English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ifeanyi Mathew
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 28.08.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Han er ikke så god eller? Isåfall hadde vel utenlandske lag snappet opp han for lenge siden, tenker jeg
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 28.08.2019 18:08    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Nei takk.
Han har hatt sjangsen og vel så det.
SÅ nå når vi har ting på stell, er i Europa League og hadde DZ i knestående så er han litt fysen... får være fysen annet sted da.


Tror årsaken til at han ikke ønsket seg til RBK var frykten for å ikke få nok spilletid med tanke på hvor mange midtbanespillere vi hadde/har.
Back to top
View user's profile Send private message
Pucken
Junior


Joined: 21 Dec 2018
Posts: 12
Location: Trøndelag

PostPosted: 29.08.2019 14:48    Post subject: Reply with quote

En låneavtale er vel klar ganske snart skal du se Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 29.08.2019 15:08    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Tror årsaken til at han ikke ønsket seg til RBK var frykten for å ikke få nok spilletid med tanke på hvor mange midtbanespillere vi hadde/har.


Årsaken til at han ikke ville var nok at han ønsket seg til en utenlandsk klubb som vil betale mye mer ennn han får her. Når han nå ser at dette ikke er så lett, er vi et bedre alternativ enn å bli i LSK. Er ganske sikker på at han hadde prestert like bra i RBK som han gjorde i LSK, ville han hatt flere interessante klubber etter seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 29.08.2019 15:17    Post subject: Reply with quote

Hadde blitt svært takknemlig om noen med WyScout tok seg tiden til å laget en dekkende video av Mathew som belyser både styrker og svakheter.

Er umulig å avgjøre om man ønsker en spiller når man vet såpass lite om han, men har inntrykk av at han har bedre ballbehandling enn Lundemo/Trondsen, er vanskeligere å ta fra ball, har bedre oversikt og bedre til å spille igjennom ledd. Men det er tatt ut ifra youtube hvor man kun viser de gode involveringene. Så man lar seg jo bli lurt om man bare ser på slike videoer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 29.08.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Han har Selnæs sin pasningsfot og Annan sin lange tå. Rett og slett et perfekt kombinasjon av ballvinner og ballfordeler. Han er nok verken på Selnæs eller Annen sitt toppnivå enda, men innenfor realistiske rammer er dette tilnærmet det mest optimale vi kan finne sentralt på midten. Er fortsatt ung og kan utvikle seg, og skal han selges innen to år med riktig utvikling snakker vi fort prislapp på 50+ millioner.

Vi trenger fortsatt en midtstopper aller mest, men Mathew på midten bør også være en nobrainer. Bruk heller penger på han enn enda en indreløper (Zachariassen).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 29.08.2019 15:39    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Han er ikke så god eller? Isåfall hadde vel utenlandske lag snappet opp han for lenge siden, tenker jeg

Dette kan man jo tenke om alle spillere vi kjøper. Hvis de er så gode, hvorfor er det ingen andreklubber som har kjøpt dem allerede?

Mathew har hatt et trøblete år med feil klubbvalg, og da faller han raskt ut av oversikten til større klubber.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.08.2019 15:47    Post subject: Reply with quote

Ut i fra den skrytevideoen jeg så på Youtube (Ja, jeg er fullstendig klar over at det er en skrytevideo) så tror jeg hans evne til å spille ballen gjennom motstanderledd er noe som ville styrket oss. Det ser ut som at han har et blikk for pasninger som vi ikke har i Lundemo, og ikke heller i så stor grad hos Trondsen, heller. Vekter pasningene sine fint. Trygg på ballen, og klarer godt å holde på den gjennom fysikk og teknikk. Jeg går ut ifra at han ikke har de samme konsentrasjons-glippene som både Lundemo og Trondsen kan ha, uten at jeg er sikker på det. Tror vi kunne fått mye glede av han.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.08.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner omtrent ikke til Mathew i det hele tatt, har registrert at han var en av de ganske solide afrikanerne til Lillestrøm (selv likte jeg Charles Ezeh bedre, men det kan se ut som det var en vurderingsfeil, med mindre noen gamle forumhelter kan berolige meg). Men hvis det er sånn at han er en klasse over Lundemo/Trondsen sentralt, med mindre enn et år igjen på kontrakten, så synes jeg vi skal gå for det.

Bedre handel det enn indreløper Zachariassen for femten millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 29.08.2019 16:00    Post subject: Reply with quote

Løp og kjøp!!!
En stor forsterkning til laget. Ett arbeidsjern og meget gode ferdigheter.
Lundemo er smågutt i forhold.
En styrke både def og offensivt.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 29.08.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
(selv likte jeg Charles Ezeh bedre, men det kan se ut som det var en vurderingsfeil, med mindre noen gamle forumhelter kan berolige meg

Soleklar vurderingsfeil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 29.08.2019 16:38    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Thulian wrote:
Nei takk.
Han har hatt sjangsen og vel så det.
SÅ nå når vi har ting på stell, er i Europa League og hadde DZ i knestående så er han litt fysen... får være fysen annet sted da.


Tror årsaken til at han ikke ønsket seg til RBK var frykten for å ikke få nok spilletid med tanke på hvor mange midtbanespillere vi hadde/har.

Da skulle vel den frykten leve i beste velgående ennå?
Eller kanskje er det en glød i øynene hans etter det Ã¥ være med et storlag?🤪
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 29.08.2019 16:39    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
zaphod81 wrote:
(selv likte jeg Charles Ezeh bedre, men det kan se ut som det var en vurderingsfeil, med mindre noen gamle forumhelter kan berolige meg

Soleklar vurderingsfeil.


helt enig i at det er vurderingsfeil ja Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 29.08.2019 16:55    Post subject: Reply with quote

Mattews har nok en bedre pasningsfot enn alle våre midtbanespillere. Åsen er nok den som er nærmest, men han mangler en del på fysikk og fart. En billig overgang for Mattews tror jeg kunne vært et smart trekk. I værste fall blir han solgt til utlandet med et greitt overskudd neste sommer. Ung spiller som har vært i mange klubbers søkelys. Er nok den eneste midtbanespilleren i norsk liga som vil tilføre midtbanen til RBK noe den ikke har fra før. Zachariassen er mer lik de spillerne som allerede er her (Jensen,Konradsen).
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 29.08.2019 17:53    Post subject: Reply with quote

Løp og kjøp
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 29.08.2019 18:22    Post subject: Reply with quote

Kan noen ha litt voksenopplæring og fortelle meg hvorfor denne tilsynelatende forsterkningen er utlånt fra Lillestrøm?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 29.08.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Kan noen ha litt voksenopplæring og fortelle meg hvorfor denne tilsynelatende forsterkningen er utlånt fra Lillestrøm?



Han er ikke utlånt lengre, men var det i 6 mnd. Han hadde et sterkt ønske om å prøve seg i en bedre liga og dette gikk i orden gjennom en låneavtale med Osmanlispor FK. Der fikk han 6 mnd og tilsammen 12 kamper, blant annet 2 i europaligakvalikken. Noen lån er pga man vil gi førstelagserfaring, noen lån er av andre grunner...Han ville spille i en bedre liga og forsøke å få en overgang til et bedre lag eller bedre liga. Dette var også i LSK sin interesse da de vil tjene penger på han.. Han har tidligere hatt et håp om en overgang til større liga, og derfor avvist rbk og molde...Nå ser han at det ikke skjer, og derfor er han veldig gira på en overgang til RBK, hvor han får en langt bedre treningshverdag, og bedre matcharena, med Europaliga på toppen.. Helt fair det!
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 29.08.2019 18:44    Post subject: Reply with quote

En spiller som hadde forsterket oss fra dag èn. Kjøp. Det vil betale seg senere!
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 29.08.2019 18:56    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Han er ikke utlånt lengre, men var det i 6 mnd. Han hadde et sterkt ønske om å prøve seg i en bedre liga og dette gikk i orden gjennom en låneavtale med Osmanlispor FK. Der fikk han 6 mnd og tilsammen 12 kamper, blant annet 2 i europaligakvalikken.


Han har spilt på nivå 2 i Tyrkia og har ikke spilt e-cup.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 29.08.2019 19:12    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Lord Oakley wrote:
Han er ikke utlånt lengre, men var det i 6 mnd. Han hadde et sterkt ønske om å prøve seg i en bedre liga og dette gikk i orden gjennom en låneavtale med Osmanlispor FK. Der fikk han 6 mnd og tilsammen 12 kamper, blant annet 2 i europaligakvalikken.


Han har spilt på nivå 2 i Tyrkia og har ikke spilt e-cup.


Merkelig, Transfermarkt har sjelden så feil...
https://www.transfermarkt...ler/338864

Edit:

Tar selvkritikk; av en eller annen grunn er fjorårets kamper mot LASK lagt inn på årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 29.08.2019 20:38    Post subject: Reply with quote

Isolert sett positiv til Mathew, men da må vi selge noen spillere. Dersom klubben gjør alt de kan for å kutte unødvendige utgifter, tviler jeg på at de tar seg råd til å ha tre sentrale (pluss Tagseth som vel er best som sentral) i stallen (nå kan riktignok Trondsen spille indreløper, men det skaper jo bare en nytt problem med alt for mange indreløpere).
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 29.08.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Lord Oakley wrote:
Han er ikke utlånt lengre, men var det i 6 mnd. Han hadde et sterkt ønske om å prøve seg i en bedre liga og dette gikk i orden gjennom en låneavtale med Osmanlispor FK. Der fikk han 6 mnd og tilsammen 12 kamper, blant annet 2 i europaligakvalikken.


Han har spilt på nivå 2 i Tyrkia og har ikke spilt e-cup.


Skal uansett ikke legge veldig mye vekt på det låneoppholdet. Han var på sitt beste dominant i Eliteserien på linje med spillere som senere fikk prøve seg i langt bedre ligaer (Seyi Olofinjana, Somen Tchoyi, Anthony Annan, Kara Mbodj - ja, av en eller annen grunn er disse gode sentrale midtbanespillerne afrikanske). Jeg er helt sikker på at noe vesentlig heftigere enn tyrkisk andredivisjon venter han om han blir RBK-spiller og kommer opp på samme nivå, og kanskje enda litt bedre. Han er så fysisk, elegant og teknisk at han vil sette Lundemo fullstendig i skyggen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 29.08.2019 21:03    Post subject: Reply with quote

Hadde lett byttet han ut mot Lundemo.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 29.08.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Vi er nok i forhandlinger i skrivende stund.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 862

PostPosted: 29.08.2019 21:14    Post subject: Reply with quote

Tagseth - mathew - zacariassen 2020? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 3 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb