English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vebjørn Hoff
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 06.03.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Odd virker ganske lysten på og få til en løsning på dette også,De har dårlige kort ,Når hoff har kort kontrakt.
Vi får han på billig salg.
Nå har jeg ikke sett han så mye,men mange sier han er god,Så hvorfor ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.03.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Jeg skjønner ikke poenget med denne overgangen


Støttes. Vi har Skjelbred, Henriksen og Zachariassen som virker som de soleklare førstevalgene på nåværende tidspunkt, så har vi Tagset (stort trøndersk talent), Konradsen (landslagsmateriale på sitt beste, og hever høy lønn) i tillegg til at Holse fint kan bekle en indreløperposisjon. Skjønner ikke helt at vi prioriterer en midtbanespiller som i utgangspunktet ikke virker å tilføre laget noe særlig. Er det virkelig her skoen trykker mest ?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 06.03.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

– Den eneste kvelden i uka jeg fikk sitte oppe seint da jeg var liten, var da Rosenborg spilte i Mesterligaen. Jeg har fulgt RBK hele veien, så det er stas for en norsk spiller å høre at Rosenborg er interessert.

Det sier Vebjørn Hoff til Adresseavisen lørdag kveld.

Lørdag bekrefter Odds sportslige leder, Tore Andersen, overfor Varden at klubbene er i dialog.

Og nå er den sentrale midtbanespilleren tydelig selv:

– Ja. Jeg håper at klubbene blir enige.

https://www.adressa.no/sp...blir-enige
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Høres ut som dette er done deal
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 06.03.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

er det lov å håpe at vi slipper å strekke oss noe særlig over 10m? Laughing
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.03.2021 21:19    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Jeg skjønner ikke poenget med denne overgangen


Det er vel ganske åpenbart. Henriksen flyttes ned som stopper og Hoff går inn sentralt på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.03.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

Interessant. Da er det vel bare formaliteter igjen. Tror Henriksen ned som midtstopper, samt Hoff inn i den sentrale rollen, kan være bra for klubben.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 06.03.2021 21:49    Post subject: Reply with quote

Håper Hoff er en som løper fryktelig mye. Vi trenger mer løpskraft på midtbanen. Skjønner ikke hvorfor så mange tror vi skal bruke Henriksen som stopper. Har han erfaring fra den posisjonen? Jeg har mer tro på at han skal brukes som ving/spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.03.2021 21:51    Post subject: Reply with quote

Det er meget mulig dette er Zachariassens erstatter og at man har fått signaler på at det er veldig sannsynlig med aktivitet rundt ham til sommeren.

Jeg skjønner skepsisen, for jeg har også glemt følelsen, men dette er altså hvordan det er å være i forkant.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 06.03.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Håper Hoff er en som løper fryktelig mye. Vi trenger mer løpskraft på midtbanen. Skjønner ikke hvorfor så mange tror vi skal bruke Henriksen som stopper. Har han erfaring fra den posisjonen? Jeg har mer tro på at han skal brukes som ving/spiss.


Nåtidens Kristofer Hæstad?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 06.03.2021 23:29    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Håper Hoff er en som løper fryktelig mye. Vi trenger mer løpskraft på midtbanen. Skjønner ikke hvorfor så mange tror vi skal bruke Henriksen som stopper. Har han erfaring fra den posisjonen? Jeg har mer tro på at han skal brukes som ving/spiss.


Er pga dette.

https://www.adressa.no/sp...idtstopper

" Rosenborgs frieri til Sogndals kaptein Sivert Mannsverk kan komme til å ha en direkte påvirkning på fra hvilken posisjon Markus Henriksen skal styre troppene kommende sesong. Under forutsetning av at de lykkes med å hente 18-åringen, åpner trener Åge Hareide for å flytte Henriksen ned i midtforsvaret.

– Vi kan flytte Henriksen til midtstopper, sier Hareide til avisa Nidaros.

Selv innrømmer kapteinen at han får tenning på ideen.

– Det er mer aktuelt at jeg blir midtstopper enn at jeg blir spilt lenger opp i banen. Jeg er blitt gjort oppmerksom på at det er noe som kan skje. Jeg og Åge har hatt en dialog om det. Det er en posisjon jeg føler jeg kan bli veldig god i, og en oppgave jeg er klar for å ta dersom de ønsker det, sier han. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 07.03.2021 00:22    Post subject: Reply with quote

Så Doff - Ciljan - Hoff på midten og Holmar og Henriksen på stopperplass?

Det betyr da Tagseth, Konradsen, Holse, Hovland, Besim på benken (Valsvik selges vel).
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 07.03.2021 02:33    Post subject: Reply with quote

Hoff er vel en helt annen spillertype enn Mannsverk. Mannsverk er ballsentral, mens Hoff er en typisk indreløper. Løpsmaskin og arbeidsjern! Eller tar jeg helt feil? Ved kjøp av Hoff har man da Hoff, Henriksen, Ciljan, Zachariassen, Konradsen, Tagseth og Holse til å kjempe om 3 plasser på midten. Mens vi har 1 spiss. Hoff er en god spiller, men er det indreløper man trenger? Går vi for 3-5-2 formasjon?
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 07.03.2021 02:54    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
SeG wrote:
Jeg skjønner ikke poenget med denne overgangen


Det er vel ganske åpenbart. Henriksen flyttes ned som stopper og Hoff går inn sentralt på midten.


Tror ikke der er så selvfølgelig som mange her tror. Dersom Henriksen spiller midtstopper i 2021 blir jeg mildt sagt sjokkert
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 07.03.2021 03:33    Post subject: Reply with quote

Nå vet jeg nesten ingenting om Hoff, men stusser litt på at flere her ser han som først og fremst en indreløper.

Forrige sesong spilte han 14 kamper som sentral/defensiv midtbane. Han startet sesongen der før han misset en kamp og da kom unggutten Jørgensen inn og spilte der de påfølgende kampene. Det varte derimot ikke mer enn 6 kamper før Jørgensen ble benket og Hoff skiftet fra indreløper til sentral midtbane igjen. Han fortsatte deretter å spille der helt til Hagen ble skadet og Hoff ble da satt til å vikariere som stopper i 5 kamper på rad + siste serierunde.

Altså 14 kamper sentral midtbane, 6 kamper stopper og bare 7 kamper indreløper i fjor. Odd treneren virker i hvert fall å se kvalitetene til Hoff sentralt. Noe Fagermo også gjorde i 2018 sesongen hvor Hoff spilte 21 kamper sentralt på midten. Ble deretter kun noen kamper der i 2019 da Odd hentet Oldrup Jensen tilbake fra Belgia på lån og Hoff ble brukt som indreløper.

Om ikke annet så prøver vi å hente en spiller som kan bekle flere posisjoner. Og jeg vil anta at han er tiltenkt å spille sentralt i starten dersom Åge ikke har tenkte å bruke Per eller Henriksen der. Åge sa vel at de ikke hadde gitt opp Mannsverk, men en overgang der skjer ikke nå. Da er det greit å hente inn en spiller som kan bekle den og flere posisjoner.

Skal jo ikke glemme at dette trolig er Konradsen siste sesong i RBK og det er sånn sett lurt å tenke fremover. Så vil nå fortsatt si det er plass til en Mannsverk signering utover sesongen/etter sesongen igjen om det skulle være mulig å hanke han inn.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 07.03.2021 10:51    Post subject: Reply with quote

Dette sa fargermo til vg tidligere i år da Hoff var aktuell for VIF.

vg wrote:
Fagermo ønsker nok en spiller i dette sjiktet, og Vebjørn Hoff (25) i Odd har i grunn alt Vålerenga-treneren ser etter: Han har rutine fra ligaen, kan spille både anker og indreløper, har dessuten vært midtstoppervikar og kjenner Fagermo-systemet godt gjennom deres felles sesonger i Telemark.


Jeg blir skeptisk til når jeg leser "kan spille anker". Høres ikke ut som den beste ballfordeleren.. God spiller på generelt grunnlag, men er nok noen hakk ned sammenlignet med Mannsverk, og får en følelse over at vi skal ha stallfyll..
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 07.03.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Er han dj på si?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 07.03.2021 11:24    Post subject: Reply with quote

Lavt ambisjonsnivå.

En ny Olderup Jensen/Lekven, spillere som er helt ok, men ikke noe mer. Men vi kjøper hvert fall en spiller vi neppe får solgt bævidere til en høyere pris og høyere nivå, sånn sett har vi hvert fall en konsekvent innkjøpspolitikk.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 07.03.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Lavt ambisjonsnivå.

En ny Olderup Jensen/Lekven, spillere som er helt ok, men ikke noe mer. Men vi kjøper hvert fall en spiller vi neppe får solgt bævidere til en høyere pris og høyere nivå, sånn sett har vi hvert fall en konsekvent innkjøpspolitikk.


Vet ikke helt hvilke andre type spillere vi skulle gått for - så du kan jo gjerne utdype idealspilleren din til hva som skal være signeringer av rotasjonsspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 07.03.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:

Vet ikke helt hvilke andre type spillere vi skulle gått for - så du kan jo gjerne utdype idealspilleren din til hva som skal være signeringer av rotasjonsspillere.

Du er klar over at vi har jaktet et av Norges største talenter i denne posisjonen i hele vinter?
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 07.03.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ beskrev vel Mannsverk seg selv som boks-til-boks-spiller, da han ble intervjuet av VG om interessen fra Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 07.03.2021 12:53    Post subject: Reply with quote

Rotationsspiller ? Age spiller med Doff, Henriksen og Per indtil en af dem brækker benet. Han roterer aldrig og hvis jeg var ung spiller ville jeg alle dage blive et sted man er sikker på spilletid. Ingen bliver udviklet af at sidde på RBK bænken.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 07.03.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
ODN wrote:

Vet ikke helt hvilke andre type spillere vi skulle gått for - så du kan jo gjerne utdype idealspilleren din til hva som skal være signeringer av rotasjonsspillere.

Du er klar over at vi har jaktet et av Norges største talenter i denne posisjonen i hele vinter?


Ja, derfor meget imponerende å gå for en spiller uten særlig sjanse for god profit på videresalg. Helt OK at man ikke får Mannsverk, men det må vel være mulig å få tak i en tilsvarende- eller omtrent en tilsvarende spiller et annet sted enn i Norge, eksempelsvis i norden eller øst-europa til rundt 10-15m ?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 07.03.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Tror fort at vi kan få profitt for Hoff, men er nok ikke de sinnsyke summene det er snakk om i så fall. Eksempelvis kan Zachariassen fort gå for 25-30 millioner, og det er vel 15-20 millioner i profitt. Det viktigste spørsmålet er vel hva overgangssummen blir for Hoff, men ikke minst hvilke tanker de har rundt konstellasjoner i førsteelleveren.

Blir morsomt å se hva Åge tenker angående Henriksen ned som stopper når vi nå mest sannsynlig får inn Hoff. Håper det får fortgang i saken rundt Valsvik. Det er lenge siden vi har hatt en så spillende og drivende sentrallinje hvis Henriksen flyttes ned, samt Ciljan, Hoff og Zachariassen spiller på midtbanen.

Det som uansett er svært gledelig å se, er at vi fremdeles er det laget i Norge som tiltrekker oss spillere som har dominert i Eliteserien. Vålerenga lå lenge langflate for å få tak i Hoff, men han takket selv nei til slutt. Når Rosenborg kommer på banen, så ønsker han virkelig at klubbene skal bli enige, selv om konkurransen er betraktelig høyere enn i f.eks. Vålerenga.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 07.03.2021 17:38    Post subject: Reply with quote

Mannsverk er en meget god spiller i obos, må nok bruke noen mnd på å bli tilvent eliteserien, Hoff er en garvet og meget god eliteseriespiller som vi vet har nivået inne. Hoff vil trolig være en lur investering, blir det tøffere på midtbanen kan han spille stopper på bedre vis enn de som er stoppere i dag, bla bedre tempo og teknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Next
Page 3 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb