05.2020 09:46    Post subject: Reply with quote

Bare å takke Molde om han går dit. Ekstremt langt unna ønsket RBK-nivå, i en posisjon hvor vi har bedre alternativer. Sett Brynhildsen en del ganger - sjokkerende svak for U21, og ikke noe ekstraordinært i ligaen.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 03.05.2020 12:45    Post subject: Reply with quote

Enig i at den sportslige utviklingen har stoppet opp, men jeg mener han har et stort uforløst potensial. Tror et miljøskifte er akkurat hva han behøver.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 03.05.2020 17:54    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det noen gang kom noe bud over 10 mill på Meling. Og hvis vi skrur klokka tilbake til Januar så tenker jeg at vi like gjerne kunne si nei til 5 mill og heller ha Meling et år til.

Brynhildsen derimot er vel ikke på det nivået at det samme regnestykket gir mening?
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 03.05.2020 19:30    Post subject: Reply with quote

Han skulle ha vært solgt til Mode i fjor, men IAO valgte å ri prinsipper.

At man nekter en overgng til 5 miller for Brynhildsen til Molde, samtidig som man sutrer over at HFK ikke vil selge Krygård til Stabæk for en lavere sum en det - det holder ikke vann dessverre.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 03.05.2020 19:37    Post subject: Reply with quote

Norsk fotball i et potetskall det der da

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.05.2020 09:28    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med at det fantes en parallell virkelighet i Powerpoint der Brynhildsen ble plukket opp av Westerlo eller Nijmegen for 15 store, og hvis ikke den faktiske virkeligheten kunne matche den parallelle virtuelle var det neppe noe å gå videre med.

Jeg tror også vi sparte oss for en Morten Knutsen der. Jeg oppfatter Brynhildsen som en ganske gjennomsnittlig ung elitespiller som hadde en flytsone en tid som kunne minne om en slags nivåøkning, og da 'stopper' jo naturligvis utviklingen når flyten forsvinner. Unge spillere helt uten ekstremferdigheter mener jeg man bør være skeptisk til - min generelle oppfatning er at det er få av de som egentlig oppnår noe nivå over ok norsk eliteserienivå. Og ja, det gjelder også enkelte av våre egne talenter.
Hodor
Veteran

PostPosted: 04.05.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/11422381/

Bare å lukke tråden nå, klar for Molde fra 30. Juni.
Back to top
skien88
Proff

PostPosted: 04.05.2020 11:32    Post subject: Reply with quote

Han blir solgt til Salzburg for 30mill+ i 2021
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 04.05.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

Hengt opp Judas-bånd. Kan se ut til at han sklir rett inn i molde-miljøet
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 04.05.2020 12:48    Post subject: Reply with quote

Smålig/patetisk/barnslig av de supporterne, uansett om det er Molde han går til. Han var på utgående kontrakt etter at klubben nektet å selge han året før. Vær sur på STB og IAO, ikke Brynhildsen som går til en større klubb som har ønsket seg han lenge.

Når det er sagt skjønner jeg ikke helt hvorfor han stikker dit. Regner med at det er indreløper han er forespeilet, men molde har vel da mange spillere i den posisjonen som er bedre enn han (de har vel en del på vingen også dersom det er der de vil bruke han).

Min spådom er at Brynhildsen ender opp med lite spilletid før han lånes ut i et halvt år til FKH før han selges til Hacken der han raskt begynner å skryte av teknikken til Søderlund, hvordan den er bedre enn samtlige på Molde.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 04.05.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:

Når det er sagt skjønner jeg ikke helt hvorfor han stikker dit.

Krim Jim er agenten. Nough said
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb