English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ifeanyi Mathew
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 05.02.2019 18:31    Post subject: Reply with quote

Fått høre fra flere innenfor LSK at RBK bød 10mill, og at LSK takket ja, mens Mathew nekta .
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.02.2019 18:47    Post subject: Reply with quote

Det syntes jeg er en merkelig prioritering. Er det ikke bedre for hans karriere å spille på et lag som sannsynligvis vinner ligaen og har ok sjanse for å komme seg i et EL-gruppespill enn det tyrkiske laget? Med forbehold om at jeg ikke veit en dritt om de, men jeg syntes det virker merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 05.02.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Hvis man er totalt misfornøyd i et land så kan det godt hende det veier mer enn sportslig utvikling.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 09.07.2019 07:01    Post subject: Reply with quote

"Ifeanyi Mathew stoppet en overgang til en annen norsk klubb i januar. Ifølge Romerikes Blad var Lillestrøm og Rosenborg enige om en overgang på over ti millioner kroner den gangen, men nigerianeren ville ikke til klubben.

Etter det TV 2 erfarer har Rosenborg igjen forsøket seg på midtbanespilleren, men for andre gang har 22-åringen nektet å signere for trønderne."


Vi er altså villige til å gi over 10 mill for han fortsatt...Da skal vi ha mye penger på bok, med tanke på at spiss SKAL være førsteprioritet...

https://www.tv2.no/a/10713397/
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 09.07.2019 07:42    Post subject: Reply with quote

Hvorfor fortsetter vi å forsøke når han ikke vil spille for oss?

Dessuten burde vel en spiss være førstepri?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.07.2019 08:33    Post subject: Reply with quote

Funker om man maser lenge nok må vite. Det er litt sånn som hu dama på byen som du ikke får med deg hjem første gangen du spør, men om du bare har litt stå-på-vilje og aldri gir deg så blir hu med deg til slutt. Virker i hvertfall som det er noen i RBK som trur det funker sånn
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 09.07.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

Dette byner å bli smått flaut.
Det andre som ikke gir helt mening er at de ryktene som burde dukke opp framover er på forsvarsspillere og spiss, ikke først og fremst midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 09.07.2019 12:08    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Etter det TV 2 erfarer har Rosenborg igjen forsøket seg på midtbanespilleren, men for andre gang har 22-åringen nektet å signere for trønderne.


Sjanseløst. Ikke motivert for å spille her, da kan man la han slippe.

Mye penger har vi nok ikke, men jeg tipper styret er villig til å bruke mye penger for å få prosjekt horneland til å funke. Mye prestisje i det prosjektet nå..
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 233
Location: Aspmyra

PostPosted: 09.07.2019 18:29    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Funker om man maser lenge nok må vite. Det er litt sånn som hu dama på byen som du ikke får med deg hjem første gangen du spør, men om du bare har litt stå-på-vilje og aldri gir deg så blir hu med deg til slutt. Virker i hvertfall som det er noen i RBK som trur det funker sånn


Godt mulig det var stå-på-vilje, men nå lukter det pille i drinken mentalitet.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.07.2019 18:34    Post subject: Reply with quote

Kommer litt an på hvorfor han sier nei også da. Om det er økonomiske/kontraktsmessige årsaker, at han ikke trives i Norge eller at han håper og tror det vil komme større klubber på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 09.07.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

Hjelpe meg og gud forby.

Vil han ikke til RBK med hodet kaldt, hjertet varmt og beina som snakketøy bør han stå over.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.07.2019 19:37    Post subject: Reply with quote

Utkjøpsklausul på 5 mill antyder vel at vi ikke har tenkt å gi mer enn som så vil jeg håpe?

Så kan det tenkes at han har prøvd seg i Tyrkia men ikke kommer seg ditover, så Bjørnebye tok en telefon til agenten for å høre litt? Så gikk agenten og plapret til alt og alle? Det har da skjedd før.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 09.07.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Nei nei og atter nei. Om vi skal bygge en stamme for framtida er dette virkelig ikke greia. Hjelpe meg. Ville heller hatt Marcus P.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Ifeanyi Mathew stoppet en overgang til en annen norsk klubb i januar. Ifølge Romerikes Blad var Lillestrøm og Rosenborg enige om en overgang på over ti millioner kroner den gangen, men nigerianeren ville ikke til klubben.


Tror TV2 roter. Det store, kjente budet var i fjor sommer. Ingenting som tyder på noe stort bud i i vinter.

Romerikes Blad hadde følgende framstilling 31. januar:

– Dette startet med at Mathew har vært ekstremt desperat på å komme seg ut av Norge. Jeg har hatt gjentatte møter med ham siden i sommer, og hans ønske har vært klart. I sommer aksepterte vi et godt bud fra en norsk klubb, men Mathew ville ut av Norge. Kretsløpet til nigerianske spillere er slik at når de ønsker seg videre ut av Norge og LSK vurderer totalrammen som god, så blir det en avtale, sier Mesfin.

Men det så lenge ut til at det ikke skulle bli noen overgang til den tyrkiske klubben.

– På dagen onsdag sa vi nei til tilbudet som lå på bordet, og da så det ut til at Mathew skulle bli hos oss. Men siden spilleren selv sa fra seg et betydelig beløp slik at klubben kunne betale oss mer, så gikk det i orden, forteller sportssjefen.

Les mer: – Mathew var ekstremt desperat på å komme seg ut av Norge

Osmanlispor som tapte kvalifiseringen om opprykk til den øverste divisjonen i Tyrkia, hadde frist til 15. juni med å betale den avtale kjøpesummen for den nigerianske midtbanespilleren.

Etter det RB-sporten kjenner til var den avtale summen rundt fem millioner kroner. Det kommer i tillegg til de to millionene som tyrkerne allerede har betalt for å låne Mathew.

Så lenge opsjonsbeløpet ikke var på LSKs konto innen den avtale datoen, har ikke Osmanlispor lenger noen rettigheter.

– Osmanlispor ga oss beskjed før fristen gikk ut, og de ønsket en utsettelse. De skjønner at de ikke lenger har rettigheter, og derfor er de nå i fri forhandling. Det er åpenbart at de ønsker å signere Mathew, sier Mesfin.

Les mer: – Kan selge Mathew til hvem vi vil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.07.2019 02:02    Post subject: Reply with quote

Nei takk, han har ikke noe i RBK å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.07.2019 05:35    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Nei nei og atter nei. Om vi skal bygge en stamme for framtida.


Det er nettopp dette som er problemet for RBK i dag, kontra Eggen epoken. Spillere stikker utenlands så fort de har utmerket seg i ES i en halv sesong, som gjør langtidssatsing bortimot umulig. Vi må ha mer fokus på å bli gode nå, ikke om 2 år, og innenfor en bærekraftig spillerlogistikk. Om Mathew er riktig mann kan diskuteres dog, men denne tanken om at vi skal beholde gode unge spillere over særlig lang tid kan vi slå fra oss med engang, for det skjer ikke i dagens fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 10.07.2019 07:26    Post subject: Reply with quote

Humbug av SIB viss han henter denne gutten. Spilleren har helt feil måte å spille på og virker for meg å være litt vel ego også utenfor banen. Ikke noe å bygge videre på viss RBK skal ta nye steg. Styr unna!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 10.07.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Ser ut som om man må til Chernobyl for sexydatter, så jeg står i alle fall over
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 10.07.2019 16:14    Post subject: Reply with quote

Sier litt hva RBK tenker om dagen... matthew😂 født med skylapper den gutten der.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 03.08.2019 14:45    Post subject: Reply with quote

– Rosenborg og Molde er veldig gode lag og veldig store klubber. Jeg ville likt å spille der. Men jeg ønsker bare å dra ut og møte nye ufordringer. I fremtiden kan jeg kanskje kommer tilbake til Norge og spille igjen. Nå vil jeg prøve noen nye utfordringer, se nye steder, nye mennesker og kulturer.

– Er det et alternativ dersom det ikke dukker opp noe fra utlandet?

– Ja, det er det. Det er et alternativ.

https://www.eurosport.no/..._quYDzFvXQ
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 28.08.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Ã…pner for Rosenborg.

https://www.rb.no/lsk/ife...43-1126350
(Betalingsmur)
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2019 15:50    Post subject: Reply with quote

Nei takk.
Han har hatt sjangsen og vel så det.
SÅ nå når vi har ting på stell, er i Europa League og hadde DZ i knestående så er han litt fysen... får være fysen annet sted da.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 28.08.2019 16:12    Post subject: Reply with quote

Syns ikke han har fremstått usympatisk eller arrogant de gangene han har uttalt seg om RBK, han var ærlig på at han ønsket å prøve seg i en annen liga og flytte til en annen kultur, men det aldri vært noe om snakk om at RBK som er klubb er for liten for han eller noe sånt tull en del andre har lirt av seg tidligere.

Ja takk.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 28.08.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

Jeg har heller ikke noe problem med at heller ville et annet sted. Det var det samme med Adegbenro, og han setter jeg stor pris på.

Men samtidig synes jeg det er feil å kjøpe en etablert spiller til midtbanen vår. Vi har mange og gode spillere her - og une, lovende som bør få prøve seg.

Vi mangler backup på backene og vi mangler midtstoppere med fart.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 28.08.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

Nå kjenner jeg ikke så mye til spilleren, men hvis taket på hans potensiale vurderes til langt høyere enn hos de vi allerede har så er jeg positiv.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 2 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb