English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristiansund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var Rosenborgs beste spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Lædre Bjørdal
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 2 ]
Skjelvik
3%
 3%  [ 3 ]
Konradsen
14%
 14%  [ 12 ]
Lundemo
4%
 4%  [ 4 ]
Midtsjø
7%
 7%  [ 6 ]
Rashani
3%
 3%  [ 3 ]
Vilhjalmsson
61%
 61%  [ 52 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 84

Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.07.2017 23:39    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:

Tror bildelinker får problemer når de inneholder bindestreker/spørsmålstegn. Noen som vet?

Tror det må se ut som et filnavn med en gjenkjennbar bildefil filnavn-extension. Du kan bruke HTML img direkte istedenfor, men da må du sette width="460" (maksimum) for å ikke køle det til for oss andre som liker et ryddig forum.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 03.07.2017 23:40    Post subject: Reply with quote

Matti fikk min stemme.

Ellers; Ok 1. omgang men kampen lignet i 2. omgang på det som har vært gjennomgangsmelodien i år(gidder ikke gjenta meg selv fra tidligere)

Kåre får for lite ut av stallen, og ingen progresjon å spore i år eller siden sommer 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 753

PostPosted: 03.07.2017 23:50    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Folk her inne kritiserer Hedenstad voldsomt; statistikken sier at han var best Surprised Tror noe midt mellom best og verst er rett jeg Wink


Fremover var han bra, defensivt er han alene skyld i at vi ikke får med oss tre poeng i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 04.07.2017 00:07    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Nordlys wrote:

Tror bildelinker får problemer når de inneholder bindestreker/spørsmålstegn. Noen som vet?

Tror det må se ut som et filnavn med en gjenkjennbar bildefil filnavn-extension. Du kan bruke HTML img direkte istedenfor, men da må du sette width="460" (maksimum) for å ikke køle det til for oss andre som liker et ryddig forum.


Haha, det der blir litt far out for meg. Linken får duge Wink
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 04.07.2017 00:40    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Nordlys wrote:
Folk her inne kritiserer Hedenstad voldsomt; statistikken sier at han var best Surprised Tror noe midt mellom best og verst er rett jeg Wink


Fremover var han bra, defensivt er han alene skyld i at vi ikke får med oss tre poeng i dag.


Tror han skal få dele veldig mye av skylden med Bjørdal.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 04.07.2017 01:20    Post subject: Reply with quote

Bjørdal skal ha mye av skylden for det tafatte duellspillet på 2-2 der ihvertfall.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 04.07.2017 04:59    Post subject: Reply with quote

Fint at måltørken er over for Bendtner. Ellers er jeg glad for at jeg gikk glipp av denne kampen, å slippe inn 3 mål på 2-0 mot KBK skal ikke være mulig. Nesten reprise av Mjøndalen.

Hei, Dundalk.. Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2187

PostPosted: 04.07.2017 08:05    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg nesten blir deprimert av Rosenborg for tiden. Blir liksom hakket vanskeligere å stå opp etter slike kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.07.2017 09:03    Post subject: Reply with quote

Det er neppe tilfeldig at Hedenstad er involvert i alle baklengsmål, han har en vei å gå når det gjelder avstander i forsvarsspillet. Ble rundet enkelt av Kalludra et par ganger også. Men det jeg henger meg opp i er Bjørdals prestasjoner. Sjekk markeringen på Vilhjalmsson på 1-0 kontra tilsvarende på Mendy på 2-1. Det er grunnen til at Bjørdal overhodet ikke kan være et alternativ i et lag som vil kvalifisere seg til Europa. Og så skjer det igjen på 2-2. Det ser ut som han ikke gidder å følge mannen sin fordi han mener innlegget burde vært hindret.

Offensivt scorer vi to fine og ett kranglete mål. Vel og bra, men problemet er at det er to scoringer vi aldri har sett før, altså ikke et resultat av planlagt samhandling. På første scoring går Matti på 'feil' stolpe (hørt det før?) og den andre ville aldri kommet uten Konradsen på indreløperplass. Det er kun individuelle ferdigheter, Jönsson-style. Hvor er gjentagende elementer som den ustoppelige høyresida vår?

Børs:

Hansen 5 - Tar det han kan. Litt trekk for upresise utspill.

Hedenstad 4 - Mye mer med offensivt uten Helland. Gir bort farlige rom defensivt.

Bjørdal 2 - Konstant på etterskudd i markeringene, henger ikke med kvikke Mendy.

Reginiussen 6 - Står frem i duellspillet. Litt panisk med ball.

Skjelvik 6 - Solid opptreden, god timing og gode innlegg.

Midtsjø 5 - Frustrerende spiller, enkelte strålende og mange begredelige involveringer.

Lundemo 4 - Blir for omstendelig med ball.

Konradsen 6 - Kler altså indreløperrollen bedre. Fint driv.

Rashani 5 - Eier backen sin, gode innlegg, nær både mål og assist. Lovende.

Vilhjalmsson BB 6 - Scoring og assist med stil. Taper mye dueller.

Jevtovic 2 - Mislykkes med det meste, egentlig, men innsatsen er bra.

Bendtner - Lite synlig i et kollapset lag før han scorer.

Jensen - Setter ikke preg på kampen.

Kåre 3 - Har mistet grepet på å motivere gruppa, en sånn kollaps er og blir et trenerproblem.

Dommeren 2 - Det er og blir utrolig hva høkkertlag tillates for å få være med og spille med ordentlige lag. Rett og slett partisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2187

PostPosted: 04.07.2017 09:17    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor man ikke bare fortsetter og spille inn Skjelvik og Tore sammen bak. Gersbach kunne tatt venstrebacken i går.
Bjørdal har vist seg for dårlig flere ganger siden han kom hit. Rett og slett for dårlig for et lag som sikter på Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2017 09:32    Post subject: Reply with quote

100% enig
Bjørdal har aldri vært god nok for noe annet enn duellspill på dødball / der bussen er parkert. Med en gang han må bevege seg går det til helvete.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2187

PostPosted: 04.07.2017 10:35    Post subject: Reply with quote



Kanskje det er noe i det han her sier? Cool
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2017 10:36    Post subject: Reply with quote

Børs:

Hansen 6 - Kan ikke klandres for målene
Hedenstad 3 - Hva f*** foregår defensivt?
Bjørdal 2 - Håpløs svak, lukter på stolpen
Reginiussen 5 - God og solid, minus for selvmål
Skjelvik 6 - Få ham tilbake i midtforsvaret asap, selv om han gjør en god jobb her er Bjørdal KRISE
Midtsjø 5 - Jobber hardt, får det ikke helt til, er kanskje den som lider mest under at systemet ikke sitter
Lundemo 4 - Mister litt troen på at han skal kunne dominere på noe tidspunkt, virker å være ny stallspiller
Konradsen 6 - Bør få fortsette som indreløper
Rashani 5 - Frisk, dog litt lite besluttsom rundt 16-metern
Vilhjalmsson 6 Veldig god i første omgang, virker å ignorere Kåre/Eriks "råd"
om å stå som en dust på bakre stolpe (svak andre omgang)
Jevtovic 2 - Denne mannen er mer opp og ned enn Daniel Braathen, hva forårsaker dette??

Bendtner 5 - Viktig mål for høstsesongen og Europa, lite positivt bortsett fra målet, men kommer inn i en periode hvor laget har falt sammen


Kåre: Som vanlig håpløst dårlig som motivator, har vi noengang kommet ut i andre omgang siste 2 år og spilt BEDRE enn i første?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2017 11:04    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Bjørdal 2 - Konstant på etterskudd i markeringene, henger ikke med kvikke Mendy.

Reginiussen 6 - Står frem i duellspillet. Litt panisk med ball.

Skjelvik 6 - Solid opptreden, god timing og gode innlegg.


Fire poeng forskjell på stopperne våre altså. Begge relativt svake, men Tore marginalt bedre i mine øyne.

Skjelvik kan takke Vilhjalmson for at han får assist på innlegget som gir 1-0. Ellers klarer han alltid å klinke innleggene i første forsvarer. Det er ikke nok å komme seg til mange innleggsposisjoner, de skal helst treffe noen med samme draktfarge også. Ellers ble Skjelvik lurt og fraløpt(!) mange ganger i løpet av kampen, og hadde ei hjerneblødning helt på slutten. Ikke bunnsolid
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 04.07.2017 11:48    Post subject: Reply with quote

Lundemo er viktig og god for flyten i spillet til Rosenborg. Skjønner ikke hva folk forventer av en balansespiller. Han er kanskje ikke en optimal sentral, men sammenlignet med Konradsen så er det lysår i forskjell. Synes han tar steg kamp for kamp...

Skulle veldig gjerne sett Meling forsøkt som indreløper for Midtsjø. Kanskje den spilleren i troppen med best grunnteknikk. Med ham i en litt dypere posisjon enn indreløperen motsatt kunne vi nok fort fått spilt ut bakfra oftere. Veldig god på å finne riktige kroppstillinger ift. mottak. Haken er hvordan han fikser å måtte orientere seg 360 grader. Kan hende han faller gjennom på midten av nevnte årsak.

Hadde vært spennende med følgende ellever:

Hansen
Hedenstad - Reginiussen - Skjelvik - Gersbach
Mike/Kon - Lundemo - Meling
Rashani - Vilhjalmsson - Jevtovic

Med Skjelvik bak der kan Gersbach ta større risiko offensivt. Skjelvik forsvarer siden sin bedre 1v1 enn Bjørdal. Meling kan (forhåpentligvis) bidra til å gjøre midtbanen litt mindre sårbar for aggresivt press.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 04.07.2017 11:50    Post subject: Reply with quote

Bjørdal fortjener kritikk for hva han gjør defensivt, men synes han fortjener ros for det han gjør offensivt. Utviklet den delen av spillet stort i år! Hadde bare Tore kunnet følge etter... Da hadde vi virkelig hatt en klassestopper der bak!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2017 12:05    Post subject: Reply with quote

Ja, det vi trenger er flere omrokkeringer...
La oss flytte Bendtner ned som sentral og Villy til MS mens vi er igang.
Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 04.07.2017 12:32    Post subject: Reply with quote

Ja, kjør på! Very Happy

Veldig store omrokkeringer er det jo ikke akkurat da. Gersbach er VB, Skjelvik har spilt stopper hele sesongen og Meling kommer inn på midtbanen som eneste betydelige forandring.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.07.2017 12:47    Post subject: Reply with quote

Tja tja jo, det som virker å være problemet er jo samhandling offensivt og totalt fravær i defensiv markering.

Er jo en grunn til at vi slipper inn 3 mot et så svakt lag samt ikke scorer mest i serien lengere.

Først må vi sette en 11'er og da mener jeg det er fundamentalt at vi har en startoppstilling der Tore og Jørgen er stoppere. Alle vet jo at Bjørdal ikke blir med videre og da synes jeg det blir feil å sette ham som stopper. Ja kan argumentere med at Alex var sliten eter reisinga og forstår den, men over tid må vi enten la ham spile back hos oss eller selge ham også, han har alt for mye potensiale til å råtne på benken. Men hvor gjør vi da av Melling?

Svaret er enkelt, troppen må gjennoppbygges og der mener jeg melling bør spille anker, ikke Konradsen eller Lundemo selv om han har gjort en grei figur. Lundemo kan være alternativet til Melling i den posisjonen om Melling på spile back. Konradsen skal være indreløper det viser han i går og nå blir det veldig spennende å se om KI tar noen grep som heldst opp imot den mentale biten der 2-0 er en farlig ledelse..
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 04.07.2017 12:54    Post subject: Reply with quote

En ting jeg lurer på er hva i alle dager Kåre og Hoftun bruker å si i pausene. Dette er ikke første gang vi kommer på i andre omgang og kollapser totalt for å si det sånn.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2017 12:55    Post subject: Reply with quote

moomoo;
Nei, Meling skal spille venstreback. Til sentral midtbane bør det kjøpes inn en ny spiller som passer bedre og som har høyere potensial der enn både Konradsen og Lundemo
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Du skjønner Libido, at Meling har spilt på midtbanen en gang for 5-6 år siden og da gjorde han det ok, han er følgelig den soleklare kandidaten til å ta over rollen og det er idiotisk at KI ikke ser det ?!?!?!

*sukk*

Slik jeg ser det har vi foreløpig et klart behov for forbedring i samhandling og bevegelser, dette bør være fokus . I tillegg har vi noen svake punkter i førsteellevern som gjerne kan forsterkes i tillegg. Gitt at vi tydeligvis trenger år og dag på å spille inn nye spillere er jeg ikke noen fan av at vi skal hente inn mange, så ETT anker i stjerneklassen er det vi bør kjøpe nå. Resten kan hentes etter vi har snublet ut av Europa:

Førsteellever
GK - AH - Good to go
VB - Meling - Good to go
MS - TS/JS - Good to go
HB - VEH - Klare defensive svakheter, må trolig byttes ut
Barista - ?? - Ingen klare kandidater
Indreløper 1 - AK - Good to go
Indreløper 2 - MJ - Må finne formen fra tidligere, men har mer tro på ham enn FM om dagen
VV - YD - Good to go (jevtovic kan være vikar til kneet er matchet)
HV - PAH - Good to go
ST - Bendtner - Gi mannen frihet igjen, var MYE vanskeligere å få tak på før han fikk beskjed om å gnikke seg opp mot bakerste stolpe i 90 minutter

Skulle gjerne hatt en mer stabil Helland inn siden han har en lyske laget av papp, men er vel lite trolig..
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.07.2017 13:13    Post subject: Reply with quote

Ja jeg er jo forsåvidt enig, men det er jo ingen tvil om at selv om kvaliteten i troppen er stor så er den helt bak mål når det gjelder utsatte posisjoner.

Melling lanserte jeg pga han har kvaliteter som kan utvikles der og han er ung. Har mye mere troa på ham enn Lundemo, men det er min personlige mening.
også mener jeg Alex er for god/vil bli for god til å sitte på benken.

jeg mener vi bør å skal satse på Gersbach som Venstreback utelukkende fordi det vil være god butikk og han har ferdigheter som passer perfekt som klassisk rbk back.

Men først må vi uansett gjøre noe med den mentale biten, herre gud...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 04.07.2017 13:15    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

HB - VEH - Klare defensive svakheter, må trolig byttes ut
Enig i at det skorter på høyresida. Uten å ha belegg for det, mener jeg at storparten av baklengsmålene de siste kampene har kommet på høyresida, som har vært åpen som en motorvei, med Hedenstad på etterskudd. Er Dahl Reitan god nok til å prøve seg?

Last edited by jubajuba on 04.07.2017 13:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 04.07.2017 13:16    Post subject: Reply with quote

Er stygt redd for at Helland og Jensen har peaket for lengst. Blir bare dårligere og dårligere begge to dessverre.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb