English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristoffer Zachariassen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 24.01.2020 15:13    Post subject: Reply with quote

Geir Bakkes Sarpsborg spillende ja, den var god. Muligens den minst spillende fotballen i landet.

Det sagt, så var mitt inntrykk i fjor at Horneland ønsket spill langs bakken, men klarte bare ikke å få laget til å gjøre det. Forhåpentligvis fungerer det bedre i år når vi ikke bruker vinteren på å trene inn en spillestil som blir byttet ut noen kamper inn i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2084

PostPosted: 24.01.2020 16:37    Post subject: Reply with quote

Hvor har du det inntrykket fra? Mener å huske ett intervju med Andre Hansen der han snakket om at dersom de skulle slå langt så måtte medspillerne være der ballen faller ned.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 24.01.2020 16:54    Post subject: Reply with quote

Og dermed har du skapt deg et inntrykk av at RBK kun skal slå langt? Det er i alle fall feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 24.01.2020 19:37    Post subject: Reply with quote

@huber
Ja, det ble mye slik når ting ikke fungerte. Mener å huske at spillere også uttalte etter kamper noe a la "halvparten av laget ville spille langt, den andre halvparten prøvde å spille langs bakken" som forklaring på dårlig spill? Altså at planen var spill langs bakken, men de fikk det ikke til i praksis av flere grunner?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3557
Location: Drammen

PostPosted: 24.01.2020 19:44    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Hvor har du det inntrykket fra?


Horneland har selv sagt (flere ganger i kampsammenheng) at de spilte mer langt enn det han ønsket og han visste ikke helt hvorfor det ble slik. Så høres jo greit ut, men igjen er det jo denne sammenhengen mellom det han sier og hvordan vi spiller.
Forhåpentligvis blir det bedre i år. Vet ikke om jeg har tro på det, men jeg har et håp om det.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 24.01.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Mener å huske at spillere også uttalte etter kamper noe a la "halvparten av laget ville spille langt, den andre halvparten prøvde å spille langs bakken" som forklaring på dårlig spill? Altså at planen var spill langs bakken, men de fikk det ikke til i praksis av flere grunner?


Langpasningen brukes ofte når man ikke ser åpenbare alternativer. Og da kan det fort handle om at spillerne ikke kjenner hverandre godt nok på banen - ballfører ser ingen som byr seg frem, medspillere er ikke tydelige nok.

Det kan løses ved Eggens hyper-innøvde mønster. Hvis midtstopper da har ballen, vet backer, sentral midt og indreløper hvordan de skal bevege seg - og midtstopper vet hvordan de skal bevege seg - så ballen kan sendes til ett av flere forhåndsbestemte alternativer. Pasningen utløser flere andre avtalte bevegelser, så den nye ballføreren igjen har klare tanker om hvor ballen skal - og resten av laget har oversikt over alternativene. Vingen kan stikke, motsatt back kan stikke, spiss kan møte, indreløper kan overlappe ...

Under Eggen var det et resultat av ekstrem innøving, et grep ikke alle følte seg komfortabel med (som Leo) men som jo gav helt greie resultater. Men alle er jo ikke som Eggen. Faktisk veldig få.

Men selv uten denne fullstendige innøvingen handler det om å øve mer for å unngå langpasninger. Har Hovland ballen? Ok, hvordan skal vi andre bevege oss? Alternativ 1, 2 eller 3? Hvis tre mann beveger seg riktig så kan Hovland velge. Hvis ingen vet helt kommer langpasningen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.01.2020 22:50    Post subject: Reply with quote

Hvis det er Hovland som har ballen er det vel best å bare legge seg i ramma defensivt så tidlig som mulig?

Spøk til side - det er ikke alle trenere som ser langpasningen som en slags siste utvei hvis man ikke ser andre løsninger. Noen trenere ønsker heller fifty fifty-dueller høyere oppe i banen enn å risikere å spille mot etablert.

Vi ønsker å sende opp backene tidlig i stedet for å bidra til frispilling, og står igjen med tre spillere som ikke har teknikk eller pasningsspill som sin forse. Hvordan skal vi frakte ballen framover? You do the math.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 24.01.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi ønsker å sende opp backene tidlig i stedet for å bidra til frispilling, og står igjen med tre spillere som ikke har teknikk eller pasningsspill som sin forse. Hvordan skal vi frakte ballen framover? You do the math.


Da er det enten langpasning permanent; eller la backene bytte på å frispille; eller på lengre sikt gjøre noe med sammensetning av de tre spillerne. Hvis treningene så langt tyder på at Doff, Tagseth og Trondsen blir de tre så vil det kunne se noe annerledes ut.

Synd om vi mister Lundemo dog, han er en jævel til å ta imot ballen og snu seg.

zaphod81 wrote:
Spøk til side - det er ikke alle trenere som ser langpasningen som en slags siste utvei hvis man ikke ser andre løsninger. Noen trenere ønsker heller fifty fifty-dueller høyere oppe i banen enn å risikere å spille mot etablert.


Det er et poeng, det; og jeg tror mer enn gjerne at dette er Hornelands førstevalg - hvis han kunne velge fritt. Det er jo beviselig "effektiv fotball" i Drillos ånd. Alt han sier tyder imidlertid på at han er innstilt på at vi skal spille annerledes.

Men igjen - the proof is in the pudding. Hvis vi ikke får se det i årets kamper spiller det liten rolle.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Etter å ha trent med laget i seks-sju uker har han skjønt hvorfor forventningene alltid er store i Rosenborg.

– Det er kun gode spillere her. Det er ingen som trekker ned nivået på noen måte. Jeg har merket at hvis jeg ikke er 100 prosent, så henger jeg ikke med. Jeg merker også at det er en større klubb jeg har kommet til, sier Zachariassen, som allerede gleder seg voldsomt til første seriekamp.

Rosenborg serieåpner 5. april hjemme mot Brann. En skikkelig godbit skal man tro han selv.

– Det blir kult. Det kommer rundt 10-15 fra familien som skal se på. Med en gang jeg fikk terminlisten var det nesten høydepunktet på sesongen. Jeg kjenner til bergenserne i Brann, så det blir skikkelig artig, og litt spesielt å møte de, sier han.

Les mer: Kristoffer (26) nyter RBK-tilværelsen i Trondheim: – Jeg kjenner at det er forventninger, men jeg tenker ikke på summen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11717

PostPosted: 05.03.2020 22:11    Post subject: Reply with quote

Herlig å se at han bidrar med mål. 3 mål på 6 treningskamper. Scoret 8, 4 og 6 mål på de tre årene i Sarpsborg (i ligaen). Hadde vært knall om han kunne kommet opp i +/- 8 seriemål i løpet av sesongen.

Greit å ha målscorere på midtbanen. Kun Konradsen igjen nå fra tidligere år av midtbanespillere som faktisk kan score 5+ mål i serien. Jensen gjorde jo det flere ganger, men der gikk målsnittet ned etter hvert.

Trondsen klarte jo å gå igjennom hele forrige sesong uten å score, han var på banen i 36 kamper. Lundemo scoret ett mål, noe som riktignok var sesongens viktigste mål.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.03.2020 09:31    Post subject: Reply with quote

Det hadde definitivt vært knall med en 'naturlig målscorer' blant midtbanespillerne våre. Det er nesten nødvendig, tror jeg, at midtbanespillerne putter ganske mye på innløp i boks, for jeg tror ikke det blir kjempeenkelt for midtspissen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.03.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Har jo forsåvidt en da, i Konradsen, som har vist seg rimelig målfarlig når han får spille indreløper. Savner dog litt mer skuddstyrke på midtbanen. Det ville gitt en ekstra dimensjon om vi var farligere fra distanse, spesielt når lag legger seg lavt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 06.03.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Tenker at det er fint at vi ikke har flere skarpskyttere i laget. Vi kan ikke risikere å gjøre enda flere mål på gode enkeltmannsprestasjoner. Slikt bringer ikke folk tilbake på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 981

PostPosted: 06.03.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

Å ha spillere (spesielt i midtbaneleddet) som er dyktige og villige til å avslutte fra avstand når gunstig er viktig i et lag som som ofte spiller mot ekstremt lavtliggende forsvar. Hvis det forsvarende laget merker/vet at at det angripende laget ønsker å spille seg inn i boksen 99% av tiden så trenger ikke det forsvarende laget å bekymre seg nevneverdig om press på ballfører i sone 14 (se bilde). Da kan de forsette å ha mer eller mindre samtlige spillere innenfor egen 20 meter med korte avstander mellom ledd og spillere i ledd. Hvis de ikke trenger å presse ballfører i sone 14 så etterlater pressende spiller heller ikke noe rom bak seg som kan utnyttes. Derfor er det viktig at angripende lag viser lavtliggende forsvarende lag at her kan det bli farlig hvis dere lar oss skyte fritt fra sone 14, og derfor er det veldig viktig at RBK har spillere som kan true fra avstand. Det er ikke uten grunn at sone 14 er plassen på banen hvor flest assist kommer fra, nettopp fordi forsvarende spillere som støter opp for å presse ballfører i denne sonen lager en potensiell åpning inn til sone 17.

Så kort sagt er jeg uenig i at vi ikke burde ha flere skarpskyttere i laget. Jo flere spillere RBK har som kan true både fra kort og langt, jo verre er det for motstanderne å forsvare seg mot. Spillere som skyter fra hofta helt udiskriminerende er derimot en annen sak. Man må vite hvilke verktøy man skal bruke i hvilken situasjon.

Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2594
Location: Heimdal

PostPosted: 06.03.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Momonster : Jeg tror at Zarm93 var ironisk Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 06.03.2020 13:28    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Tenker at det er fint at vi ikke har flere skarpskyttere i laget. Vi kan ikke risikere å gjøre enda flere mål på gode enkeltmannsprestasjoner. Slikt bringer ikke folk tilbake på Lerkendal.


Tror det er litt misforstått hvis man tror angrepsvillig fotball automatisk får folk til Lerkendal. Er også viktig at vi er oppe der å kjemper om gull. Hjelper ikke å score 3 mål om vi slipper inn 3-4. Jeg er selvfølgelig for angrepsvillig fotball, og tror angrep er beste forsvar (bedre enn Hedenstad i alle fall).

For å sette det på spissen så kommer det ikke flere folk på kamp om vi spiller bra i angrep, så lenge vi ikke vinner og er med å kjemper om gullet. Dette da gleden og entusiasmen i en seier er større enn å se spissene bomme på 13 store sjanser.

det som er feil er at det snakkes mer om folk tilbake på kamp enn å vinne gull
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 06.03.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Momonster : Jeg tror at Zarm93 var ironisk Smile


Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 06.03.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Er dette ironi også? Surprised Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.05.2020 19:56    Post subject: Reply with quote

– Jeg skal først og fremt inn å vise hva jeg er god for. Så håper jeg at jeg skal få bidra med målpoeng og gjøre min jobb for at laget skal vinne. For det blir en tøff oppstart uansett hvordan terminlisten blir. Jeg tror det blir en tøff start, så da skal jeg gjøre mitt for å bidra til at vi får den best mulige starten.

Da han får spørsmål om han ser på seg selv som en klassisk «Horneland-spiller» på grunn av at han har mye «power» i seg og løper mye, svarer han:

– Han krever jo mye løpsmessig og trøkk i spillet og den type ting, og det føler jeg at jeg har. Men som sagt så må jeg fortsette å jobbe med spillestil og vise at jeg kan bidra offensivt og defensivt også. Men jeg satser på at jeg kan bli en god Eirik Horneland-spiller, smiler han.

Les mer: Zachariassen om første tiden i RBK, forskjellene fra Sarpsborg og om å være en «Horneland-spiller»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.05.2020 00:30    Post subject: Reply with quote

Interessant podcast med Zachariassen. Virker å være tydelig imponert av Konradsen og hans rolle i Rosenborglaget. Mener klart og tydelig at han bør bli kaptein. I tillegg ble Zachariassen selv utfordret på om han er interessert i kapteinsrollen, noe han ikke er.

For min del håper jeg på Trondsen-Skjelbred-Zachariassen, ev. Tagseth inn for Trondsen.

https://www.adressa.no/10...HdW20nr4D8
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.05.2020 00:50    Post subject: Reply with quote

Skjelbred er bankers naturligvis, men når det gjelder de øvrige midtbanespillerne våre så har vel egentlig samtlige noe å bevise før man kan tenke på å kalle de noe førstevalg. Hverken Trondsen eller Konradsen har prestert noe som tilsier klippekort, og Zachariassen har ennå tilgode å spille et minutt i RBK i tellende kamp. I tillegg har vi en særdeles lovende utfordrer i Tagseth (har knalltro på han personlig)
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 29.05.2020 09:45    Post subject: Reply with quote

Det ville overrasket meg veldig hvis ikke Trondsen starter åpningen. Nå bør han virkelig ta opp hansken og gjøre seg fortjent til en plass, da han har ferdigheter som langt overgår Konradsen med ball.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.05.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Jeg mener også at Trondsen burde vært på midtbanen med teknikken sin, men nå ser det ut til at han havner på venstrebacken. Blir spennende å se hva trenerteamet tenker rundt Konradsen og Tagseth. Konradsen fortsetter i kapteinsteamet, naturlig nok, siden han allerede var der. Tror det blir knallhard konkurranse mellom Tagseth og Konradsen fremover, med Åsen som en outsider.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2129

PostPosted: 12.07.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Fremstår som vårt beste kjøp på lang tid. Rett og slett en klassespiller Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.07.2020 12:24    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/for...6aa7c99dc1

KitWalker (i 2018) wrote:
Dew (i 2018) wrote:
Er visst brennhett rundt Zachariassen akkurat nå. Er vi en av klubbene som er med?

Tror han kunne vært en suksess her. Men redd det blir veldig dyrt (15ish mill), og da må jeg si at jeg er kjølig.

Forstår meg ikke på din fetish på middelmådige dyre spillere ...


Viste seg å være alt annet enn middelmådig, gitt. Knallkjøp Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 21, 22, 23  Next
Page 11 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb