English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Dundalk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var RBKs beste mot Dundalk?
Andre Hansen
14%
 14%  [ 18 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 3 ]
Reginiussen
45%
 45%  [ 56 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 3 ]
Meling
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
9%
 9%  [ 11 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
4%
 4%  [ 5 ]
de Lanlay
1%
 1%  [ 2 ]
Bendtner
1%
 1%  [ 2 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Vilhjalmsson
17%
 17%  [ 21 ]
Rashani
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 122

Author Message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3339
Location: Sandnes

PostPosted: 19.07.2017 22:15    Post subject: Reply with quote

Stokke: "Mann på stolpen på corner Kåre??"

Ingebrigtsen smiler det vekk og sier: "Det er andre tider nå enn da vi spilte Roar - nå er det sone og alt det der..."

I min tid spilte vi også sone, men ikke inni 5-meteren!! Ikke inni 16-meteren heller. Da var det mannsmarkering - vi må markere ut spillerne og ikke la de få stå mutters alene rett foran målet!!!!

Dette synes det ikke som at de har trent på - det glipper noe helt utrolig i forsvar innimellom. Og husk - laget har hatt spesielt fokus på defensiv organisering i år... Hva har de drevet med på treningene???? Det er veldig merkelig.

Det var kveldens hjertesukk - innerst inne er jeg bare lykkelig over at vi er videre.

Jeg antar vi går på trynet så det synger mot Celtic - kan fort bli stygt. Men det er ikke farlig akkurat nå. Med en heldig trekning i EL-kvaliken etter Celtic-tap så karrer vi oss gjerne inn i EL. Det hadde vært gøy det også. Å bli sendt rundt som slakt i Europa i CL vet jeg ikke om frister så veldig. Som Eggen sa: "Det er en ting å kvalifisere seg til Europa, men man må faktisk spille der også". Da tror jeg årets RBK har mer enn nok med EL faktisk.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 19.07.2017 22:16    Post subject: Reply with quote

Hansen - 5

Hedenstad - 4
Tore 7 BB
Skjelvik - 3
Meling - 4

Jensen - 5
Konradsen - 4
Midtsjø - 3

Jevto - 3
Bendtner - 3
Dølle - 4

Vilhjalmsson - 5
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1264

PostPosted: 19.07.2017 22:16    Post subject: Reply with quote

#TAKKTORE
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 19.07.2017 22:17    Post subject: Reply with quote

Sponser briller og synstest på den som har stemt på Skjelvik som BB.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1264

PostPosted: 19.07.2017 22:21    Post subject: Reply with quote

Skjelvik var OK han. Mye slurv, men han kom på ekstremt mange offensive løp som bidro til å stresse Dundalk og gjøre oss mer uforutsigbare. Fortsett sånn, og tren på pasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
hendrix
Veteran


Joined: 14 Apr 2008
Posts: 1048
Location: kålrabi

PostPosted: 19.07.2017 22:22    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Sponser briller og synstest på den som har stemt på Skjelvik som BB.

Det var jeg som trykte feil Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3696
Location: Oslo

PostPosted: 19.07.2017 22:23    Post subject: Reply with quote

Årets lengste kamåtråd? (og kamp for så vidt)
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 168

PostPosted: 19.07.2017 22:23    Post subject: Reply with quote

RBK for lite aggressive og ikke oppe i ballfører. Meling og Konradsen spiller nesten mer bakover enn fremover. Langpasninger som ikke fører noen steder, gang på gang på gang. Tør ikke å skyte på mål. Vet de hvor målet er? Dundalk aggressive og oppe i ballfører. Tør alt. Vet hvor målet er. Det er forskjellen. Det gjør også at vi ryker mot celtic.

Konradsen holder ikke mål. Vi trenger en ny sentral midt.
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 19.07.2017 22:24    Post subject: Reply with quote

Mot Celtic får vi fasiten, enkelt og greit. Vinner vi mener jeg at Kåre har lyktes og blir fornøyd med Europa for i år. Taper vi er det for dårlig, ettersom vi har hatt dårlig spill hele sesongen! Hvis man skal godta resultater uten godt spill kreves det at man vinner mange kamper for min del!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3696
Location: Oslo

PostPosted: 19.07.2017 22:28    Post subject: Reply with quote

Hansen 7

Hedenstad 6
Reginiussen 7 BB
Skjelvik 5
Meling 4

Jensen 6
Konradsen 4
Midtsjø 5

Jevtovic 3
Bendtner 3
De Lanley 5

Vilhjalmsson 6
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 19.07.2017 22:32    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:
Mot Celtic får vi fasiten, enkelt og greit. Vinner vi mener jeg at Kåre har lyktes og blir fornøyd med Europa for i år. Taper vi er det for dårlig, ettersom vi har hatt dårlig spill hele sesongen! Hvis man skal godta resultater uten godt spill kreves det at man vinner mange kamper for min del!

Uenig, kommer an på hvordan vi klarer oss. Men taper vi for Celtic og i EL-playoff da har KI mislyktes. Da har vi tapt fire avgjørende dobbeltoppgjør på rad for å nå et gruppespill i Europa mot APOEL, Austria Wien, Celtic og et lag til. Alle er sterke motstandere isolert sett, men vi må være på et nivå der vi ikke taper 4/4 sånne avgjørende kamper på rad, da er avstanden langt større enn den skal være, ressursene til tross.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 641

PostPosted: 19.07.2017 22:34    Post subject: Reply with quote

Her holder RBK på å gå på trynet fordi man (fortsatt) ikke kan forsvare på dødball. Dårlig kamp, men resultatet er jaggu det eneste som betyr noe akkurat nå. Selv om laget ser bedritent ut kan det være nettopp da man klinker til med årsbeste i Glasgow RBK Lov å håpe!

Hansen 6

Hedenstad 5
Reg 7
Skjelvik 3
Meling 4

Mike 4
Konrad 3 (ok defensivt, men offensivt/playmaker = tragikomisk)
Midstjø 7 (forstår ikke de som gir gutten dårlig karakter i dag. kun pga tidligere kamper. kanskje BB. jobber steinhardt, konstruktiv offensivt. viktig spesielt bakover i dag. gjorde en knalljobb!)

Lord 4
De Lanley 5 (+1 for gåll)
Jevto 2

Villmannen 7 TAKK TAKK TAKK. For en form, for en type. Lord må benkes nå.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 19.07.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Stokke: "Mann på stolpen på corner Kåre??"

Ingebrigtsen smiler det vekk og sier: "Det er andre tider nå enn da vi spilte Roar - nå er det sone og alt det der..."

I min tid spilte vi også sone, men ikke inni 5-meteren!! Ikke inni 16-meteren heller. Da var det mannsmarkering - vi må markere ut spillerne og ikke la de få stå mutters alene rett foran målet!!!!

Dette synes det ikke som at de har trent på - det glipper noe helt utrolig i forsvar innimellom. Og husk - laget har hatt spesielt fokus på defensiv organisering i år... Hva har de drevet med på treningene???? Det er veldig merkelig.

Det var kveldens hjertesukk - innerst inne er jeg bare lykkelig over at vi er videre.

Jeg antar vi går på trynet så det synger mot Celtic - kan fort bli stygt. Men det er ikke farlig akkurat nå. Med en heldig trekning i EL-kvaliken etter Celtic-tap så karrer vi oss gjerne inn i EL. Det hadde vært gøy det også. Å bli sendt rundt som slakt i Europa i CL vet jeg ikke om frister så veldig. Som Eggen sa: "Det er en ting å kvalifisere seg til Europa, men man må faktisk spille der også". Da tror jeg årets RBK har mer enn nok med EL faktisk.


De må virkelig gi faen i sone fra 11 og inn. Vi detter nesten inn i eget mål ved innlegg fra dundalk. Må være mye tøffere i mannsmarkeringen. Møter akkurat samme aggresivitet mot skottene.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 19.07.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Vi har ingen spillestil. Kåre og Hoftun i tillegg til Midtsjø og Skjelvik må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 19.07.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Det får være grenser for hvor mye kritikk Midtsjø kan få. Han har levert meget bra denne måneden.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6693

PostPosted: 19.07.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Det er INGEN klubber som presterer på et høyt internasjonalt nivå i VERDEN som ikke har folk på stolpene på dødball.

Hvordan han har sett for seg at det skal være noe nytt og revulosjonerende for oss er uforståelig. Klart det frigjør to spillere til i markeringen, men hva F hjelper det når det bare skaper mere kaos rundt hvem som skal markere hvem?????

Dette kommer ALDRI I VERDEN til å gå og det KI presterer i intervjusonen etter kampen befester bare det vi vet, at han har STORE mangler og hull i kunnskapen sin. Han trenger en mentor og ta feltbiten for der er han bra, men taktikk har han jaggu ikke peiling på.

Se på byttene i dag, for det første er det et under at Lord starter, for det andre at han får spille 113minutter...

Jeg kan garantere at om vi ryker ut av europa i år så blir det trenerbytte, dette går garantert ikke koteng med på!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 19.07.2017 22:46    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Det får være grenser for hvor mye kritikk Midtsjø kan få. Han har levert meget bra denne måneden.


Det kan vær han leverer godt på mye, men ikke på banen.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2087

PostPosted: 19.07.2017 22:50    Post subject: Reply with quote

Føler meg rimelig sikker på at gutten siden av meg lærte seg en del nye gloser i dag, ikke noen som mor vil sette pris på...

Til kampen: på pluss-siden er seier selvsagt og Andre og ToreR.

Ellers så er det svært mye å sette fingeren på her, og summen av disse gjør at Celtic etter mitt syn har 90% sjanse til å gå videre.

1. Defensiv dødball/ innlegg fra kant.
Enten så spiller de sone i egen boks, noe som er oppsigelsesgrunn av defensiv trener eller så klarer de ikke å markere. I begge tilfeller kommer vi også i fortsettelsen til å slippe inn enkle mål på dødball og innlegg.

2. Konradsen som sentral midt.
Jeg liker Konradsen og har ingenting å utsette på holdninger eller arbeidsmoral. Som sentral midt er han derimot en katastrofe.
Han evner ikke å slå gjennombruddspasninger og bruker så lang tid med ball at ufarlige situasjoner blir farlige. I mangel av noe bedre bør Lundemo spille der.

3. Prosjekt Bendtner- er dessverre en gigaflopp. Jeg vil ikke skylde på Kåre & co her, jeg var veldig positiv selv og det var en kalkulert risiko,men fasit er at han blir ikke noe bedre. I dag gikk han rett i garderoben igjen. Tipper at han ber om å løses fra kontrakt hvis vi ryker ut av Europa.

4. Manglende spisskompetanse.
Vi har ingen X faktor lengre. ingen Selnæs som slår geniale pasninger,ingen Mikkelsen med kontringer i toppklasse. Det er jevnt over hardtarbeidende dølagamper og lite fullblods utpå der.

5. Kampledelse
Merkelige disponeringer, at Jevtovic fikk holde på å rute utpå der til langt uti ekstraomgangene er ei gåte.

Er klar over at det er vel negativt etter en seier i Europa,men jeg kan dessverre ikke fri meg for at vi har kjørt oss selv i en blindgate der suksessoppskriften fra 2 år tilbake er blitt snudd og vrengt på til det ugjenkjennelige.

HÃ¥per selvsagt inderlig at jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 19.07.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:

Det kan vær han leverer godt på mye, men ikke på banen.


Du får revurdere hvordan du ser på kamper. Midtsjø har gjort mye av høy klasse mot både Kristiansund, Sandefjord, Sogndal og i denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 19.07.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Hansen 7
Hedenstad 5
Reginiussen 7 (BB)
Skjelvik 3
Meling 5
Jensen 6
Konradssen 4
Midtsjø 6
Jevtovic 1 Sjokkerende dårlig!
Bentner 2 Dette prestisjeprosjektet har gått rett i søppelbøtta. 0 innsats!
De Lanlay 5
Vilhjalmsson 7
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1072

PostPosted: 19.07.2017 22:54    Post subject: Reply with quote

Stemninga på stadion var ihvertfall upåklagelig. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7868

PostPosted: 19.07.2017 22:54    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med avansement folkens! Husk å nyt kvelden.

Hansen 6

Hedenstad 6
Reginiussen 7
Skjelvik 4
Meling 5

Jensen 5
Konradsen 5
Midtsjø 4

Jevtovic 3
Bendtner 3
de Lanlay 6

Vilhjalmsson 7
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1072

PostPosted: 19.07.2017 22:57    Post subject: Reply with quote

Fra celtic-forumet

Quote:
Agreed.

Rosenberg look like a Deila Celtic. Absolute lightweights and appear to have no pace or power added to a complete inability to defend crosses.


Denne føltes ganske riktig egentlig
Back to top
View user's profile Send private message
1917
Proff


Joined: 25 Feb 2012
Posts: 450
Location: Ranheim

PostPosted: 19.07.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Stemninga på stadion var ihvertfall upåklagelig. Tommel'n opp!


Synes Dundalk sine sanger runget på lerkendal i kveld, iallefall på viasat 4. Kjernen hørtes knapt. Mulig noe med mikrofon-plassering. Noe fler som syntes hovedkamera i dag var vel langt i fra, mulig det bare er jeg som må ta en tur til Specsavers!
_________________
Roma ble ikke bygget på èn dag, ei heller nye Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7868

PostPosted: 19.07.2017 23:05    Post subject: Reply with quote

Jeg hørte ikke Dundalk-supporterne på Lerkendal. Og ja, stemninga var veldig bra, men også veldig nervøs. Iallefall om man ser bort ifra pipinga på tilbakespillet til Hansen i 1.omg etter 40 tversoverpasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Next
Page 33 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb