English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Hviterussland

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kms
Senior

PostPosted: 07.09.2004 15:10    Post subject: Norge - Hviterussland Reply with quote

Åge Hareide er sitert i Dagbladet i dag med at "Av og til er det greit å være primitiv" og "Luftstyrken blir viktig."

Synes dette høres veldig ut som hans uttalelser før Deportivo La Coruña kampen i fjor, og alle vet hvordan det gikk der.

Er da mer naturlig å skulle være primitiv på bortebane enn hjemme mot en presumptivt svakere motstander?

Men vi får nå se.
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran

PostPosted: 07.09.2004 20:34    Post subject: Reply with quote

for å være helt ærlige så vet vi vel ikke helt sikkert hvordan det hadde gått mot Deportivo med annen taktikk...? Jeg synes det var en god prestasjon å faktisk spille jevnt med spanjolene over to kamper...

Dessuten var det først og fremst enkeltspillere som sviktet på bortebane i det oppgjøret... slo feilpasninger i upressede situasjoner osv. SKYHØYE skuldre....
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 07.09.2004 23:32    Post subject: Reply with quote

Deportivo kom da til semin og fortjente å gå til finalen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kms
Senior

PostPosted: 08.09.2004 08:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
Deportivo kom da til semin og fortjente å gå til finalen...

Joda, jeg mener ikke at vi skulle slått ut Deportivo, for all del. Men særlig i hjemmekampen spilte vi ikke vårt eget spill. Det var mye snakk på forhånd om rambofotball, om fysikk og slåssing, og det fungerte ikke i det hele tatt. Ble bare mint om dette da jeg så sitatene i Dagbladet.

Med alle mulige forbehold om tabolidjournalistikken og kommentarer tatt ut av sin sammenheng, selvsagt...
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 08.09.2004 22:40    Post subject: Reply with quote

nå begynner jeg å bli passe gæren på den norske midtbanen. Makan til stillestående gjeng. spesielt den sentrale midtbanen. Vi må få inn nye tanker. ut med hoset og andresen, inn med winsnes og (hvem) hørte ikke mr. scheie nevnte hoset en eneste gang i dag. de andre kampene har heller ikke magne hoset gjort noe. han skuffer meg virkelig.

1-1 var et jævlig resultat, og på 10 kamper har vi tatt poeng i 9 av de, men 1 poeng på de to kampene som betyr noe er for dårlig
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 08.09.2004 23:20    Post subject: Reply with quote

Hoset skjønner jeg ikke åssen får så mye skryt. Nevn en god kamp han har gjort for landslaget ? Da skal du lete leeeenge ass!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.09.2004 23:35    Post subject: Reply with quote

Hmmm min tolmodighed med det norske landshold er ved at løbe ud. For Norge skal være en klasse bedre end Belarus hvis de skal have en chance for at komme til VM - det er de bare ikke.
Det ser jo næsten ud til at Norge ikke gider spille, sådan tolker jeg det ihvertfald når jeg ser både midtbanen og forsvaret være så passive som de var nu mod Belarus. Det ser jo næsten ud som om de er trætte af at spille fodbold Sad
Det nytter jo ikke noget at stå inde i straffesparksfeltet og vente på Belarus' indlæg og håbe på man vinder hovedstødsduellen, man bliver sku nød til at arbejde for det.
Og hvis jeg ser EN langpasning mod en alene John Carew så spyr jeg. Og hvis de absolut SKAL bruge den så SKAL der være spillere til at tage returen.
Jeg håber bare at landsholdet snart forbedrer sig ellers vill jeg sku ikke bruge tid på at se flere kampe med dem.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
toavo
Senior

PostPosted: 09.09.2004 12:07    Post subject: Reply with quote

Nok en gang har laget selv klart å "hause" SEG OPP TIL ET NIVÅ DE ABSOLUTT IKKE LIGGER PÅ. Det er snart bare Frode Johnsen som det er noe tak i. Resten spiller og snakker som om de er gutter 14.

Riise som skulle raide venstre siden er bare en skygge av en spiller jeg minnes fra et år tilbake.

Dette minner ikke mye om et lag som skal spille i VM. Sentral midtbane med ballskrekk. Sigurd får langpastninger som er upresise og ingen i rommet bak.
Petter Rudi som ving ??? Hva er dette.
Når Carew kommer inn og det står igjen 10 min da begynner overbetalte primadonnaer og spille ball og presser Hvite Russerne bakover.
Her må det være noe riv ruskende galt fra benk og ledelse. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Takke meg til damelandslaget Very Happy
trondh
Veteran

PostPosted: 09.09.2004 12:20    Post subject: Reply with quote

toavo wrote:

Dette minner ikke mye om et lag som skal spille i VM.

Det ser vel ikke ut som de skal spille der heller. Det var vel slik at 4 lag skulle kjempe om 2.plassen her og et av dem var Norge. For å henge med må en vel ta poeng hjemme mot de andre. Det virker jo som om det blir en kamp om 5.plassen med Moldova.
Tror Hareide sliter med det samme som Semb. Han vil gjerne kopiere tankene til en annen trener, men har ikke helt innlevelsen og gløden. Kopier er som kjent ikke så god som originalene. Det er det som gjør Eggen og Drillo så unik i norsk fotball. De har selvsagt ikke filosofier komplett uten feil, men de tror fullt og helt på sitt og klarer å overføre dette til spillerne.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2004 12:31    Post subject: Reply with quote

Et stort hopp (gidder ikke å lage nytt emne):

Meget overraskende ble Moldova - Italia spilt på falleferdige Stadionul Republican i Chisinau i går, og ikke på banen til FC Sheriff i Tiraspol.

Det er utrolig at UEFA godkjente denne banen (den var visstnok ikke godkjent da vi var der i starten av august)! RBK trente som kjent på denne banen kvelden før Sheriff-kampen, og var ikke særlig positive: Betongtribunene på kommuniststadion var i ferd med å smuldre opp; det hadde visst ikke vært gjort noe med anlegget siden 60-tallet. Selve gressmatta var hardere enn betong (kunstgresset i Vesterålen var mye bedre, kunne reservene fastslå). I tillegg var sanitæranleggene nærmest fraværende.

30. mars blir det gjensyn med anlegget for RBK-spillerne...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 09.09.2004 13:03    Post subject: Reply with quote

Innen den tid er det vel avgjort om Norge har noe å spille for der nede i det hele tatt. Får håpe jeg tar feil, men sånn som Norge spilte i går vil kampen kun telle for å unngå jumboplass i gruppa. Hadde Hviterussland trodd de kunne vinne i 1.omg ville de ha gjort det. Det er feige Hviterussere som gjør at Norge styrer 1. omgang (Norge og spesielt Gamst Pedersen var gode første 10). Ingen av lagene fortjente poeng i den kampen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2004 15:20    Post subject: Reply with quote

Hihi. Et slag i trynet på alle dem som trodde det automatisk ville bli bedre med ny trener. Selv syntes jeg Semb gjorde en ok jobb.

Norges beste spillere er fremdeles like dårlige teknisk: først og fremst mangler de ferdigheter i mottak og avleveringer. Dette var dårlig under Semb og er naturligvis dårlig under Hareide.

Allikevel er det nok først og fremst det taktiske som mislykkes, og kanskje er Hareide for ambisiøs. Drillo hadde en ganske enkel filosofi, med svært veldefinerte roller og oppgaver - en stil der hver spiller kunne utnytte det han var best på. "Utnytte spisskompetanse" - å innse at spillerne ikke er verdens beste, men å få maksimalt ut av det hver enkelt kan.

Vi ser noe av det samme i RBK. Rosenborg er veldig bra på sitt beste, men det har som regel vært samhandlingen som ligger bak, ikke de strålende enkeltprestasjonene. Derfor har RBK-spillere som har blitt utenlandsproffer sjelden hatt braksuksess.

Antakelig har Åge en klar idé om hvordan det skal spilles. Men: kanskje er det for vanskelig å lære inn de nødvendige spillemønstrene. Det tar tid, kanskje mer tid enn de har, for landslaget trener jo ikke så ofte sammen.

Kan godt hende at vi trenger et enklere mønster, som mer tar hensyn til spillernes noe begrensede tekniske ferdigheter. Jeg tar gjerne imot Drillos 4-5-1 - men der har jeg sikkert få med meg. Eggens 4-3-3 er et annet alternativ.

Ellers kan det jo også hende at Hareides 4-2-3-1 blir bra etter noe mer tid. Vi får se.

Min konklusjon - norske landslags manglende suksess skyldes først og fremst at norske spillere har noe dårligere basisferdigheter enn i andre land, og trener/valg av stil har mindre å si.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 09.09.2004 16:37    Post subject: Reply with quote

toavo wrote:
Resten spiller og snakker som om de er gutter 14.

hmmm.... d der synes jeg var litt urettferdig sagt...mot de som er gutter 14... Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb