English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.11.2017 16:11    Post subject: Reply with quote

Sten Grytebust?

Var bare helt OK sist han var i Norge, men har vært en åpenbaring for Odense og etter rapportene Superligaen sin beste keeper denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.11.2017 20:18    Post subject: Reply with quote

Så var det dette med pinnekjøttsesong og kålrabi da.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 19.11.2017 16:21    Post subject: Reply with quote

Dere diskuterer ulike erstattere for Hansen i mål, men ingen på forumet ser ut til å ha linket til denne saken om Barli som mulig erstatter:

"Lovordene om Barli sitter løst: – God nok til å erstatte André Hansen nå

Even Barli har hatt en meget solid sesong i Ranheim. Så god er han at de andre i klubben melder at RBK ikke bør være redd for fremtiden om André Hansen skulle bli solgt. – Jeg skjønner at Molde ville ha ham, og jeg er sjeleglad for at det ikke klaffet. Det sier Kristoffer Løkberg til Adresseavisen om Ranheim-keeper Even Barli. Det er ikke noen klubb i landet her som ikke har bruk for ham. Han er førstekeeper på alle lag bortsett fra i Rosenborg. Det er min mening, og jeg er helt ærlig. Han kommer til å ta nivået. Han er treningsvillig og har hele pakken. De beste andre av de norske er utenlands."

"– Ja, er daglig leder Frank Lidahls svar på Adresseavisens direkte spørsmål om Barli er god nok til å erstatte André Hansen på direkten."

"– Jeg tror Even er blant de seks beste norske keeperne. Det bør være attraktivt for noen, sier trener Svein Maalen."

http://www.adressa.no/100...5314b.html

Jeg vet ikke hvor god han er per i dag, men det vil være merkelig å lansere ham på dette viset om det ikke er noe hold i påstandene?

Verdaling er han også...
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 19.11.2017 16:48    Post subject: Reply with quote

Even Barli er en passe bra keeper. Det har han vist så langt i år for Ranheim.

Men er han er keeper vi kan stole på i Europa? Som Eliteseriekeeper så vil han nok kunne prestert greit. I Europa så er det et helt annet trykk.

Drar Andre Hansen så må Rosenborg ha en keeper som tilsvarer det å stå bra i ett gruppespill i Europa. Der har jeg ikke tro på Even Barli. Her er han ikke god nok. Pr idag så er ingen keepere som spiller innen får Norges grenser i nærheten av å kunne være fast keeper i Rosenborg. Det er ingen andre alternativer enn å se utenlands.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 19.11.2017 17:54    Post subject: Reply with quote

Finnes ingen på nivå med Andre Hansen i Norge nei, til og med ikke Andre Hansen når vi kjøpte han var på nivå med Andre Hansen idag. Derfor vi må finne noen vi kan utvikle til samme nivå som nåværende Andre Hansen. Ser ikke bort ifra at Barli kan være svaret der.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.11.2017 18:15    Post subject: Reply with quote

Even Barli har et morosamt navn for de som har engelsk som morsmål.

Even Barley
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 19.11.2017 18:36    Post subject: Reply with quote

Ikke like morsomt som Harry Ã…s.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 19.11.2017 19:54    Post subject: Reply with quote

Gjertsen med tre nye målpoeng i kveld. 2 assist og ett mål. Speller!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 19.11.2017 20:24    Post subject: Reply with quote

Vil tro Iver Fossum står høyt på lista til Bjørnebye i vinter. Matchvinner mot Irland på U21-landslaget i forrige uke, ikke en gang i troppen til Hannover i dag - og har vel noe sånt som én fattig opptreden hittil i sesongen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 19.11.2017 20:33    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Gjertsen med tre nye målpoeng i kveld. 2 assist og ett mål. Speller!


7 mål på 11 kamper så langt, det er imponerende. Så er spørsmålet om han er i stand til å gjenskape de gode prestasjonene over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1993

PostPosted: 19.11.2017 21:22    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Vil tro Iver Fossum står høyt på lista til Bjørnebye i vinter. Matchvinner mot Irland på U21-landslaget i forrige uke, ikke en gang i troppen til Hannover i dag - og har vel noe sånt som én fattig opptreden hittil i sesongen.


Fossum er ingen forsterkning. Rosenborg har andre behov enn enda midtbanespiller, som stallfyll. Hadde prioritert alt annet enn midtbane først, kommer det noen gratis, som forsterket laget, så OKAY

Hvis Ranheim rykker opp bør noen (Stamnestrø,Helmersen,Botheim,Reitan og minste mann Konradsen) kanskje sendes på lån dit, i allefall på vår-sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 19.11.2017 23:35    Post subject: Reply with quote

Hehe slik at RBK har igjen Hoftun og Østbø på benken? Så bred stall har vi ikke, tulling! Razz
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 20.11.2017 00:02    Post subject: Reply with quote

Eldstemann Konradsen var jo ryktet til Zagreb i sommer, i så fall hadde Fossum vært perfekt. Alternativet er Tettey, begge er forsterkninger.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 20.11.2017 01:37    Post subject: Reply with quote

Min umiddelbare. korttenkte og nøkterne ønskeliste er:

1) En back som både kan utfordre Hedenstad og som kan være reserve for Meling. Reitan og Minstemann Konradsen kan forsåvidt begge ende opp med å være den som utfordrer Hedenstad, og gir han litt sunn kamp om plassen. Jeg tror nok Gersbach kommer til å forsvinne, og derfor trenger vi et sikkert alternativ til Meling

2) En stopper av rett-inn-på-laget-kvalitet, og muligens en stopper til av "lovende kvalitet". Skjelvik og/eller Bjørdal kommer til å forsvinne.

3) En vingspiller som kan trekke på begge sidene. Vi har Adegbenro som det eneste trygge kortet pdd, siden Helland og De Lanlay dessverre må finne seg i å begge ha et kjeksstempel på seg. Levi er lovende, men ikke en spiller jeg ville satset på i lagets kjerne enda. Jeg ønsker å drille en startoppstilling rundt noen andre enn Helland, og så kan han være joker som snur kamper når han har kropp til det. Det blir for mange kamper med "andrerekka" offensivt når laget spilles inn med intensjonen om at det er Helland som spiller der så lenge han er frisk.

I tillegg kan jeg godt si ja til et sexy kjøp. Kanskje en midtbanespiller. Men om dagens midtbanespillere blir værende, er jeg usikker på om det er realistisk å forvente at vi kjøper en direkte forsterkning på denne posisjonen i vintervinduet.

Ut over dette tror jeg det er mer å hente på samhandling, spillemønster og mental innstilling, enn på nye spillere. Vi skal ikke heve oss veldig mye før vi kan slå "hvem som helst" i EL-sammenheng iallefall (basert på toppnivået vi har vist mot Europeisk motstand i 2017).
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.11.2017 09:01    Post subject: Reply with quote

Så er det jo også et spørsmål om vi bør få inn Skarsem på permanentere basis.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1993

PostPosted: 20.11.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Hehe slik at RBK har igjen Hoftun og Østbø på benken? Så bred stall har vi ikke, tulling! Razz


Jeg sa noen, ikke alle.
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 20.11.2017 11:44    Post subject: Reply with quote

Mener Stabæks Hugo Vetlesen bør være et target for oss. Kommer til å bli en meget oppegående herremann. Litt som elskovsbarnet etter en trekant mellom Martin Ødegård, Midtsjø og Jahmir Hyka Very Happy
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 20.11.2017 12:05    Post subject: Reply with quote

Han er liten med andre ord? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 20.11.2017 12:10    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Så er det jo også et spørsmål om vi bør få inn Skarsem på permanentere basis.


Ønsket i utlandet, ikke fått noe forslag fra RBK. Adressa+
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 20.11.2017 15:08    Post subject: Reply with quote

Med Skjelvik, Bjørdal og Jevtociv ferdige, Gersbach noe usikker og Konradsen muligens interessant for andre klubber syns jeg følgende spillere inn kunne være forholdsvis klokt og nøkternt:

Rosted
Ogbu
Reitan
Fossum/Tettey
Gjertsen

Inn med 2-3 lokale, og noen svært lovende spillere. Det forutsetter at vi får beholde nøkkelspillerne i dagens tropp, der vel Andre Hansen fort kan bli den som forsvinner. Litt usikker på om Barli virkelig er god nok til å være en habil erstatter.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 20.11.2017 15:37    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Ikke like morsomt som Harry Ã…s.


.... eller Norges beste kvinnelige volleyballspiller som spiller i USA:

Mari Aase Hole
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 20.11.2017 15:50    Post subject: Reply with quote

Når vi skal forsterke laget til neste sesong så klarer jeg ikke helt å se at vi skal hente spillere med norsk pass som er gode nok (og som vi klarer å hente)

Keeper: Drar Andre Hansen må en ny keeper inn. Her må vi da hente en fra utlandet. Ingen keepere med norsk pass er rett og slett gode nok da Andre Hansen er norges beste keeper!

Forsvarere: Skjelvik og Bjørdal drar nok med stor sannsynlighet. Da må vi ha 2 inn. Ingen med norske pass som kan gå inn å forsterke laget. Må til utlandet for å hente en eller to

Midtbane: Her er vi godt dekt. Vil nok tro at ingen drar i januar heller. En som nok kan bli hentet selv om vi ikke selger noen er Fossum. Utenom han kan jeg ikke se noen med norsk pass som er aktuelle og/eller gode nok.

Angrep: Bendtner må bli!! Og det tror jeg også. Iallefall til etter VM. I og med at Jevtovic drar å må vi nok få inn en høyreving. Ingen spillere med norsk pass er gode nok. Må utenlands for å hente en.

Vintervinduet bør brukes slik: 2 forsvarsspillere, 1 midtbane og 1 ving.

Når Milan J har dratt så har vi 7 stk utlendinger i stallen. Det er vel lov til å ha 8 eller 9 utlendinger i stallen slik at da blir det egentlig litt begrenset med utlendinger inn nå i vinter. Uansett, vintervinduet blir meget spennende å følge med på!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 20.11.2017 16:10    Post subject: Reply with quote

Er det noen grunn til å tro at Fossum er tilgjengelig? Han er vel fast i Midtjylland?
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 20.11.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Kai88: Iver Fossum spiller ikke for Midtjylland - han spiller for Hannover 96. Spilte endel ifjor, men vet ikke hvordan det ligger an med spilletid i år.

Last edited by Zeno on 20.11.2017 16:18; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 20.11.2017 16:14    Post subject: Reply with quote

Fossum sliter benk i Tyskland.

Har stagnert de siste årene. Kan potensielt bli en bra signering, men håper vi kjører mer safe.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 133, 134, 135  Next
Page 23 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb