English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - VÃ¥lerenga, kvartfinale NM
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Østbø
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
6%
 6%  [ 3 ]
Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
4%
 4%  [ 2 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
6%
 6%  [ 3 ]
Jensen
64%
 64%  [ 29 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Jevtovic
6%
 6%  [ 3 ]
Bendtner
11%
 11%  [ 5 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 45

Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.08.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp over cup-exit, på grunn av de siste to årenes cupprestasjoner og ikke minst E-cupavansementet. Det er jo også fullt mulig å forstå den mentale utladningen som følger torsdagens bravader, så denne kampen er ingen grunn til å korsfeste noen som helst.

Likevel burde Haugesund-kampen være et tydelig nok internt signal om at man ikke kan skru seg av mot hjemlig motstand, og ikke minst burde ærekjærheten hos spillerne helst forhindre at man taper to kamper på Lerkendal på så kort tid. Det er dårlig å tape fortjent hjemme i en seriekamp, og det er nesten like dårlig å tape ufortjent hjemme i kvartfinalen i cupen.

Rullering på laget i en sånn kamp, spesielt med tanke på den kvaliteten vi besitter nå, synes jeg er helt okei. Vi tåler også, i år, å ryke ut av cupen for å lære av hva som skjer når reservene får sjansen. Og lære bør man, både av prestasjonene til reservene og av prestasjonene til de antatte førstevalgene. Dårlig innsats og prestasjon i sånne kamper bør ha innvirkning på laguttak og status i konkurransesituasjonen internt, og bør også være grunnlag for selvkritikk hos de som har ansvar for prestasjonen totalt sett.

Jeg forventer altså å se ordentlig vinnervilje i første kamp etter landslagspause, og neste kamp nært E-cup. Enkelt og greit.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 28.08.2017 11:18    Post subject: Reply with quote

Tror mange har vanskelig for å forstå hvor stor mental utladning spillerne fikk etter å slå ut Ajax, laget som var i finale for bare 3 måneder siden.

Rullere eller ikke rullere, cup eller liga eller e-cup... dette handler utelukkende om at vi ikke var "på" for som vi så i starten var kvalitetsforskjellen på lagene stor og VIF svak.

Tror ikke spillerne var fysisk slitene, men den mentale utladningen var nok i overkant.

Sånt skjer, kula er rund og før eller siden ville vi bomme på cupfinale igjen uansett så dette er også noe gutta lærer av forhåpentligvis.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 28.08.2017 11:23    Post subject: Reply with quote

JESUS wrote:
Jeg tror tankegangen til Kåre var at vi trengte Ville utpå banen fordi han er en skåringstrussel. Men som en konsekvens ble midtbanen alt for lett. Hadde Konradsen kommet innpå ville presset på midtbanen blitt bedre og som resultat ville vi hatt ballen mere og kommet til flere sjanser. Slikt er viktigere enn å ha en potensiell målskårer på banen.


Ja, kanskje. Men glem ikke at også Konradsen er god på hodet og representerer en helt annen trussel i boksen enn det Midtsjø tidligere har vært. Jeg for min del tror at dette bunner i et ønske fra Kåre om at spillere som Østbø og Villmann skal få full tillit i cupen siden de ikke får dette i serien, og at dette rett og slett gjorde Kåre blind når Villmann presterte så dårlig og burde vært byttet ut en gang i intervallet 45-60. Dette holder ikke når vi driver toppidrett.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 28.08.2017 12:06    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp over cup-exit, på grunn av de siste to årenes cupprestasjoner og ikke minst E-cupavansementet. Det er jo også fullt mulig å forstå den mentale utladningen som følger torsdagens bravader, så denne kampen er ingen grunn til å korsfeste noen som helst.

Likevel burde Haugesund-kampen være et tydelig nok internt signal om at man ikke kan skru seg av mot hjemlig motstand, og ikke minst burde ærekjærheten hos spillerne helst forhindre at man taper to kamper på Lerkendal på så kort tid. Det er dårlig å tape fortjent hjemme i en seriekamp, og det er nesten like dårlig å tape ufortjent hjemme i kvartfinalen i cupen.

Rullering på laget i en sånn kamp, spesielt med tanke på den kvaliteten vi besitter nå, synes jeg er helt okei. Vi tåler også, i år, å ryke ut av cupen for å lære av hva som skjer når reservene får sjansen. Og lære bør man, både av prestasjonene til reservene og av prestasjonene til de antatte førstevalgene. Dårlig innsats og prestasjon i sånne kamper bør ha innvirkning på laguttak og status i konkurransesituasjonen internt, og bør også være grunnlag for selvkritikk hos de som har ansvar for prestasjonen totalt sett.

Jeg forventer altså å se ordentlig vinnervilje i første kamp etter landslagspause, og neste kamp nært E-cup. Enkelt og greit.

Bra innlegg.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 28.08.2017 12:21    Post subject: Reply with quote

I en viktig cupkamp stiller man ikke med en reservekeeper. Hansen er en matchvinner og hadde for eksempel tatt det første målet, kanskje også det andre selv om det ikke vær en keepertabbe. Ellers så slet vi litt med rytmen sentralt, Trondsen er foreløpig ikke varm i trøya, men blir bra på sikt. Konradsen burde ha spilt på slutten. Levi ville ha vært fin å ha på slutten da Milan hadde gått tom. Uansett er cupen en b-sak, men en artig b-sak da det tross alt er en tittel man kjemper om og med en stor fest på kjøpet.

Nå må seriegullet sikres og poeng må erobres i EL slik at den siste kampen i desember er av det avgjørende slaget.

PS! Også mot norske lag må det kjempes og presteres! Enga var ikke gode i går.... Det var lett å komme til på sidene deres og de var svake framover på banen. "Godt gjort" å tape da.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 28.08.2017 12:24    Post subject: Reply with quote

Man kan gjerne stille spørsmål ved hva man ønsker å oppnå med å rullere, og når det er riktig å gjøre kontra når det ikke er riktig å gjøre det.

I dette tilfelle var rullering åpenbart gjort for å holde spillere på benken happy, og for å gi spillere trening i nye roller.

I dette tilfellet var rullering ikke gjort på grunn av 'det harde kampprogrammet'. Fysisk sett er 3 dager restitusjon fra forrige kamp mer enn nok, og når det i tillegg er 14 dager til neste kamp så er det åpenbart at dette ikke er et argument her.

Så kan man jo selv gjøre seg refleksjoner rundt dette.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 28.08.2017 12:25    Post subject: Reply with quote

Syns Skjelvik var best i går mot Enga. Litt merkelig hvor god Samuel er som innbytter mot sterk motstand og desto tammere han har vært når han starter mot mindre god lag som FKH og Enga....
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 28.08.2017 12:44    Post subject: Reply with quote

Ikke noe nytt at RBK roter det til etter store seire i Europa og ditto utladninger. Var vel ganske reservepreget fra start av mot Odd i 1999 etter Dortmund også, men røk 3-5.

Ellers 2-2 mot Viking etter Blackburn.
1-1 mot TIL etter Galatasaray.
2-2 mot VIF etter Helsingborg.
1-2 hjemme mot Start etter Dunaferr (kvalik til CL)
1-6 hjemme mot Stabæk etter Ventspils (UEFA-cup)
0-1 hjemme mot Lyn etter Steaua (kvalik til CL)
1-4 borte mot Molde etter Olympiakos
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 28.08.2017 13:25    Post subject: Reply with quote

Mang en etterpåklokskapstrener som hadde gjort det skarpt her.
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 28.08.2017 14:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke tilfeldig at vi var de første til å vinne dobbel-dobbel i fjor. Veldig vanskelig å holde seg skjerpet over så mange kamper det er snakk om. Husk at man må vinne 21 runder for å ta 3 NM gull. Det ville rett og slett vært en veldig stor prestasjon om vi hadde klart det, selv om noe av motstanden er svak.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 28.08.2017 15:04    Post subject: Reply with quote

Kjipt at cupfinalen ryker, jeg har startet en så trivelig tradisjon med å dra på Ullevaal og se RBK vinne cupgull de siste par årene. Når det er sagt, aksepterer jeg at vi ikke kan vinne alt alltid, og da er cupen det første som får ryke for min del. Det er kanskje greit for fotball-Norge at vi ikke tar the Septuble Double også. Og sjøl om jeg var skuffet og forbannet i går, så har jeg fortsatt følelsen av at livet leker etter kampen på torsdag.

Jeg gikk glipp av de første 30 minuttene i går, så børsen tar ikke høyde for den champagne-fotballen vi etter sigende leverte i starten av kampen.

Østbø 5 - Ikke så mye å gjøre. Har en følelse av at Hansen ville tatt 1-1, sjøl om den er vanskelig.

Meling 6 - Gode løp, men må le av de håpløse "innleggene" med høyrefoten.
Bjørdal 5 - Har rimelig god kontroll, men håpløst å slippe løs Jølsrud Køllefjord på 1-2.
Skjelvik 5 - Samme som over.
Gersbach 5 - Synes han var frisk, sjøl om avleveringene var så som så.

Vilhjalmsson 4 - Skuffende.
Trondsen 5 - Lovende, men utilgivelig ballmist før 1-2.
Jensen 6 BB - Energisk og skapende.

Jevtovic 4 - Scoret visstnok et mål.
Bendtner 4 - Loffing og labbing, men uten den medfølgende briljansen fra torsdag.
Samuel 4 - Nydelig heading som hadde fortjent en bedre skjebne. Ellers så jeg lite til ham.

Dølle - Kom inn som et friskt pust.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 28.08.2017 15:43    Post subject: Reply with quote

"Den kvalmende trønderske selvgodheten straffet seg" iflg Krokseter og refererer bl.a til sosiale media.
Han er seg selv lik, etter å ha levert en del helt greie kommentarer de siste månedene så er han plutselig på " hat og forakt " linja si igjen.
La lite merke til noen kvalmende selvgodhet på tribunen i går og rbkweb er stort sett kritiske og alltid på jakt etter å bli bedre.
Merkelig kommentar dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 28.08.2017 16:00    Post subject: Reply with quote

Spesielt at han peker på tilskuertallet. Når hadde vi sist så mange i en kvartfinale på Lerkendal?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 28.08.2017 16:04    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
"Den kvalmende trønderske selvgodheten straffet seg" iflg Krokseter og refererer bl.a til sosiale media.
Han er seg selv lik, etter å ha levert en del helt greie kommentarer de siste månedene så er han plutselig på " hat og forakt " linja si igjen.
La lite merke til noen kvalmende selvgodhet på tribunen i går og rbkweb er stort sett kritiske og alltid på jakt etter å bli bedre.
Merkelig kommentar dette.


Om "kvalmende trøndersk selvgodhet" er en ting. Så er den nok sterkere nede hos Adreßeavisen, enn på Lerkendal.

Det er selv om "kvalmende trøndersk selvgodhet" vanligvis uttales med bergensdialekt og er mere eller mindre et resultat av projeksjon, enn noe annet.


Last edited by robbie on 28.08.2017 16:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 28.08.2017 16:07    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Spesielt at han peker på tilskuertallet. Når hadde vi sist så mange i en kvartfinale på Lerkendal?


Mot Mjøndalen i 2015, som var sist kvartfinale vi hadde hjemme i cupen, var det 7.736 tilskuere.

Info
Torsdag 13. august 2015 19:35
NM kvartfinale, Lerkendal stadion
7736 tilskuere og vist på NRK1
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.08.2017 16:11    Post subject: Reply with quote

Når vi møtte VIF i 2013 hadde vi litt over 7000 også. Så gårsdagens tilskuerantall er faktisk noe over det som er normalt.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 28.08.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

Den eneste forakten her er jo Kroksæters egen, for Rosenborg og dets publikum, og - muligens - også seg selv.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.08.2017 16:35    Post subject: Reply with quote

Tja har inntrykk av at Kroken er utrolig fornøyd med det meste som kommer ut av mathølet sitt jeg. (evt det som kommer på trykk)
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 28.08.2017 16:57    Post subject: Reply with quote

Ja, prøvde meg på en dypere psykologisk analyse (selvforakt som manifesterer på ulike måter..), men vet jo ikke hva jeg snakker om, så vi kan like gjerne la det ligge Smile
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.08.2017 17:08    Post subject: Reply with quote

Bortimot halvfull stadion på et tidspunkt som blant annet utelukker fryktelig mange barnefamilier - en kamp som tidligst er ferdig klokka ti på en søndagskveld, i cupen - som vi vet trekker relativt dårlig med publikum landet rundt, og tre dager etter årtiets kanskje største og viktigste kamp er etter mitt syn langt nærmere imponerende enn skammelig.

Kroken skyter som vanlig fuglenek med kanon. Lett den som har bommet mest rundt RBK med negativ fokus de siste årene, og det sier jaggu ikke lite.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 28.08.2017 18:08    Post subject: Reply with quote

En ting jeg først la merke til nå i affekt av ettertanken va hvordan Tom Nordlie brukte 'RBKweb' terminologi og referanser. Lurer på hvilken av våre bunnløse kritiske brukere han har.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 28.08.2017 18:33    Post subject: Reply with quote

Fantastisk innsiktsfull kommentar fra Morten P på Dagbladet.no:

Da Vålerenga spilte som kjemper kom årets største og beste seier

https://www.dagbladet.no/...r/68636555
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 28.08.2017 18:35    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
En ting jeg først la merke til nå i affekt av ettertanken va hvordan Tom Nordlie brukte 'RBKweb' terminologi og referanser. Lurer på hvilken av våre bunnløse kritiske brukere han har.


Mikkelsen? Neutral

Nei, tror det må være Nordlys Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 28.08.2017 19:01    Post subject: Reply with quote

Kroken har vel sin egen bitre agenda. I går var det ikke antydning til pipekonsert når kampen var over (?), så publikum kunne ikke være så forbaska misfornøyde. Og Kjernen applauderte laget etter kampslutt.

Forøvrig overraskende bra trykk fra Kjernen i går, selv med såpass få frammøtte.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 28.08.2017 19:02    Post subject: Reply with quote

Normann, Nordlie... sikkert flere.

Nå må dere bestemme dere snart, blir helt usikker selv... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
Page 19 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb