English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Torgil Gjertsen
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 26.09.2019 08:03    Post subject: Reply with quote

Skrives om mannen med det forvirrende fornavnet:

https://www.adressa.no/10...0323b.html

Quote:
– Jeg er i en posisjon der jeg kan velge klubb uten at det er en overgangssum i bildet. Da står man litt friere, og det vet jeg jo, sier Torgil Gjertsen til Adresseavisen.


Quote:
– Hva kan du si om det, Stig Inge Bjørnebye?

– Ikke noe annet enn at det er helt naturlig avsjekk. Han er en god eliteseriespiller, trønder og er kontraktsløs fra januar, sier RBKs sportssjef.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2019 08:42    Post subject: Reply with quote

Ligner ikke oss å få ham gratis.
Signerer vi ham på en ok 3-4 års kontrakt der han skal brukes som stallspiller støtter jeg det.
Tipper dog heller han signerer for Sarpsborg og at vi kjøper ham til sommeren for 15 mill Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 26.09.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

Solbakken over Gjertsen alle dager i uka! Gjertsen har enkeltkamper hvor han er super, og helt borte ellers..Lager også lite målpoeng! 4 assists på 21 kamper, 0 mål denne sesongen. Var veldig god i 2017, ok i fjor, og i bestefall helt grei i år. Pila peker så til de grader nedover for han! Betyr ikke at han ikke kan løfte seg igjen, men pr. nå er Solbakken langt mer attraktiv! Spilt mye bedre en Gjertsen i år, er yngre og har gått ungdomsåra i RBK..4 mål og 4 assists på 20 kamper er ikke wow, men ikke dårligere en angriperne våre uansett...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.09.2019 09:14    Post subject: Reply with quote

Det begynner jo å bli to år siden Gjertsen hadde sin 'nivåraptus' etter overgangen fra Ranheim, og siden har han vel ikke vært noe mer enn en grei førstelagsspiller? Han er ingen uunnværlig nøkkelspiller for KBK, tydeligvis, selv om det kan ha noe med kontraktssituasjon å gjøre.

Poenget er uansett: han var 25 da, og hvis vi hadde god nok kontroll på spilleren til å gjette at han kom til å ta elitenivået, så er det da vi burde ha kjøpt ham. Vi er avhengige av at vi klarer å identifisere og hente spillere - også trøndere - før det blir overtydelig at de har noe på nivået å gjøre, og før de bruker opp tjueårene sine i en annen klubb med presumptivt dårligere treningshverdag. Nå har han blitt 27 og et halvt, har blitt eliteseriespiller, men ikke noen stjerne - da har faktisk toget gått for at dette er en fornuftig og fremtidsrettet signering.

Helt enig i at det ville vært langt mer fornuftig å hente Ola Solbakken hvis man først skulle ha en trøndersk stallspiller på kantposisjon. Han kan jo fortsatt bli både et førstevalg og et salgsprospekt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.09.2019 09:34    Post subject: Reply with quote

Syntes det er verdt å ta i betraktninga situasjonen til lagene til spillerne og. Solbakken spiller for en dumpekandidat, mens Gjertsen spiller for laget på 6-plass. 7 (?) år yngre og har vært i Rosenborg-mølla før? Jeg har sett på Gjertsen som en grei rotasjonsspiller, men nå vil jeg mye heller ha min navnebror.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 26.09.2019 09:53    Post subject: Reply with quote

For min del er det også Solbakken foran Gjertsen.
Mest pga av alderen og dermed være en spiller vi kan få glede av i mange år, men også fordi jeg synes Gjertsen er av typen hvor teknikken på ingen måte står til hurtigheten. Den typen spiller har aldri vært min favorittspiller.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 26.09.2019 10:03    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor tynne RBK kan se ut på ving i 2020 med Helland hele tiden skadet/i kulda, Akintola bare på lån og De Lanlay muligens borte så er det i mine øyne fint å se at RBK viser interesse for Gjertsen. Han har over middels Eliteserie-nivå, trøndersk og "gratis", selv om han ikke har hatt noe ekstremt sluttprodukt i det siste. Solid breddesignering om han kommer til RBK, på samme måte som Aasbak/Sørmo kunne vært solide breddesigneringer. Når det gjelder vingplassen og trøndersk alibi så er Solbakken selvsagt også interessant, men har fremdeles mye å gå på i Ranheim og bør få modne litt mer der før han slenges rett på benken til RBK.

Få det på Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 26.09.2019 18:08    Post subject: Reply with quote

Ta nå gjerne med Ceide i det regnskapet der. Det kan jo hende ting går bra.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 26.09.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

I en alder av 27, så bør det være en klar forsterkning. Og det er det ikke i dette tilfellet. Uaktuelt!!! Da er jeg enig i at Solbakken er mye mere interresant med tanke på alder, utviklingspotensiale og trønder.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 26.09.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Nja, det kan være greit med noen backup-spillere som har en del erfaring også. Ikke nødvendigvis den lureste idèen at det er en 17-åring som skal inn mot f eks Molde hvis førstevalget er ute med skade eller noe.

Men 17-åringen bør gis fortrinn hvis det er et bunnlag som lekker som en sil bakover som gjester Lerkendal.

Men Helland (og DeLanlay hvis han blir), og forsåvidt Åsen, gjør jo at det ikke er allverdens behov for mer i den posisjonen. Med mindre de ser for seg at det er greiest at Helland kan få seg et lite eventyr i Belgia da.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 26.09.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

Dette kan være en grei signering, så lenge den er tenkt å dekke følgende poster, nemlig lokal og backupspiller. I tillegg gratis. Da er Gjertsen en ypperlig kandidat. Som førstevalg og forsterkning, får det tommel ned fra meg. Kan ikke se at denne spilleren innehar ferdigheter som gjør at han tilfører startelleveren til RBK noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 26.09.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Torgil Gjertsen har avsluttet nærmere 40 ganger i år uten å scorre et eneste mål, ifølge kommentatoren under LSK-KBK her om dagen. Just sayin´. Hvis vi kan få han tilbake til nivået han var på i 2017 da han scora 10 mål på 28 kamper, 12/8 for KBK, er vi good, men det er jo en høyst usikker greie.

Samtidig, han er trønder og finner seg helt sikkert i å ankomme som en utfordrer og squadspiller. Det spørs jo helt om han er typen som løfter seg når han er en utfordrer i laget, eller om han er en sånn en som bør spiller fast for å levere på sitt beste.

Jeg så en del KBK i 2017, da jeg er fra KR selv og så en del kamper med en kompis. Gjertsen var et god damn udyr da, men det er han så visst ikke nå om dagen av det jeg har sett. Jeg er rett og slett usikker.
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Erik
Proff


Joined: 05 May 2014
Posts: 423

PostPosted: 26.09.2019 21:24    Post subject: Reply with quote

Jeg syns han mangler sluttprodukt. Avslutningene hans er så fislete, stort sett når han legger an til skudd triller ballen inn til keeper.
_________________
Det står då før svarte faen ingen mål i skauen!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2019 21:50    Post subject: Reply with quote

Her var det da voldsomt mye negativitet!

Uten å ha studert Gjertsen kamp for kamp, er det jeg har sett av ham veldig spennende. Han har vist før at han kan prestere på dette nivået. Solbakken har jeg til gode å få stjerner i blikket av foreløpig. Han må nok modnes mer, som enkelte her er inne på. At Solbakken ses på som et klart bedre kjøp enn Gjertsen, er for meg uforståelig. Gjertsen har vist mer og er mer erfaren. Og er i tillegg altså gratis – ikke noe kjøp! No brainer.

Gjertsen må selvfølgelig finne seg i å være en backup/rotasjonsspiller bak Samuel, kanskje også Ceide. Akintola, Helland og de Lanlay er det store spørsmålstegn ved. Og hva skjer med Levi?

Vi trenger vinger i 2020 også.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.09.2019 21:54    Post subject: Reply with quote

Jan Erik wrote:
Jeg syns han mangler sluttprodukt. Avslutningene hans er så fislete, stort sett når han legger an til skudd triller ballen inn til keeper.

Vi kan diskutere Jensen i hans egen spillertråd...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 27.09.2019 05:22    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
I en alder av 27, så bør det være en klar forsterkning. Og det er det ikke i dette tilfellet. Uaktuelt!!! Da er jeg enig i at Solbakken er mye mere interresant med tanke på alder, utviklingspotensiale og trønder.

Det er han selvsagt ikke. Dette er Stamnestrø 2.0.

Dette er de eneste spillerne SIB klarer å få fatt i.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 27.09.2019 07:23    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke noen Stamnestrø. Stamnestrø har

- Aldri dominert på samme måte som Gjertsen gjorde i mange kamper for KBK den sesongen han kom dit
- Aldri scoret i 2 av 3 kamper i eliteserien over en periode.
- Aldri vært vikigste bidragsgiver for en knallavslutning på en sesong for et lag, slik Gjertsen gjorde da KBK tok en sterk 7. plass i 2017.
- faktisk aldri spilt fast en hel sesong for et eliteserielag, kanskje bortsett fra en god sesong for Sogndal i 2013.

Ifølge min homie i KR, har han spilt bra i år, men slitt med sluttproduktet. Det er dette som uroer meg, at slutproduktet har dalt over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 27.09.2019 08:24    Post subject: Reply with quote

Det stemmer det, i motsetning til Stamnestrø har Gjertsen klart å være god et halvt år i strekk i sin snart 10 år gamle seniorkarriere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.09.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Tre av de argumentene der er egentlig bare det samme argumentet, Mulder. Han var jo utvilsomt god/i veldig god form høsten 2017, og så er spørsmålet: er det fordi han er en så god spiller, eller fordi han kom inn med selvtillit og sportslig medgang etter flyt i en trygg og velkjent rolle for Ranheim i OBOS? Vi har av og til sett det, at OBOS-spillere fra topplag går rett inn og gjør en forskjell fordi de er vante til å score mål og vinne kamper.

Jeg hadde vært helt for dette dersom Gjertsen hadde vært 24 år og fortsatt hadde tid til både å tilpasse og utvikle seg i en skarpere treningsgruppe før han skulle konkurrere for alvor om plassen på laget. Nå er han for gammel til å bli veldig mye bedre, for gammel til å bli interessant for videresalg, for dårlig til å egentlig konkurrere med Adegbenro om plassen, for dårlig til å erstatte Adegbenro dersom han skulle bli solgt, og da står man igjen med en blokkering for spilletiden til det største talentet vi har i A-stallen per dato. Som vi må betale for.

Så nei, det er ikke noen Stamnestrø, for Stamnestrø var bare 23 år da han kom til oss, og kunne jo teoretisk sett tatt steget. Det er mer som Gjermund Åsen, dersom Åsen ikke hadde prestert på sitt toppnivå over tid, men bare i en kort periode i starten før prestasjoner og sluttprodukt normaliserte seg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 27.09.2019 10:37    Post subject: Reply with quote

Gjertsen var jo god i Ranheim i flere sesonger før han gikk til KBK, og ikke bare i et halvt år i KBK. Men, jeg er ikke veldig positiv til å hente Gjertsen. For at mannen skal ha noe å bidra med i RBK, krever det at han er bedre både enn han har vært hele karrieren, bortsett fra det halve året i KBK. Men å si at han bare har vært god i et halvt år av karrieren sin stemmer ikke, mener jeg.

Poenget mitt er at sammenligningen mellom han og Stamnestrø er weak, og unødvendig. Stamnestrø har aldri vært en sentral spiller for et lag, mens Gjertsen har vært det i flere år for Ranheim og KBK.

Stamnestrø var en svært billig backupspiller, sikkert lavest betalt av samtlige voksne spillere på lage, som sikkert ikke hadde planer en gang om å utfordre for en fast plass på laget. Det tipper jeg Gjertsen har planer om hvis han kommer til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Erik
Proff


Joined: 05 May 2014
Posts: 423

PostPosted: 27.09.2019 12:15    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Jan Erik wrote:
Jeg syns han mangler sluttprodukt. Avslutningene hans er så fislete, stort sett når han legger an til skudd triller ballen inn til keeper.

Vi kan diskutere Jensen i hans egen spillertråd...


*badabom* Very Happy Stemmer, det er en gjenganger hos Mike også.
_________________
Det står då før svarte faen ingen mål i skauen!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 30.09.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Utlignet selvsagt med et nydelig skudd i går Razz

Men i følge min bror som ser alle kampene til KBK, så bør vi ikke kjøpe han. Mener han vil bli før lett og puslete. Teknikken står ikke til farten.

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 30.09.2019 14:13    Post subject: Reply with quote

Har han fart? Kjøp!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 30.09.2019 14:44    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
for lett og puslete

RBK RBK RBK


Da får han nok ikke spille uansett. Du må ha minst 90 kg muskler og kunne gampe rundt og jage ball i 90 min for å få værra med
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 30.09.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Har han fart? Kjøp!

Torgil har en interessant holdningsprofil som passer godt inn i Rosenborg måte å tenke og bygg toppidrettskultur. Hva gjelder hans fotballfaglige ferdigheter har jeg ingen kommentar på nåværende tidspunkt.

vh

Sting Inge
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb