English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frøken Fransen
Senior


Joined: 25 Nov 2018
Posts: 122

PostPosted: 20.08.2019 18:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
Foran den første playoffkampen mot Dinamo Zagreb spøkte lagkaptein Mike Jensen med at «Rosenborg fremstår som et lag med en god trener».
[...]
Vi har stått på og jobbet sakte, men sikkert, sa Jensen, før han slo fast:
– Nå ser vi ut som et godt fotballag med masse selvtillit og en god trener, gliste midtbanespilleren og så bort på hovedtrener Eirik Horneland.
[...]
– Jeg tror alle trenere lar seg inspirere av Nils Arne Eggen. Han bygget opp en filosofi som vi prøver å bygge videre på. Men det er langt frem til Nils Arne. Likhetene mellom oss er at vi begge er engasjert, har entusiasme og sult. Men jeg vil aldri sammenligne meg med Nils Arne. Han ligger lysår foran alle oss andre, konkluderte RBK-treneren.

Fra pressekonferansen i Zagreb: https://www.tv2.no/sport/10790851/
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 20.08.2019 19:33    Post subject: Reply with quote

- Dinamo Zagreb er et løpssterk lag, som spiller hurtig fotball. Da må du være med på det. Du kan ikke si "nei takk" til det. Løper de i 30 km/t, må vi løpe i 31. Det er den inngangen vi må ha.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 26.08.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

I etterkant av Stabæk kampen så var han tydelig irritert hvor han b.l.a uttaler:
- Meget missfornøyd med kampen.
- Aksepterer ikke hvordan vi slipper inn mål.
- Noen få spillere skuffer meg enormt.
- Det renner jo inn mål.

Etter 16 mai kampen mot Haugesund som vi tapte 0-1 så ble jo Helland satt på benken og har egentlig aldri kommet seg inn i varmen igjen.

Hva kommer til å skje nå? Hvilken reaksjon kommer? Hvem sikter han egentlig til? Var dette det siste vi så til Trondsen, eller er det Hovland som ryker denne gang?

En ting er sikkert, du kødder ikke med Horneland og hans verdier, så noe kommer til å skje, jeg er egentlig litt spent Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 27.08.2019 03:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror han reagerte sånn mest for å få alle til å bli skjerpet inn mot Zagreb-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

blir veldig spennende å se om Horneland klarer å motivere spillergruppa til å trøkke til i gruppespillet på samme måte som vi har gjort i kval. tidligere år så har det sett ut som en gjeng som ikke har hatt så veldig lyst til å spille de kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 27.08.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Enig. Går vi ut i de EL-kampene med samme innstilling som vi hadde i dag kan vi faktisk gjøre et godt gruppespill. Håper ikke spillerne kun legger ned innsatsen pga bonusen. Hvert år virker det liksom litt som om jobben er "gjort" når vi er i gruppespillet og så skal vi bare slippe av.

Man ser det jo klart etter treknigenen til gruppespillet også hvor man hører spillerne sukke over hvor kjedelig motstand vi får istedenfor å tenke at her kan vi faktisk vinne.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Horneland aksepterer slike holdninger. Da er han nok ganske kompromissløs. Jeg tror Horneland er i ferd med å få bort unotene fra den dysfunksjonelle kulturen Kåre bygde.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.08.2019 08:14    Post subject: Reply with quote

Foreningen "Vente og se" begynner å tømmes for medlemmer. Jeg meldte overgang til fanklubben i går. Med tanke på at vi har de spillerne vi har, og hvordan det startet i vinter, er det smått utrolig å se hvordan vi fremstår nå.

Det gjenstår åpenbart mye - stallen må forynges de nærmeste årene, og enda mer må forbedres - men nå gleder jeg meg til å følge dagens trenerteam og laget videre fremover.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2019 08:26    Post subject: Reply with quote

«Meeen vi speeller jo sånn Haugesundfotball joo» Wink
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.08.2019 08:30    Post subject: Reply with quote

Sa noen langpælm og renninetti?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.08.2019 08:54    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er så mange som har sagt det de siste 3 månedene i alle fall. Jeg har også meldt meg inn i fanklubben etter denne kvalifiseringen, rett og slett fordi vi spiller fotball også i disse kampene. Det er artig å se at vi går på banen for å styre kampene, spille vårt spill og score mål i stedet for å ligge å vente på overganger, være feige og redde for å gjøre feil som vi straffes for.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.08.2019 09:03    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Det har virkelig blitt en kontrastenes sesong. Kjenner allerede at jeg gleder meg veldig til neste ES-sesong når vi har et lag som i langt større grad har fått satt spillestilen enda mer. Det virker for meg som at Horneland har klart å bygge en tro på det de driver med, og at han klarer å backe det med en genuin positiv endring i hvordan vi spiller. Gleder meg rett og slett til framtida!
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 28.08.2019 09:22    Post subject: Reply with quote

Gleder meg like mye til nåtida. Blir en vanvittig spennende innspurt i serien, og det blir sjukt spennende å se hvor vi står i europaligaspill!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner at jeg fortsatt ikke har fått helt fot for måten vi prøver å skape sjanser på, det er faktisk veldig mye lemping mot to spillere i samme duell, hardt arbeid på nedfallsfrukten, blinde innlegg i boksen og gunstige tilfeldigheter. Så skaper vi heller ikke nok sjanser i åpent spill med den planen vi har nå. Jeg tror faktisk ikke vi kommer til å bli noen scoringsmaskin med denne stilen.

Men: det er likevel fascinerende hvor mye bedre vi har blitt på enkelte viktige parametere siden den håpløse starten, og også siden fjoråret. Styrken, selvtilliten, punchen er på et helt annet nivå nå, og vi er ikke lenger det litt dvaske og treige laget vi var. Vi tar ut mye mer av potensialet hos mange spillere som har manglet noen knepp fysisk. Det er rett og slett en mye bedre grunnmur under konstruksjon nå, og den tror jeg vi kan høste fruktene av i flere år. Det er allerede deilig å se spillerne våre dominere gode lag fysisk, uten at vi av den grunn har fylt laget med svære murbrekkere.

Så får vi se da, når laget har fått en hel sesong under huden, og Bjørnebye har fått sikret de justeringene i elleveren Horneland ønsker (HAHA neida), om vi blir et lag som presterer offensivt på det nivået vi som supportere forventer. Det er engang sånn, for Horneland som for alle andre Rosenborg-trenere, at det ikke holder å ta greit med poeng og kjempe om medaljer, det skal satses offensivt, scores mål, vi har en spillestil å ta vare på, og det skal vinnes mesterskap. Jeg har kommet dit at ingenting ville gledet meg mer enn om Horneland kan fullføre voksenopplæringen sin til en hakket mer Rosenborgsk spillestil, bygd på den grunnmuren han forfekter, for jeg liker typen, elsker lidenskapen, og har stor respekt for en del av de valgene han gjør inn mot spillergruppa. Han har allerede kommet lenger i sin hybridløsning enn jeg trodde var mulig for en type som i utgangspunktet står for en helt annen filosofi.

Og hvis han ikke gjør det, og dette prosjektet stagnerer, så tror jeg likevel det er greit. Så lenge vi tar medalje i år, så kan investeringen i Horneland ha vært en positiv greie for klubbens utvikling. SÅ får vi håpe vi kan ta noen flere utviklingsrettede grep i organisasjonen, og berede grunnen for den dagen da vi både får en sterk fysisk treningskultur og en positiv spillestil.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg kjenner at jeg fortsatt ikke har fått helt fot for måten vi prøver å skape sjanser på, det er faktisk veldig mye lemping mot to spillere i samme duell, hardt arbeid på nedfallsfrukten, blinde innlegg i boksen og gunstige tilfeldigheter. Så skaper vi heller ikke nok sjanser i åpent spill med den planen vi har nå. Jeg tror faktisk ikke vi kommer til å bli noen scoringsmaskin med denne stilen.


Det var jo i starten av denne kampen hvor vi kjørte mest direkte fotball at vi skapte mest. Det var rett og slett veldig effektivt mot Zagreb siden Søder fungerte veldig bra som oppspillspunkt og vant det meste av dueller.

Kombinasjonen av spill langs bakken og langballer gjorde oss uforutsigbare og vanskelig å spille i mot.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 28.08.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

Zaphod81: Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2019 10:29    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Det var jo i starten av denne kampen hvor vi kjørte mest direkte fotball at vi skapte mest. Det var rett og slett veldig effektivt mot Zagreb siden Søder fungerte veldig bra som oppspillspunkt og vant det meste av dueller.


Dette gjelder ikke bare gårsdagen, og jeg har ingen ting imot at vi er kyniske på de grepene som fungerer, spesielt mot sånne lag. Det har vært en styrke for oss også tidligere å være mer direkte mot lag som ikke liker eller er vant til å møte den stilen.

Jeg mener vi generelt, fortsatt, er for primitive på siste tredel, det handler mest om å stappe ballen i boksen, lage trafikk, og håpe at noen kommer først på ballen. Det er rett og slett ikke effektivt nok, det er på tvers av utviklingen i fotballen, og kommer neppe til å gjøre oss til noe storscorende lag. Men vi har kommet et stykke på vei med å klare å variere, som du sier, mellom langpasningen og spill langs bakken i måten vi kommer oss inn på siste tredel, og så håper jeg vi kan klare å bli litt mer bevisste på hvordan vi skaper rom, velger pasningsalternativer, og setter opp større målsjanser enn det vi gjør nå.

Adegbenros pasning ut til Søderlunds miss i går er et godt eksempel på noe jeg ønsker å se mer av, på bekostning av en del av de høye, underskrudde, dype innleggene mot stillestående spillere i boks. Erstatte en del veldig enkle og litt feige løsninger med litt smartere, modigere og mer kollektive løp og valg.

Frykten er at Horneland har som filosofi å pøse på med enkle baller inn i boksen og håpe på flyt og medvind. Eller, jeg er ganske sikker på at det er grunnfilosofien hans. Håpet er at han kan utvikle dette litt med tilgangen på litt bedre spillere, andre fagpersoner i og rundt klubben med et annet fotballsyn og annen kompetanse, og gradvis økt forståelse for den spillestilen han er satt til å forvalte.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 28.08.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er så vanskelig å se hva Horneland vil i etablert angrep. Han vil skape overtall bredt i banen, ved å flytte opp backen sammen med indreløper og kant. Disse skal kombinere seg til enten innlegg eller gjennombrudd i bakrommet. Når innlegget går skal spissen trekke på bakerste, motsatt kant skal komme på løp på første og andre indreløper fylle opp i boksen. Vinkelen på innlegget avgjøres av hvor det blir slått i fra og timingen på løpene.

Alt dette er slik jeg ser det grunnleggende angrepsprinsipper i Rosenborg-fotball.

Der vi har mye å hente ennå er å få samhandlingen mellom innleggssituasjonen og løpene i boksen til å stemme. For ofte så har boks-spillerne løpt seg ferdig, når innlegget går. Og da blir det for stillestående og lett å ta ut. Vi har også mye å gå på selve presisjonen i innleggene. Jeg kunne også tenkt meg at samhandlingen mellom backene sin trussel på overlappen og kantene sin evne til å slippe ballen blir bedre. Adegbenro er jo et eget kapitell her, men generelt så kan vi bli flinkere til å utnytte dette. Så må vi også få et bedre spill sentralt i banen når vi møter lag som overbefolker sidene, som f.eks Sarpsborg som møtte oss i en 5-4-1 nettopp for å ta vekk dette. Men det går riktig vei. Horneland har gjort en fenomenal forvandling.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Frykten er at Horneland har som filosofi å pøse på med enkle baller inn i boksen og håpe på flyt og medvind. Eller, jeg er ganske sikker på at det er grunnfilosofien hans.


Hvor har han uttalt dette? Like sikker på dette som at du var sikker på at stopperne til Dinamo var for gode for Søderlund?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 28.08.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Han vil skape overtall bredt i banen, ved å flytte opp backen sammen med indreløper og kant..


Om han klarer å skape konstellasjoner som fungerer like godt her som Helland, Jonas og Mike gjorde på sitt beste så er jo dette absolutt gull verdt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
zaphod81 wrote:

Frykten er at Horneland har som filosofi å pøse på med enkle baller inn i boksen og håpe på flyt og medvind. Eller, jeg er ganske sikker på at det er grunnfilosofien hans.


Hvor har han uttalt dette? Like sikker på dette som at du var sikker på at stopperne til Dinamo var for gode for Søderlund?


Hvis han hadde uttalt dette, så hadde jeg lagt ved link eller lydfil. Dette er mitt inntrykk basert på alle kampene Rosenborg har spilt under Horneland, hvis det var uklart. Du må gjerne utdype eller forklare hvorfor jeg tar feil hvis du ønsker å diskutere, slik hello forbilledlig gjør.

Søderlund hevet seg kraftig i duellspillet fra bortekampen mot Dinamo, og klapp på skuldera for det, men han klarer fortsatt kun i liten grad å gjøre noe konstruktivt med ball, og sliter med å komme til muligheter i boksen på dette nivået, eller altså mot stopperne til Dinamo. Han blir først og fremst en framskutt forsvarsspiller. Og jeg står på at han ikke er helt god nok på dette nivået som midtspiss for Rosenborg - ei heller i går - selv om innsatsen er upåklagelig.

Var poenget ditt at siden du mener jeg tok feil i dette, så tar jeg automatisk feil når det gjelder alt? Synes du selv det er en intelligent konklusjon?
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 28.08.2019 15:08    Post subject: Reply with quote

Nå har du jo tatt konsekvent feil i dine antagelser om hvordan det kom til å gå med Horneland, så kanskje greit å la slike spekulasjoner ligge?

Et lite utvalg:

zaphod81 - 09.01.2019 wrote:

Er han en trener som kan ta oss ett steg videre? Hvem vet. Neppe, realistisk sett. Men det kan fort være et steg på veien.

Vi er allerede bedre enn på samme tidspunkt i fjor.

zaphod81 - 14.04.2019 wrote:
Vi må ha Coolen tilbake først og fremst, så må vi ha ekstern kompetanse for å hente en ny trener. Dette er dødt. Spillerne har ingen tro, og Horneland står passivt og bivåner forliset. Ingen verktøy i kassa.

Rolling Eyes

zaphod81 - 22.04.2019 wrote:
Det er et stort problem at Horneland ikke bare er troende til å dele ut klippekort, han er helt låst til de spillerne han stoler på skal fikse biffen for ham. Spillere som Helland, Søderlund, Jensen, Konradsen, Hedenstad og Hovland presterer langt under akseptabelt nivå, og enda lenger unna det statusen deres i Hornelands lag skulle tilsi, likevel spiller de omtrent hvert eneste minutt uavhengig av prestasjon. Jeg ytret litt bekymring for dette da Horneland ble beskrevet (eventuelt uttalte selv - jeg husker ikke) som en som bruker de spillerne som er lojale mot kampplanen.

Kontinuitet eller ikke gi ut klippekort. Velg en.

zaphod81 - 29.04.2019 wrote:
Prosjekt Horneland er ferdig.


zaphod81 - 05.05.2019 wrote:
Det store spørsmålet her er om Horneland faktisk vil få lov av klubben til å rendyrke en total forvandling til Semb-fotball for å berge stumpene, ett år etter at Kåre fikk refs for å spille kjedelig fotball. For det er det vi får under Semb-disippelen Horneland, og det er ikke lenger noen vits i å innbille seg at han har noe underholdende 4-3-3-lag inne i seg. Vi snakker altså Semb-fotball med A-laget, mens vi har brukt fire år på å bygge resten av klubben etter Ajax-filosofi.

Var det Semb-fotball vi så mot DZ i går?

zaphod81 - 05.05.2019 wrote:
Vi kommer aldri til å bli bedre enn et krigelag midt på tabellen under Horneland. Utrolig begrenset trener som utelukkende passer i lag som ikke har noen ambisjoner utover å krige til seg poeng mot andre høkkertlag i høkkertligaen vår. Glem Europa, for dette er det siste året vårt der så lenge Horneland er sjef.

Jeg kan fortsette å sitere, men jeg tror poenget mitt er tydelig nok nå.

Dette handler ikke om kritikk av Horneland, for det har han tidvis fortjent. Men du har aldeles ikke truffet med dine tidligere antagelser når det gjelder Horneland og hvilken fotball han står for, eller om hvordan utviklingen vil gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 28.08.2019 16:27    Post subject: Reply with quote

Rini Coolen tilbake og Bendtner med nøkkelrolle hadde nok blitt bra ja Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 28.08.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Tror ikke coolen hadde brukt mye tid på det fysiske om han hadde fått en oppkjøring,Kanskje mer ball øvelser.

Synes det er bra vi satser på det fysiske også.

Men håper horneland kan jobbe litt mer med spillet også..Synes backene er for feige til tider,Vi må tørre og stå høyt,Da er vi bedre som lag.

Indreløperne må bli mye flinkere til og bevege seg og hjelpe back/ving og skape ubalanse.
Vi ser veldig lite kobinasjon spill.

Vi bruker også veldig lag tid på og vende spillet til tider,Går så sakte at motstanderen har lengst forflyttet seg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 28.08.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

Enig i alt du sier EspN. Ønsker bare å tilfyøe.

EspN wrote:
Synes backene er for feige til tider,Vi må tørre og stå høyt,Da er vi bedre som lag.

Det er en læringsprosess hvor man må gradvis forsøke å tøye den grensen. Den store begrensningen pdd. er at vi ikke kan stole 100% på temposvake Lundemo og Hovland, samt aldrende Reginiussen i sikring. Med en Skjelvik/Stadsgaard hadde det vært lang tryggere.

EspN wrote:
Indreløperne må bli mye flinkere til og bevege seg og hjelpe back/ving og skape ubalanse.
Vi ser veldig lite kobinasjon spill.

Dette skjer tidvis på venstrevingen, spesielt om vi spiller med De Lanley som er bedre i kombinasjonsspillet enn Adegbenro. Konradsen og Meling er god på dette, og synes Adegbenro viser bedring.

På høyresiden så fører Mike for mye og Akintola blir litt stillestående. Ting kan definitivt gjøres her.

EspN wrote:
Vi bruker også veldig lag tid på og vende spillet til tider,Går så sakte at motstanderen har lengst forflyttet seg.

Vi er temmelig ufarlige på kontringer. Vi har et behov for spillere som er raske, og kvikk i oppfattelsen, både med og uten ball.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 335, 336, 337  Next
Page 187 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb