English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rini Coolen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.12.2018 16:05    Post subject: Reply with quote

tok over en spillergruppe som ikke hadde fysikk til å spille underholdene fotball.
alikevell så klarte han å gjøre en god jobb med det han hadde tilgjengelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Torgeir
Rutinert


Joined: 12 Jul 2017
Posts: 771

PostPosted: 18.12.2018 16:14    Post subject: Reply with quote

Var slett ikke sikkert at RBK skulle ta the Double etter sparkingen av Kåre. Her synes jeg Rini har gjort det så bra som man kunne håpe på. Også bra han fortsetter i klubben! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 284
Location: Bergen

PostPosted: 18.12.2018 17:38    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen! Rini tok sjansen da den bød seg, og leverte vel det som var rimelig å forvente. Dog ikke riktig mann for den store jobben, men fint at han fikk litt å legge i premieskapet som belønning. Førsteomgangen borte mot Brann og cupfinalen står igjen som spesielt minneverdige.

Forresten er Rini på en kort liste over double- vinnende trenere i Eliteserie- æraen; Nils Arne Eggen, Åge Hareide, Tor Ole Skullerud (!), Kåre Ingebrigtsen og Rini Coolen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.12.2018 18:29    Post subject: Reply with quote

Rini blir stående som den treneren som leverte aller best. Hver eneste måned skaffet han i snitt 1/3 pokal til skapet. Takk for jobben!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.12.2018 19:13    Post subject: Reply with quote

Takk til Coolen ja, med hjelp av Henriksen, for å ha satt opp Rosenborg så bra som overhodet mulig for 2019-sesongen. At han er med videre er bare positivt, og han kommer ut av en omtrent umulig situasjon som en hedersmann.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 18.12.2018 20:31    Post subject: Reply with quote

Tipper han tar over Molde.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.12.2018 20:37    Post subject: Reply with quote

Tipper han blir værende i Akademiet i mange år.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 18.12.2018 20:41    Post subject: Reply with quote

Coolen er en bra mann å ha i RBK-systemet. Veldig sympatisk og kunnskapsrik. Det var ingen selvfølge at sesongen skulle ende med serie og cupgull da han overtok. Som påpekt over har han slitt med en spillerstall der flere sentrale spillere har vært plaget med skader i deler av perioden etter at han overtok.

Glimtvis har laget vist hva som bor i det, men tror det er lurt at klubben ser etter en ny trener som kan heve laget enda mere. Kanskje en med autoritet og en tydelig offensiv spillestil. Men som sagt, takk til Coolen!
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 18.12.2018 20:59    Post subject: Reply with quote

Får vel takke av. Om enn ikke stødig, så kom da skuta til havn i år også. Coolen forøvrig en kjemperessurs å ha i akademiet, og håper vi kan få glede av han i mange år fremover. Kontinuitet er gull verdt.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 18.12.2018 23:57    Post subject: Reply with quote

Resultatmessig kunne han ikke prestert bedre som vikar som kom inn midt i sesongen, og gitt lagets form og etter hvert skader og Bendtner-saken. Er ingen overdrivelse å si at laget har prestert over forventning. Ingen kunne ha sagt noe på om vi hadde blitt slått ut av cuppen og ikke gått inn i gruppespillet i EL, og kommet på sølv eller bronse i serien. Det var dit vi var på vei med trenerne som fikk sparken, som igjen ville vært en stor underprestasjon gitt spillerstallen og målsettingene før sesongen. At Coolen tok over akkurat da han tok over, og den (kortvarige) oppturen laget fikk da, berget nok sesongen som helhet resultatmessig.

Vi ble avkledd i Europa, og var litt heldige med trekningen og kvaliken, men det får så være. I en sesong med få store spillersalg har vi gått i null økonomisk takket være deltagelsen i EL, og Coolen skal også ha sin del av æren for det. Spillemessig sett tror jeg ikke laget hadde noe mer å gi enn det å komme til Europa, så prestasjonene der er ingen målestokk på jobben Coolen har gjort.

I sum, Coolen gjorde jobben og vel så det. Vi er fremdeles best i Norge, vi gikk til gruppespill i EL og tjente bra på det økonomisk, og vi skal igjen ut i CL-kvalifisering med gode muligheter for spill i EL. Dette er også viktig med tanke på neste treners utgangspunkt med laget, og hvem som ønsker å trene laget videre, i alle fall om det er en storfisk som har veid for eller mot å bli ny Rosenborg-trener. Skulle det skjære seg senere for det neste trenerteamet, så vet vi også at vi har et team i bakhånd med Coolen og Henriksen som kan steppe inn, om det blir nødvendig.

Coolen fikk mye skryt i starten av gamlefar sjøl, og det skal bli spennende å se hvordan Coolen forhåpentligvis lykkes med å sette sitt preg på akademiet i de neste årene. På lang sikt er det der grunnlaget legges for Rosenborgs fremtid. Gode talenter som må lykkes i å ta steget inn i A-laget, og som kjenner måten vi ønsker Rosenborg skal spille på. Alt tyder på at Coolen er rette mann til den oppgaven, og i så måte har en ellers beskjeden og ukjent akademisjef gjort seg kjent for Rosenborg-fansen. Ingen her inne visst vel egentlig noe som helst om Coolen før han tok over som trener for førstelaget, men nå vet vi at han har mange kvaliteter, og kunne sannsynligvis trent andre norske eliteserie-lag med stor suksess. Hadde ikke forundret meg om han hadde fått tilbud fra Molde om Solskjær går til ManU, for eksempel.

Håper at vi får høre mer fra Coolen og hans jobb med akademiet med jevne mellomrom, og selvsagt at han lykkes like godt der som han gjorde med A-laget. Hadde for eksempel vært interessant å sett ham som gjest i Rasmus og Saga sin podcast ut på nyåret, for å fortelle mer om akademi-planene og hvordan han mener Rosenborg må utvikle seg for å nå sine sportslige ambisjoner, dvs. de ambisjonene styret med Koteng i spissen ønsker seg på vegne av klubben og fansen.

Lykke til videre!


RBK
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 19.12.2018 05:28    Post subject: Reply with quote

Et innlegg hvor selvmotsigelser er en rød tråd. "Resultatmessig kunne han ikke prestert bedre..." Å joda! Han kunne definitivt ha fått laget til å prestere langt bedre i Europa. Han kunne definitivt fått laget til å jobbe med innsats i kampene.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 19.12.2018 07:06    Post subject: Reply with quote

Med pisk?

Denne spillergruppa hadde ikke den fysiske formen og grunnlaget som skulle vært der for å prestere på et høyere nivå i Europa utover høstsesongen. Jeg tror heller ikke de har den moralen eller de lederskikkelsene i laget som passer på og løfter de andre med seg, i trening og i kamp. Kritikken fra styret (slik Koteng uttalte seg flere ganger både på våren og høsten) og selvkritikken fra blant annet Helland og Hansen på tampen av sesongen, underbygger inntrykket av at Coolen tok over et lag som både var for dårlig trent og ikke hadde den riktige profesjonelle innstillingen og moralen. Helland selv sier jo at de mest erfarne spillerne i troppen ikke har skjøttet sitt ansvar med å innlemme de mindre erfarne i spillesystemet, for å få til den samhandlingen som burde vært der, slik som i 2015. Han sa rett ut at dette hadde det blitt trent for lite på, men at også de mer erfarne spillerne som skal gå foran ikke hadde skjøttet dette så bra som de burde. Med andre ord hadde det over tid blitt for slapt under det forrige trenerteamet. Resultatene var gode (seriegull og Europa), men laget slapp seg ned heller enn å heve seg fra 2017 til 2018.

Midt i en sesong kan du ikke få gjort så mye med den fysiske kapasiteten, ikke mindre når mange av spillerne er skadet. Hvis du mener laget burde ha prestert enda bedre under Coolen sesongen 2018, for eksempel i Europa, så tror jeg styret måtte ha sparket Kåre og Erik allerede etter sesongen 2017, slik at laget var vesentlig bedre trent før vi kom til sensommeren, og med mer fokus på samhandling i forsesongen og under våren. Videre kunne man kanskje på et tidligere tidspunkt ha satt enkelte spillere som man ventet mer av på benken, og bedt de om å heve seg før de fikk vesentlig mer med spilletid.

Coolen tok over laget i en kritisk fase, og lyktes for en kort periode å heve spillet, slik at det ble spill i Europa og vi klatret til topps på tabellen. Deretter var det slutt på strikkmotoren for året 2018, og det ville den ha vært uansett hvem som hadde tatt over laget midt i sesongen. Resultatmessig kunne det ikke ha blitt bedre, og for å ha prestert bedre spillemessig så måtte sesongen ha vært planlagt og gjennomført annerledes fra starten av sesongen.

I tillegg kom alle skadene. Vi har ikke en tropp med tilstrekkelig kvalitet til å spille jevnt med gode europeiske lag når flere sentrale spillere er ute med skade. Mens vi har en bredde og kvalitet som er bedre enn motstanderne her hjemme, slik at Rosenborg tar mer poeng enn de andre norske lagene gitt bredden i troppen, så er situasjonen motsatt versus de lagene vi møter i Europa.

Av ovenfor nevnte grunner så kommer vi sikkert til å få se vesentlige endringer i den sportslige satsningen før 2019-sesongen, både når det gjelder spillere og støtteapparatet.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 02.01.2019 14:01    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er noen selvfølge at Coolen blir å finne i RBK sesongen 2019. Med forbehold om at the blir Hornland + Emberland så tror jeg Coolen er ganske skuffet over at han ikke fikk hovedtrener-jobben og tipper egentlig han ser seg om etter noe annet.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 02.01.2019 17:19    Post subject: Reply with quote

Kanskje han tar med seg Søderlund og blir FKH-trener?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 02.01.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Kanskje han tar med seg Søderlund til FKH, han blir toppscorer med 20+ mål, de tar gull, vi tar bronsje etter FKH og Molde. Ja da snakker vi mediastorm hvor 2018 blir som en flau bris i forhold.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 02.01.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at Coolen blir. Han liker akadamisjefjobben.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2019 20:41    Post subject: Reply with quote

Men i løpet av høsten ble Coolen en klar kandidat til å få trenerjobben på fast basis, og han innrømmet også offentlig at det var en besnærende tanke.

– Rosenborg spurte om jeg var interessert i å ha en prat om det, og jeg hadde et intervju med styret. Så jeg var en del av prosessen, men ikke noe mer enn det. Jeg fikk ingen tilbakemelding på intervjuet, bare da sesongen var over, forteller han.

Det var vel hjemme i Trondheim etter europaligakampen borte mot RB Leipzig i midten av desember, der Rosenborg dro hjem med et sterkt uavgjortresultat, styreleder Ivar Koteng hadde et kort møte med Coolen. Da kom beskjeden om at Rosenborg hadde vendt fokuset på en norsk trener, og at Coolen skulle tilbake til sin gamle stilling.

– Du sa allerede på pressekonferansen før Leipzig-kampen at du kjente til hva som var fremtiden din?

– Ja. Jeg hadde en tydelig følelse, selv om jeg ikke hadde fått en offisiell beskjed. Jeg kan se og lytte, så jeg skjønte det, sier han.

Og fikk rett. I stedet fikk som kjent Haugesund-trener Eirik Horneland jobben.

– Ble du skuffet?

– Jeg husker jeg sa en gang at jeg selvfølgelig ville snakke med klubben om de mente jeg var den beste kandidaten til å bli hovedtrener. Jeg følte meg privilegert over å være en kandidat, men om jeg ikke skulle få den, ville jeg se frem til å bli akademidirektør igjen. Jeg skulle være skuffet et par dager, før jeg så fremover. Og dette var det realistiske utfallet. Derfor kan jeg ikke være skuffet, sier Coolen.

Les mer: Her er Coolen tilbake i Trondheim: – Jeg skjønte at jeg ikke ville få trenerjobben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 03.02.2019 21:18    Post subject: Reply with quote

Utvilsomt en god mann å ha som sjef i akademiet. Mon tro om ikke vikariatet som hovedtrener også har gjort ham enda bedre i akademijobben.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.02.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er han utvilsomt en god akademisjef?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 04.02.2019 11:43    Post subject: Reply with quote

De fleste nederlanske trenere har veldig god fag utdanning.De trenger ikke mye mer enn det for være i akademi.
Han hadde flere mangler for og være trener,der trenger du flere egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 04.02.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om jeg kjøper den forklaringen helt. Om han er en god akademisjef så vil vi vell over tid få se at akademiet bærer frukter av nye unge spillere til A-laget, samt at de største talentene velger vårt akademi. Vi har vell enda tilgode å se dette i Rinis tid, selv om han selvsagt trenger mer tid for å bli bedømt. Merker meg dog at store trønderske talenter velger bort akademiet vårt.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 04.02.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg har mer med rykte om at vi aldri bruker unge spillere.Mens godset blir hauset opp hvor gode de er med unge spillere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 04.02.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Det at de velger bort akademiet vårt trenger ikke ha noe med Rini som akademisjef å gjøre, men en akademisjef må jo vurderes etter hva akademiet klarer å knytte til seg og hva de klarer å produsere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2019 20:23    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at Coolen måtte bruke mesteparten av 2. halvår på A-laget, syns jeg at han bør få litt mer tid før foreløpig dom.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.02.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Mannen ble ansatt på slutten av 2017 og tilbragte halve 2018 på A-laget. Gi han nå litt tid da. Om du ansetter Klopp og Guardiola i Salmar akademiet så dukker det ikke i løpet av noen måneder plutselig opp 6 trønderske talenter som er klare for spilletid i Eliteserien. I en såvidt liten klubb med begrenset nedslagsfelt så vil det alltid gå litt opp og ned i forhold til kvaliteten på årgangene.

Ser man litt på det norske spillermaterialet så er det ikke akkurat mangel på trøndere og ex-RBKere på det høyeste nivået. Problemet er at talenter søker utenlands stadig tidligere, og vi mistet Svensson, Midtsjø og Selnæs på kort tid. Det er ikke bare å hoste opp spillere av det kaliberet på løpende bånd for en klubb som RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
Page 32 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb