| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 09.02.2026 22:20 Post subject: Ranheim - Rosenborg |
|
|
Ranheim IL - Rosenborg BK
vs.
Turnering: treningskamp
Tid: torsdag 19. februar 2026 14:30
Sted: Granåsen fotballhall
TV: adressa.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.02.2026 22:49 Post subject: |
|
|
Alfred Johansson har gjennom disse drøyt to ukene understrekt at resultatene i disse treningskampene ikke er det viktigste.
– Vi vil heller vinne enn å spille uavgjort eller tape, men som sagt, det er ikke det viktigste akkurat nå.
– Når «skrues» det til? Når får vi se et mer spisset Rosenborg?
– Nå har vi tre kamper som kommer her nå. Ranheim, så Start og Vålerenga nede i Marbella. Det er klart, med tre-fire uker igjen til Bryne (cupkamp) i mars, så skal vi skru opp spilletiden på enkelte i laget. På slutten av oppholdet i Marbella så skal vi stå et bedre sted enn det vi gjør i dag, sier Johansson.
Les mer: RBK-treneren har vært tydelig, men nå skrues det til: – Da skal vi stå på et bedre sted |
|
| Back to top |
|
 |
SammaFaen Junior
|
Posted: 10.02.2026 21:25 Post subject: |
|
|
| Håpløst at kampen starter før man er ferdig på jobb. Skulle startet enten kl 17 eller 18. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2026 22:09 Post subject: |
|
|
Handler nok om at spillerne skal få utnyttet kvelden til egen disp. Antar de har fri dagen etter. Avreise til Marbella lørdagen.
Men i utgangspunktet helt enig - spesielt siden det er eneste kampen i Trøndelag i vinter. Vinterferie for skoleelever veier noe opp. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2026 20:35 Post subject: |
|
|
Egentlig skulle oppgjøret på torsdag spilles på Ranheim klokka 14.00. Nå blir det i stedet avspark klokka 14.30 i Granåsen fotballhall, der Rosenborg aldri før har spilt kamp.
- Kampen kan ikke spilles på Extra arena fordi kunstgresset må utbedres de kommende ukene, begrunner daglig leder Frank Lidahl overfor rbkweb.no.
Les mer: Spiller mot Ranheim under tak |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.02.2026 10:50 Post subject: |
|
|
| SammaFaen wrote: | | Håpløst at kampen starter før man er ferdig på jobb. Skulle startet enten kl 17 eller 18. |
Perfekt at kampen spilles i jobbtid. Da kan jeg faktisk ha på kampen på skjerm nr 2. Hadde den startet 17 eller 18 hadde det vært helt umulig å fått med seg noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 16.02.2026 14:41 Post subject: |
|
|
| Haha enig #hjemmekontor |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2026 00:37 Post subject: |
|
|
Forhåndssalg av billetter.
Blir vel første Rosenborg-kamp i 7026 Trondheim. Alle på Stavset bør kjenne sin besøkelsestid sjøl om Tangvik nå er solgt. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 17.02.2026 00:49 Post subject: |
|
|
Godt mulig det spilles en slik kamp i fremtiden på den datoen, lar de som kommer etter for ta den avgjørelsen kan ikke binde meg til en slik tidsramme.  |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 17.02.2026 04:54 Post subject: |
|
|
Leopold
Witry (Mortensen 20min)
Volden
UYJ(Røsten 20min)
Svensson (Dahl 20min)
Bomholt
Fossum (santi, hvis han er klar?!? 20min)
Bakke ( Slørdal 20min)
Duris
Dino(Amin 45min)
Ceide (Borgersen 20min) |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 18.02.2026 06:34 Post subject: |
|
|
| Kjedelig lite info før denne kampen. Hvilke spillere er klare for kamp? Pereira, Santi, Selnæs? Hva er status…… |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.02.2026 08:52 Post subject: |
|
|
| Blir overrasket hvis Bakke etter to spilløkter i RBK starter kampen. Blir det tid til å teste Selnæs som stopper? Volden bankers, men hvem bør spille stopper sammen med ham? Nå må laget toppes og samspilles! Ikke rett tidspunkt nå for å kjøre sosial profil ang spilletid! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 18.02.2026 09:03 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hva som er Trøndelags beste fotballag!
Sannelig ikke så sikker lenger  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 18.02.2026 10:44 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke all praten om at "det er på tide å toppe laget". Vi har jo startet med tilnærmet samme førsteellever i tre av de fire treningskampene til nå.
Dette var førsteelleveren som ble spilt inn på hele Marbella-oppholdet:
Wahlstedt
Witry Ceide Volden Svensson
Bomholt Fossum Chiakha
Duris Dino Ceide
Det er jo åpenbart at Alfred allerede har satt en tydelig ellever med de spillerne som var tilgjengelige på Marbella. Spørsmålene er jo først og fremst rundt spillerne som ikke har vært tilgjengelige til nå: Pereira, Selnæs, Bakke, Bolkan. Det naturlige er jo at Selnæs tar den sentrale, og at med Bakke (og etterhvert Bolkan) inn kan Chiakha muligens få prøve seg på spiss eller kant også. På alle treningsvideoene fra Marbella har Pereira spilt på høyresiden, så jeg antar han også først og fremst vil prøves som høyreving i treningskampene. I tillegg ser det ut til å være reell konkurranse på den siste stopper-plassen mellom Ceide og Røsten (selv om jeg vil tippe at vi henter en ny stopper). |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 18.02.2026 10:50 Post subject: |
|
|
De som er skadet er en egen greie for seg selv. Helt vilt at vi går inn i sesongen med så mange skader.
Det jeg nå vil se i disse kampene er at vi setter hvem som feks skal være vår spiss feks. Om det nå peker på Dino som førstevalg må jeg innrømme at jeg ikke skjønner hva vi lånte Amin for. Da burde vi heller kjøpt et klart førstevalg på spissplass når posisjonen skriker etter kvalitet. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 18.02.2026 11:05 Post subject: |
|
|
Jeg er i og for seg enig i det, men jeg tror Alfred faktisk har/hadde tenkt til å spille med Chiakha som indreløper/hengende spiss de første kampene av sesongen (siden Bolkan Nordli er ute i sesonginnledningen). Dette kan ha endret seg nå med at vi har kjøpt Bakke, men jeg blir ikke overrasket hvis Chiakha starter på midten mot Bryne om to uker.
Høyrevingen er jo også en problemposisjon for dette laget, og det KAN jo tenkes at Dino + Chiakha er bedre for laget enn Chiakha + Duris (Chiakha spilte mest høyreving under Alfred på FCK u19). Men utover i sesongen, når vi har både Bolkan og Bakke som alternativ på indreløper, og forhåpentligvis at en av Duris/Sahsah/Pereira/ny har gjort høyrevingen til sin, vil jeg anta at Chiakha får prøvd seg som spiss. Og da er det et åpent spørsmål om han klarer å sette Dino ut av laget eller ikke.
Jeg er absolutt ingen Dino-tilhenger, men han leverte strengt tatt såpass bra i fjor at det er naturlig at han er førstevalg i sesonginnledningen i det minste. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2026 19:12 Post subject: |
|
|
| aalen wrote: | | Kjedelig lite info før denne kampen. Hvilke spillere er klare for kamp? Pereira, Santi, Selnæs? Hva er status…… |
Enig! I opptaket til Rotsekk kan man høre at Nidaros bare stilte helt generelle spørsmål om skadestatus til Johansson, som svarte like svevende tilbake.
Kan overtolkes dithen at det ikke er så mange tilbake i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 19.02.2026 14:25 Post subject: |
|
|
| pavel londak fan account wrote: | | Jeg er absolutt ingen Dino-tilhenger, men han leverte strengt tatt såpass bra i fjor at det er naturlig at han er førstevalg i sesonginnledningen i det minste. |
Ja, vi må vel innrømme at 24 mål og 3 assist på 35 kamper er nok til å forsvare en startplass på laget. Det finnes nok bedre spillere der ute, men man har mista bakkekontakt hvis man tror Dino benkes. |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 19.02.2026 14:47 Post subject: |
|
|
Dagens lag:
Leopold Wahlstedt – Jonas Mortensen, Mikkel Ceïde, Håkon Singsdal Volden, Jonas Svensson – Mads Bomholt, Iver Fossum, Amin Chiakha – David Duris, Dino Islamovic, Emil Ceïde
Store fravær
Det betyr at spillere som Ole Selnæs, Adrian Pereira, Aslak Witry, Simen Bolkan Nordli, Noah Sahsah, Magnus Holte, Jesper Reitan-Sunde, Elias Slørdal, Tomas Nemcik, Elias Sandrød, Isak Holmen og Aleksander Borgersen ikke er med.
De tre sistnevnte er ikke med på grunn av landslagsoppdrag.
Troppen avslører også at RBKs ferskeste signering, Johan Bakke, ikke er med mot Ranheim.
PÃ¥ benken for RBK:
Rasmus Sandberg, Håkon Sørum, Håkon Røsten, Santeri Väänänen, Ulrik Yttergård Jenssen, Maciej Soboczynski og Boye Hedman. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 19.02.2026 14:52 Post subject: |
|
|
| Med skadeproblemene i fjor så er det utrolig at vi kan gå en lang preseason uten at mange av våre antatte startspillere ikke har spilt i det hele tatt . Nå må vi bruke 7-8 kamper på å gi mange av disse matchtrening før laget begynner å sette seg. Det er så jævlig amatørmessig. Ingen klubber har så lite trenbare spillere som oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.02.2026 14:57 Post subject: |
|
|
Det er skremmende å se hvor store skade- og sykdomsproblemer vi har år etter år. Vi kommer ingen vei med de problemene vi har på det området, og det må være noe fundamentalt galt i hvordan vi trener.
Hva er vitsen med å ha to keepere på benken? |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 19.02.2026 14:58 Post subject: |
|
|
| Dette er noe som Finnbagason må få ordnet opp i. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 19.02.2026 15:08 Post subject: |
|
|
| Korsbånd og overfall er vanskelig å forutse. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.02.2026 15:10 Post subject: |
|
|
Absolutt. Men om det korsbånd, slatters. overfall eller høysnue, det ser ut til å treffe oss i en stil som gjør at jeg mistenker at vi er gannet fra nord.
Kall det tilfeldighet, uflaks eller trend. Vi er overhode ikke klare til seriestart, og det er dumt. Særlig siden vi i Norge har mulighet til å forberede oss i 3,5 - 5mnd før det er ny sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 19.02.2026 15:17 Post subject: |
|
|
I år er vel oppkjøringen på rundt 2 måneder for de fleste lag, kanskje 2,5 måned for de som startet tidligst?
Så er det også mye tidligere sesongstart enn det har vært på lenge i år skal sies. |
|
| Back to top |
|
 |
|