English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gustav Valsvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 05.10.2020 17:52    Post subject: Reply with quote

Greit nok det. Da var vi vel ferdig i dette vinduet
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 423

PostPosted: 05.10.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Opsjon på kjøp i følge Bjarmann i intervju med Eurosport. Uvisst om det blir realisert pga utfordringer med lønnsnivå-forskjeller
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 05.10.2020 20:03    Post subject: Reply with quote

Hvordan er lederegenskapene og vinnerskallen hans?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.10.2020 20:07    Post subject: Reply with quote

Valsvik er vel bra han. Hadde det ikke hvert for mangelen på fart hadde han nok vært en veldig solid stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 05.10.2020 20:35    Post subject: Reply with quote

Enig i det, en habil stopper som strengt talt burde fått flere muligheter til å danke ut Hovland. Aldri gjort seg bort i innhoppene/opptredenene han har fått, men som andre har sagt så mangler han litt på fart.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 05.10.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

Sett Valsvik sammen med en rask stopper som er ok med ballen (og ikke har narkolepsi) så kan han være veldig bra. Eliteseriens beste hodespiller. Kanskje.

Har ikke inntrykk av at han har spesielt gode lederegenskaper, men kanskje han kan stå fram mer med tillit i et ellers ungt lag. Vinnerskallen har han ikke vist fram hos oss. På en annen side, Botheim har vinnerskalle, men ikke ferdigheter til å gjøre noe med det.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 05.10.2020 21:46    Post subject: Reply with quote

Bra og ryddig fyr, men ikke god nok. Fint at han finner seg ny klubb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.10.2020 08:07    Post subject: Reply with quote

Helt ok å slippe Valsvik slik det ser ut nå, selvsagt. Spesielt på lån. Han er egentlig en interessant type, veldig sterk i duellspillet, rolig, og ikke veldig svak på noe, og kunne fort vært et riktig valg med riktig makker (Lode?).

Jeg hadde heller sett den eldre, dyrere og - tipper jeg - enda mindre benkeslitertolerante Hovland gå i dette vinduet. Jeg mener jo også at han er en mindre relevant type å sette inn fra benken, idet han ikke egentlig tilbyr muligheten til å gjøre noe annerledes taktisk. Han er ikke til å stole på som sikringsspiller i bakrom, ikke god med ball, og ikke mer duellsterk enn Holmar og/eller Tore. Der har Valsvik både den ekstreme duellstyrken og venstrebeintheten å spille på (én løsning mot Odd, for eksempel, kunne vært å sette inn Valsvik for å knuse Simovic i lufta).

Men vi må jo ha en kjøper, og når Konya falt gjennom er det helt fint å sende Valsvik på lån. Vi får som vanlig ønske lykke til, og håpe han presterer så bra at vi angrer litt (det må jo være håpet med alle lånespillere vi fortsatt eier).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 21:21    Post subject: Reply with quote

I de siste dagene før overgangsvinduet stengte ble det spekulert i om Strømsgodset skulle hente tilbake stopperen Gustav Valsvik (27), men det skjedde ikke. Rosenborg-stopperen gikk i stedet på lån til eliteseriekollega Stabæk.

Hovedårsaken til at SIF ikke gikk for Valsvik den siste uka er at drammensklubben i øyeblikket har fire tilgjengelige midtstoppere i Niklas Gunnarsson, Duplexe Tchamba, Ari Leifsson og Sondre Fosnæss Hanssen.

Hadde det vært for en måned siden så ville det vært mer aktuelt å forsøke å hente Valsvik. Da var Tchamba og Leifsson skadet, men også Gunnarsson hanglet mer. På det tidspunktet var imidlertid ikke den 27-årige forsvareren tilgjengelig på markedet.

Dette er noe også Flo bekrefter.

Les mer: Flo etter at overgangsvinduet er stengt:– Det gikk som planlagt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2020 18:29    Post subject: Reply with quote

– Vi må summere opp etterhvert, med tanke på hva som skjer videre. Jeg må se litt på hvilke signaler jeg får fra Rosenborg. Helt ærlig så velger jeg å ikke fokusere så mye på det framover. Nå handler det om å gjennomføre kampene med Stabæk, så får vi ta en oppsummering etter det, sier Valsvik.

– Har du snakket med Hareide?

– Jeg har ikke snakket med Rosenborg. Det er heller ikke så lenge siden jeg reiste. Jeg ble vel enig med Micke (Dorsin) om at vi skulle ta en prat etter oppholdet, men vi var enige i at dette var den beste løsningen for både meg og klubben. At jeg skal gå rundt i Trondheim uten å spille er ikke positivt for noen, sier midtstopperen.

Les mer: RBK-spillerens selvtillit var ikke på topp. Nå imponerer han i ny klubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 27.11.2020 10:11    Post subject: Reply with quote

Valsvik har vært veldig bra etter overgangen
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 27.11.2020 13:36    Post subject: Reply with quote

Godt å høre. Håper overgangen kan bli gjort permanent etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 07.01.2021 15:43    Post subject: Reply with quote

Noen som har hørt hva som skjer med Valsvik? Burde være interessant for flere eliteserieklubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2021 15:49    Post subject: Reply with quote

Jeg antar, på generelt grunnlag, at dersom noen hadde hørt noe, så hadde det blitt skrevet her uoppfordret.

Selv om det er stoppere på vei ut, er det lite som tyder på at han kommer tilbake. Og han er ikke god nok for nivået vi ønsker, men bør være attraktiv for flere mindre lag i Eliteserien.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...llit-i-rbk

Jaktes av danske og norske klubber. Selg om det er ok bud, vi MÅ trimme ned lønnsbudsjett kraftig, og er han ikke tiltenkt plass i elleveren har vi ikke råd til å ha han. selg Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Hvis enda en av våre klassestoppere skal selges må vi minst ha 2M EUR for å kunne kjøpe en erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 11.01.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Er du helt blåst?

Han ble lånt ut fordi vi hadde for mange gode midtstoppere i klubben, så skal han komme tilbake og lede forsvaret her og du vil la han gåp for 2mill euro???
Vi snakker mindst det dobbelte ellers er det noen som gjør et røverkjøp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ Eurosport vises det litt mer av Adressa-artikkelen (som er bak en betalingsmur). https://tinyurl.com/y45vntbt

Der siteres han:

Quote:
– Min tid i RBK har ikke vært i nærheten av det jeg hadde forventet. Jeg var den midtstopperen på banen i fjor med færrest innslupne mål, men har aldri fått ordentlig tillit i klubben. Jeg startet de første kampene i fjor, så var det ut av laget uten noen særlig begrunnelse fra ledelsen. Så var jeg inne igjen, før det var ute igjen. Det har aldri blitt noen flyt over tid. Og jeg har savnet feedback.


Det med manglende feedback er en gjenganger når våre spillere sutrer i media. Jeg synes det er merkelig om det er slik at han ikke har fått tilbakemelding eller begrunnelser på hvorfor han har vært vraket. Skjønner jo at når Hovland har vært prioritert så har kanskje ledelsen slitt med å ha gode argumenter?

Som andre her er inne på så håper jeg heller Hovland forsvinner. Men med Eyjolfsson og Besim tilbake igjen så er vel kanskje de de to som det skal satses på? Virker som om Valsvik har større ambisjoner enn å sitte på benken vår, men det er da også opp til ham: tør han å ta sjansen på å måtte spille seg inn?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 12.01.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Horneland kommuniserte med spillerne gjennom laguttak mener jeg han er sitert på, så det forklarer jo en god del av den manglende/savnede feedbacken.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.01.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

I tillegg til å demonstrativt snu ryggen til.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 13.01.2021 00:41    Post subject: Reply with quote

Snu ryggen til? Den var ny.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 13.01.2021 06:22    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
PÃ¥ Eurosport vises det litt mer av Adressa-artikkelen (som er bak en betalingsmur). https://tinyurl.com/y45vntbt

Der siteres han:

Quote:
– Min tid i RBK har ikke vært i nærheten av det jeg hadde forventet. Jeg var den midtstopperen på banen i fjor med færrest innslupne mål, men har aldri fått ordentlig tillit i klubben. Jeg startet de første kampene i fjor, så var det ut av laget uten noen særlig begrunnelse fra ledelsen. Så var jeg inne igjen, før det var ute igjen. Det har aldri blitt noen flyt over tid. Og jeg har savnet feedback.


Det med manglende feedback er en gjenganger når våre spillere sutrer i media. Jeg synes det er merkelig om det er slik at han ikke har fått tilbakemelding eller begrunnelser på hvorfor han har vært vraket. Skjønner jo at når Hovland har vært prioritert så har kanskje ledelsen slitt med å ha gode argumenter?


Jeg er ikke en tilhenger av Hovland, og jeg håper at Besim og Holmar blir det faste stopperparet vårt, men har du virkelig så lite fotballfaglig innsikt at du mener at Hovland og Tore ikke har vært det soleklare stopperparet for oss de siste årene?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 13.01.2021 07:02    Post subject: Reply with quote

Tallene er ihvertfall på Valsvik sin side, slik han påpeker.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 13.01.2021 07:08    Post subject: Reply with quote

Har vært skeptisk til Valsvik siden dag en. Han skulle aldri blitt kjøpt. En typisk Strømsgodsetstopper!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.01.2021 10:08    Post subject: Reply with quote

Noen av tallene er ganske riktig på hans side. 0-1-0-0-0-1-1-2 gir et innsluppet-snitt på sterke 0,63 for Valsvik. Det er ca. halvparten av innsluppet-snittet til konkurrentene hans.

Nå ligger det nok mer i det enn antall innslupne, for vi scoret ikke mer enn 1,13 mål per kamp med Valsvik på banen. Det lave antallet innslupne gjør at Valsvik likevel er best av stopperne på raten scorede/innslupne mål (1,80), men problemet med små tall gjør at han også er dårligst av stopperne målt i poengfangst per kamp (1,38 ).

På et mer subjektivt nivå plasserte han seg midt mellom Reginiussen og Hovland på Troillprat-børssnitt, så han presterte jo helt ok, uten å imponere veldig (noe som harmonerer godt med mitt inntrykk nå i etterkant).

Tallene kan kanskje tyde på at vi med stopperparet Valsvik/Reginiussen var tvunget til å legge oss mye dypere i forsvar, og at det iblant betalte seg i form av seiere med flere mål, men for ofte ga målfattige poengtap. Han mistet da også plassen på laget etter å ha vært involvert i de to eneste tapene under Henriksen - borte mot Odd og Haugesund. De to 0-0-kampene mot Kristiansund og Start var vel også kamper vi forventet mer av.

Så for Valsvik kan man egentlig anta at det ikke var lagets defensive tall med ham på banen, eller engang hans individuelle prestasjoner, det var derimot lagets offensive prestasjoner som egentlig gjorde ham til tredjevalg. Kanskje hadde han vært (kan være?) et solid valg som ren erstatter for Reginiussen, problemet er at vi da er tvunget til å finne en makker som både er hurtig og spillende for både å kunne stå høyt nok og ha tilstrekkelige ballferdigheter sentralt.

Den naturlige konklusjonen er at Valsvik passer bedre som rollespiller i et lag som i mindre grad ønsker å styre kampene. Og det synes jeg egentlig godt Rosenborg kunne tenkt seg fram til på forhånd.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Next
Page 12 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb