English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bjørn Maars Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Tørre fakta fra hans omflakkende karriere:

2011​ Tønsberg 10 (3)
2012​ Antequera 13 (3)
2012–2013​ Atlético Baleares 10 (0)
2013–2014​ Louletano 28 (10)
2014–2015​ Atlético CP 27 (14)
2015–2016​ Litex Lovech 33 (12)
2016​ Litex Lovech II 6 (5)
2016–2017​ Hearts 34 (5)
2017–2018​ ADO Den Haag 34 (19)
2018–​ AZ Alkmaar 22 (6)
2019–​ → Rosenborg (lån) 11 (5)

Kvaliteten på klubb og ligaer er jo ikke all verden, og ADO fremstår som et unntak. 19 av totalt 45 mål i 2017/2018 sesongen er jo bra saker det, men alt det andre er ikke på samme nivå akkurat. 5 mål på 34 kamper i en middelmådig og fysisk skotsk liga er heller ikke imponerende. Verdien på det åpne markedet kan umulig være stor.


Den statistikken minner veldig om Søderlunds karriere, der 2015 er unntaksåret hans, og resten beviser bare hvor middels normalnivået hans er.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

Både Maars og Søder er spillere som er helt avhengig av et lag som fungerer offensivt og spiller dem til sjanser. De har ikke ferdigheter med ballen til å utrette særlig mye på egenhånd, og fremstår desto mer håpløse når kollektivet ikke fungerer. At Søder scoret 22 i 2015 skyldes i all hovedsak at vi skapte flere sjanser. Og selv i den sesongen så bommet han mye. Maars slår meg som hakket vassere i avslutningene, men har ikke fremstått som noe nevneverdig bedre enn Søder totalt sett. Han varierer veldig i prestasjonene.

Da skal det dog sies at han har hatt begrenset med spilletid, og heller ikke hadde voldsomt med kamptrening når han kom. Hvis jeg må velge vil jeg heller ha Maars enn Søder i 2020, men er langt i fra overbevist om at han kommer til å prestere veldig mye bedre enn Søder. Mye henger dog på om laget forøvrig blir bedre offensivt, og faktisk evner å skape sjanser på lavtliggende motstandere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 16.12.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

Hvis RBK greier kvitte seg med Søder og erstatte han med Maars så er det en oppgradering, men kanskje ikke en så stor oppgradering som ønskelig. Likevel, er OK fornøyd hvis det blir slik. BMJ er en bedre fotballspiller enn Søder.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.12.2019 11:55    Post subject: Reply with quote

Enig i at jeg heller vil ha BMJ som heleid førstevalg enn Søderlund - det er litt mer fremtidsrettet, og sier dessuten noe om spillestil og prioriteringer.

Men jeg tror fort han blir såpass dyr at vi burde kunne gjøre det bedre for prislappen, og han passer dessuten ikke helt inn under paraplyen for 'rask og atletisk spiss' som jeg mener å ha lest noen fra klubben snakke om at 'alle', inkludert Rosenborg, jakter på (uten at jeg finner referansen nå).

Så jeg tror fortsatt at Maars var en liten nødløsning for å sikre oss i tilfelle Søderlund-salg, og at han neppe blir hentet når han ikke klarte å direkte utkonkurrere en Søderlund i ganske svak høstform. Det var sjansen hans til at Rosenborg skulle cashe ut, tipper jeg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 16.12.2019 12:06    Post subject: Reply with quote

Han har også avslørt et meget lavt bunnivå, og muligens skapt avtakende interesse underveis av den grunn. Hans fysiske forfatningen var vel heller ikke mye å slå i bordet med når han kom. Om målsettingen er høyt press og høyt O2-opptak i 2020 så er det vanskelig å forestille seg at man tenkte særlig langt frem i tid når låneavtalen ble signert.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 23.12.2019 10:31    Post subject: Reply with quote

..og han var dermed også ferdig.

https://www.rbk.no/nyhete...-rosenborg
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 23.12.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Muligens RBK prioriterer her. BJM blir såppass dyr å kjøpe ut fra AZ at man heller ser de kan bruke de pengene på å hente Ciljan og Henriksen.. Håper i allefall det. Henriksen er fristillt fra 1. Januar, og Ciljan “ber” selv om kontraktforslag.. håper gjengen på brakka er våkne nok til å hente hjem de to nå.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 23.12.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Synd, men forstår det må gjøres prioriteringer og det er definitivt viktigere å få inn PCS hvis det er der pengene legges.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.12.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Som nevnt tidligere: Maars måtte nok ha henvist Søderlund til permanent benk hvis vi skulle ha utløst noen kjøpsklausul eller forlenget lånet.

Og det er egentlig et rimelig krav til en RBK-spiss - såpass må man kunne forvente, selv når treneren er co-haugalending.

Blir spennende å se om Maars noen gang vil få det til ordentlig igjen. Vålerenga neste?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 23.12.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Muligens RBK prioriterer her. BJM blir såppass dyr å kjøpe ut fra AZ at man heller ser de kan bruke de pengene på å hente Ciljan og Henriksen.. Håper i allefall det. Henriksen er fristillt fra 1. Januar, og Ciljan “ber” selv om kontraktforslag.. håper gjengen på brakka er våkne nok til å hente hjem de to nå.


Henriksen er ikke fristilt, han må kjøpes ut av kontrakten med Hull ( som varer til sommeren )
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 23.12.2019 15:07    Post subject: Reply with quote

Kjøpes ut av kontrakten i det her tilfellet handler nok for Hull om å kvitte seg med mest mulig av gjenstående utgifter. Om Henriksen virkelig vil hit og er villig til å ta et lønnskutt, vil det nok ikke stoppe på overgangssum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 23.12.2019 16:03    Post subject: Reply with quote

Utrolig godt at den trefoten der ikke blir signert. Aldri likt å se Mars spille fotball. Men likandes kar. Ønsker ham all lykke til videre
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 23.12.2019 16:05    Post subject: Reply with quote

Jeg leste bare for et par dager siden at Hull’s ledelse har gitt Henriksen beskjed om at han står fritt til å finne seg en ny klubb fra 1.januar.
Mulig jeg missforsto, men jeg tolket dette som at han faktisk var fristillt.

Edit: Fant artikkelen. Så nå at han hadde 6 mnd igjen. Men da må det vel gå an å leie Henriksen 6 mnd, for så å få han på fri transfer til sommeren.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 23.12.2019 16:16    Post subject: Reply with quote

Å leie i seks måneder kontra å kjøpe fri nå er da i praksis det samme fra Hull sitt synspunkt med mindre de må dekke deler av lønna i den perioden?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 23.12.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Er ikke god nok for et middels Championship lag, noe som sier sitt. Hull fansen er ikke akkurat imponert til ferdighetene til denne gutten, og har vært sjokkert over at han tidligere har fått spilt såpass mye.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.12.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Sukk. Kilde?

Jeg har nemlig hørt at Hull-tilhengerne startet et eget parti for å få Henriksen som ordfører, og at 1500 av de ivrigste nå har besøksforbud mot hovedtrener fordi han ikke får spille.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 23.12.2019 23:15    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Er ikke god nok for et middels Championship lag, noe som sier sitt. Hull fansen er ikke akkurat imponert til ferdighetene til denne gutten, og har vært sjokkert over at han tidligere har fått spilt såpass mye.


Laughing God Jul Beer
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Page 16 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb