English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Zenit
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
5%
 5%  [ 6 ]
Morten Konradsen
2%
 2%  [ 3 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Jørgen Skjelvik
7%
 7%  [ 8 ]
Birger Meling
25%
 25%  [ 27 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Jacob Rasmussen
14%
 14%  [ 16 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Nicklas Bendtner
39%
 39%  [ 42 ]
Samuel Adegbenro
3%
 3%  [ 4 ]
Total Votes : 107

Author Message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 03.11.2017 19:49    Post subject: Reply with quote

Synes likevel det er beskrivende at Bjørdal ble byttet inn med Adegbenro, som kanskje var den spilleren som på det tidspunktet så friskest ut og som på egen hånd kunne ha kontret inn et 2-0... Ikke synes jeg Konradsen virket som noen defensiv usikkerhet de siste 10 før byttet heller... Jevtovic for Helland syntes jeg var et riktig tidspunkt...

Vi ble presset, men medisinen er ikke nødvendigvis å legge seg defensivt... En ting er iallefall sikkert, når man legger om til en mer defensiv taktikk, vil man også i større grad bli presset.

Jeg gir KÃ¥re/Erik strykkarakter for det taktiske de siste 10 minuttene...
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.11.2017 20:21    Post subject: Reply with quote

Jeg er uenig i tidshorisonten her. Vi la oss ikke lave, vi ble presset lave. Kåre tok så grep for å prøve å forhindre konsekvensene av dette. Vi la om til tre stoppere med 1 minutt igjen av ordinær tid når vi allerede sto med hele laget inne i 16-meteren. Å få inn en duellsterk spiller der var ikke nødvendigvis noe taktisk bommert.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 04.11.2017 01:24    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Å få inn en duellsterk spiller der var ikke nødvendigvis noe taktisk bommert.


Tja... historien vil kanskje si det motsatte...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 04.11.2017 02:05    Post subject: Reply with quote

Fordi vi slapp inn mål på Kypros i fjor sommer? Finnes det mange andre eksempler?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.11.2017 08:17    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Synes likevel det er beskrivende at Bjørdal ble byttet inn med Adegbenro, som kanskje var den spilleren som på det tidspunktet så friskest ut og som på egen hånd kunne ha kontret inn et 2-0...


På det tidspunktet hadde vel kommentatorene, med rette kommentert at Adegbenro så helt sluttkjørt ut. De trodde han skulle bli den første som ble byttet.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 04.11.2017 10:01    Post subject: Reply with quote

Byttene i seg sjøl var helt riktig. Helland, Konradsen og Samuel var sliten og vi hadde ikke mye å velge fra benken. Jeg tror ikke at f. eks. Levi eller Botheim hadde vært de riktige spillere å kaste inn i en sånn situasjon. Det som var feil var taktikken alene. Hvorfor plutselig Gersbach på høyreback, hvorfor la en spiller som trenger tid til å tilpasse seg spille i en posisjon han ikke har prøvd før? Hvorfor Jevtovic som høyre midtbane? Han hadde tydelige problemer med å finne ut hva han skal gjøre. Hvorfor ikke flytte opp Skjelvik som venstrekant for å jage i bakrom, spesielt etter at vi visste fra bortekampen at Zenit-forsvaret sliter med akkurat dette? Etter min mening hadde en sånn formasjon vært mye mye bedre:
Meling - Bjørdal - Reginiussen - Gersbach
Jensen - Rasmussen - Trondsen
Jevtovic - Bendtner - Skjelvik
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 04.11.2017 11:30    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Fordi vi slapp inn mål på Kypros i fjor sommer? Finnes det mange andre eksempler?


Fordi vi tapte... Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 04.11.2017 13:16    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
ballbingen wrote:
Synes likevel det er beskrivende at Bjørdal ble byttet inn med Adegbenro, som kanskje var den spilleren som på det tidspunktet så friskest ut og som på egen hånd kunne ha kontret inn et 2-0...


På det tidspunktet hadde vel kommentatorene, med rette kommentert at Adegbenro så helt sluttkjørt ut. De trodde han skulle bli den første som ble byttet.


OK i såfall fikk jeg helt feil inntrykk av situasjonen fra tribunen... På meg virket det fortsatt som om han hadde sprut i beina, og var villig til å utfordre gang på gang
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 04.11.2017 14:07    Post subject: Reply with quote

Hadde vi kjørt på offensivt og sluppet inn mål (noe som like gjerne kunne skjedd), hadde forumet vært fylt av folk som med pondus ville proklamert at det var tragisk at Kåre ikke parkerte bussen.

Det er fremdeles plasser på trenerkurset i etterpåklokskapsligaen. Først til mølla.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 04.11.2017 14:21    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Hadde vi kjørt på offensivt og sluppet inn mål (noe som like gjerne kunne skjedd), hadde forumet vært fylt av folk som med pondus ville proklamert at det var tragisk at Kåre ikke parkerte bussen.

Det er fremdeles plasser på trenerkurset i etterpåklokskapsligaen. Først til mølla.


Det handler ikke om å være etterpåklok. Var mange som så dette komme da Kåre gjorde to defensive bytter og la om til fem bak på slutten.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 04.11.2017 15:09    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Det handler ikke om å være etterpåklok. Var mange som så dette komme da Kåre gjorde to defensive bytter og la om til fem bak på slutten.

...noe som kom fordi vi ikke hadde mer å gi, og Zenit la om til et høyere gir. Hvis Drillo hadde sittet her kunne han sikkert dratt frem statistikk på sannsynlig utvikling de siste ti av en kamp hvor det beste laget ligger under 1-0. Tror ikke jeg får særlig gode odds på at det i de aller fleste tilfeller betyr massiv hamring mot feltet til det dårlige lederlaget.

Noe av hensikten med et forum som dette er naturligvis å være kritisk til det som skjer både på og utenfor banen, men kommentarer som er gjennomsyret av "Kåre er så dum at han ikke ser det mest åpenbare" o.l. synes jeg er å dra det alt for langt.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 04.11.2017 18:13    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Det er fremdeles plasser på trenerkurset i etterpåklokskapsligaen. Først til mølla.


Jeg synes det lukter billig hersketeknikk å avfeie det som "etterpåklokskap", dette ble også sagt på tribunen underveis i kampen når det ble tydelig at fokuset ble dreid mot å forsvare seg inn...

Angrep er det beste forsvar, og det er aldri en fordel å invitere motstanderen til å angripe konstant de siste 5 minuttebe... Det må alltid være mantraet - og så kan det selvsagt skje ting på banen som gjør at det ikke er mulig
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 04.11.2017 19:21    Post subject: Reply with quote

Nuvel, det er en gjenganger på forumet at det er Kåre sine disponeringer i slutten av kampene som er årsak de gangene det sprekker. Javisst gjør han feildisponeringer (som andre trenere) og jeg er like frustrert som andre over en del grep som tas.

Samtidig er det faktisk en motstander på banen som gjør sitt for å ta poeng. Noen ganger har denne motstanderen betydelig bedre spillermatriell. Våre spillere har sine begrensninger, og de kan bli slitne. Noen ganger gjør du valg som statistisk sett er fornuftige, men som slår uheldig ut i en enkeltkamp. Noen gang gjør en spiller en tabbe. Noen ganger har du uflaks.

Har ikke noe tro på at planen til Kåre var å parkere bussen rundt egen 16. Trykket som ble skapt tilskriver jeg Zenit sin styrke og vår slitenhet, samt mangel på riktige spillertyper på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.11.2017 11:38    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
oyvindh wrote:
Hadde vi kjørt på offensivt og sluppet inn mål (noe som like gjerne kunne skjedd), hadde forumet vært fylt av folk som med pondus ville proklamert at det var tragisk at Kåre ikke parkerte bussen.

Det er fremdeles plasser på trenerkurset i etterpåklokskapsligaen. Først til mølla.


Det handler ikke om å være etterpåklok. Var mange som så dette komme da Kåre gjorde to defensive bytter og la om til fem bak på slutten.

Vi var vel også mange som så at vi var i ferd med å bli pressa bakpå helt uavhengig av byttene.

Personlig måtte jeg sette kampen på pause og gå ut for en røyk når det var ca 15 min igjen fordi jeg følte at dette kom til å bli et race mot vårt mål den gjenstående tida.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Page 15 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb