English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Israel på Lerkendal - IKKE FAEN!

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Laard
Junior

PostPosted: 18.10.2002 19:32    Post subject: Israel pÃ¥ Lerkendal - IKKE FAEN! Reply with quote

Sorry 2mas, men det kan ikke sies sterkt nok; at Rune Bratseth vil ha israelske spillere til å spille fast på Lerkendal er rett og slett forkastelig! Sånn som situasjonen har vært der de siste årene, bør ikke Israel få lov til å delta i noen idrett som helst. Nei, fytti. Min respekt for Rune Bratseth falt ned til nesten null etter det utspillet der. Lurer på hva Eggen mener om utspillet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 18.10.2002 20:00    Post subject: Re: Israel pÃ¥ Lerkendal - IKKE FAEN! Reply with quote

Laard wrote:
Sorry 2mas, men det kan ikke sies sterkt nok; at Rune Bratseth vil ha israelske spillere til å spille fast på Lerkendal er rett og slett forkastelig!

Du trenger ikke beklage noe som helst! Jeg er helt enig - synes ikke Rosenborg skal invitere Israel til Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.10.2002 22:01    Post subject: Reply with quote

Enig! - Israel bør ikke få spille kamper på Lerkendal! Det er helt bortkastet bruk av stadion! Israel bør ikke få ha noe fotball-lag egentlig!
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 13.07.2005 12:47    Post subject: Reply with quote

Så denne usmakelige tråden da jeg bladde gjennom gamle tråder...Er det fortsatt tilsvarende meninger om denne saken? Da blir jeg skremt...
Recon
Legende

PostPosted: 13.07.2005 13:48    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Så denne usmakelige tråden da jeg bladde gjennom gamle tråder...Er det fortsatt tilsvarende meninger om denne saken? Da blir jeg skremt...

Jepp.
Den trangsynte kommenteringen din om andres syn er etter min mening usmakelig.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 13.07.2005 15:06    Post subject: Reply with quote

Om det gjelder denne tråden spesielt eller andre tråder, det vet jeg ikke om du mener. Men det er fort gjort at en forumdiskusjon framstår som litt arrogant. Uansett, med tanke på den pågjeldende diskusjon, så forstår jeg ærlig talt ikke begrunnelsen for hvorfor Israelske lag/Israel skal nektes spill i internasjonal sammenheng.

Hadde et Palestinsk fotballag kommet til Trondheim så hadde hele Palestinakomiteen stådd der og klappet i hendene. Selv om konflikten i midtøsten er såpass komplisert at det ikke lenger finnes gode eller dårlige sider. Kun sorg.

Da jeg mente at denne tråden var usmakelig, så er det fordi jeg finner norsk medias håndtering av midtøstenkonflikten som særdeles usmakelig og dette påvirker det norske folks holdninger. Ved å demonisere Israel og glorifisere det palestinske folket, er de kun med til å kaste bensin på et bål som ellers klarer å brenne fint for seg selv. Dette bidrar ikke til fred.
Med tanke på at man skal hindre Israelske fotballag (som f.eks Maccabi Haifa) å spille i Norge, så er det å skyte seg selv i foten. Maccabi Haifa kommer fra en by i Israel (Haifa) som nettop er en av få byer som har klart å skape et samfunn der Israelere og Palestinere lever forholdsvis fredelig side om side. Nettopp derfor er denne sportsklubben en ambassadør for at disse sidene kan enes. Maccabi Haifa har flere palestinske spillere på laget og disse er like populære blant israelske fans som palestinske fans.

Jeg blir bare litt trist egentlig, når man aksepterer en absolutt boikott av Israelske fotballag på grunn av en elitistisk Israelsk regjering som ikke tar hensyn til det de fleste Israelere (og omverden) vil ha, nemlig fred.
Recon
Legende

PostPosted: 13.07.2005 16:09    Post subject: Reply with quote

Og det jeg mente er at jeg skjønner ikke hvorfor du drr opp dette som var fra 2002.

For min del har jeg nada problem med jøder, det er apartheidstaten Israel jeg klarer meg uten.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2005 16:22    Post subject: Reply with quote

Sier meg enig i det siste utsagnet til Recon.
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 13.07.2005 16:29    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:
Med tanke på at man skal hindre Israelske fotballag (som f.eks Maccabi Haifa) å spille i Norge, så er det å skyte seg selv i foten. Maccabi Haifa kommer fra en by i Israel (Haifa) som nettop er en av få byer som har klart å skape et samfunn der Israelere og Palestinere lever forholdsvis fredelig side om side. Nettopp derfor er denne sportsklubben en ambassadør for at disse sidene kan enes. Maccabi Haifa har flere palestinske spillere på laget og disse er like populære blant israelske fans som palestinske fans.

Jeg blir bare litt trist egentlig, når man aksepterer en absolutt boikott av Israelske fotballag på grunn av en elitistisk Israelsk regjering som ikke tar hensyn til det de fleste Israelere (og omverden) vil ha, nemlig fred.

Det du skriver om her har absolutt ingen ting med det saken gjaldt å gjøre. Saken gjaldt ikke boikott av israelske lag, slik du fremstiller det. Forslaget til Bratseth var at Rosenborg skulle tilby det israelske landslaget å bruke Lerkendal som fast hjemmebane.

rbkwebs artikkel om saken fra 2002: http://www.rbkweb.com/vis/1387
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 20.07.2005 15:20    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Og det jeg mente er at jeg skjønner ikke hvorfor du drr opp dette som var fra 2002.

For min del har jeg nada problem med jøder, det er apartheidstaten Israel jeg klarer meg uten.

Apartheidstaten ja. Rolling Eyes Må være fryktelig for palestinere å bo adskilt fra israelere når faren for konflikt som involverer drap er usannsynlig høy. Det er jo uhørt at de prøver å stoppe selvmordsbombere! Dessuten er Israel i ferd med å trekke seg ut fra Gaza nå...

Synes Israels håndtering av saken har vært horribel, men å holde Israel ene og alene ansvarlig for konfliktene er idioti og sier jo litt om din innsikt i saken. Igår kom det meldinger om konflikt mellom palestinsk (ja, palestinsk) politi og Hamas, og det er meldt om et titalls skadde. Er det Hamas eller Israel som er ansvarlige her? Sier jo litt når selv palestinske myndigheter går til angrep på Hamas-medlemmer.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 20.07.2005 15:45    Post subject: Reply with quote

Her diskuteres fotball!! Rosenborg!!! lest forumreglene??? Mener det står at politikk kan diskuteres andre steder. Politikk blir uansett for komplisert for meg. Syns det er alt for mye krig og fred og politikk i verden Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 20.07.2005 17:14    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Her diskuteres fotball!! Rosenborg!!! lest forumreglene??? Mener det står at politikk kan diskuteres andre steder. Politikk blir uansett for komplisert for meg. Syns det er alt for mye krig og fred og politikk i verden Confused

Når Bratseth går ut og sier at han gjerne vil at Lerkendal skal være israelsk landslagsarena, så har det vel med både fotball og Rosenborg å gjøre. Eller?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 20.07.2005 19:52    Post subject: Reply with quote

Sant nok, Men er ikke tråden litt utdattert? Er en 2 år gammel tråd for pokker!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Balder
Proff

PostPosted: 21.07.2005 09:07    Post subject: Reply with quote

Så lenge ikke hele Israel kommer, så gjør det ikke meg noe... Rekner med det hadde kommet noen blitzere eller noe slikt også, men men.

Hva med en fotballkamp mellom Israel og Palestina på Lerkendal Stadion? Razz
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.07.2005 09:15    Post subject: Reply with quote

Nnnggh. Tre. Ã…r. Gammel. Problemstilling.

Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 21.07.2005 09:22    Post subject: Reply with quote

Balder wrote:
Så lenge ikke hele Israel kommer, så gjør det ikke meg noe... Rekner med det hadde kommet noen blitzere eller noe slikt også, men men.

Hva med en fotballkamp mellom Israel og Palestina på Lerkendal Stadion? Razz

og tifo gruppa stiller med selvmordsbombere for å sette rett ramme rundt kampen. Og jagerfly som skyter på unger...

Hadde vært litt kult i grunn
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 22.07.2005 08:44    Post subject: Reply with quote

...og dersom Lerkendal skulle ende opp med bombeskader så ville det jo vært en perfekt unnskyldning for å få bygd igjen hjørnene og satt på taket i samme slengen. Aldri så gæli at det itj e godt for nå...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb